התייעצות מלמד שמרביץ

מצב
הנושא נעול.

זהבהלה

כל מה ששווה באליאקספרס !!!
מנוי פרימיום
היו
היה פעם סיפור אמיתי במלמד שהכה תלמידים בצורה אכזרית ביותר, עד כדי כך שתלמיד אחד מת.

כפשוטו.

הסיפור הזה חזר על עצמו יותר מפעם אחת.
בשלב מסוים אותו מלמד עזב את עבודתו.

שאלו את גדולי ישראל ואמרו להחזיר אותו ללמד.

(בכורות מו. וברש"י)
היו פעם אנשים שהתחתנו בגיל 12 ועזבו את הבית ל20 שנה. ולא הכירו את הבן שלהם כשחזרו הביתה. בקיצור טענה הזויה.
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לאחר מעשה משתפת:
לאחר שהבן שלי חטף סתירה על לא עוול בכפו (עד כמה שידוע לי)
הרמתי טלפון למלמד עצמו ושאלתי אותו למה הרביץ לבני מחמדי, כשאמר לי שהוא לא זוכר שהוא הרביץ לו בכלל, עלה דמי לראשי, והודעתי לו באופן חד משמעי שבפעם הבאה שהוא נוגע בילד שלי מטוב ועד רע או בכל ילד אחר בכיתה (ואגב זה מפריע לי לא פחות, אולי יותר) אני מעבירה את זה הלאה (מעבר להנהלה.) כי זה בניגוד לחוק. הוא הבין את זה מצוין, התגובה שלו הייתה שמהיום הכל יהיה בסדר!
מאותו יום נגמר עידן המכות בכיתתו!!!

התובנות שלי מהסיפור:
-העניין הסתיים בשקט בלי לערב את ההנהלה, כך שלא ביזיתי את המלמד בכלל, והוא מבחינתו רצה שזה ישאר כך ולכן שינה טקטיקה.
- כשהרמתי טלפון לכמה אמהות שבנן חטף סטירות- הן לא ידעו מזה בכלל!!! הילד כ"כ בטוח בזה שעשה משהו נוראי שמי יודע איזה עונש הוא יקבל בבית כתוספת.

כשכתבתי "על לא עוול בכפו" התכוונתי למלמד שמן שישב על כסאו ומכיוון שקשה לא לא לקום להפליק לזה שבאמת מגיע לו (אם בכלל) את הסטירות באופן קבוע חטף זה שישב הכי קרוב אליו כך שהוא לא הטריח את עצמו אפילו לקום מהכיסא וזה בעיקר מה שהעלה לי את הפיוז כי גם אני לא מאלה שנורא נבהלים מאיזה סטירה שמתעופפת אחת ל...



-
יפה כל מה שכתבת אם זה נכון
יתכן גם שזה לא נכון, או לא לגמרי נכון...
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
??????!!!!!!

מי שאיבד את הסבלנות שילך לעבוד במפעל ויוציא את העצבים שלו על חומרי גלם!!
מי שמלמד ילדים, נשמות טהורות, לא יכול להיות בלי סבלנות.

אני מורה, מהרגע שהחלטתי ללמוד הוראה הצהרתי שביום שאני ארגיש שאפילו בטיפונת אין לי סבלנות לתלמידות שלי, ביום הזה אני פורשת ומחפשת עבודה אחרת.
מכעיס אותי לראות שלא כל המורים חושבים ככה...
מי אמר שאסור לאבד את הסבלנות.
כל הזכויות שמורות לך!
אלא שצריכים לדעת איך מתנהגים גם כשמאבדים את הסבלנות...
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אני לא נכנסת כלל לסוגיה של מכות פיזיות כי ב"ה לא הייתי במקום הזה ומקווה עד 120 לא להיות שם. והאשכול רק מחזק את התפילות שלי שאני מתפללת כל יום שהילדים שלי לא יחוו אלימות משום סוג (בין מהרבה ובין מהחברים)
מה שכן אחד הבנים שלי עבר סוג של התעללות רגשית מאחד המלמדים. הבעיה של הילד הייתה (ועדיין) בעיית קשב קשה שמתבטאת בין השאר בפער עצום בין הרמה הקוגנטיבית לרמה הרגשית והמלמד ציפה ממנו להגיב לסיטואציות חברתיות בצורה תואמת גיל ולא תואמת רמה. ז"א שהילד חווה פעמיים של תסכול גם מההתנהגות של החברים וגם מהתגובה של המלמד על התגובה שלו.(זה הגיע למצב שהוא אמר למטפלת הרגשית: אני אש ואף אחד לא יכבה אותי- הוא ממש הרגיש שמכבים אותו) מה שכן אני רוצה לומר זה שהיום אני מרגישה אשמה שכבר מתי שהרגשתי שזה המצב לא פניתי להנהלה אלא חיכיתי -עם המלמד עצמו ניסיתי לדבר כמה פעמים ולא הייתה הבנה הוא אמר התגובות שלו לא נורמטיביות. (לא משנה שמהסיטואציות שהוא סיפר גם אני הייתי נפגעת... אולי גם לי יש בעיה רגשית...)
בסוף פניתי למנהל ואמרתי לו נכון, התגובות שלא, אולי, לא נורמטיביות אבל נורמה זה ממוצע. יש לך כ-25% מעל הממוצע וכ-25% מתחת לממוצע ועוד 50% שהם הממוצע. כל עוד אין בכיתה 50% שנוטלים ריטלין ו-50% שהולכים לטיפול רגשי, ריפוי בעיסוק וכו'. הילד הזה הוא לא נורמטיבי, הוא לא בממוצע המנהל היה בהלם וכנראה שהוא דבר עם המלמד כימאז היה קצת יותר רגוע אבל זה היה פחות מחודש לפני סוף שנה....
אני רוצה להגיד שהורים צריכים להיות ערניים לסטירות הנפשיות והחברתיות שהילדים שלהם חווים לא פחות מהסטירות הפיזיות ואפילו יותר כי על סטירה פיזית בד"כ הילד יספר (אלא אם הוא מפחד גם מההורה) אבל על נפשיות בד"כ הוא לא יספר והן פוצעות הרבה יותר בד"כ.
אולי הבעיה שלכם ששמתם אותו במקום שלא מתאים לרמה שלו
 

אסתררר

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
יפה כל מה שכתבת אם זה נכון
יתכן גם שזה לא נכון, או לא לגמרי נכון...
מי אמר שאסור לאבד את הסבלנות.
כל הזכויות שמורות לך!
אלא שצריכים לדעת איך מתנהגים גם כשמאבדים את הסבלנות...
סיכויים טובים שמדובר בדמיון שלך
אולי הבעיה שלכם ששמתם אותו במקום שלא מתאים לרמה שלו
לפי התגובות שלך נשמע שאתה אחד מהרבע'ס שמכים או לפחות אחד שממש בעד שיטת החינוך הזאת!!!!!!!!
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ענין הכאת תלמיד כבר מופיע במקורות
משום מה בדורנו לא נהוג להשתמש בזה כלל
למרות שזה כלי יעיל מאד
אולי הסיבה היא כי השתמשו בזה בצורה מופרזת ובלתי מידתית
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אז מה ההתקפות האלו על המגיבים נגד???????
כתבתי בכל מקום לפי ענינו כמו שראית,
אנשים קובעים את הדמיונות שלהם כעובדות, ואת התובנות שלהם כמעט כמו עשר הדברות...

ולגבי ההערה דלעיל שכתבתי "אולי הבעיה שלכם ששמתם אותו במקום שלא מתאים לרמה שלו"
אני פשוט סובל מזה כמלמד, שיש לי בכיתה ילד שפשוט לא מתאים לכיתה
לדוגמא אם הוא נתקף בשיגעון של שריקות, קשה מאד לעצור אותו, הוא פשוט לא מבין, או שעד מהרה שוכח... הילד פשוט לא מתאים לכיתה, ולכן קל מאד להבין את המלמד בכזה מצב
 

אסתררר

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
כתבתי בכל מקום לפי ענינו כמו שראית,
אנשים קובעים את הדמיונות שלהם כעובדות, ואת התובנות שלהם כמעט כמו עשר הדברות...

ולגבי ההערה דלעיל שכתבתי "אולי הבעיה שלכם ששמתם אותו במקום שלא מתאים לרמה שלו"
אני פשוט סובל מזה כמלמד, שיש לי בכיתה ילד שפשוט לא מתאים לכיתה
לדוגמא אם הוא נתקף בשיגעון של שריקות, קשה מאד לעצור אותו, הוא פשוט לא מבין, או שעד מהרה שוכח... הילד פשוט לא מתאים לכיתה, ולכן קל מאד להבין את המלמד בכזה מצב
אתה צודק
לא הבנתי נכון את התגובות שלך
מצטערת
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אתה מתכוון שהוא צריך ח''מ?
לא ידוע לי מה זה ח"מ
אולי יש לו בעית תקשורת.
דוגמא נוספת. ילד רגיל שאומרים לו לבצע ואינו מבצע, אומרים לו אם לא תבצע העונש יחמיר וכו' וכו', אצלו זה לא עובד.
 

M.O

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
המשתמש נחסם
מי אמר שאסור לאבד את הסבלנות.
כל הזכויות שמורות לך!
אלא שצריכים לדעת איך מתנהגים גם כשמאבדים את הסבלנות...
התכוונתי על אילו שאיבדו את הסבלנות וזה גורם להם להכות את התלמיד או לפגוע בו בצורה אחרת.

ולכן קל מאד להבין את המלמד בכזה מצב
לעולם אני לא אצליח להבין מורה שמכה את התלמידים שלו.
אם הוא שורק זה סיבה להכות אותו?

אני מורה, לימדתי בכיתות מאוד קשות,
אבל עם הרבה סבלנות, הבנה, הכלה וכו'
הבאתי את הכיתות האלו למשמעת מלאה
וכמה מפליא, לא הייתי צריכה להכות...
אומרים לו אם לא תבצע העונש יחמיר וכו' וכו', אצלו זה לא עובד.
אולי כי צריך איתו שיטה אחרת.
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לעולם אני לא אצליח להבין מורה שמכה את התלמידים שלו.
כמו שכתבתי ב"ה אין אצלי הכאה. כתבתי שאני כן מבין את המלמד
אגב באיזו כיתה [בערך] את מלמדת
אם זו כיתה נמוכה יותר קל להפעיל סמכות בלי ענישה
 

M.O

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
המשתמש נחסם
אגב באיזו כיתה [בערך] את מלמדת
אם זו כיתה נמוכה יותר קל להפעיל סמכות בלי ענישה
השנה אני מלמדת ג'
אבל שנה שעברה הייתי עם כיתות ה'-ו' (מחובר) שהיא הייתה הכיתה הכי מורכבת בביה"ס (שני מורים עזבו כי לא הסתדרו איתם...)
 

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
השנה אני מלמדת ג'
אבל שנה שעברה הייתי עם כיתות ה'-ו' (מחובר) שהיא הייתה הכיתה הכי מורכבת בביה"ס (שני מורים עזבו כי לא הסתדרו איתם...)
אז את מודה בעצמך שאת שונה וזה לא הסטנדרט, אז את צריכה להבין את אותם מלמדים, וגם כלפם להשתמש בהכלה וכו'
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה