מכון הלפרין מספיק לפי הרבה דעות. תלוי לפי איזה דעה אתם הולכים.אני מעוניין לדעת בפן ההלכתי לגבי מכון הלפרין,
יש לי מקרר היסנס עם התקן של מכון הלפרין. זה מועיל?
מי ומה הדעות בעניין
ומה ההבדל מבחינה טכנית בפעילות ההתקן בין מכון הלפרין למשמרת השבת?
תודה רבה
אפשר לפרט יותר?מכון הלפרין מספיק לפי הרבה דעות. תלוי לפי איזה דעה אתם הולכים.
מה שבטוח שתשאלו את הרב שלכם.
הוא 00 וזה מצב תקין יכול להיות שזה לחוץ קצת
אז זה נראה 80 אבל זה 00 וזה מצב תקין
יש אפשרות לקחת מברג ולסובב קצת מאוד בברוג מאחורה שירפה ואז יראה בבירור 00
אני צריך שתעני לי לשאלות הבאות
1 איזה חברה המקרר
2 כמה נפשות בדרך כלל נמצאים בבית בשבת
3 לא חובה
אם את יודעת על איזה רמת קור מופיע בשבת לדוגמא 05 כי 00 זה רק ביום חול אבל
בשבת הצג מראה 0 ובצד השני את רמת הקירור
עשינו במקרר סמסונג התקן של משמרת השבת למרות שהיה כבר התקן מובנה של המכון הטכנולוגי, ואז הטכנאי אמר לנו שצריך לשים מגנטים בנקודות מסוימות על מנת שלא יהיו פעולות בפתיחת הדלתות, לכאורה יכלנו לשים מגנטים גם עם ההתקן הקודם ולפתור את הבעיות, כנראה שמשמרת השבת זה עסק כלכלי ולא באו לעזור לציבורכי
בדיגיטלי יש שתי בעיות
1 התאורה - שאותה אפשר לפתור בכמה דרכים \
2 החיישנים הדיגיטלים שמושפעים מיכל פתיחת דלת
ואין אפשרות לבטלם ללא התקן שבת
אני מעוניין לדעת בפן ההלכתי לגבי מכון הלפרין,
יש לי מקרר היסנס עם התקן של מכון הלפרין. זה מועיל?
מי ומה הדעות בעניין
ומה ההבדל מבחינה טכנית בפעילות ההתקן בין מכון הלפרין למשמרת השבת?
תודה רבה
אחרי כל הבלה בלה בלה, מגנטים בשקל עושים את העבודהאני חושב שהתשובה הקודמת שיש כמה דעות היא ממש מדויקת אבל לא נותנת הסבר
אני יסביר
במקרר הדיגיטלי ישנו בעיה שלא היתה בעבר והיא הצורה שבה המקרר יודע כמה קר וכמה חם
ולפי זה מפעיל את המנוע שבימים עברו זה היה על ידי טרמוסטט מכני
היום הכול אלקטרוני זה הולך שיש כרטיס פיקוד דיגיטלי זה מעין מחשב ויש רגשים של חום בתוכו וכל פתיחת דלת יש רישום דיגיטלי שהכרטיס עושה בו שימוש מיידי וגם מאוחר
מה שקורה כאן זה שגם מתי שהאור מכובה בפתיחת הדלת מתבצע פעולה חשמלית
וכדי לפתור את זה צריך התקן שבת
וכאן אנו נכנסים לסוגים השונים של ההתקנים
ההתקן הותיק הוא של המכון הטכנולוגי ומה שהוא עושה זה שהוא מנתק את הכרטיס באופן
חלקי זה אומר שכשפותחים את הדלת הוא לא מפעיל את המנוע יש לו בעצם פקודה לא להתייחס
אבל זה שפתחת את הדלת נרשם בכרטיס ויש לו זמן מאוחר יותר שמפעיל את המנוע ואז מגיע לשימוש כל המידע שנאגר כשפתחת את הדלת
ישנם רבנים רבים וקהילות מרובות שמתירות לשימוש בזה ואפילו לכתחילה ומהודר
הרב אלישיב סובר להלכה וזה מובא במכתבים שלו
שהחיישנים צריכים להיות מנוטרלים בשבת באופן שלא יהיה שום רישום בשבת
ומאוד הפריע לו ההתקן החלקי של המכון של הלפרין שמסתמך על היתרים וכו
לכן לקח את אחד מאנשיו הקרובים וביחד ועל דעתם שך הרב וואזנר ור ניסים קרליץ
ולפי הפסקים שלהם
הם הקימו את משמרת השבת
שההתקן שלהם זה בעצם כרטיס פיקוד חדש למקרר מיוחד לשבת שפועל לפי פעולות קור
קבועים מראש והפתיחה של הדלת לא משפיעה כלום
ויש שתי כרטיסים 1 לשבת ו-1 ליום חול
ומאז נהגו הרבה אנשים לקנות דווקא את ההתקן הזה
אבל יש בזה הרבה דעות
עשינו במקרר סמסונג התקן של משמרת השבת למרות שהיה כבר התקן מובנה של המכון הטכנולוגי, ואז הטכנאי אמר לנו שצריך לשים מגנטים בנקודות מסוימות על מנת שלא יהיו פעולות בפתיחת הדלתות, לכאורה יכלנו לשים מגנטים גם עם ההתקן הקודם ולפתור את הבעיות, כנראה שמשמרת השבת זה עסק כלכלי ולא באו לעזור לציבור
מכון צומת:אפשר לפרט יותר?
תודה רבה
היה לנו כבר התקן של מכון מדעי טכנולוגי ואם מוסיפים מגנטים אז לא יכול להיות "רישום דיגיטלי" כי למקרר לא ידוע שפתחו את הדלתמגנטים זה תוספת לתאורה את המערכת עצמה אי אפשר לנתק עם מגנטים
רק עם התקן
משמרת השבת מתקינה על מעל 500 דגמים של מקררים ומקפיאים
וב- 99 אחוז זה מנתק תאורה וחיישנים
ובאחוז 1 זה מנתק רק חיישנים ואת התאורה עם מגנטיים כך
שברור שהרבה יותר הלכתי ההתקן בתוספת מגנטים
חוששני שזה נחפז מדי ויומרני מדי להכריע כך, בפרט שיש רבנים גדולים שחתומים ע"ז (ואין הקב"ה מביא תקלה וכו'), איש על מחנהו ואיש על דגלו והאמת והשלום אהבו...קישור לחוברת על משמר השבת
עצוב לראות אנשים שפלים שממציאים בעיות על מנת להרויח על חשבונם של יהודים תמימים שרוצים להיות טובים
נכון, ולכן לפי דעת ר' שלמה זלמן מספיק לכתחילה פתרון של הרב הלפרין.רציתי להבין ולשאול בתום לב, נניח שרישום דיגיטלי זה בעיה, אבל יש פה גם ענין של גרמא שלא עושה את הרישום בידים וגם את הענין של 'אינו מתכוין' או מתעסק, זה לא מספיק כדי להתיר זאת?
גם בקשר לעדשות מגע זה נאמר.קישור לחוברת על משמר השבת
עצוב לראות אנשים שפלים שממציאים בעיות על מנת להרויח על חשבונם של יהודים תמימים שרוצים להיות טובים
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ב'
ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ: