עזרה בקשה מדרי הפריפריה

D

Deleted member 76765

אורח
כתבו מייל ואכתוב לכם חומר נוסף
 

2OR

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
שלחתי

תודה לכל אלו שנכנסו לקובץ וערכו.

נשמטו מהחוברת 2 עמודים – על צפת ונתיבות. אני מצרף אותם כאן. על רכסים ומעלות אין לנו עדיין מידע כלל. כמו כן חסר הרבה מידע גם על קהילות המופיעות בחוברת. נודה מאוד לכל מי שיכול לעזור עוד, זכות הרבים תהיה תלויה בו ושכרו כפול מן השמים.

(יש עוד קהילות בפריפריה?)









צפת



בצפת חיים כיום כ-40,000 תושבים כש-55% מהם הינם חרדים. 60% מחברי המועצה בעיר נבחרו מטעם רשימות חרדיות. אין קולנוע ולא קניון, לא ברים ולא פאבים, לחילונים אין מה לעשות בצפת ולכן אין הגירה חילונית לצפת

לצד היתרונות הרוחניים, צפת אטרקטיבית גם בזכות האקלים הנוח, הנוף הגלילי המשקיף לעבר מירון, לעבר הרי הגולן ולכנרת. בעיר יש בית חולים מפותח ומשרדי ממשלה. צפת נהפכה לעיר נופש בפרט בקרב הציבור החרדי, שמנצל את המקום לחופשות בימי 'בין הזמנים' ולשבתות במהלך השנה, עד כדי כך שהרעש הכי מוכר לאזני תושבי ה'עתיקה', הוא ה'גלגלים' של עגלות התיקים והמזוודות.



בצפת גם הציבור הכללי בעיר מסורתי ומכבד. ניתן לראות זאת גם בתוצאות הבחירות לכנסת, כשהתנועות שחרטו על דגלן את המלחמה בקודשי ישראל, לא קיבלו יותר מ-10% מסך הקולות.



יש בצפת בתי כנסת הפזורים בכל פינה בעיר, שירותי דת ברמות כשרות גבוהות ביותר, מוסדות חינוך מצוינים לכלל הקהילות, וכוללים ליטאיים, חסידיים וספרדים, בהם הוגים בתורה מאות עמלי תורה. צפת התברכה ברבנים ומו"צים חשובים של הקהילות המפוארות



קהילות הספרדים הוותיקות. למעלה מ300 משפחות ליטאיות .קהילת צאנז - יש בעיר שני מרכזים, בעיר העתיקה ובשכונות הדרום, אשר מונים יחד כ-80 משפחות. קהילת לעלוב מונה כ-70 משפחות, בית הכנסת של הקהילה ידוע כשטיבלך של דרום העיר והקהילה אף מחזיקה מטבח חסד ענק וקופת חסד לכלל תושבי העיר.

קהילת ביאלא מונה כ-60 משפחות, קהילת מאור חיים ויזניץ מונה כ-50 משפחות, קהילת אמשינוב מונה כ-50 משפחות, קהילת סרט ויז'ניץ כ-25 משפחות וקהילת סדיגורה מונה כ-20 משפחות.

כמו כן, אדמו"רים ורבנים רבים בעיר

קהילות מיוחדות בעיר כמו קהילתו של האדמו"ר מנדבורנה (צפת) הנחשב לאחד מצדיקי העיר ותושבים רבים משתתפים בפעילויותיו.



רב העיר העתיקה הגר"ד קפלן שליט"א



בבחירות לכנסת ה- 20 שהתקיימו באדר תשע"ה, קיבלה יהדות התורה בצפת 1,404 קולות, ולאחר 4 שנים בניסן תשע"ט המספר הגיע ל-2,700 קולות (עליה של %43)".



שכונות מגורים

השכונות החרדיות המרכזיות בעיר הם מאור חיים, שכונות הדרום, העיר העתיקה, כנען (חב"ד) ושכונות הצפון המתחרדות, אולם לא קיימת שכונה בעיר בה אין אחוז ניכר של תושבים חרדים. בכל העיר פזורות משפחות חרדיות מכל העדות והחוגים, כשחלק מן הקהילות בשכונות אלו מבוססות עם מוסדות ושירותים מספקים לקהילה.



מוסדות חינוך

הגר"ד קפלן שליט"א עומד בראש מוסדות ישיבת צפת בעיר העתיקה הכוללים את תלמוד תורה, בית ספר לבנות, גני בנים ובנות, סמינר וכוללים.

יש כוללים ובתי כנסת ליטאים פרוסים ברחבי העיר, כגון, נחלת נפתלי של הרב פייבלזון, רידב"ז, אוהל דוב, חניכי הישיבות ועוד. גנים בנים בנות תלמוד תורה עם 300 ילדים. בית ספר בית יעקב, סמינר בית יעקב סניף של דרכי רחל הרב מנדלזון (הסניף) – תיכון, בשנים האחרונות החלו גם בלימודי סמינר.

הציבור הליטאי בצפת צעיר, אין יותר מ10 משפחות עם בחורים בישיבה גדולה. נפתחה השנה ישיבה קטנה כוללים יש 5 ליטאיים ועוד עשרות שלא. יש כאן מבחר כוללים המתאימים לשאיפתו של כל אברך. כולל עיון, כולל הלכה, ועוד.



תחבורה ברכב: פחות משעתיים מירושלים, ומשעה וחצי מבני ברק באוטובוס קצת יותר

תחבורה ציבורית לירושלים בני ברק אשדוד טבריה חיפה כרמיאל נוף הגליל עפולה וכדומה כל ימות השבוע, שאר הריכוזים החרדיים שבמרכז הארץ ובדרום בסופי שבוע ובבין הזמנים

מחירי הדירות: ניתן לפנות למתווכים כגון: הגב' ה. סובל 053-319-9682 או נחמן אקרמן 052-714-3567



עוד על הקהילה: הקהילות החרדיות בעיר מקיימות פעילות חסד ענפה המשרתת את כלל תושבי העיר. ארגון ביקור חולים צפת הקים מערך חלוקת אוכל בביה"ח זיו וכן גמ"ח תרופות שלו סניפים בכל העיר. בארגון שוקדים עתה על הקמת חדר הכנסת אורחים בביה"ח.



במועצה ראש עיר שומר מסורת שנבחר ע"י רוב החרדים ואכן מתנהג בהתאם מתוך 15 חברי מועצה: 9 חרדים, 2 דתי לאומי, 4 חילונים 9 חרדים: 2 שס (1977 קול) 2 דגל (1384 קול) 1 אגודה (1140 קול) 2 חבד (2022 קול) 1 שהתמודד בסיעה עצמאית (859 קול) 1 שהתמודד בתוך הליכוד



עירוב מהודר בד"ץ העדה החרדית



כמו כל עיר חרדית: יד שרה, עזרה ליולדות, מאות גמחים, משנת יוסף, קופת צדקה של העיר, איגוד בני הישיבות, ישיבות בין הזמנים, הופעות הקרנות ואירועים, מבחני דרשו, שיעורים ומפגשים לנשים וכדו', מזון בכשרויות מהודרות



נוף יש כמובן בשפע, או של הכינרת או של מירון או שניהם ביחד חוץ מכל הטבע שאופף את צפת במעינות ובמקומות קדושים..



לברורים אודות הקהילה: נציג ועדת הדיור של דגל התורה בצפת 054-840-5018

עיתון מקומי-צפת בתנופה, צפת מרום











נתיבות

העיר הדרומית שממוקמת בצפון הנגב משמשת כמגדלור החרדי של האזור כולו. כיום מונה נתיבות כ-42,000 תושבים כאשר 50% מתוכם משתייכים לזרמים כאלו ואחרים בחברה החרדית, הקהילה החרדית בנתיבות חיה כיום בהרמוניה נפלאה ומשמשת כדוגמא לקהילות חרדיות מתפתחות כיצד מקימים קהילה תורנית איכותית בסביבה מעורבת.

הגודל של הקהילה החרדית בא לידי ביטוי בבחירות המקומיות בהן זכו הרשימות החרדיות בששה חברי מועצה (חמשה נציגים של מפלגת 'שס"ג' וחבר נוסף ממפלגת 'יחד') מתוך חמשה עשר, כשמתוכם מכהנים כיום סגן ר"ע ומ"מ ר"ע. ראש העיר אף מחזיק יועץ לענייני חרדים על מנת לקדם את הפעילות למען הציבור.

בראשות העיר עומד מר יחיאל זוהר כבר למעלה מ-30 שנים. בקהילה מדגישים כי זוהר נמצא ביחסים מצויינים עם הקהילה החרדית ונהנה מתמיכתם מדי בבחירות.

הקהילות: קהילה מיסודו של מרן הגר"י אברג'ל זצוק"ל, קהילת בני תורה ספרדים בראשות הגאון הרב דנון דנין שליט"א, קהילה ליטאית בראשות הגאון הרב שמואל מונטג שליט"א, קהילות של רבני משפחת איפרגן, קהילות של רבני משפחת אבוחצירא, קהילות של רבני משפחת שריקי, קהילת חב"ד וקהילת ברסלב.

לקהילות קודש אלו נוספים עשרות רבנים ראשי כוללים המפארים כאמור את עולם התורה של אזור הדרום.

שכונות מגורים: המשפחות מתיישבות בעיקר בשכונות החדשות המוקמות בשנים האחרונות בעקבות הגידול המסיבי בתושבי העיר. אלפי משפחות נוספות צפויות להתאכלס בשנים הקרובות בפרויקטים של מחיר למשתכן.

כמו כן, שכונה חרדית חדשה "רמות מאיר" אושרה לאחרונה ועל פי התוכניות יהיו בה כ-1,700 יח"ד. בשכונה שתוכננה עבור ציבור שומרי התורה מתוכננים מבני ציבור רבים הכוללים מוסדות ובתי כנסת בהתאם לצרכי התושבים. בנוסף לאמור ישנם מאות משפחות חרדיות שמהגרות לשכונת 'נתיבות מערב' אף שהשכונה אינה בגדר 'שכונה חרדית'.

ברחבי השכונה נבנים מספר פרויקטים המותאמים לציבור החרדי, זאת בנוסף למשפחות שגרות בפרויקטים מעורבים. שלפי הערכות בשכונת נתיבות מערב צפויות להתאכלס כ-1500 משפחות חרדיות.









מוסדות חינוך: נתיבות מתפארת במוסדות תורה המפארים את עולם התורה באזור הדרום, בעיר קיימים עשרות כוללים לאברכים מצוינים. ביניהם הכולל המפורסם של מוסדות "קול רינה – רב פעלים" בראשות הגאון הרב החיד"א שליט"א, בנו של מרן הגר"י אברג'ל זצוק"ל, בכולל זה הנחשב לגדול והמרכזי שבעיר לומדים כ-500 אברכים. בנוסף, בנתיבות עשרה תלמודי תורה לבנים ומספר דומה של בתי ספר 'בית יעקב' לבנות. ניכרת בעיר מגמת עליה במספר תלמידי כיתה א' בכל שנה וכיום אין מקום לכיתה א' מה שיצריך לשנה הבאה לפתוח עוד כיתות לבנים ובנות.

ישיבת הנגב – שכר שכיר שהוקמה על ידי מרן הגאון רבי יששכר מאיר זצוק"ל נחשבת לאחת מהישיבות המרכזיות בעיר. כיום עומד בראשות הישיבה הגר"א לוי שליט"א שאך לאחרונה התמנה לחבר במוצעת גדולי התורה של דגל התורה.

ישיבת הנגב ידועה כישיבה שהעמידה תלמידים רבים שמשמשים כיום בתפקידי מפתח בעולם התורה כדוגמת הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א ומרן הגאון רבי יורם מיכאל אברג'ל זצוק"ל, שאף הקים בעצמו מוסדות רבים ברחבי הארץ ובנתיבות בפרט. בנוסף, בשנים האחרונות הוקמה בעיר ישיבה נוספת שזוכה לתהודה רבה – ישיבת "יקירי ירושלים" בראשות הגר"ח כהן שליט"א, בנו של הגאון רבי יהודה כהן שליט"א. כיום מונה הישיבה כ-180 בחורים מהמובחרים שבעולם הישיבות כאשר הצפי בשנים הקרובות להכפיל את מספר הבחורים בישיבה.

בתי כנסת: בעיר פועלים כ-250 בתי כנסת ובהם מתקיימים אלפי שיעורים מידי שבוע

תחבורה: יש שתי רכבות בשעה לכל כיוון, בכיוון אחד לאופקים ובאר שבע. בכיוון שני לשדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה, ראשון לציון, בת ים, חולון, תל אביב, בני ברק, פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא, הוד השרון ורעננה.

יש כל יום אוטובוסים לירושלים, לבני ברק לאשדוד, לאשקלון, לשדרות, לבאר שבע, לאופקים, לתפרח, לדימונה, לירוחם ולרחובות. ובסופי שבוע למודיעין עילית, לביתר עילית, לבית שמש ולאלעד

עוד על הקהילה: כאמור, העיר נתיבות זוכה לגידול מתמיד במספר התושבים ובניגוד לערי האזור, העיר נמצאת במצב של הגירה חיובית ומתפתחת כל העת. ההגירה החיובית ממנה נהנית נתיבות בשנים האחרונות באופן כללי, מתבטאת בעיקר במגזר החרדי כאשר אלפי משפחות חרדיות מחליטות לקבוע את מושבם בעיר.
מי קהל היעד?
בצפת יש דגש מאוד חזק בטקסט שכתבתם על מוסדותיו של הרב קפלן דווקא.
כמעט ללא שום אזכור (ובטח לא פירוט) על קהילות גדולות מאוד אחרות.
השאלה אם יש לכם צורך
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
מי קהל היעד?
בצפת יש דגש מאוד חזק בטקסט שכתבתם על מוסדותיו של הרב קפלן דווקא.
כמעט ללא שום אזכור (ובטח לא פירוט) על קהילות גדולות מאוד אחרות.
השאלה אם יש לכם צורך
נודה על כל מידע ופירוט מועיל. המטרה היא לתת תמונה מקיפה ואוטנטית ככל האפשר מכל עיר בפריפריה שיש בה קהילות חרדיות, ולא רק על קהילות מסוימות.
תודה רבה
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
תודה רבה מאוד לכל המסייעים.

אנו מעוניינים גם לערוך סרט הנותן מושג על מראה השכונה והחיים היומיומיים בכל קהילה, בשילוב ראיונות עם אברכים בני המקום, המתארים את הווי החיים, על מנת לקרב את הפריפריה ללבם של אלו שלא היו בה מעולם. אנו זקוקים לשם כך לקטעי וידאו כאלו מכל קהילה וקהילה.

סיכום קצר של מה שכבר יש בידינו ומה שאנו צריכים עוד:

באזורים הבאים אין לנו חומר מספק:

מעלה אדומים, מעלה עמוס, מיצד, ק. גת, מעלות, נחליאל, רכסים,

באזורים אלו כבר יש לנו חומר וגם תמונות והסרטות: חריש והר יונה

באזורים אלו יש לנו חומר ועדיין אין תמונות והסרטות:

אופקים, חיפה, טבריה, ירוחם, כרמיאל, נתיבות, עפולה, צפת, קרית אתא, קרית מלאכי, תל ציון,



נודה מאוד לכל מי שישלח חומר למייל n035465150 בגימייל. או למי שיכול לתת לנו כתובת מייל של עסקן פעיל במקום מגוריו שיכול לעזור בענינים אלו.

אני מכניס שוב את הקישור המתוקן של הקובץ
 
נערך לאחרונה ב:

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
שמעתי פעם שיש ארגון בשם "לב אחד" שמרכז מידע בנושאים אלו. האם ידוע למישהו?
 

נדוניה כהלכה

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אנחנו גם מחפשים שם קולע לפרוייקט ההסרטות. מה דעתכם על "הפריפריה-בחירה לדורות". ? יש זה קונוטציה שלילית?
 

עוף החול

משתמש פעיל
שמעתי פעם שיש ארגון בשם "לב אחד" שמרכז מידע בנושאים אלו. האם ידוע למישהו?
בהחלט
ארגנו בשעתו בכל הריכוזים החרדים כנסי הסברה על הפריפריה.
הוציאו (בשיתוף עם ארגון הקהילות) גם חוברת דומה לשלכם.
 

קבצים מצורפים

  • ועדת הדיור להדפסה.pdf
    3.3 MB · צפיות: 49

מתמלל

משתמש רשום
עריכה תורנית
תחפשו פה באתר פרוג יש המון מידע כמעט על כל הקהילות בפריפריה וגם על פארקים הרבה על מגזינים וכו'....
עכשיו למשל ראיתי את האשכול הזה בשורה איגוד
 
נערך לאחרונה ב:

chaia

משתמש מקצוען
תודה רבה מאוד לכל המסייעים.

אנו מעוניינים גם לערוך סרט הנותן מושג על מראה השכונה והחיים היומיומיים בכל קהילה, בשילוב ראיונות עם אברכים בני המקום, המתארים את הווי החיים, על מנת לקרב את הפריפריה ללבם של אלו שלא היו בה מעולם. אנו זקוקים לשם כך לקטעי וידאו כאלו מכל קהילה וקהילה.

סיכום קצר של מה שכבר יש בידינו ומה שאנו צריכים עוד:

באזורים הבאים אין לנו חומר מספק:

מעלה אדומים, מעלה עמוס, מיצד, ק. גת, מעלות, נחליאל, רכסים,

באזורים אלו כבר יש לנו חומר וגם תמונות והסרטות: חריש והר יונה

באזורים אלו יש לנו חומר ועדיין אין תמונות והסרטות:

אופקים, חיפה, טבריה, ירוחם, כרמיאל, נתיבות, עפולה, צפת, קרית אתא, קרית מלאכי, תל ציון,



נודה מאוד לכל מי שישלח חומר למייל n035465150 בגימייל. או למי שיכול לתת לנו כתובת מייל של עסקן פעיל במקום מגוריו שיכול לעזור בענינים אלו.

אני מכניס שוב את הקישור המתוקן של הקובץ
כפי שכתבו לכם ועדת הדיור הוציאה חוברת מקיפה מאד.
וכן יש את הרב רבינסקי שמתעסק ודואג לפריפריה, ויש לו גם תמונות עדכניות
 

HP מעצבת

משתמש מקצוען
תחבורה: יש שתי רכבות בשעה לכל כיוון, בכיוון אחד לאופקים ובאר שבע. בכיוון שני לשדרות, אשקלון, אשדוד, יבנה, ראשון לציון, בת ים, חולון, תל אביב, בני ברק, פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא, הוד השרון ורעננה.

יש כל יום אוטובוסים לירושלים, לבני ברק לאשדוד, לאשקלון, לשדרות, לבאר שבע, לאופקים, לתפרח, לדימונה, לירוחם ולרחובות. ובסופי שבוע למודיעין עילית, לביתר עילית, לבית שמש ולאלעד
תגיד, העתקת את זה מאחת ההודעות בפרוג? ;)
כי אני כתבתי את זה מילה במילה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה