דרוש מידע עושק במוסדות החינוך

  • פותח הנושא nori
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

shalva

משתמש צעיר
זה מדהים (ויותר נכון עצוב מאד)... איך שעשרות פוסטים כוללים מבט נוראי על מנהלי המוסדות שמגדלים ומחנכים את ילדיהם. בלי לשמוע רגע ומבט של צד שני.
המדהים והעצוב הוא שישנן אלפי עובדות חרדיות המנוצלות ע"י מנהלים חרדים, הפוסטים הללו מבטאים את זעקתן, למרבה הצער אין כלל צד שני שרוצה לשמוע או להשמיע, ואין שום גוף שמפקח על כל העוולות הללו,אין שקיפות ואין יושר, יש ניצול ויש עושק, ואני מדברת גם על עובדות ההוראה וגם על הגננות, זה המצב ואי אפשר להמשיך לעצום עיניים.
 

אפיק הפקות

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
זה מדהים (ויותר נכון עצוב מאד)... איך שעשרות פוסטים כוללים מבט נוראי על מנהלי המוסדות שמגדלים ומחנכים את ילדיהם. בלי לשמוע רגע ומבט של צד שני.
אתם יודעים מה העלויות? מה מצב התזרים?
עם מי הם התייעצו? ומה קבע להם?
העיקר זעקות שבר ותרועות חוצפה עם קורטוב או שניים של בתי משפט ותלונות אנונימיות (שב99% הם חמורות מאד ולכה"פ לא פחות מהוון המיוחס לבעלי המוסד).
ובקיצור..
לשמוע צד אחד (ולא משנה עד כמה הוא מסכן) ולשפוט על פיו זה פשע!

לשפוט על פי עדות הנגנב שגנבו ממנו בלי לשמוע את צד הגנב - באמת נורא!!
רק להבין להיכן הגענו...שלא שומעים את צד הגנב

ועל זה נאמר עולם הפוך ראיתי
 
D

Deleted 66182

אורח
הי, זה לא נכון.
לגני מוכשר ברשתות הגדולות יש פרופיל מוסד ואין תיקצוב אישי לפי אנשי צוות. מעט על קצה המזלג עד כמה הנושא סבוך.
(ואגב, ידעתם שגננות בבית יעקב לא מקבלות על יום מחלה ראשון? מקבלות רק ע"פ המינימום בחוק בשונה מכל הסכם שכר של עובד הוראה עלי אדמות)
נכון בהחלט להיכן שעבדתי בזמנו. פר עובדת!! כי כששאלתי אז מתי יכירו לי בבי אי
ענו לי: כשהמנהל יכיר אותך, בעוד כמה שנים...זה הקריטריון!
נכון שיש מקומות שמקבלים פרופיל גלובלי.
ביררתי במשרד החינוך ויש לי אישור חתום שהכסף עבורי התעכב כי המעסיק (לשעבר ב"ה)לא חותם על נתוני האמיתיים.
יותר מ15 שנה....
לגבי ימי מחלה זה הסכם כללי לגבי הרבה מעובדות ההוראה והגופים הגדולים-רק מהיום השלישי.
מה שעולה פה זה קצה המזלג.
לא רוצה להרגיז ולא לקטרג.
 
  • תודה
Reactions: LO
D

Deleted 66182

אורח
לשפוט על פי עדות הנגנב שגנבו ממנו בלי לשמוע את צד הגנב - באמת נורא!!
רק להבין להיכן הגענו...שלא שומעים את צד הגנב

ועל זה נאמר עולם הפוך ראיתי
הצד הבעייתי בד"כ שולח עורכי דין ממולחים בשמו
וכבר סגרו תיקים כי העלילו על עובדות שהן "אינן כשירות" וכד' וד"ל
 

שושן חוחים

משתמש פעיל
לשפוט על פי עדות הנגנב שגנבו ממנו בלי לשמוע את צד הגנב - באמת נורא!!
רק להבין להיכן הגענו...שלא שומעים את צד הגנב

ועל זה נאמר עולם הפוך ראיתי
על צד הגנב נפתח אשכול נפרד ,ונראה כמה פוסטים ולייקים מקבל
וברור שצד הנגנב לרוב הוא חלש ובלי כח ,והתגובות באות באמת אם לא לעזור , אז להשתתף
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
אני פשוט מזועזע מאלו שמצדיקים כאן את המנהלים המושחתים
הרי ממי הם לוקחים כסף ומרבים את מאגר הדירות שלהם?
מאברכית שבקושי יש לה לחם וחלב
ששומעת לרבנים ולא עושה תואר
שבעלה יושב בכולל ולומד תורה עם מלגה רדודה

תתביישו
 

כובע הנזיר

משתמש מקצוען
יודעת על מישהו שניסה חארגן התאגדות עו"ה חרדים. משום מה לא היתה מספיק היענות.
גם אני לא הייתי מצטרפת. מריח רקוב מראש, מצטערת. למדנו משהו במהלך השנים...
מה שכן, מתארגן עכשיו תא של מורות חרדיות בתוך ארגון המורים. ראיתי שהפיצו היום על הטבה מסוימת לחרדים דרך אתר ההטבות של הארגון. לא יודעת אם הם רק מיידעים או שבחשו גם בארגון ההטבה אבל כך או כך יש מרוויחים.
 

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
מריח רקוב מראש,
ממש לא מבינה מה מריח רקוב.
מדובר במלמד מנוסה שבעצמו סבל מהתנהלות מסוימת, שמע על אינספור סיפורים והחליט להרים את הכפפה.
אבל זה כבר לא רלוונטי בכל מקרה.
רק שאחכ כל עו"ה מרגיש בודד במערכה, וחבל.
 

משתדל להיות יהודי טו

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
השבת יצא לי לדבר עם מורה וגננת. ואני המומה למה שנחשפתי.
אני אכתוב בקצרה כי הבנתי שהספור לא חדש. אבל איך זה לא בכותרות???

מספרת לי גננת בחיידר שהמנהל בקש ממנה לחתום על כך שהיא מחזירה את רב הכסף שהיא תקבל עבור הקיטנה שתתבצע בגן.
העילה להחזר היא כי היא ממילא בגן, והוא משלם לה משכורת טובה ותנאים טובים אז הוא זכאי להתחשבות.
גננת שסרבה אמר אין בעיה, ורשם דמות פיקטיבית כגננת בקיטנה (למרות שהגננת הרגילה תהיה בגן)
לגבי הימים שאחרי תשעה באב אמר שהן לא צריכות לעבוד שהרי הקיטנה היא ללא ימי שישי ובחיידר כן לומדים ימי שישי לפיכך הושלמות הימים והקיטנה תגמר כמה ימים מוקדם מהנדרש ומתוקצב על ידי משרד החינוך.

מקרה ב' מספרת לי מורה שהמנהלת הציעה לה להרשם כמורה בקיטנה. אך בפועל היא מבקשת שתתפקד כסיעת. כי הרי אין צורך במורה בקיטנה. מספיק שתהיה סיעת. את ההפרש המנהלת כמובן מבקשת שהמורה תחזיר לה לקופת בית הספר. במקרה זה המורה סרבה והקיטנה הפסידה כח אדם איכותי.

תגידו, איך אפשר להשלים עם הספורים האלה? אני מקבלת קריאות אדישות ומשפטים כמו מה חדש מכל מי שאני מספרת לו.. ואני פשוט לא יכולה להשלים עם העובדה שאין מה לעשות.
גם אותי זה נורא נורא מכעיס, אבל המציאות היא שהרבנים מגבים את זה ( כנראה כי אם לא החיידרים יקרסו), וגם הלכתית כנראה אין בזה בעיה כי מראש מתנים את זה איתם, אבל אומר שוב אשתי גננת וזה נורא נורא מכעיס אותנו.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
גם אותי זה נורא נורא מכעיס, אבל המציאות היא שהרבנים מגבים את זה ( כנראה כי אם לא החיידרים יקרסו), וגם הלכתית כנראה אין בזה בעיה כי מראש מתנים את זה איתם, אבל אומר שוב אשתי גננת וזה נורא נורא מכעיס אותנו.
גם לפני שהגנים הצטרפו לחיידרים היו קיימים חיידרים, והם לא קרסו.
הרבנים לא מגבים את זה. זו עלילת דם. כשגננות פתחו 'איגוד הגננות' ונלחמו ברשת הגנים הן נתמכו על ידי הגרמ"מ שפרן ולהבחל"ח מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.
במקרה שזו עבירה על החוק לא מועיל 'להתנות מראש'. הכל כמנהג המדינה.
 

משפטנית פח

משתמש מקצוען
מה הכוונה במשפט הכוללני " הרבנים מגבים את זה?"

מישהו פה חושב שהשחיתויות שכ"כ רווחות בתחום זה וחלקם (הקטן יש לומר ) נדון פה הם בהוראת הרבנים?

כלומר מנהל המוסד פנה לרב וזה הורה לו לפטר את הגננות כל שנה בכדי למנוע את צבירת הוותק? הורה לו לבקש מהם החזרי מזומן כנגד תלושים?

קשה לי מאד מאד להאמין...
 

כובע הנזיר

משתמש מקצוען
ממש לא מבינה מה מריח רקוב.
מדובר במלמד מנוסה שבעצמו סבל מהתנהלות מסוימת, שמע על אינספור סיפורים והחליט להרים את הכפפה.
אבל זה כבר לא רלוונטי בכל מקרה.
רק שאחכ כל עו"ה מרגיש בודד במערכה, וחבל.
סליחה, לא כיוונתי לאף התארגנות ספציפית (שגם לא שמעתי עליה עד עכשיו), רק לרעיון האפשרי.
ועובד הוראה לא חייב להיות בודד במערכה. אפשר ללמוד ולהכיר את הזכויות. זה הצעד הראשון והוא משנה לחלוטין את כללי המשחק. רוב עובדי ההוראה לא עושים את הצעד הראשוני הזה.
ואפשר גם באופן עצמאי ולא מאורגן להרשם לארגון עובדים. העלות הכלכלית מוחזרת על ידי ההטבות.
ואפשר גם לצאת מאזור הנוחות ולעבוד במקום שאין עושק בדיאןאיי שלו.
ויש עוד אפשרויות רבות. להיות בודד במערכה זו בחירה באיזור נוחות מוכר וממכר.
 

משתדל להיות יהודי טו

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
מה הכוונה במשפט הכוללני " הרבנים מגבים את זה?"

מישהו פה חושב שהשחיתויות שכ"כ רווחות בתחום זה וחלקם (הקטן יש לומר ) נדון פה הם בהוראת הרבנים?

כלומר מנהל המוסד פנה לרב וזה הורה לו לפטר את הגננות כל שנה בכדי למנוע את צבירת הוותק? הורה לו לבקש מהם החזרי מזומן כנגד תלושים?

קשה לי מאד מאד להאמין...
אז שכל מי שהמקרים האלו קיימים אצלו שיפנה לרבנים שיש להם דעה במקום הזה, ויראה מה הם אומרים
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
אז מה הפיתרון ??????????
למצוא תרומות קשה עד כמעט בלתי אפשרי
לתת את כל הזכויות ולמשכן את הבית?

מסתבר שיש מנהלים של מקומות מאוד גדולים ורשתות גדולות שנהנים מחיי רוחה ודירות פאר על חשבון העובדים
לא מכירה!!!!!!!!!!! אבל זה השיח בציבור וכמו שאומרים אין עשן בלי אש

אבל מנגד יש את רובם שהם מנהלים של מוסדות קטנים ת"ת /ישיבות/בתי ספר ותיכוניים
שנאנקים תחת העול הכספי ולא חלמו לרגע כשפתחו את המוסד במה זה כרוך

לא אומרת שזה מצדיק גזל ולא לשלם את מה שמגיע (צריך גם להבדיל בין גזל כמו כסף שמבוקש חזרה לבין הסכם מראש בצורה מכובדת המבהיר לעובד כי זה מה שאפשרי לשלם לו במצב הקיים)

אבל מאיפה ישלמו את מה שמגיע אם הם לא מקבלים כמו שצריך לתת???

נניח והממשלה מתקצבת כיתות של 35 ויש בכיתה רק 25 ועוד דוגמאות רבות
במוסדות שלנו ישנם ערבי הורים/פעילויות שיח תורני מעטפת חברה והשקפה וכד שהעלות של ההורים לא מתחילה לכסות, נכון זה לא חובה ואי אפשר לקחת מהשכר אבל גם אף הורה לא מוכן שלא יהיה אז מאיפה? אין על זה תקצוב

כאשר השכר הוא ישירות ממשרד החינוך מצוין האוצר סופג את כל הפערים
אבל כאשר זה עמותה היא סופגת את כל הפערים

לכאורה יש פיתרון (ח"ו לא מציעה ברצינות)
בואו נעבור כולם למוסדות רגילים תחת משרד החינוך נקבל את כל התנאים שלהם כולל עובדי הוראה שנבחרים על ידם
לימודי ליבה וכו לא מאוד מתמצאת במה זה כרוך אבל אנחנו בחרנו לעבור דרך עמותות ות"ת
רק מנסה שיבינו שיש עוד צד כמו שרשמו למעלה

ולא רשמתי את כל זה בשביל להצדיק אלא בשביל שלא מחר כל מכר או שכן שלכם שהוא מנהל תיכון/סמינר/ת"ת/ישיבה יחשב בעינכם כגנב
 

shalva

משתמש צעיר
ועובד הוראה לא חייב להיות בודד במערכה. אפשר ללמוד ולהכיר את הזכויות. זה הצעד הראשון והוא משנה לחלוטין את כללי המשחק. רוב עובדי ההוראה לא עושים את הצעד הראשוני הזה.
יש פחד משותף לכולם. אף אחד לא רוצה להיות זה שיוצא נגד ונלחם נגד אנשים המקורבים לכאורה לגדולי ישראל, ויש שתיקה.שרק בודדים מעזים להפר אותה. שתיקה שמשרתת מצוין את כל האנשים הנוגעים בדבר, שתיקה שמכסה על המון עוולות, על חוסר צדק, חוסר הגינות, וחוסר מוסריות.
 

שושן חוחים

משתמש פעיל
אז מה הפיתרון ??????????
צריך לחשוב על פיתרון, אבל ברור לכולם שלגנוב זה לא פיתרון!!!!!!
ואני מכירה באופן אישי מנהל חיידר שכל הילדים שלו מסודרים עם דירות פאר במרכז.
האמת שאין לי עם זה בעיה שירוויח כמה שיותר העיקר לא לעשות עוולות.
 
נערך לאחרונה ב:

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
- אך לשאלה 'למה הציבור לא יוצא למאבק על זכויות הגננת למשכורת כפולה', זו התשובה: כי הציבור מותש משנות קורונה ולא חושב שעליו לקום מכורסתו הנוחה למען המאבק הזה.

לציבור כן מפריע הגזל הזה
הציבור כן חושב שזה עושק
הציבור לא יושב על כורסא נוחה
תחסכו מאיתנו את ההסבר התלוש למה אנחנו לא יוצאים למלחמה, אנחנו יודעים להסביר את זה לעצמינו, תודה.
הציבור שותק מסיבה פשוטה אחת, כי הציבור לא יוצא למלחמה בלי הוראת הרבנים
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
אולי גם הציבור צריך להתקומם על משכורות הענק שמקלים עובדי ההייטק וכדו'
אלו הם תנאי העסקה של מורה ואין לאף אחד זכות להתערב בתנאי העסקה של מישהו אחר
לא מסכימה עם ההשוואה. עובדי הייטק בד"כ לא מקבלים את המשכורת מכספי משלם המיסים. עובדי הוראה כן.
אז נכון שיש בעיני במגזר הציבורי תנאי שכר מנופחים בהרבה שאולי כדאי לטפל בהם קודם, אבל כן יש מקום לדון בתנאי ההעסקה של המורים (לא מביעה כרגע דעה האם הם הוגנים או לא), אם כי זה לא קשור לדיון הנוכחי.
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
צריך לחשוב על פיתרון, אבל ברור לכולם שלגנוב זה לא פיתרון!!!!!!
ואני מכירה באופן אישי מנהל חיידר שכל הילדים שלו מסודרים עם דירות פאר במרכז.
האמת שאין לי עם זה בעיה שירוויח כמה שיותר העיקר לא לעשות עוולות.

צודקת ב 100% לגזול זה לא פיתרון

לצערי אני מכירה רק את הצד השני של מנהלים שנחנקים ובקושי מקבלים משכורות
כנראה תלוי בגודל במוסד ובאוכלוסיה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה