דרוש מידע האם ללכת ללמוד תכנות?

חמוש

משתמש צעיר
נכון מאוד, ויותר מזה:
אף מעסיק לא יסתכל על בת חפיפניקית, ותהיה מוכשרת אשר תהיה.
והאופי הזה בולט מאוד כשמראיינים.
אני מדברת כאחת שמקבלת החלטות בגיוס.

טוב, עד כאן, אני לא יודעת אני עדיין בלימודים, ואמרתי שאני רואה בנות שאין להן כח להשקיע מאוד שמצליחות גם בתיכנות עצמה, לא רק מבחנים כמו פרוייקטים, ש"ב וכ"ו,
באמת אין לי שום ניסיון בשוק, כנראה שאתן צודקות...
 

ביגר

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
היא יותר כמו גאומטריה
אני מתכנתת ואוהבת גאומטריה ושונאת אלגברה
ב'ה הנדסאים היה לי די קל התואר ראשון היה מפרך ( לא חייבים...)
ממתי גאומטריה זה לא ראלית? תכנות זה בדיוק סוג חשיבה של לפתור בעיות גאומטריות
מי שאוהבת אלגברה מתאימה יותר לראיית חשבון או הנהלת חשבונות לדעתי
 

ביגר

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
אני גם למדתי את זה ונהניתי מאד.
אני לא חושבת שצריך להיות חכמה באופן לא ריאלי בשביל ללמוד מה"ט, ואם היא היתה ב א1 נשמע שיש לה סכוי טוב להצליח.
העניין הוא שצריך להשקיע ממש.
להשאר עד מאוחר בסמינר, להגיש פרויקטים ומטלות, לאחוז ראש... הרבה מהחומר בנוי על חומר ישן, כך שחייב להשאר בעניינים כל הזמן.
בהצלחה!
אני הייתי הא2 ועשיתי מהט וגם תואר
הקבצות לא תמיד אומר... אצלי לדוגמא זה היה כי זילזלתי בלימודים בכיתה ח
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
טוב, עד כאן, אני לא יודעת אני עדיין בלימודים, ואמרתי שאני רואה בנות שאין להן כח להשקיע מאוד שמצליחות גם בתיכנות עצמה, לא רק מבחנים כמו פרוייקטים, ש"ב וכ"ו,
באמת אין לי שום ניסיון בשוק, כנראה שאתן צודקות...
לא. הן לא צודקות. במחילה.
אני מתכנתת, והמקצוע דורש השקעה. אי אפשר להיות מתכנתת טובה בלי להשקיע.
גם הגאוניות, ואני מכירה כאלו, משקיעות. אפילו יותר מהממוצעות.
הן יושבות ימים שלמים על גוגל כדי למצוא תכנית פשוטה.
הן משקיעות שעות בלנסות לפענח שגיאה קטנה.
הן צופות ביוטיוב כדי ללמוד חידושים.
הן עובדות, ועומלות, ומשקיעות.
אפשר לחפף ו"לעבור מבחנים",
אי אפשר להיות בפועל מתכנתת טובה, עם כל מה שהמקצוע דורש, ולהמשיך לחפף. זה פשוט לא עובד ככה.
יש כאן מתכנתות נוספות שסוברות אחרת ממני?
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
לי אמרו שאין הרבה עבודה בתכנות אחרי גיל 40 זה נכון?
הבוס שלי פתח את החברה שלו בגיל 47.
אבל בהחלט יש אפליה על רקע גיל גם במקצוע זה, ואולי אף יותר ממקצועות אחרים.
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
לא. הן לא צודקות. במחילה.
אני מתכנתת, והמקצוע דורש השקעה. אי אפשר להיות מתכנתת טובה בלי להשקיע.
גם הגאוניות, ואני מכירה כאלו, משקיעות. אפילו יותר מהממוצעות.
הן יושבות ימים שלמים על גוגל כדי למצוא תכנית פשוטה.
הן משקיעות שעות בלנסות לפענח שגיאה קטנה.
הן צופות ביוטיוב כדי ללמוד חידושים.
הן עובדות, ועומלות, ומשקיעות.
אפשר לחפף ו"לעבור מבחנים",
אי אפשר להיות בפועל מתכנתת טובה, עם כל מה שהמקצוע דורש, ולהמשיך לחפף. זה פשוט לא עובד ככה.
אז אנחנו צודקות.
זה בדיוק מה שטענו.
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
אז אנחנו צודקות.
זה בדיוק מה שטענו.
אה, אוקי. אני לא אוחזת בכל השמות שמתרוצצים כאן.
עושה לי פריחה כשאני שומעת דעות של "את גאונה אז את מסודרת".
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
אה, אוקי. אני לא אוחזת בכל השמות שמתרוצצים כאן.
עושה לי פריחה כשאני שומעת דעות של "את גאונה אז את מסודרת".
תנוח דעתך,
לא היתה פה אף עובדת שטענה כך.
הטענה הזו נשמעה מפי סטודנטית בלבד.
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה

UU

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
נכון!!!!!!! זה אולי מראה על הדרך אבל כל מי שדיברתי איתו אמר לי שהוא היה בשוק מההתחלה והלימודים לא מכינים באמת למה שקורה בעבודה, ובתכל'ס גיגלו המווון ושאלו והתייעצו וחקרו ולמדו הרבה מעבר למה שלמדו.
אכן
הלימודים מלמדים תוכן
בעבודה צריך הרבה פרקטיקה.
מי שמוכרת בכך נכנסת זה מהר מאד, חודש עבודה וכבר שכחו מה היה בלימודים (האכילו אותנו את החומר בכפית לדעתי, לעומת העבודה בפועל)
ואגב - עד כמה שהבנתי מחברות רבות - זה כך בכל מקצוע (ראיית חשבון, הנה"ח ועוד)
 

UU

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
לי אמרו שאין הרבה עבודה בתכנות אחרי גיל 40 זה נכון?
כיום - העובדים מעל גיל 40 מתקשים להשתלב בשוק דינאמי סוער ועתיר חידושים כמו התיכנות
פשוט משום שהם בקושי הכירו את המחשב בתור ילדים
מה שקצת שונה ממי שגדל בתוך זה, ומאמינה שלא נסגר לו הראש כשעובר את גיל ה-40
מה שכן - יש איזשהיא תקרת זכוכית בתיכנות שצריך לפרוץ אותה כדי להתקדם.
בגילאים 30-35 כבר אין הרבה התקדמות באופן שהיה בתחילה, והעבודה כמו גם המשכורת דורכת במקום
אם פורצים את תקרת הזכוכית הזו - כלומר - ממשיכים ללמוד חידושים נוספים עדכניים, לחילופין פותחים חברה ועוד - אפשר הגיע להרבה הרבה יותר
וכמובן לעבור את גיל 40 בקלות

אגב - גם כיום יש יוצאי דופן ואני מכירה כמה שעובדות בתיכנות מעל גיל 40, וכן התחילו ללמוד מאוחר יחסית, רק שבד"כ מדובר בנישה פשוטה ולא משתנה כ"כ
 

ערער בערבה

משתמש מקצוען
לא. הן לא צודקות. במחילה.
אני מתכנתת, והמקצוע דורש השקעה. אי אפשר להיות מתכנתת טובה בלי להשקיע.
גם הגאוניות, ואני מכירה כאלו, משקיעות. אפילו יותר מהממוצעות.
הן יושבות ימים שלמים על גוגל כדי למצוא תכנית פשוטה.
הן משקיעות שעות בלנסות לפענח שגיאה קטנה.
הן צופות ביוטיוב כדי ללמוד חידושים.
הן עובדות, ועומלות, ומשקיעות.
אפשר לחפף ו"לעבור מבחנים",
אי אפשר להיות בפועל מתכנתת טובה, עם כל מה שהמקצוע דורש, ולהמשיך לחפף. זה פשוט לא עובד ככה.
יש כאן מתכנתות נוספות שסוברות אחרת ממני?

אני מתכנתת, ויש לי רק תוספת קטנה -
לא תמיד מי שמבריקה בלימודים, תצליח גם בעבודה, ולהיפך.
יש לי דוגמאות נגדיות לשני הצדדים.

וכללית - הרעיון בתכנות הוא המון יכולת למידה עצמאית, קליטה טובה וגישה לנושא.
לדעתי - את התעודה של מה"ט אפשר להוציא בהשקעה סבירה יחסית. תואר זה כבר סיפור אחר, והרבה יותר קשה - דורש יכולות שבאמת אין לכל אחת.
(יכול להיות שגם הדרישות במה"ט השתנו, שמעתי על זה דיבורים, אני אומרת את מה שאני יודעת נכון ללפני כ-5 שנים.)
 

שלמה וייס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
משהו פה מכיר את התכנית של פיתוחים?
 

xyzw

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
יש כאן מתכנתות נוספות שסוברות אחרת ממני?
אני :)

אני חולקת על ההקבלה בין ההשקעה בלימודים לבין ההשקעה בעבודה.
זה מזכיר לי את המורות בסמינר שאמרו לנו שאם לא נתרגל לבוא בזמן לסמינר, איך לא נאחר לעבודה?
לדעתי, כל דבר בזמנו.

