שיתוף נקודת ה"כאב" שלי

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
ובכן,אני רק בתחילת הדרך וכבר צוברת "כאבים";).

ובעקבות הנושא הזה שהעלתה @יהודית רשי https://www.prog.co.il/threads/סקר-לצורך-מיתוג.454080/#post-6576539

והתגובה של @לאה בלוי https://www.prog.co.il/threads/סקר-לצורך-מיתוג.454080/#post-6590667

משום מה לא מכירים בסביבה שלי בכלל את הכתיבה השיווקית,
לא את השם וק"ו לא את המשמעות של המקצוע והתפקיד.

המצב הוא שבעלי ובעלות העסקים נותנים למעצבת לעצב ומורידים לדפוס כמו שזה.
(שזה אומר אפילו עם שגיאות תחביריות ושגיאות כתיב משמעותיות לפרסום)
זה "כואב" לי גם בתור לקוחה ייעודית וגם בתור קוראת.

אני תוהה מה גורם לאנשים לצרוך בפרסום, גרפיקה ברמה גבוהה
ולא להשקיע בכלל בכתיבה של התוכן,באסטרטגיה ובהתאמה פשוטה של הטיות תחביריות.
(דוגמאות אמת מהשטח)

והיום יצא לי לשמוע (בכנס של נשות עסקים שהשתתפתי בו ובהרצאה של ימימה ביסמוט(ביריד של המודיע,לסקרנים))
תיאור של אשת עסקים שמתארת את המאבק שלה בעצמה וההתלבטות בכל שבוע מחדש מה לכתוב,והבריחה שלה מהטלפון המאיים והדוחק-של מי שצריך להדפיס את המודעה ולעצב אותה,בשעה שהיא עוד לא החליטה מה לכתוב בכלל.
נשמע לי מוזר(גם לכם?בהנחה שהיא לא מזוכיסטית כמובן,היא לא נראית ככה)
שהיא לא פנתה לעזרה בכתיבה במשך 15 שנה שהעסק שלה קיים:eek:.

אשמח לשמוע את דעתכם ותובנותיכם,והאם פגשתם גם את התופעה הזו המתוארת.
 
נערך לאחרונה ב:

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
וכצמיחה מהכאב;)
חשבתי להעלות על נס ולחדד את ההבדל בין המקצועות השונים
ובין מקצועיות לחובבנות
(ואני עדיין לא מקצועית אני רק מתמקצעת)
וחשבתי על הכיתובים הבאים:

הסנדלים -לסנדלרים,הכתיבה- למקצוענים

הכביסה- למכבסת ,הכתיבה- למקצוענים

(ה"שנור"- לתפרנים ,הכתיבה- למקצוענים:p)

או באופן בוטה
זה שאתה יודע לקרוא,לא אומר שאתה יודע לכתוב!

גרפיקה זה רק חצי עבודה!


למאיירים
"זה שאתה יודע לשרבט בית,לא אומר שאתה יודע לאייר בית"
(עוד לא מעובד לגמרי,תחדדו אתם...)
סלוגן :
"פרוג,הבית של המקצוענים".
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
משום מה לא מכירים בסביבה שלי בכלל את הכתיבה השיווקית,
לא את השם וק"ו לא את המשמעות של המקצוע והתפקיד.
מעניין מהי הסביבה המדוברת, כי התקדמנו המון משם. פעם זו אכן היתה המציאות, אבל עם פריחת בתי הספר, הכשרת קופירייטרים ויציאה לשוק של רבים מהם המודעות עלתה מאוד. גם מעוף ותמך עושים עבודה טובה בעניין.

בכל מקרה, מסכימה שרמת המודעות לצורך בגרפיקה גבוהה יותר.

אני תוהה מה גורם לאנשים לצרוך בפרסום, גרפיקה ברמה גבוהה
ולא להשקיע בכלל בכתיבה של התוכן,באסטרטגיה ובהתאמה פשוטה של הטיות תחביריות.
בעיצוב הם נפגשים בכל מקרה, גם אם המקומון מעצב להם. לעומת זאת, במקרה כזה הוא ידרוש מהם את הטקסט כתוב ורק יעצב. כך שאם הם רוצים שדרוג של המודעה הם יפנו לאיש מקצוע טוב יותר מהתחום שכבר משתמשים בו באנשי מקצוע אצלם.
גם המעצבים "אשמים" במצב. רבים מהם יודעים לתת קריאטיב טוב מאוד, והבידול בין שני התחומים - הקריאטיב והקופי - אכן לוקה בחסר.

נשמע לי מוזר(גם לכם?בהנחה שהיא לא מזוכיסטית כמובן,היא לא נראית ככה)
שהיא לא פנתה לעזרה בכתיבה במשך 15 שנה שהעסק שלה קיים:eek:.
יצא לי לפגוש הרבה כאלה. הסיבה העיקרית היא הרצון לחסוך. כמו נשים רבות שנמנעות מלשלוח את הבגדים לגיהוץ ודוחות את המטלה המעצבנת בשבילן מיום ליום ומערב לערב, אבל לא חושבות לעשות שינוי. זה לבד, בדרך כלל לא מניע לפעולה ונתפס כאחד הנספחים המרגיזים שעל בעל העסק לעשות אם יש לו זמן ואין לו כסף.

*

בגדול, ממה שאני מכירה, המודעות קיימת. הצורך לא מספיק מורגש, מה שאין כן בעיצוב. לכתוב - כולם יודעים, לעצב - צריך תוכנות בשביל זה, לא?

גם התחושה של הלקוח מקבל השירות היא שהמעצב נתן לו "מוצר" בעוד שאיש הקריאטיב נתן "אוויר" והקופירייטר רק קשקש כמה מילים. כמה שהענף התקדם והתפתח, הפער הזה עדיין קיים.

מניסיון (כשהכרזתי שאני אסטרטגית אנשים לא הכירו עדיין את התפקיד הזה בכלל, עבדתי קשה בשלב ההצגה לגמרי), הדרך הכי טובה היא לא לפרסם את השירות - אלא להיעזר באותם גרפיקאים כמתווכים. הם רואים שהטקסט דפוק, הם מסוגלים להמליץ לפנות אליך. אחרי שהלקוח יפנה, לך יהיה קל יותר להסביר לו מה היתרונות של הכתיבה השיווקית ולמה שווה לו לשלם על זה.

דרכים אחרות דורשות הרבה יותר זמן, משאבים כספיים ולא תמיד עוזרות ללקוח להבין מה רוצים ממנו ומחייו.

*

ואם אין לך איך להשיג מתווכים כאלה, ואת כן רוצה להתבסס על פרסום או פניה ישירה:

הסנדלים -לסנדלרים,הכתיבה- למקצוענים

הכביסה- למכבסת ,הכתיבה- למקצוענים

(ה"שנור"- לתפרנים ,הכתיבה- למקצוענים:p)

או באופן בוטה
זה שאתה יודע לקרוא,לא אומר שאתה יודע לכתוב!

גרפיקה זה רק חצי עבודה!
זה לא מספיק. הלקוחות שלך לא נמצאים במצב שהם מחפשים את המוצר, חולמים עליו או מפחדים ממנו. הם נמצאים במצב שהם לא מבינים מה התועלת בו.
כאן צריך המחשה. איך משפט עילג (אפילו מדוגמה קיימת) הופך להיות מצוין. איך רעיון בינוני הופך להיות ענק, איך מודעה אנמית נהיית מניעה לפעולה.
המחשות במקרה שלך יעשו עבודה הרבה יותר טובה וחריש עמוק יותר. ממליצה לך לחשוב על אסטרטגיה כזו, ולבחון איך את מורידה אותה לשטח.

בהצלחה!
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
מעניין מהי הסביבה המדוברת, כי התקדמנו המון משם. פעם זו אכן היתה המציאות, אבל עם פריחת בתי הספר, הכשרת קופירייטרים ויציאה לשוק של רבים מהם המודעות עלתה מאוד. גם מעוף ותמך עושים עבודה טובה בעניין.

בכל מקרה, מסכימה שרמת המודעות לצורך בגרפיקה גבוהה יותר.


בעיצוב הם נפגשים בכל מקרה, גם אם המקומון מעצב להם. לעומת זאת, במקרה כזה הוא ידרוש מהם את הטקסט כתוב ורק יעצב. כך שאם הם רוצים שדרוג של המודעה הם יפנו לאיש מקצוע טוב יותר מהתחום שכבר משתמשים בו באנשי מקצוע אצלם.
גם המעצבים "אשמים" במצב. רבים מהם יודעים לתת קריאטיב טוב מאוד, והבידול בין שני התחומים - הקריאטיב והקופי - אכן לוקה בחסר.


יצא לי לפגוש הרבה כאלה. הסיבה העיקרית היא הרצון לחסוך. כמו נשים רבות שנמנעות מלשלוח את הבגדים לגיהוץ ודוחות את המטלה המעצבנת בשבילן מיום ליום ומערב לערב, אבל לא חושבות לעשות שינוי. זה לבד, בדרך כלל לא מניע לפעולה ונתפס כאחד הנספחים המרגיזים שעל בעל העסק לעשות אם יש לו זמן ואין לו כסף.

*

בגדול, ממה שאני מכירה, המודעות קיימת. הצורך לא מספיק מורגש, מה שאין כן בעיצוב. לכתוב - כולם יודעים, לעצב - צריך תוכנות בשביל זה, לא?

גם התחושה של הלקוח מקבל השירות היא שהמעצב נתן לו "מוצר" בעוד שאיש הקריאטיב נתן "אוויר" והקופירייטר רק קשקש כמה מילים. כמה שהענף התקדם והתפתח, הפער הזה עדיין קיים.

מניסיון (כשהכרזתי שאני אסטרטגית אנשים לא הכירו עדיין את התפקיד הזה בכלל, עבדתי קשה בשלב ההצגה לגמרי), הדרך הכי טובה היא לא לפרסם את השירות - אלא להיעזר באותם גרפיקאים כמתווכים. הם רואים שהטקסט דפוק, הם מסוגלים להמליץ לפנות אליך. אחרי שהלקוח יפנה, לך יהיה קל יותר להסביר לו מה היתרונות של הכתיבה השיווקית ולמה שווה לו לשלם על זה.

דרכים אחרות דורשות הרבה יותר זמן, משאבים כספיים ולא תמיד עוזרות ללקוח להבין מה רוצים ממנו ומחייו.

*

ואם אין לך איך להשיג מתווכים כאלה, ואת כן רוצה להתבסס על פרסום או פניה ישירה:


זה לא מספיק. הלקוחות שלך לא נמצאים במצב שהם מחפשים את המוצר, חולמים עליו או מפחדים ממנו. הם נמצאים במצב שהם לא מבינים מה התועלת בו.
כאן צריך המחשה. איך משפט עילג (אפילו מדוגמה קיימת) הופך להיות מצוין. איך רעיון בינוני הופך להיות ענק, איך מודעה אנמית נהיית מניעה לפעולה.
המחשות במקרה שלך יעשו עבודה הרבה יותר טובה וחריש עמוק יותר. ממליצה לך לחשוב על אסטרטגיה כזו, ולבחון איך את מורידה אותה לשטח.

בהצלחה!

וואו! תודה רבה על ההשקעה בתגובה!
אני אחשוב על זה בהחלט!
כאן
וכצמיחה מהכאב;)
חשבתי להעלות על נס ולחדד את ההבדל בין המקצועות השונים
ובין מקצועיות לחובבנות
(ואני עדיין לא מקצועית אני רק מתמקצעת)
וחשבתי על הכיתובים הבאים:

הסנדלים -לסנדלרים,הכתיבה- למקצוענים

הכביסה- למכבסת ,הכתיבה- למקצוענים

(ה"שנור"- לתפרנים ,הכתיבה- למקצוענים:p)

או באופן בוטה
זה שאתה יודע לקרוא,לא אומר שאתה יודע לכתוב!

גרפיקה זה רק חצי עבודה!


למאיירים
"זה שאתה יודע לשרבט בית,לא אומר שאתה יודע לאייר בית"
(עוד לא מעובד לגמרי,תחדדו אתם...)
סלוגן :
"פרוג,הבית של המקצוענים".

אני אסביר את עצמי: לא התכוונתי לפרסם את זה בעיתון,
אלא סיסמאות כאלה כאן .

אולי לאחר שבוע המאייר יהיה שבוע הקופיריטר.
 

לללי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
בתחילת דרכי אמר לי מישהו: נראה שהמקצוע שלך הומצא כדי שתוכלי לעשות עלי כסף...
האמת? נעלבתי.
וזה היה בעל מפעל גדול, שכנראה התברך בראש קטן מידי.

מסכימה עם לאה שאנחנו כבר לא שם
השוק עבר חינוך מאסיבי ויש היום מודעות גבוהה לתהליכי אסטרטגיה ולכתיבה מדוייקת.

נסי לחפש עוד בעלי עסקים, לכי על אלו עם הראש היותר גדול
ולא את אלו שמחפשים גרפיקאית ב250 שקל למודעה.

אגב, גם שוק הגרפיקה עבר חינוך, כמה שנים לפני תחום הקופי
מתברר שהחינוך היה מעולה ;)
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אעלה על הכתב,
מה התועלות שאני כקופירייטר נותן ללקוח,
לתועלתי ולתועלת הקולגות:

1. חיסכון כספי ברכישת מדיה, מודעה אחת מקצועית שווה יותר מ2 מודעות שבלוניות.
2. התוצאה - המטרה היא לתפוס את העין.
3. הנעה לפעולה - כשהאסטרטגיה מדויקת לקהל היעד, השפה המתאימה מניעה לפעולה.
4. שקט נפשי - להוריד עול מהראש להכין טקסט כל שבוע, (כפי התיאור של בעלת העסק מההודעה הרשאונה בשרשור)
5. ליצור תדמית טובה ולשפר את המותג, - שהתוצאות הם לטווח הארוך.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
אעלה על הכתב,
מה התועלות שאני כקופירייטר נותן ללקוח,
לתועלתי ולתועלת הקולגות:

1. חיסכון כספי ברכישת מדיה, מודעה אחת מקצועית שווה יותר מ2 מודעות שבלוניות.
2. התוצאה - המטרה היא לתפוס את העין.
3. הנעה לפעולה - כשהאסטרטגיה מדויקת לקהל היעד, השפה המתאימה מניעה לפעולה.
4. שקט נפשי - להוריד עול מהראש להכין טקסט כל שבוע, (כפי התיאור של בעלת העסק מההודעה הרשאונה בשרשור)
5. ליצור תדמית טובה ולשפר את המותג, - שהתוצאות הם לטווח הארוך.

מעולה ממש!
אבל איך אומרים את כל זה בכמה מילות הסבר?
 

ראפ

משתמש פעיל
מוזמנים לשתף בנקודות הכאב שלכם.
כהמשך "לכאב" שהועלה
לא פעם אתה רואה מודעה מעוצבת בדיוק לפי הכללים ואז אתה רואה את הסלוגן...
לדוגמא מודעה של סלון פאות אמורה לשדר יוקרה מקצועיות דיוק ועבודה עדינה ואז הסלוגן גס בוטה חובבני צעקני הרסת את כל המודעה וזה עוד לפני מה שסלוגן יכול לקדם
 

כוכב מבריק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אני תוהה מה גורם לאנשים לצרוך בפרסום, גרפיקה ברמה גבוהה
ולא להשקיע בכלל בכתיבה של התוכן,באסטרטגיה ובהתאמה פשוטה של הטיות תחביריות.
(דוגמאות אמת מהשטח)

צריך לזכור שבעל העסק לא רק מעוניין באחת שיודעת לכתוב או לעצב הוא מעוניין במישהו שיוריד לו את ה'כאב ראש' הזה שנקרא פרסום ולהיות בטוח שהוא השאיר את זה בידיים בטוחות,
לנסות למכור רק את המוצר הזה ששמו 'מילים' 'כתיבה' 'קופי' 'קריאייטיב' (לא הבנתי מה את עושה? את גרפיקאית? יש לך עיתון? שאלות מוכרות, לא?) זה לעבור שתי משוכות מבחינתך, גם לשכנע בצורך של הדבר וגם לשכנע שאת הכתובת, ומבחינתו זה גם לעבור בין שני בעלי מקצוע כשבקושי הוא הבין את הצורך באחד,
לכן הכי כדאי זה לייצר שיתו"פ עם מעצבת ולייצר תמחור משותף ביניכן כדי שכשתמכרי תמכרי תחליף לאקמול (רק טיפה יותר יקר...:confused: )
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
צריך לזכור שבעל העסק לא רק מעוניין באחת שיודעת לכתוב או לעצב הוא מעוניין במישהו שיוריד לו את ה'כאב ראש' הזה שנקרא פרסום ולהיות בטוח שהוא השאיר את זה בידיים בטוחות,
לנסות למכור רק את המוצר הזה ששמו 'מילים' 'כתיבה' 'קופי' 'קריאייטיב' (לא הבנתי מה את עושה? את גרפיקאית? יש לך עיתון? שאלות מוכרות, לא?) זה לעבור שתי משוכות מבחינתך, גם לשכנע בצורך של הדבר וגם לשכנע שאת הכתובת, ומבחינתו זה גם לעבור בין שני בעלי מקצוע כשבקושי הוא הבין את הצורך באחד,
לכן הכי כדאי זה לייצר שיתו"פ עם מעצבת ולייצר תמחור משותף ביניכן כדי שכשתמכרי תמכרי תחליף לאקמול (רק טיפה יותר יקר...:confused: )

שאלות מוכרות מאוד.
ולמה שגרפיקאית תרצה שת"פ?(כלומר לא בחינם)
 

כוכב מבריק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ולמה שגרפיקאית תרצה שת"פ?(כלומר לא בחינם)
קודם כל לא בהכרח בשבילה כמו בשבילך,
דהיינו שאת תמכרי מוצר מושלם והיא לא בהכרח תמכור אותך, אבל כן תעשה לך מחיר מוזל כלקוחה קבועה,
וחוץ מזה ברור מאד שככל שלגרפיקאית יש בתיק עבודות מודעות טובות יותר אוטומטית היא יכולה למכור עצמה יותר טוב ויותר יקר, הרווח כולו שלה גם ברמתה כמעצבת.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אני לא פונה לקהל יעד שאינו מבין מהו קופי.
חבל לי על זמני הדחוק.
אני פונה לאנשים שמבינים מהי כתיבה שיווקית, ומה התועלת של הקופירייטר.
כך אני חוסכת זמן מיותר בהסברים.

חשוב לזכור שאנחנו לא מוכרים רק מוצר, אלא ערך.
אני לא מוכרת מודעות מנוסחות, אלא מוכרת להם לקוחות.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
אני לא פונה לקהל יעד שאינו מבין מהו קופי.
חבל לי על זמני הדחוק.
אני פונה לאנשים שמבינים מהי כתיבה שיווקית, ומה התועלת של הקופירייטר.
כך אני חוסכת זמן מיותר בהסברים.

חשוב לזכור שאנחנו לא מוכרים רק מוצר, אלא ערך.
אני לא מוכרת מודעות מנוסחות, אלא מוכרת להם לקוחות.

איפה את מוצאת אותו?
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אגב, קהל היעד הנח ביותר הוא גרפיקאיות שמבקשות ממני חומרים לעצמן או ללקוחות שלהן.
כיף לעבוד איתן כי הן מבינות את הערך, ומעריכות את העבודה,
וגם מבינות בד"כ בקופי טוב, ועבודה משותפת איתן -משדרגת את התוצרים בכמה רמות.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
אגב, קהל היעד הנח ביותר הוא גרפיקאיות שמבקשות ממני חומרים לעצמן או ללקוחות שלהן.
כיף לעבוד איתן כי הן מבינות את הערך, ומעריכות את העבודה,
וגם מבינות בד"כ בקופי טוב, ועבודה משותפת איתן -משדרגת את התוצרים בכמה רמות.

מדויק!
 

כוכב מבריק

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

למעלה