שיתוף בתהליך פוטרט בעיפרון(דיוקן)

אהרן בלאק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אשמח להערות והארות !!
מה שבעצם ניסיתי לצייר שיער לבן בפוזוטיב כמו שלמדתי בשיעור האחרון בפרוג
IMG_20190923_003551.jpg
IMG_20190923_004322.jpg
 

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
קרוב מאד למקור
המשך תירגול יביא קודם כל לקו בטוח יותר
וכמובן ישפרו את הדיוקים ולהלן כמה דוגמאות;
העיניים הם בקו ישר לעומת התמונה המקורית שהפינות החיצוניות של העיניים יורדות
הסנטר טיפטיפה מידי מתקדם [בפינה הימנית], הפה קצת קפוץ, גם הצוואר יכול להשתפר
את קרנית העין אפשר מעט לכסות, למבט יותר רך
אבל שוב, במראה כללי זה מאד קרוב למקור, בהצלחה
 

אהרן בלאק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
קרוב מאד למקור
המשך תירגול יביא קודם כל לקו בטוח יותר
וכמובן ישפרו את הדיוקים ולהלן כמה דוגמאות;
העיניים הם בקו ישר לעומת התמונה המקורית שהפינות החיצוניות של העיניים יורדות
הסנטר טיפטיפה מידי מתקדם [בפינה הימנית], הפה קצת קפוץ, גם הצוואר יכול להשתפר
את קרנית העין אפשר מעט לכסות, למבט יותר רך
אבל שוב, במראה כללי זה מאד קרוב למקור, בהצלחה
אנסה לשפר תודה על ההערות
 

תהילה 28

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
יפה מאוד
רק חסר לי אור וצל
ממש לפסל אותו מבחינת קונטרסטיות
עצם הלחי לעומת האף
והפה יותר נפח
וכמובן הזקן יותר רך ..
בהצלחה
 

אהרן בלאק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
יפה מאוד
רק חסר לי אור וצל
ממש לפסל אותו מבחינת קונטרסטיות
עצם הלחי לעומת האף
והפה יותר נפח
וכמובן הזקן יותר רך ..
בהצלחה
תודה על ההערות אני באמצע לשפר את הציור ליפני שאני נותן את זה אני ישפר את הציור וישלח שוב
 

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
רואים את הבנדם שהתכוונת לצייר ובכלל זה אחלה ציור - שזה פלוס בפני עצמו.

זה טריק לפעם הבאה - אם תהיה עוד פעם. שמתי לב שיש כמה דברים בתמונה שבחרת שיכולים להקשות מאוד על הציור שלה.

בשביל תמונת רפרנס כדאי להשתמש בתמונה עם:
1. קונטרסט גבוה, (הבדל גדול בין החלק הכהה של הדמות לחלק הבהיר של הדמות)
2. עם מקור תאורה אחד וברור (כמו בפורטרייט סטודיו)
כדי שאזור הצל יהיה ברור ונפרד מאזור האור
3. מותר לך להפוך את התמונה לשחור לבן לפני שאתה מצייר אותה בעיפרון. אם אפשר להקל על עצמנו - אז למה לא.

אחרי שבוחרים תמונה נכונה הציור יכול לצאת מדהים באמת.

דוגמא לתמונת רפרנס טובה:
upload_2019-10-7_0-19-45.png
צילם ראסל הובר [Russel Hoover]



1. יש קונטרסט - ניגודיות רבה בין החלקים הלבנים לחלקים הכהים. הופך את התמונה לברורה, ועוזר לנו להביע את הערכים (מלבן - לאפור - לשחור) בביטחון בלי להתבלבל מפרטים לא ברורים.
upload_2019-10-7_0-23-9.png


2. מקור תאורה ברור ויחיד מדגיש את הקימורים ואת הצורות של הפנים בצורה הכי מובנת ופשוטה. (זה גם מה שתורם לקונטרסט). כל אחד בקלות יכול להבחין מה כאן צל ומה כאן אור. איפה יש בליטה והיכן שקוע. ולכן גם קל יותר לצייר את זה.
upload_2019-10-7_0-26-13.png

3. אם הופכים או בוחרים תמונה מראש שחור לבן, יותר קל לבטא את זה בעזרת עיפרון - שהוא כידוע יכול גם כן לצייר רק מונוכרומטי(צבע אחד). אני לא יודעת באיזה נושא אתם מתעסקים עכשיו, אבל אולי זה נוגע: אם מוציאים את כל העניין של הצבע מהמשוואה, תהיה פנוי לרכוש כישורים חשובים ויסודיים שקשורים להבנה של אור וצל, ערכים, מבנה הפנים. חבל לערבב את זה עם נושא מורכב כמו צבע.
 

יחיאל ב.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
רק שאלה- איך שמו את האור על העורף והלחי הימניים שלו?
לכאורה פנס רחב מאחוריו בזוית של 45 מעלות
(כלומר באמצע בין צד ימין שלו לגב שלו משהו כזה)
 

מלכה יזדי

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
ק שאלה- איך שמו את האור על העורף והלחי הימניים שלו?
פנס רחב מאחוריו בזוית של 45 מעלות
לדעתי זו תופעה של רפלקס בתאורה, (למרות שגם הפנס הרחב יכול להיות...)
כלומר, הפנס מאיר על הבנ"א וגם על הקיר מאחוריו שנמצא במרחק,
והאור על הקיר מחזיר אור על מקום שהוא בעקרון צל על הפנים של הבנ"א,

בתאורה יש את המונחים: אור, חצי אור, צל, צל עצמי, וצל נופל, ורפלקסים
והרפלקסים הם אלו שבד"כ גורמים לחלק מהצל להיות טיפה מואר.
 

אהרן בלאק

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
רואים את הבנדם שהתכוונת לצייר ובכלל זה אחלה ציור - שזה פלוס בפני עצמו.

זה טריק לפעם הבאה - אם תהיה עוד פעם. שמתי לב שיש כמה דברים בתמונה שבחרת שיכולים להקשות מאוד על הציור שלה.

בשביל תמונת רפרנס כדאי להשתמש בתמונה עם:
1. קונטרסט גבוה, (הבדל גדול בין החלק הכהה של הדמות לחלק הבהיר של הדמות)
2. עם מקור תאורה אחד וברור (כמו בפורטרייט סטודיו)
כדי שאזור הצל יהיה ברור ונפרד מאזור האור
3. מותר לך להפוך את התמונה לשחור לבן לפני שאתה מצייר אותה בעיפרון. אם אפשר להקל על עצמנו - אז למה לא.

אחרי שבוחרים תמונה נכונה הציור יכול לצאת מדהים באמת.

דוגמא לתמונת רפרנס טובה:
צפה בקובץ המצורף 549925
צילם ראסל הובר [Russel Hoover]


1. יש קונטרסט - ניגודיות רבה בין החלקים הלבנים לחלקים הכהים. הופך את התמונה לברורה, ועוזר לנו להביע את הערכים (מלבן - לאפור - לשחור) בביטחון בלי להתבלבל מפרטים לא ברורים.
צפה בקובץ המצורף 549933

2. מקור תאורה ברור ויחיד מדגיש את הקימורים ואת הצורות של הפנים בצורה הכי מובנת ופשוטה. (זה גם מה שתורם לקונטרסט). כל אחד בקלות יכול להבחין מה כאן צל ומה כאן אור. איפה יש בליטה והיכן שקוע. ולכן גם קל יותר לצייר את זה.
צפה בקובץ המצורף 549935
3. אם הופכים או בוחרים תמונה מראש שחור לבן, יותר קל לבטא את זה בעזרת עיפרון - שהוא כידוע יכול גם כן לצייר רק מונוכרומטי(צבע אחד). אני לא יודעת באיזה נושא אתם מתעסקים עכשיו, אבל אולי זה נוגע: אם מוציאים את כל העניין של הצבע מהמשוואה, תהיה פנוי לרכוש כישורים חשובים ויסודיים שקשורים להבנה של אור וצל, ערכים, מבנה הפנים. חבל לערבב את זה עם נושא מורכב כמו צבע.
תודה על ההסבר הנסה בעוד ציור
 

שאול יצחק

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
יפה מאוד!
רק המילה הנכונה היא: פורטרט , זה מילה באנגלית
Portrait
בהצלחה בהמשך עם כל הציורים ועם כל המילים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  37  פעמים

לוח מודעות

למעלה