אם את מצליחה במבחנים - למה להשקיע מעבר לכך?
אני לא בעד זלזול, לא בעד להגיע לציון "עובר" וזהו,
אבל באותה מידה אני לא בעד להשקיע כשאין צורך ממשי בכך.
את מוכשרת ומסוגלת לקבל 90+ גם בלי לחרוש את החומר? מעולה! אין עניין להשקיע רק בשביל לקבל את ה-100.

זה לא אומר שכזו תלמידה תחפף כך גם בעבודה.
אי השקעה בלימודים - לא מחייבת אי השקעה בעבודה.
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
זה לא אומר שכזו תלמידה תחפף כך גם בעבודה.
אי השקעה בלימודים - לא מחייבת אי השקעה בעבודה.
מי שלומד תכנות בלי השקעה לדעתי זה נקרא שהוא לא מכין את עצמו היטב.
אופי העבודה בזה דורש פתרונות עצמיים שאיש לא פתר לפניך
כשרונות יש הרבה, אבל אין כמעט אף אחד שפתר את אותה הבעיה שניצבת לפניך.
 

מ. י. פרצמן

סופרת ועורכת, מנהלת קהילת כתיבה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
D I G I T A L
אני :)

אני חולקת על ההקבלה בין ההשקעה בלימודים לבין ההשקעה בעבודה.
זה מזכיר לי את המורות בסמינר שאמרו לנו שאם לא נתרגל לבוא בזמן לסמינר, איך לא נאחר לעבודה?
לדעתי, כל דבר בזמנו.

אם את מצליחה במבחנים - למה להשקיע מעבר לכך?
אני לא בעד זלזול, לא בעד להגיע לציון "עובר" וזהו,
אבל באותה מידה אני לא בעד להשקיע כשאין צורך ממשי בכך.
את מוכשרת ומסוגלת לקבל 90+ גם בלי לחרוש את החומר? מעולה! אין עניין להשקיע רק בשביל לקבל את ה-100.

זה לא אומר שכזו תלמידה תחפף כך גם בעבודה.
אי השקעה בלימודים - לא מחייבת אי השקעה בעבודה.
מתנגדת נחרצות.
בעבודה לא צריך את הידע עליו את נבחנת.
גם אם עברת חמישים מבחנים בהצלחה, את עדיין לא יכולה להיות מתכנתת. אבל יש לי ידע! יופי. אבל עברתי מבחנים! נהדר. זה לא אומר שאת יודעת להיות מתכנתת.
להיות מתכנתת זה לא רק "לדעת" ולא רק "לקדד". זה לחשוב, לחקור, להעמיק, לנסות, לנתח, לבדוק, לדבג, לחשוב עוד פעם. ושוב.
זה עצבי ברזל. זו השקעה עצומה. תכנות זה לא לבעלי לב חלש.

זה כמו שבת 10 תגיד לי "אני יודעת איך ללחוץ על הדוושה ואיך ללחוץ על הברקסים, איך להעביר הילוך ואיך לעבור נתיב, אז אני יודעת לנהוג".
יפה מאוד. ניסית פעם לנהוג? לא.
"אני יודעת לקדד", זה יפה. אבל מה תעשי כשהקוד שלך לא עובד?
לתרגל שלושים שעות של דיבוג, ושוב דיבוג, ושוב דיבוג, זה לא כלול במבחן.
 

xyzw

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מי שלומד תכנות בלי השקעה לדעתי זה נקרא שהוא לא מכין את עצמו היטב.
אופי העבודה בזה דורש פתרונות עצמיים שאיש לא פתר לפניך
כשרונות יש הרבה, אבל אין כמעט אף אחד שפתר את אותה הבעיה שניצבת לפניך.
מי שלומד בלי להשקיע - ומצליח -
א"א לומר עליו שהוא נטול כשרונות...
מאמינה שלאחד כזה לא יהיה כ"כ קושי למצוא פתרונות לבעיות.

זו לא פונקציה של לימוד.
 

xyzw

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מתנגדת נחרצות.
בעבודה לא צריך את הידע עליו את נבחנת.
גם אם עברת חמישים מבחנים בהצלחה, את עדיין לא יכולה להיות מתכנתת. אבל יש לי ידע! יופי. אבל עברתי מבחנים! נהדר. זה לא אומר שאת יודעת להיות מתכנתת.
להיות מתכנתת זה לא רק "לדעת" ולא רק "לקדד". זה לחשוב, לחקור, להעמיק, לנסות, לנתח, לבדוק, לדבג, לחשוב עוד פעם. ושוב.
זה עצבי ברזל. זו השקעה עצומה. תכנות זה לא לבעלי לב חלש.

זה כמו שבת 10 תגיד לי "אני יודעת איך ללחוץ על הדוושה ואיך ללחוץ על הברקסים, איך להעביר הילוך ואיך לעבור נתיב, אז אני יודעת לנהוג".
יפה מאוד. ניסית פעם לנהוג? לא.
"אני יודעת לקדד", זה יפה. אבל מה תעשי כשהקוד שלך לא עובד?
לתרגל שלושים שעות של דיבוג, ושוב דיבוג, ושוב דיבוג, זה לא כלול במבחן.


את טוענת שהשקעה בלימודים היא היא זו שגורמת למציאת פתרונות לבעיות שנתקלים בהם בעבודה, ולכך שהמתכנת ידע לחקור, לחשוב וכו' בעבודה.

אני טוענת שאדם מוכשר, שאין לו צורך בהשקעה במבחנים, כי הוא ממילא מקבל ציונים גבוהים גם ללא השקעה במהלך הלימודים - ממילא זה מעיד שיש לו כשרונות יותר מאחד שצריך להשקיע בלימודים בשביל להגיע לאותם ציונים,
וממילא העבודה, עם כל מה שכרוך בה - חשיבה מעמיקה, חקירה, ניתוח וכו' - תהיה קלה לאדם מוכשר כזה יותר מאשר לאדם שצריך להשקיע בלימודים.

ובכל מקרה - הלימודים, קשים שיהיו - לא מגיעים ברמתם לחודש עבודה...
 

קצרה

משתמש מקצוען
מתנגדת נחרצות.
בעבודה לא צריך את הידע עליו את נבחנת.
גם אם עברת חמישים מבחנים בהצלחה, את עדיין לא יכולה להיות מתכנתת. אבל יש לי ידע! יופי. אבל עברתי מבחנים! נהדר. זה לא אומר שאת יודעת להיות מתכנתת.
להיות מתכנתת זה לא רק "לדעת" ולא רק "לקדד". זה לחשוב, לחקור, להעמיק, לנסות, לנתח, לבדוק, לדבג, לחשוב עוד פעם. ושוב.
זה עצבי ברזל. זו השקעה עצומה. תכנות זה לא לבעלי לב חלש.

זה כמו שבת 10 תגיד לי "אני יודעת איך ללחוץ על הדוושה ואיך ללחוץ על הברקסים, איך להעביר הילוך ואיך לעבור נתיב, אז אני יודעת לנהוג".
יפה מאוד. ניסית פעם לנהוג? לא.
"אני יודעת לקדד", זה יפה. אבל מה תעשי כשהקוד שלך לא עובד?
לתרגל שלושים שעות של דיבוג, ושוב דיבוג, ושוב דיבוג, זה לא כלול במבחן.

לא אומר שאנשים שבלימודים מחפפים ומסתפקים בלעבור את המבחנים בהצלחה-
לא יהיו מתכנתים מעולים שחוקרים , מרשימים ומצליחים.
מעידה על עצמי שהייתי תלמידה כייפנית וקיבלתי 95 במבחנים כשאולי יכולתי את ה-100 אם הייתי מתאמצת ללמוד יותר.
אז מה. כשהלכתי לעבודה הצלחתי מעולה בדרכי שלי.
כמו שבחורה שלא מבשלת הרבה בבית - יכולה להפוך לסופר בשלנית.
ככה גם מי שלא השקיעה את מרצה בלימודים - יכולה להשקיע את מרצה בעבודה.

לימודים ועבודה זה כל כך שונה - כרחוק מזרח ממערב.
נתחיל מזה שבניגוד לתיאורים שכתבת - הלימודים היו הרבה יותר קשים מחשבתית מהעבודה.

בעבודה יש הרבה קטעים "חזרתיים".
במקום עבודה רגיל - הרבה מהזמן כותבים או אותו רעיון של קוד שכתבו אתמול. ובדרך כלל גם לא כותבים "התחכמויות" כמו בלימודים - כדי שהקוד יהיה פשוט וברור. למעט במערכות שדורשות ביצועים משופרים במיוחד...
וגם כשלומדים משהו חדש - לא מדובר בחומר כמו סטטיסטיקה , אלגברה לינארית , אינפי או דיבוג קוד ללא עזרת קומפיילר אלא על דף. זה יותר בקטע של קריאה עיונית. מי שיש לו מספיק ניסיון בתכנות ומספיק כשרונות - לא מתאמץ על זה יותר מדי.

דרך אגב אם את מוצאת את עצמך 30 שעות מדבגת ומדבגת ומדבגת - אני חושדת שהעבודה שלך היא הרבה יותר תחזוקה מפיתוח. וזה הזמן לחפש מקום עבודה מעניין יותר... משהו שתלמדי בו דברים חדשים ותחפשי בגוגל יותר זמן ממה שאת מדבגת...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה