מפטיחה. בלי נדרזה לא שווה בכלל עוד אף אחד לא ענה לי
נסיים כמה עניינים ותכף אשוב.
מפטיחה. בלי נדרזה לא שווה בכלל עוד אף אחד לא ענה לי
אך כשמדברים על להקים לתחיה באיורים דמויות אהודות בספרים, הייתי שמח לראות פרשנות באיור לדמותו האגדית דווקא של מהלללאל. אולי יש למישהו מכם?
למרות הרמה המפעירה של הציורים האלו, בטוחה שיש עוד כמה שיסכימו איתי שמהללאל שלהם נראה אחרת..אם היית יודע לצייר היית מתפלא לגלות שאחרי שהיית מציג לאחרים את הציור הם היו מזדעקים שזה ממש, אבל ממש, לא דומה ואפילו לא קרוב למה שהם חלמו עליו.
וזה עם רמת הפירוט המטורפת שיש בממלכה במבחן.
מפטיחה. בלי נדר
נסיים כמה עניינים ותכף אשוב.
וואו, נפלא ממש מיוחדים ומתאימים לדמות. למרות שעדיין חסרה לי עזות אצל כל משפחת המלוכה הזו אצל מרים יעל.
לא מצליח לראות משום מה. (סתם סקרנות)
מדהים!!!
אני לא הייתי עושה את זה כיוצרת (כל עוד יש לי בחירה...) וזה מפני שבעיני אלו שני מדיומים שלא הוגן לתת להם להתחרות אחד בשני.נתקלתי פעם דווקא בספר ילדים, ברעיון חמוד מאוד. הטקסט אומר משהו אחד, והציורים משהו אחר. וזה יוצא משהו ביחד. אולי בכיוון הזה?
יש לי גם שאלות:
מזה זמן רב מידי שאני בתהליך שת"פ עם מאיירת
לסיפור ילדים לעיתון. ונדמה שהטעם שלנו לא משתדר לו
על אותו גל.
היא נהנית מהסקיצות ששלחתי לה,
אך פתאום עוברת לציור אחר ורעיון אחר.
אז איך שומרים על ה"זוגיות" השברירית הזו?
ומה עם התשלום?איך ומתי הוא מתבצע?
האם מחכים עד שהיא תהיה מרוצה והעורכת
או שהציירת צריכה לשלם לי על העבודה ללא קשר לתוצאות?
ממני המיואשת.
לא ממש הבנתי- זה סיפור לעיתון? מדור קבוע? התפרסם כבר או שבינתיים זה בשלב הרעיון לשלוח לעורכות פוטנציאליות?
ומי פה הלקוחה של מי, או שזה שיתוף פעולה עם חלוקה לאחוזים..
עכשיו מקשרת..סיפור לעיתון,לא התפרסם,בשלב הרעיון לשלוח לעורכת מסוימת.
היא ציירת שחיפשה סופרת להשלמה,אז כנראה שת"פ.
הנה הקישור :https://www.prog.co.il/threads/עזרה-בכתיבה-עבור-קומיקס-לעיתון-ילדים.447116/page-2#post-6544841
הי,אני רואה שלייקת לזה.
כמה מדויק,הבעיה שהפרטנרית שלי לא בעניין כ"כ.עכשיו מקשרת..
מצב קצת מסובך.. יצירה תמיד כוללת את ההליכה קדימה ואחורנית, דיוקי דיוקים ואז למחוק והכל מהתחלה....
כך שכשזה בגבול הטעם הטוב זה רק משביח את התוצר הסופי.
הבעיה כעת שאת מרגישה שזה יותר מדי
מה שלי מרגישה שעוזר בכאלו מקרים זה לקבוע לעצמי דדליין. מכמה סיבות-
זה מחייב אותי לעבוד, לתקתק ולייצר, מוציא את כל השדים והרעיונות הכי מוצלחים.
וגם מכריח לעשות ודי. גם אם יכול להיות אלף רעיונות יותר... אותם אני פשוט מאחסנת בראש או על דף ושומרת להזדמנות אחרת.. כמאמר הפתגם עדיף ציפור אחת ביד מאלף ציפיות במייבש, אה, סליחה, זה הפורום פה.
אלו שני מדיומים שלא הוגן לתת להם להתחרות אחד בשני.
ברגע שאתה מציב כתיבה ספרותית לצד קומיקס, ובתור יוצר משתמש בשניהם בשביל להעביר את הסיפור שלך, הכתיבה הספרותית תנצח, מפני שבכל פעם שיהיה לך קשה לבטא משהו בויזואל בלבד, תברח לכתיבה הספרותית שהיא כמובן יותר קלה ולא דורשת מינימליזם, כישורי משחק, כישורי בימוי וכישורי צילום וכן על זה הדרך.
היי, זה שעכשיו שבוע המאיירים, זה לא אומר שאתם יכולים לזלזל בעבודה שלנו.בכל פעם שיהיה לך קשה לבטא משהו בויזואל בלבד, תברח לכתיבה הספרותית שהיא כמובן יותר קלה ולא דורשת מינימליזם, כישורי משחק, כישורי בימוי וכישורי צילום וכן על זה הדרך.
המשמעות, הסאבטקסט, הרעיון, המסר, הקונוטציות, האסוסיאציות לפעמים, האורך, השפה,בחירת המילים, התיאור, הניסוח, הדיוק
לכן הקדמתי שאני עוסקת בשניהם ואוהבת את שניהם, כדי שתבינו שאני לא מזלזלת במשהו. גם כתיבה ספרותית היא קשה אבל זה לא מתקרב לקושי של כתיבת תסריט. יכול להיות שזו רק החוויה שלי, וזכור לי שגם רוברט מקי אמר משהו בסגנון. אבל כן. אל תקחו את זה קשה ~היי, זה שעכשיו שבוע המאיירים, זה לא אומר שאתם יכולים לזלזל בעבודה שלנו.
אני לא מצייר. אבל אני כותב גם כתיבה ספרותית וגם תסריטים. ובעיניי הרבה יותר קל לכתוב תסריט. אולי אצל כל אחד זה אחרת.לכן הקדמתי שאני עוסקת בשניהם ואוהבת את שניהם, כדי שתבינו שאני לא מזלזלת במשהו. גם כתיבה ספרותית היא קשה אבל זה לא מתקרב לקושי של כתיבת תסריט.
שוב, זה מהנסיון שלי, וככה גם זכור לי שרוברט מקי אומר (תסריטאי על). אבל אם אנחנו מדברים על אותו 'תסריט' (לדוגמא אני לא מדברת על ספרי קומיקס בסגנון אלי וגולד, ולא על סרט בסגנון 'אחרי'), בטח שזה עניין אינדיבידואלי.אני לא מצייר. אבל אני כותב גם כתיבה ספרותית וגם תסריטים. ובעיניי הרבה יותר קל לכתוב תסריט. אולי אצל כל אחד זה אחרת.
שוב, זה מהנסיון שלי, וככה גם זכור לי שרוברט מקי אומר (תסריטאי על). אבל אם אנחנו מדברים על אותו 'תסריט' (לדוגמא אני לא מדברת על ספרי קומיקס בסגנון אלי וגולד, ולא על סרט בסגנון 'אחרי'), בטח שזה עניין אינדיבידואלי.
בגדול המדיום הויזואלי תמיד ינצח.אני לא הייתי עושה את זה כיוצרת (כל עוד יש לי בחירה...) וזה מפני שבעיני אלו שני מדיומים שלא הוגן לתת להם להתחרות אחד בשני.
ברגע שאתה מציב כתיבה ספרותית לצד קומיקס, ובתור יוצר משתמש בשניהם בשביל להעביר את הסיפור שלך, הכתיבה הספרותית תנצח, מפני שבכל פעם שיהיה לך קשה לבטא משהו בויזואל בלבד, תברח לכתיבה הספרותית שהיא כמובן יותר קלה ולא דורשת מינימליזם, כישורי משחק, כישורי בימוי וכישורי צילום וכן על זה הדרך.
(ואני אומרת את זה ככותבת שאוהבת מאד לעסוק גם בכתיבה ספרותית וגם בכתיבת תסריטים. שניהם מאד חביבים עלי ולכן אני מכירה את החזקות והחולשות שלהם.)
המצב שיווצר הוא שעמודי הטקסט יהיו עמודים מלאי רבדים שמתאימים לאנשים בוגרים, ועמודי הקומיקס יהיו 'שבירת מתח' ו'רענון' בשביל קוראי הדור הזה שהם חסרי סבלנות. מה שבעיני, זה לקחת את המדיום של הקומיקס ולדרדר אותו עוד במדרון שהוא כבר מתגלש בו כרגע.
בעיני האתגר האמיתי הוא לקחת את המדיום הויזואלי ולהשתמש בו בצורה שתאתגר את הקהל, ואני יודעת שזה קשה, זה למה הסרטים שלנו מלאי קריינות, טקסטים ארוכים ודיאלוגים (אפשר להתחיל לזרוק עגבניות). אבל זה האתגר בעיני. זה המהות של המדיום.
אם מדובר בשילוב של קומיקס - כלומר קוביות ציורים עם בלוני דיבור, לצד קטעי טקסט, אני מתנגדת בגלל כל מה שמרים יעל אמרה. הבאנו הביתה כמה יצירות כלאיים כאלה. ההרגשה היתה כאילו הסופר מנסה לשכנע את הילדים "המפונקים, ההיפראקטיביים חסרי חשק ודימיון" לקרוא יותר טקסטים. וכפיצוי נתן להם מעט קומיקס, כי הלא ילדים לא יכולים לחיות בלי קומיקס, כידוע...בגדול המדיום הויזואלי תמיד ינצח.
ולכן דווקא הכותב יצטרך להתאמץ יותר.
השאיפה שלי היא להביא טקסט טוב ואיור טוב לא פחות, כמו להגיש לסועד כוס קפה ועוגה. שיבחר הוא במה להתחיל.
יהיו כאלו שרק יקראו וכמעט לא יציצו בציורים, ויהיו כאלה שבעיקר יתמדקו בציורים וידלגו בחינניות על הטקסט.
(בגעציל, אגב, זה ממש ככה)
לכן הקדמתי שאני עוסקת בשניהם ואוהבת את שניהם, כדי שתבינו שאני לא מזלזלת במשהו. גם כתיבה ספרותית היא קשה אבל זה לא מתקרב לקושי של כתיבת תסריט. יכול להיות שזו רק החוויה שלי, וזכור לי שגם רוברט מקי אמר משהו בסגנון. אבל כן. אל תקחו את זה קשה ~
מה יותר קל, להביע משהו במילים, או בפנטומימה? ויזואל זה כמו פנטומימה. לפעמים זה משעשע, קליל ומעניין, אבל ברוב המקרים קצת מתסכל ומקשה להעביר את המסר. במיוחד כשלא מדובר במסרים פשוטים כמו "תאכלו אוכל בריא". ככה זה בעיניי.והיא קשה יותר, בעיניי, כי אין לנו ויז'ואל להמחיש בו. רק מילים.
בזמן שאתם מחפשים את החמץ, הלקוחות שלכם מחפשים אתכם בנרות!
מנוי פרימיום באתר פרוג, יקפיץ את המוניטין שלך לקהל גדול שאסור לך להחמיץ!
ועכשיו בהזדמנות, מבצע פסח 10% הנחה ברכישת מנוי שנתי!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
2.04
כ"ג אדר ב'
השקה חגיגית
חדש בפרוג
קורס חדשנות AI ובינה מלאכותית
14 שיעורים מפוצצים תוכן על כלי הAI השונים ליצירת תמונות וויז'ואל, עריכת וידאו ומושן, כתיבה ורעיונות, אפיון ועיצוב אתרים ועוד המון!
ההרשמה נפתחה!
20.03
י' אדר ב'
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
26.03
טז' אדר ב'
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ק'
קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם: