אשכול בקשת קבצים תורניים

אהרון לייב

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
מישהו יודע היכן מוזכר בתפארת שלמה שהצדיקים והמנהיגים מוסרים נפש ומצטערים עבור כלל ישראל?
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מישהו יודע היכן מוזכר בתפארת שלמה שהצדיקים והמנהיגים מוסרים נפש ומצטערים עבור כלל ישראל?
על המועדים רמזי פורים. ד"ה ויצא בתוך העיר ויזעק וכו'
ש לדקדק בלשון הכתוב מ"ש ויצא בתוך העיר הו"ל להתפלל בביתו. אולם יבואר עפ"י מ"ש להלן כי אם החרש תחרישי בעת הזאת כו' ואת ובית אביך תאבדו. לפי הידוע גודל מעלת הצדיק יס"ע מרדכי וכדומה אשר כל ימיו הוא במסירות נפש עבור כלל ישראל ונפשו בכפו תמיד וכו'
 

אהרון לייב

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
המשתמש נחסם
על המועדים רמזי פורים. ד"ה ויצא בתוך העיר ויזעק וכו'
ש לדקדק בלשון הכתוב מ"ש ויצא בתוך העיר הו"ל להתפלל בביתו. אולם יבואר עפ"י מ"ש להלן כי אם החרש תחרישי בעת הזאת כו' ואת ובית אביך תאבדו. לפי הידוע גודל מעלת הצדיק יס"ע מרדכי וכדומה אשר כל ימיו הוא במסירות נפש עבור כלל ישראל ונפשו בכפו תמיד וכו'
אם כבר יש לך את הספר אני מחפש על אותו ענין שמפרש מה שכתוב משרתיו שואלים זה לזה.

ומפרש גם מה שכתוב שמות כח ל ונשא אהרן את משפט בנ"י על ליבו.


ובזה אסיים.

מאד אעריך אם תוכל לסייעני.
 

גליל555

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אם כבר יש לך את הספר אני מחפש על אותו ענין שמפרש מה שכתוב משרתיו שואלים זה לזה.

ומפרש גם מה שכתוב שמות כח ל ונשא אהרן את משפט בנ"י על ליבו.


ובזה אסיים.

מאד אעריך אם תוכל לסייעני.

ספר תפארת שלמה - על התורה - פרשת בראשית
א"י וישכן מקדם לגן עדן את הכרובים. כי שכינת כבודו ית"ש יורד מקדם מעולם הקדום לג"ע על הצדיקים הם הממשיכים את השכינה למטה והם נקראים כרובים כידוע מזוה"ק ותיקונים וכמ"ש והיו הכרובים פורשי כנפים למעלה הם הצדיקים הפורשים כנפיהם בתפלה למעלה על יחוד קב"ה ופניהם איש אל אחיו להתפלל כאו"א על ישראל חבירו. וז"ש משרתיו שואלים זה לזה פי' שואלים ומבקשים זה על זה להמשיך להם כל טוב. כי איה מקום כבודו כו'. אם ח"ו הם מדולדלים איה כבוד הש"י ואיפה כבוד המלך אם בניו ועבדיו הם לבז ולמשיסה בין העמים. לכן ממקומו הוא יפן ברחמים לעמו להושיעם ויתגדל ויתקדש כבוד שמו יתברך בעולם ויחון עם המיחדים שמו כנ"ל:
[מקור: תקליטור התורני DBS]

ספר תפארת שלמה - על התורה - פרשת ויחי (פרשת השבוע!)
דן ידין עמו כאחד שבטי ישראל יהי דן נחש עלי דרך וגו' לישועתך קויתי ה'. הנ"ל עפ"י מ"ש בפי' המשנה (אבות א, ו) הוה דן את כל האדם לכף זכות. להורות דרכי הצדיקים ההולכים תמיד במס"נ עבור כלל ישראל ומקבלים עליהם יסורים ודנים את עצמם עבור כלל ישראל כמ"ש (שמות כח, ל) ונשא אהרן את משפט בנ"י על לבו וגו' כמבואר במ"א. וז"ש דן ידין עמו כאחד שבטי ישראל. פי' הצדיק הדן את עצמו עבור עמו בני ישראל ומצפה לטובתם הוא העושה היחוד למעלה כאח"ד. פי' כמו שצריך להיות במס"נ בשעת היחוד בק"ש כו' ה' אחד כן ג"כ צריך מס"נ עבור בני ישראל כי כן הוא שקול אהבת הבורא ב"ה ואהבת ישראל והכל צריך להיות במס"נ כנ"ל. ועי"ז יהי דן נחש עלי דרך וגו' לבטל כל הקטרוגים ולהכרית כל הקוצים והחוחים המעכבים את התפלה. ויעורר רחמים עליהם כמ"ש לישועתך קויתי ה':
[מקור: כנ"ל]

ספר תפארת שלמה - על התורה - פרשת שופטים
אך הנ"ל עפ"י מ"ש (שמות כח, ל) ונשא אהרן את משפט בנ"י על לבו וגו' היינו שבחי' צדיק הדור צריך להיות במדריגת אהרן שהיה מוסר נפשו על בנ"י והיה מקבל עליו כל מה שיבא ח"ו על בנ"י שום רעה מוסר נפשו עליהם כדי להציל אותם מכל משפט ולבטל הדינין מהם.
[מקור: כנ"ל]
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מי יכול לסייע -
מאמרי אה"ז הקצרים, מאמר 'עלינו לשבח'.

מתחיל במילים 'עלינו לשבח לאדון הכל. כתב האר"י ז"ל שזה השבח גבוה מכל התפילה כולה. ועניין שבח עלינו שנותן הודיה על חלקו ושמח בחלקו. פירוש, שמשבחים לאדון הכל וכו'.

באוצר החכמה עמ' 438.

נא להעלות כטקסט ולא PDF.
תודה רבה מראש
 

ההדר שבהדר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
עלינר לשבח לאדון הכל כתב האריז"ל שזאת השבח גבוה מכל התפלה כולה שהוא ממשיך מקיפי' כו' שהמקיפים גבוהים שכל התפילה מלמעלה למטה כו' וענין שבח עלינו הוא שנותן הודאה על חלקו ושמח בחלקו פי' שמשבחיי לאדון הכל כל העולמות עליונים ותחתונים כולא קמי' כלא כו' לתת גדולה ליוצר בראשית שלא עשנו כגויי הארצות המשתחווין ומתבטלי' א"ע להבל ולחוץ אבל אנחנו כורעי' לפני מלך מלכי המלכים הקב"ה הנוטה שמי' וכו' גבוה מאד נשגב ונורא כו' ואני כורע ומתבטל עצמי נגדו ואומר שהוא מלכי ואלהי שאני עובד אותו ומקיים מצותיו וחוקיו והוא לית מחשבא תפיסא בי' כי חיי כל העולמות כו' כולם ממנו כהדין קמצא כו' על זאת יתלבש כל חסיד רינה ותפלה ושבח והודאה לאדון הכל אשר פראו וגאלו מהיות לזה ומשתחוה להבל ולריק להיות לבו ומחשבתו להבל ולריק ולצואה כו' וירם קרנו למעלה להיות דבוק בה' אלקי' חיי חיים אין שמחה גדול מזה וראוי לשמוח מזה לבד כי שש ה' חלקו ויעקב חבל נחלתו ולא מצדקת האדם ויושר לבבו הכריעו לזה לעבוד עבודת ה' אבל ה' חפץ חסד ומקרב לקוראיו באמת והם האבות שהם המרכבה חוס ורחם על בניהם לבלתי יעבדו את מצרים בפרך להיות עבדי' לפרעה מדריגה התחתונה כו' וגאלם והוציאם מעבדות לחירות והוציאם משם לעבודתו ולהיות לו לעם סגולה וממלכת כהנים וגוי קדוש וזה הענין ישים האדם אל לבו תמיד שיוצר בראשית חס ורחם עלינו על בני ישראל לבלתי ידיחו בר' כנפות הארץ כשאר האומות עע"ז ולא יהי' משתחוים להבל ולריק וממשיכם בעבותות האהבה ומקרבם לעבודתו זו תורה למשה ניתנה בהר סיני וקיימו וקבלו היהודי' עליהם ועל זרעם אחריהם לבלתי סור מן המצוה ימין ושמאל וזהו ואנחנו כורעים ומשתחוים לפני מלך מלכי המלכים הקדב"ה כו' מלך המלכים כו' אשר משרתיו כו' ואומרי' אי' מקום כבודו ואומרי' ברוך כבוד ה' ממקומו ממקומו שהוא ואני כופף ראשך לעבודתו המקבל ע"ע אלקותו ואחדותו ומודה לו שהוא יחיד בעולמו כו' שהוא נוטה שמים ויוסד ארץ וכסא כבודו ומושב יקרו בשמי' ממעל כו' גבוה מעל גבוה כו' כמ"ש האריז"ל ואין לאדם לדאוג על שאר מניעת המדריגות בעבודת ה' כי די הוא לו אם גמר בלבו וכו' ויגיל וישמח בשם עושהו שרשו ובוראו ונראה בחוש סדר הסדרים שובבי"ם ת"ת שהוא ענין העלאת ישראל מהמדריגה התחתונה שהיא מצרים להעלותה לשרשה כו' בתחילה שמות ענין היותם במצרים ועבודתם אשר עובד בהם והמכות כו' וארא ג"כ ענין הנ"ל וגבוה מהסדרה הנ"ל גבהם הרבה יותר ואח"כ סדר בא מדבר בגבוהים יותר כו' ואח"כ בשלח כו' יותר ויותר כו' ואח"כ יתרו קבלת התורה ואח"כ משפטים דינים וחוקי' עומדי' במעשה גדולה ואח"כ תרומה יותר גבוה מכולם ואח"כ תצוה על צוואת המשכו וזהו העלאת ישראל עמו כו' וזהו בכל דור ודור חייב אזם לראות א"ע כאילו הוא יצא ממצרים שהוא גואלו ומוציאו ממצרים בכל עת ערב ובוקר בהתפללו במה שכורעי' ומשתחווים כו' ודי למשכיל מוצא דבר בזה העיקר העלאת שהוא מארז"ל במקום שבע"ת עומדי' שם אין צדיקי' גמורי' כו' שיודע מקומו וחוזר לה'
 

אליז

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
למי שיש חבילת מכון אופק באוצר החכמה, ויכול להעלות לי את תוספות ר"י הזקן עמס' שבת דף מ"ז: אודה לו על כך מאוד.
 

מִדף לְדף

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בבקשה ממי שיש לו אוצר החכמה חמודי דניאל על הלכות נדה סימנים קצח-ט
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יערות דבש על הויכוח בין חזקיה לנביא - בהדי כבשי דרחמנא למה לך.
אולי חלק ב מאמר יד.

מישהו יוכל לסייע?
תודה מראש.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה