אני שומעת ומבינה שזה נראה מלחיץ נורא ברגע הראשון.
ההצעה שלי להתחיל להתכונן היא להתחיל לשיר את סימני הסדר, רצוי במנגינת רבי אלתר
קדש - מה צריך? מיץ ענבים /יין, כוסות בגודל 150/86 לכל משתתף. הגדות כמספר הסועדים.
ורחץ - תלוי אם אתם הולכים על ספל חגיגי, או סתם נטלה. כנל מגבת.
כרפס - תפוחי אדמה/סלרי. מים. מלח. צלוחית לשניהם.
יחץ - 3 מצות מצווה שלמות, שקית כלשהי לאפיקומן. לא חייבים רקומה.
מגיד - הגדות
רחצה - כמו 'ורחץ'
מוציא - רק לברך, לא צריך כלום חוץ מפה
מצה - מצות מצווה, כזיתים לכולם
מרור - חסה או חזרת או גם וגם. חרוסת (מוכנה או ביתית, ואם ביתית אז כל המרכיבים שצריך: שקדים, אגוזים, תמרים, תפוחים, יין אדום, רימונים למי שנוהג)
כורך - עוד חסה, עוד מצות.
שולחן עורך - תלכו על אוכל בסיסי, אם זה פעם ראשונה שלכם. מרק מאד מומלץ אחרי כל הכזיתים. עוף מומלץ יותר מבשר למי שמתקשה לעכל יותר מדי, תפוחי אדמה מן הסתם
צפון - שוב, מספיק כזיתים
ברך - הגדות, כבר יש מ'קדש'. כוס (נהוג גדולה, לא חייבים) לאליהו הנביא.
הלל, נרצה - כנ"ל.
וכמובן קערת סדר עם צלוחיות לסימנים.
מפה לפסח (אם עוד אין לכם)
אפשר גם צ'ופרים כמו סט לליל הסדר, ממש לא חובה. יוצאים ידי חובה גם בלי, בדקתי בשולחן ערוך
ההצעה שלי להתחיל להתכונן היא להתחיל לשיר את סימני הסדר, רצוי במנגינת רבי אלתר
קדש - מה צריך? מיץ ענבים /יין, כוסות בגודל 150/86 לכל משתתף. הגדות כמספר הסועדים.
ורחץ - תלוי אם אתם הולכים על ספל חגיגי, או סתם נטלה. כנל מגבת.
כרפס - תפוחי אדמה/סלרי. מים. מלח. צלוחית לשניהם.
יחץ - 3 מצות מצווה שלמות, שקית כלשהי לאפיקומן. לא חייבים רקומה.
מגיד - הגדות
רחצה - כמו 'ורחץ'
מוציא - רק לברך, לא צריך כלום חוץ מפה
מצה - מצות מצווה, כזיתים לכולם
מרור - חסה או חזרת או גם וגם. חרוסת (מוכנה או ביתית, ואם ביתית אז כל המרכיבים שצריך: שקדים, אגוזים, תמרים, תפוחים, יין אדום, רימונים למי שנוהג)
כורך - עוד חסה, עוד מצות.
שולחן עורך - תלכו על אוכל בסיסי, אם זה פעם ראשונה שלכם. מרק מאד מומלץ אחרי כל הכזיתים. עוף מומלץ יותר מבשר למי שמתקשה לעכל יותר מדי, תפוחי אדמה מן הסתם
צפון - שוב, מספיק כזיתים
ברך - הגדות, כבר יש מ'קדש'. כוס (נהוג גדולה, לא חייבים) לאליהו הנביא.
הלל, נרצה - כנ"ל.
וכמובן קערת סדר עם צלוחיות לסימנים.
מפה לפסח (אם עוד אין לכם)
אפשר גם צ'ופרים כמו סט לליל הסדר, ממש לא חובה. יוצאים ידי חובה גם בלי, בדקתי בשולחן ערוך