דוקא פעמים שיש צורך, לדוגמא: עורך שכותב ערכים באנציקלופדיה תלמודית חייב להתאים את עצמו לסגנון הנהוג שם.באופן עקרוני סבורני שעורך תורני לא צריך לדעת לחקות סגנונות כתיבה שונים
בקשתך התמלאה, כעת תתאתגר.רעיון יפה! אתגר מכל סוג כוחו יפה [גם] להפיח חיים...
ולפינת הנודניק: האם האתגר על דעת המנהל ובתיאום עמו?
אם כן, שמא כדאי לנעוץ את האשכול, כמנהג השכנים מפורום כתיבה.
האמת אומר, שאינני בקי בכתבי החזו"א ובסגנונו המיוחד, וללכת ללמוד את הסגנון לכבוד האתגר זה כבר טו מאצ'....בקשתך התמלאה, כעת תתאתגר.
קטנתי מלחלוק על מנהל הקבוצה,
אך לא קטנתי מלהביע דעתי הברורה בענין:
אמנם העשרת אוצר מילים הוא דבר נצרך מאוד, בפרט לעורכים,
אך הדרך להגיע אליו הוא לא בדרך המוצעת כאן - לחקות סגנון כתיבה רהוט של אחר,
כי כל ייחודיותו של העורך באה לידי ביטוי רק באופן שהוא נותן את מה שהוא יודע לתת, ולא כאשר הוא מנסה לכתוב כמו פלוני ולסגנן כמו אלמוני,
הדרך הנכונה היא - תסגנן כמו שאתה רואה את הדברים,
תכתוב באופן שלדעתך יהיה הכי רהוט וברור,
וכמובן, תעקוב כל העת אחר נוסחאות של אחרים בשביל להתלמד מהם על מילים חילופיות אפשריות למילים שהתרגלת להשתמש בהם,
אך אל תנסה לקחת את סגנון הכתיבה שלהם כחבילה, ולחקות אותו.
ואדרבה - אשמח לשמוע עוד חוו"ד בזה.
הרב @תלמוד היקר,אם הבנתי נכון, המטרה באתגר, הוא לא לדעת לכתוב כמו החזון איש. אלא לפתוח את הראש, לסגנונות כתיבה שאפשר לכתוב, כמובן שאח"כ כל אחד לוקח את לסגנון האישי שלו.
לענ"ד ומניסיוני, אין סוף לליטוש לשון "שלך",קטנתי מלחלוק על מנהל הקבוצה,
אך לא קטנתי מלהביע דעתי הברורה בענין:
אמנם העשרת אוצר מילים הוא דבר נצרך מאוד, בפרט לעורכים,
אך הדרך להגיע אליו הוא לא בדרך המוצעת כאן - לחקות סגנון כתיבה רהוט של אחר,
כי כל ייחודיותו של העורך באה לידי ביטוי רק באופן שהוא נותן את מה שהוא יודע לתת, ולא כאשר הוא מנסה לכתוב כמו פלוני ולסגנן כמו אלמוני,
הדרך הנכונה היא - תסגנן כמו שאתה רואה את הדברים,
תכתוב באופן שלדעתך יהיה הכי רהוט וברור,
וכמובן, תעקוב כל העת אחר נוסחאות של אחרים בשביל להתלמד מהם על מילים חילופיות אפשריות למילים שהתרגלת להשתמש בהם,
אך אל תנסה לקחת את סגנון הכתיבה שלהם כחבילה, ולחקות אותו.
ואדרבה - אשמח לשמוע עוד חוו"ד בזה.
אפיון וזיהוי הסגנון, אינו אומר שצריך לאמץ אליך את הסגנון...עוד אוסיף, כי בזיהוי מחבר או כתב יד נעזרים גם באפיון הסגנון. לפעמים אפילו איבחון לפי מילים שפלוני השתמש או לא השתמש (לדוגמא: הט"ז בחו"מ סי' מט מוכיח, שקטע מסוים הוא המשך ציטוט מדברי רבינו ישעיה ולא דברי עצמו של הטור, מכך שמופיע בתוך המשפט תיבת 'אלמא' ואין דרכו של הטור להשתמש במילה זו).
אולי כדאי שתביא דוגמאות.בשביל זה כדאי מאוד ללמוד מסגנונות שונים של עורכים ובפרט גדולי הדורות שספריהם נהפכו לספר שאדם נהנה לקרוא בו. כל אחד מכיר את הספר בו הוא פשוט אוהב לעיין, כי כיף לו ונחמד.
זה נכון.חשוב מאד להבין שעד לפני מאה שנה, לשון הקודש היתה 'שפה מתה' בקרב היהודים, ולא היה מי שדיבר בה. כך שרבים מהמחברים התקשו מאד לכתוב בשפה צחה וברורה,
זה כן אומר שצריך לפתוח את הראש ולהתבונן, וזה המטרה של האתגר, וכמו שכתבתי לעיל:אפיון וזיהוי הסגנון, אינו אומר שצריך לאמץ אליך את הסגנון...
ואין הנרצה שמהיום ואילך יכתבו משתתפי הפורום פתקי איחור:אתגר עניינו לגרום לאדם לעשות משהו שהוא לא במסגרת היומיומית שלו, או היכולות והכישורים שהוא משתמש בהם בדרך כלל, אלא לפרוץ מעבר..
גם אני מצטרף להנ"ל.האמת אומר, שאינני בקי בכתבי החזו"א ובסגנונו המיוחד, וללכת ללמוד את הסגנון לכבוד האתגר זה כבר טו מאצ'....
אולי כדאי להציע עוד סגנון נוסף, לבחירה.
תודה רבה!עדכון:
לאחר שרבים וטובים מחברי הפורום ביקשו להשתתף באתגר, אבל לצערם לא הורגלו בספריו של החזו"א, נענים אנו לבקשתם, ומסגננים מחדש את האתגר.
אפיון וזיהוי הסגנון, אינו אומר שצריך לאמץ אליך את הסגנון...
אולי כדאי שתביא דוגמאות.
חשוב מאד להבין שעד לפני מאה שנה, לשון הקודש היתה 'שפה מתה' בקרב היהודים, ולא היה מי שדיבר בה. כך שרבים מהמחברים התקשו מאד לכתוב בשפה צחה וברורה, וספריהם נראו בהתאם.
החל מתקופת ההשכלה, החל גם אצל החרדים מגמת שיפור בלימוד וידיעת לשון הקודש.
'אמונה ובטחון' קיים כמדומני ב-DBS.תודה רבה!
בלי קשר או עם, גם אין את רוב תורת החזו"א [מוסר], במאגרי הספרים, כמו אגרות חזו"א, שם מדובר בכתיבתו הנקיה [ללא שינויי עריכה].
קיים בהיברו בוקס ובאוצר החכמה.'אמונה ובטחון' קיים כמדומני ב-DBS.
יש שם קטע שהוסר.אתה רומז שיש בו שינויי עריכה?
שם יש גם את החזון איש בשלימותו [מהדורה ישנה].קיים בהיברו בוקס ובאוצר החכמה.
שני קטעים.יש שם קטע שהוסר.
אל תחמיצו!!!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ת'
קסט תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יְהוָה כִּדְבָרְךָ הֲבִינֵנִי:קע תָּבוֹא תְּחִנָּתִי לְפָנֶיךָ כְּאִמְרָתְךָ הַצִּילֵנִי:קעא תַּבַּעְנָה שְׂפָתַי תְּהִלָּה כִּי תְלַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:קעב תַּעַן לְשׁוֹנִי אִמְרָתֶךָ כִּי כָל מִצְוֹתֶיךָ צֶּדֶק:קעג תְּהִי יָדְךָ לְעָזְרֵנִי כִּי פִקּוּדֶיךָ בָחָרְתִּי:קעד תָּאַבְתִּי לִישׁוּעָתְךָ יְהוָה וְתוֹרָתְךָ שַׁעֲשֻׁעָי:קעה תְּחִי נַפְשִׁי וּתְהַלְלֶךָּ וּמִשְׁפָּטֶךָ יַעֲזְרֻנִי:קעו תָּעִיתִי כְּשֶׂה אֹבֵד בַּקֵּשׁ עַבְדֶּךָ כִּי מִצְוֹתֶיךָ לֹא שָׁכָחְתִּי: