ארכז כמה טיפים איך לקנות בצורה מושכלת באליאקספרס.
מי שרוצה להוסיף טיפים נוספים- יותר ממוזמן לעשות זאת.
העליתי את המדריך לפורום מקצועות, והעתקתי משם, לכן התמונות הם עם קישור משם.
ראשית, אליאקספרס ב-99% מהמוצרים זולה יותר מאיביי בכ1-2% מהמחיר, כך שאם אתם רוצים לקנות בלי לחפש יותר מידי, תיכנסו לאליאקספרס ותקנו שם.
כמובן, תמיד מומלץ להיכנס דרך אתר שנותן קאשבאק (אחוזים מהרכישה חזרה), מהסיבה הפשוטה- למה לא?
אחד האתרים שנותן קאשבאק מהכי הרבה בשוק (ניסיתי כבר כמה וכמה לפניו), והוא בעברית מלאה, ויש לו גם מבחר אתרי קניות, כולל אתרים מישראל, הוא האתר הבא: https://www.cashback.co.il/?uref=uo4O6 (למען ההגינות, מי שנרשם דרך הקישור הזה, מקבל 10 ש"ח על עצם ההרשמה וגם אני מקבל 5 ש"ח). מי שמשתמש בדפדפן כרום, יוכל להתקין את התוסף שלהם, וכך, אוטומטית כשייכנס לאתר קניות הנתמך על ידם, יקבל אוטומטית את הקאשבאק, על אף ששכח להיכנס באותו פעם דרך האתר שלהם.
למי שלא מתקין את התוסף, בכדי לקבל את הקאשבאק, יש להיכנס לאתר הקניות (למשל, לאליאקספרס) דרך האתר שלהם (קרי: https://www.cashback.co.il/retailer/aliexpress ), ואז זה נכנס אוטומטית לחשבון שלכם שם.
על כל רכישה שמקבלים קאשבאק, מקבלים הודעה למייל על הקאשבאק שנוסף. את ההודעה וכן את הזיכוי עצמו מקבלים בין כמה דקות ליומיים (באליאקספרס על פי רוב בין כמה דקות לכמה שעות, באיביי לוקח על פי רוב יותר). את הכסף עצמו אפשר להוציא החל מצבירה של 100 ש"ח, ומאז שכבר סימנתם שהמוצר הגיע/ עבר הזמן שאתם יכולים לפתוח סכסוך.
האתר מאד אמין, אני כבר עובד איתם הרבה זמן, כבר קיבלתי מהם תשלומים. להלן צילומסך מהחשבון שלי שם, כרגע:
לא אכנס כאן לנושא שצריך לבדוק כל מוצר תאימות לארץ. כמו מוצרים חשמליים/ מידות של בגדים וכן הלאה.
יש לבדוק שני פרמטרים כשניגשים לקנות מוצר באליאקספרס (וגם באיביי).
מעל המחיר יש את השורה הזאת:
שזה מצביע על כך שיש 36 אנשים שקנו את המוצר הזה, ומתוכם 12 קונים בחרו להצביע על איכותו. בסה"כ, נראה שהאיכות היא ממש טובה. (יש לקחת בחשבון שמי שמרוצה לא רץ לשים פידבק חיובי, כמו מי שאינו מרוצה שכן רץ לשים פידבק שלילי. מאידך, קשה מאד לדעת לטווח ארוך, עד כמה המוצר איכותי, רוב הפידבקים הם מידיים).
בכדי לבדוק את אמינות המוכר- יש לראות ראשית, כמה שנים החנות שלו כבר קיימת באליאקספרס. את זה נוכל לראות באותו דף בצד שמאל למעלה.
להלן החלק שאנחנו צריכים להתמקד בו:
נתחיל משמאל לימין:
הכי שמאל, זה שם החנות/ מספר החנות באליאקספרס.
בצד ימין שלו- לפני כמה שנים הוא פתח את החנות שלו.
עוד ימינה- כמה אחוז פידבק חיובי יש לו מכלל המכירות שלו, 98.4 זה הרבה מאד באליאקספרס, מ-95 זה סביר שם, (בשונה מאיביי, ששם מתחת ל-98 אחוז, זה כבר מעלה חשד מסוים!. ההבדל נובע משיטת החישוב ששונה בין שני האתרים. לא ניכנס לזה כרגע).
עוד ימינה, כפתור 'עקוב', שנוכל לעקוב אחרי המוכר, על המכירות החדשות שלו וכו'.
אם נרצה לנבור יותר על המוכר, נוכל להיכנס לדף שלו, ולראות כמה מכירות הוא כבר מכר ועוד פרטים.
פרמטר נוסף שחשוב לבדוק- זה תוך כמה זמן המוצר אמור להגיע אלינו. נע בין חודש לחודשיים ברוב המקרים. הזמן מחושב גם תוך כמה זמן המוכר מתחייב לשלוח את המוצר.
את הנתון הזה נוכל לראות מתחת למחיר המשלוח/ Free Shiping, כבתמונה הבאה:
לא להתלהב ממבצעים באתר אליאקספרס!!, האתר ידוע כ'אינו דובר אמת' בכל הנוגע למבצעים...
הוא מעלה את המחיר כמה ימים לפני המבצעים ובזמן המבצעים 'מוריד' את המחירים.
יש כלי שאפשר לבדוק דרכו את כל זה.
הכלי הזה שמו בישראל Alitools.
הוא בעצם תוסף לדפדפן. (בתמונה שהעליתי קודם רואים אותו בצד שמאל למטה).
בכדי להוריד את התוסף, יש להיכנס לדף הבית של התוסף בכתובת: https://alitools.io/en , או ישירות לאתר התוספים של הדפדפן. לגולשים בדפדפן כרום: כאן. לגולשים בדפדפן פיירפוקס: כאן.
התוסף נותן אינפורמציה מלאה הן על המוכר והן על המוצר.
על המוכר:
שוב אותו מוצר שדיברנו עליו לעיל, המוכר אכן מוכר עם נתונים חיוביים מאד, כפי שניתן לראות בתמונה:
על המוצר:
ניתן לראות את המחיר בחודש האחרון, מה היו התנודות שלו (קצת קשה לראות בתמונה, אבל במעבר של העכבר על כל נקודה, הוא מראה באיזה תאריך מדובר ומה היה מחירו באותו תאריך):
רכשנו את המוצר, שילמנו, אנחנו מחכים שהוא יגיע.
במוצרים זולים, על פי רוב מספר המעקב הינו מספר שניתן לעקוב דרכו רק עד הרגע שהוא עוזב את ארץ המוצא (סין / הונג קונג), במוצרים יקרים יותר המוצר נשלח עם מספר מעקב, מספר מעקב תקין אמור להיראות כך RG123456789CN (שתי אותיות בהתחלה, 9 ספרות ושוב שתי אותיות).
ישנם מספרי מעקב שניתן להמיר אותם למספרי מעקב תקינים דרך האתר הזה.
מי שרוצה לבדוק כמה מספרי מעקב ביחד, או סתם מספר מעקב, יש אתר שבודק מספרי מעקב מ(כמעט) כל העולם, אפשר גם לבדוק שם עד 40 מספרי מעקב בו זמנית. מדובר באתר הזה.
מי שמזמין הרבה, מומלץ שיהיה לו קובץ עם רישומת מסודרת על כל ההזמנות, ואם הגיעו או לא. יש לי קובץ אקסל כזה מוכן.
ראשית, הזמן הממוצע הינו בין 3-4 שבועות!.
אם הוא לא הגיע אחרי חמשה שבועות, יש לבדוק בדף המוצר כמה זמן נשאר עד שהמוצר אמור להגיע.
ניקח לדוגמה כמה מוצרים שקנינו אתמול:
במוצר העליון בתמונה כתוב שנשארו 11 יום למשלוח החבילה (כל מוכר מתחייב תוך כמה זמן הוא שולח, ולפי זה מחושב זמן הגעת המוצר שמופיע בדף הקנייה).
במוצר השני בתמונה, המוצר כבר נשלח, ונשארו עוד 59 יום עד שהוא אמור להגיע אליי.
על פי רוב כמובן המוצר מגיע הרבה לפני 59 יום.
בכל מקרה, לא לפתוח סכסוך רק בגלל שהמוצר לא הגיע!!! דבר ראשון פונים למוכר, וכותבים שהמוצר לא הגיע, ולבקש ממנו להאריך את זמן ההמתנה. אם גם אחרי ההארכה זה עדיין לא מגיע, לפנות שוב למוכר, ועל פי רוב המוכר בעצמו יגיד לכם לפתוח סכסוך, ואז הוא מיד יחזיר את הכסף, בלי לחכות ובלי כלום. (בכדי שהמוכר יוכל להחזיר את הכסף, הקונה צריך לפתוח סכסוך, אין לו דרך אחרת להחזיר את הכסף).
אם רואים שהמוכר לא עונה להודעות, אחרי יומיים, לשלוח הודעה נוספת, ואם הוא עדיין לא עונה, לפתוח סכסוך, ועל פי רוב אליאקספרס בעצמם מחזירים מיידית את הכסף.
מי שרוצה להוסיף טיפים נוספים- יותר ממוזמן לעשות זאת.
העליתי את המדריך לפורום מקצועות, והעתקתי משם, לכן התמונות הם עם קישור משם.
ראשית, אליאקספרס ב-99% מהמוצרים זולה יותר מאיביי בכ1-2% מהמחיר, כך שאם אתם רוצים לקנות בלי לחפש יותר מידי, תיכנסו לאליאקספרס ותקנו שם.
קאשבאק
כמובן, תמיד מומלץ להיכנס דרך אתר שנותן קאשבאק (אחוזים מהרכישה חזרה), מהסיבה הפשוטה- למה לא?
אחד האתרים שנותן קאשבאק מהכי הרבה בשוק (ניסיתי כבר כמה וכמה לפניו), והוא בעברית מלאה, ויש לו גם מבחר אתרי קניות, כולל אתרים מישראל, הוא האתר הבא: https://www.cashback.co.il/?uref=uo4O6 (למען ההגינות, מי שנרשם דרך הקישור הזה, מקבל 10 ש"ח על עצם ההרשמה וגם אני מקבל 5 ש"ח). מי שמשתמש בדפדפן כרום, יוכל להתקין את התוסף שלהם, וכך, אוטומטית כשייכנס לאתר קניות הנתמך על ידם, יקבל אוטומטית את הקאשבאק, על אף ששכח להיכנס באותו פעם דרך האתר שלהם.
למי שלא מתקין את התוסף, בכדי לקבל את הקאשבאק, יש להיכנס לאתר הקניות (למשל, לאליאקספרס) דרך האתר שלהם (קרי: https://www.cashback.co.il/retailer/aliexpress ), ואז זה נכנס אוטומטית לחשבון שלכם שם.
על כל רכישה שמקבלים קאשבאק, מקבלים הודעה למייל על הקאשבאק שנוסף. את ההודעה וכן את הזיכוי עצמו מקבלים בין כמה דקות ליומיים (באליאקספרס על פי רוב בין כמה דקות לכמה שעות, באיביי לוקח על פי רוב יותר). את הכסף עצמו אפשר להוציא החל מצבירה של 100 ש"ח, ומאז שכבר סימנתם שהמוצר הגיע/ עבר הזמן שאתם יכולים לפתוח סכסוך.
האתר מאד אמין, אני כבר עובד איתם הרבה זמן, כבר קיבלתי מהם תשלומים. להלן צילומסך מהחשבון שלי שם, כרגע:
רכישה
לא אכנס כאן לנושא שצריך לבדוק כל מוצר תאימות לארץ. כמו מוצרים חשמליים/ מידות של בגדים וכן הלאה.
יש לבדוק שני פרמטרים כשניגשים לקנות מוצר באליאקספרס (וגם באיביי).
- אמינות המוצר- לבדוק כמה פידבקים וכמה רכישות יש מהמוצר הזה.
- אמינות המוכר- לבדוק כמה פידבקים חיוביים יש למוכר באופן כללי.
מעל המחיר יש את השורה הזאת:
שזה מצביע על כך שיש 36 אנשים שקנו את המוצר הזה, ומתוכם 12 קונים בחרו להצביע על איכותו. בסה"כ, נראה שהאיכות היא ממש טובה. (יש לקחת בחשבון שמי שמרוצה לא רץ לשים פידבק חיובי, כמו מי שאינו מרוצה שכן רץ לשים פידבק שלילי. מאידך, קשה מאד לדעת לטווח ארוך, עד כמה המוצר איכותי, רוב הפידבקים הם מידיים).
בכדי לבדוק את אמינות המוכר- יש לראות ראשית, כמה שנים החנות שלו כבר קיימת באליאקספרס. את זה נוכל לראות באותו דף בצד שמאל למעלה.
להלן החלק שאנחנו צריכים להתמקד בו:
נתחיל משמאל לימין:
הכי שמאל, זה שם החנות/ מספר החנות באליאקספרס.
בצד ימין שלו- לפני כמה שנים הוא פתח את החנות שלו.
עוד ימינה- כמה אחוז פידבק חיובי יש לו מכלל המכירות שלו, 98.4 זה הרבה מאד באליאקספרס, מ-95 זה סביר שם, (בשונה מאיביי, ששם מתחת ל-98 אחוז, זה כבר מעלה חשד מסוים!. ההבדל נובע משיטת החישוב ששונה בין שני האתרים. לא ניכנס לזה כרגע).
עוד ימינה, כפתור 'עקוב', שנוכל לעקוב אחרי המוכר, על המכירות החדשות שלו וכו'.
אם נרצה לנבור יותר על המוכר, נוכל להיכנס לדף שלו, ולראות כמה מכירות הוא כבר מכר ועוד פרטים.
פרמטר נוסף שחשוב לבדוק- זה תוך כמה זמן המוצר אמור להגיע אלינו. נע בין חודש לחודשיים ברוב המקרים. הזמן מחושב גם תוך כמה זמן המוכר מתחייב לשלוח את המוצר.
את הנתון הזה נוכל לראות מתחת למחיר המשלוח/ Free Shiping, כבתמונה הבאה:
בדיקת מחיר אמיתי
לא להתלהב ממבצעים באתר אליאקספרס!!, האתר ידוע כ'אינו דובר אמת' בכל הנוגע למבצעים...
הוא מעלה את המחיר כמה ימים לפני המבצעים ובזמן המבצעים 'מוריד' את המחירים.
יש כלי שאפשר לבדוק דרכו את כל זה.
הכלי הזה שמו בישראל Alitools.
הוא בעצם תוסף לדפדפן. (בתמונה שהעליתי קודם רואים אותו בצד שמאל למטה).
בכדי להוריד את התוסף, יש להיכנס לדף הבית של התוסף בכתובת: https://alitools.io/en , או ישירות לאתר התוספים של הדפדפן. לגולשים בדפדפן כרום: כאן. לגולשים בדפדפן פיירפוקס: כאן.
התוסף נותן אינפורמציה מלאה הן על המוכר והן על המוצר.
על המוכר:
שוב אותו מוצר שדיברנו עליו לעיל, המוכר אכן מוכר עם נתונים חיוביים מאד, כפי שניתן לראות בתמונה:
על המוצר:
ניתן לראות את המחיר בחודש האחרון, מה היו התנודות שלו (קצת קשה לראות בתמונה, אבל במעבר של העכבר על כל נקודה, הוא מראה באיזה תאריך מדובר ומה היה מחירו באותו תאריך):
הגעת המוצר
רכשנו את המוצר, שילמנו, אנחנו מחכים שהוא יגיע.
במוצרים זולים, על פי רוב מספר המעקב הינו מספר שניתן לעקוב דרכו רק עד הרגע שהוא עוזב את ארץ המוצא (סין / הונג קונג), במוצרים יקרים יותר המוצר נשלח עם מספר מעקב, מספר מעקב תקין אמור להיראות כך RG123456789CN (שתי אותיות בהתחלה, 9 ספרות ושוב שתי אותיות).
ישנם מספרי מעקב שניתן להמיר אותם למספרי מעקב תקינים דרך האתר הזה.
מי שרוצה לבדוק כמה מספרי מעקב ביחד, או סתם מספר מעקב, יש אתר שבודק מספרי מעקב מ(כמעט) כל העולם, אפשר גם לבדוק שם עד 40 מספרי מעקב בו זמנית. מדובר באתר הזה.
מי שמזמין הרבה, מומלץ שיהיה לו קובץ עם רישומת מסודרת על כל ההזמנות, ואם הגיעו או לא. יש לי קובץ אקסל כזה מוכן.
מה עושים אם המוצר לא מגיע בזמן?
ראשית, הזמן הממוצע הינו בין 3-4 שבועות!.
אם הוא לא הגיע אחרי חמשה שבועות, יש לבדוק בדף המוצר כמה זמן נשאר עד שהמוצר אמור להגיע.
ניקח לדוגמה כמה מוצרים שקנינו אתמול:
במוצר העליון בתמונה כתוב שנשארו 11 יום למשלוח החבילה (כל מוכר מתחייב תוך כמה זמן הוא שולח, ולפי זה מחושב זמן הגעת המוצר שמופיע בדף הקנייה).
במוצר השני בתמונה, המוצר כבר נשלח, ונשארו עוד 59 יום עד שהוא אמור להגיע אליי.
על פי רוב כמובן המוצר מגיע הרבה לפני 59 יום.
בכל מקרה, לא לפתוח סכסוך רק בגלל שהמוצר לא הגיע!!! דבר ראשון פונים למוכר, וכותבים שהמוצר לא הגיע, ולבקש ממנו להאריך את זמן ההמתנה. אם גם אחרי ההארכה זה עדיין לא מגיע, לפנות שוב למוכר, ועל פי רוב המוכר בעצמו יגיד לכם לפתוח סכסוך, ואז הוא מיד יחזיר את הכסף, בלי לחכות ובלי כלום. (בכדי שהמוכר יוכל להחזיר את הכסף, הקונה צריך לפתוח סכסוך, אין לו דרך אחרת להחזיר את הכסף).
אם רואים שהמוכר לא עונה להודעות, אחרי יומיים, לשלוח הודעה נוספת, ואם הוא עדיין לא עונה, לפתוח סכסוך, ועל פי רוב אליאקספרס בעצמם מחזירים מיידית את הכסף.