בקשת תפילה תשובת המשקל > בואו נתחזק השבת הזאת ככל האפשר!

מצב
הנושא נעול.

אפרת 10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בהידברות הביאו מכתב מר' חיים קנייבסקי:

במוצאי השבת הקרובה ייערך האירוויזיון בתל אביב, ובעקבות כך צפויים חילולי שבתהמוניים וכואבים מאוד. בשל כך, מזהיר הרב קנייבסקי כי מדובר ב"סכנה לכל היישוב בארץ ישראל", ומורה על תפילת רבים בחצות הלילה בליל שישי הקרוב, בכל בתי הכנסיות ברחבי הארץ. להוראה זו הצטרף גם הרב גרשון אדלשטיין.

הבוקר (רביעי) פורסם מכתבו של הרב קנייבסקי, תחת הכותרת "זעקת השבת". בכתב ידו כותב הרב: "הנה קמו מרשיעי ברית לחלל את שבת קדשינו ותפארתנו בפרהסיא גדולה ביד רמה ה"י, גם כופין על שומרי שבת רבים לעבוד ביום השבת ואין אתנו כח לעמוד כנגדם ולהפר עצתם, והדבר הוא סכנה לכל הישוב כאן בארץ הקודש, כדאיתא בשבת קי"ט ב' מקראי דירמי' י"ז, ומה בידינו לעשות.

"אולם כוחנו בפה, אומנות אבותינו, ועלינו לזעוק ולהריע, ולהתחנן לפני הקב"ה להגן עלינו מפני כבוד השבת המחוללת, ושלא יפגע חס ושלום זעקת השבת לא בשומרי השבת בפרט, שהם רוב מנין ובנין יושבי ארה"ק, וגם לא תבוא רעה חס ושלום על כל הישוב בכלל, ועלינו לגלות דעתנו כי אין ידינו במעל הזה, ואנו מתנגדים לזה בכל דעתנו, ואנו חפצים בשבת, ומתענגים על מתנת השבת".

מוסיף הרב קנייבסקי ומצווה להתכנס בבתי הכנסיות בליל שישי בחצות הלילה, שזו שעת התגברות הרחמים. "ולזאת נתכנס כולנו ברחבי ארץ הקודש בליל שישי פרשת בהר הבעל"ט בחצות הלילה, בשעת תגבורת הרחמים בבתי הכנסיות ובבתי המדרשות לתפילה ואמירת סליחות ולבקשת רחמים, ועל גבאי בתי הכנסת לפתוח שערי בתי הכנסת, והמון ישראל קדושים יתאספו להתחנן בסדר התפילה".

הרב קנייבסקי מפרט את סדר התפילה: "תהלים – פרקים: י"ג, כ', קכ"ג, ק"ל, קמ"ב. סליחות: 'אזכרה אלוקים ואהמיה', 'קל מלך', תקיעה בשופר תשר"ת 3 פעמים, ה' ה', קבלת עול מלכות שמים, 'שמע ישראל' פעם אחת, 'ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד' 3 פעמים, 'ה' הוא האלוקים' 7 פעמים, ו'מזמור שיר ליום השבת'".

"ובזכות תפילותינו אשר יתקבלו בשערי שמים נזכה לברכות השבת, כי היא מקור הברכה לחיים וברכה וכל טוב, וה' יערה רוח טהרה ממרום להשיב לב בנים על אבות, ואנו את שלנו נעשה, וה' הטוב ישקיף ממעון קדשו ויברך את עמו ישראל ואת הארץ אשר נתן לנו, וכי אשמרה שבת - קל ישמרנו", מסיים הרב קנייבסקי את מכתבו.

הרב גרשון אדלשטיין צירף למכתב זה את חתימתו, כשהוא מוסיף: "ראוי שכל אחד ואחד יתחזק בענייני שמירת שבת קודש, ודאי שזה ישפיע על כל הציבור שישמרו שבת קודש כראוי. ידוע לי מהחזון איש, שאמר שכאשר בני תורה מתחזקים בשמירת שבת קודש - זה משפיע על כל הציבור שישמרו שבת קודש כראוי".
 

מרציפן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
פרהסיא פירושה בפני עשרה מישראל.
אין שום הבדל.
אלא מאי? יש לחילול שבת הספציפי הזה פרהסיא בתקשורת?
זה לא הופך את זה למשהו נורא יותר מכל חילול שבת של יהודי.
רק אנחנו פשוט יודעים על זה יותר...
זה שיהודי אחד נוסף יחלל שבת בפרהסיא [=בפני עשרה מישראל] בשבת זו - זה מספיק סיבה לכל ההתעוררות הגדולה יותר מתמיד.
ואם תמיד צריך להתעורר, ולא מתעוררים כי ההרגל מקהה את הרגש - וכי זו סיבה שעכשיו שהרגש פועל נכבה אותו עם הטענה שאפשר להישאר בהרגל כמו כל שבת?
אתמהה!
 

מור100

משתמש מקצוען
מתוך תולדות חייו של הגרמ"ש שפירא זצוק"ל, ראש ישיבת באר יעקב:
הגרמ''ש.png
 

קומה גבוהה

משתמש פעיל
כמובן שכל התחזקות זה דבר חיובי.
אבל אין השבת הזו חילולי שבת רבים יותר וגם לא בפרהסיא יותר.
כל אלו שאינם שומרי תומ"צ מחללים כל שבת אותו דבר, רח"ל, וגם השבת.
העובדה שאנשי צוות רבים יעבדו בשבת בצורה מאורגנת, לא הופך את זה ל"יותר" חילולי שבת
לא הבנתי מה המטרה של תגובה זו....
ברור לכולם שעשרות עובדים חלילה יחללו את השבת בשבת זו בפרהסיה יותר משבת אחרת שהיו נחים בביתם.
בכל אופן ראוי לצטט דברים אלו:
רש"ר הירש במדבר פרק טו

בהתאם להלכה המקובלת (חולין ה ע"א) הרי מומר לחלל שבת בפרהסיא דינו כדין מומר לעבודה זרה והוא נחשב מומר לכל התורה כולה. זוהי אפוא העבירה היחידה שחומרתה תלויה בכך שהיא נעשית בפרהסיא, ורק במקרה זה היא דומה לעבודה זרה. כאן למדנו מסמיכות הפרשיות שחילול שבת חמור כעבודה זרה, ולפיכך יש חשיבות גדולה להערה שבני ישראל היו במקום הפשע והפשע נעשה בנוכחותם: "המצאים אתו מקשש עצים" (ראה פסוק לג). נזכור שהמושג של "פרהסיא" ו"פרסום" איננו מוגבל רק לנוכחות הממשית של עשרה מישראל, אלא הוא מתקיים גם במקרה שהחוטא יודע שיתפרסם הדבר (שו"ת מהרי"ק סי' קס ע"פ סנהדרין עד ע"ב)
 

קומה גבוהה

משתמש פעיל
חשבתי שראוי להביא מכתב מהחפץ חיים, שמתאים מאוד למצב הקשה שאני נמצאים בו.

חפץ חיים - אגרות ומאמרים סימן לד
מאמר קדושת השבת

בא וראה את חומר העון שיש באיסור שבת, דהלא ידוע שישנם כמה חלקי עונשים של העבירות, ישנן עונות שכשאדם עובר עליהם הוא רק איסור עשה בלבד, חמור מזה העונות שיש עליהם איסור לאו, חמור מזה העונות שיש עליהם חיוב מיתה בידי שמים, חמור מזה העונות שיש עליהם חיוב כרת, חמור מזה העונות שיש עליהם חיוב מיתה בידי אדם, והיא מיתת חנק, חמור מזה העונות שיש עליהם מיתת שריפה, חמור מכולן עונות שיש עליהם חיוב סקילה, ועל שבת הלא ידוע שהמחלל אותו חייב סקילה החמורה שבמיתות.

וראה עוד את חומר העון של איסור שבת, דבכל העונות לבד מע"ז קיי"ל דאם הוא מומר ח"ו לאחת מהן אינו מומר לכל התורה כולה, ואילו באיסור שבת קיי"ל דמי שהופקר אצלו איסור שבת ועובר עליו כמה פעמים בפרהסיא הוא מומר לכל התורה כולה, ודינו כעכו"ם ממש, ואם שחט אף שאחד עומד על גבו וראה ששחט כדין אפ"ה שחיטתו נבילה גמורה, מטעם דהוא אינו בר זביחה כלל. וטעמו של דבר, דהמחלל את השבת כופר במעשה בראשית כמו עובד ע"ז, וע"כ גם עונש מחלל שבת הוא בסקילה כמו עע"ז, וז"ל הרמב"ם בפרק ל' מהלכות שבת, "השבת והעכו"ם כל אחת משתיהן שקולה כנגד שאר כל מצוות התורה, והשבת הוא האות שבין הקדוש ברוך הוא ובינינו לעולם, לפיכך כל העובר על שאר המצות הרי הוא בכלל רשעי ישראל, אבל המחלל שבת בפרהסיא הרי הוא כעובד ע"ז ושניהם כעכו"ם לכל דבריהם" וכו' עכ"ל.

עוד ראה גודל חומר מחלל שבת, דאיתא (בסנהדרין מ"ו) שני בתי קברות נמסרו לבית דין, א' לנסקלים ונשרפים וא' לנהרגין ונחנקין והטעם, משום דאין קוברים רשע אצל צדיק ומי שגדול ברשעתו יותר קבורתו בענין אחר חמור יותר, א"כ כשאחד עובר אחת מן העבירות החמורות אף דהוא ג"כ רשע גדול, אבל מ"מ אינו שוה ברשעתו להמחלל שבת דעדיין לא כפר כ"כ בהקב"ה ואין קוברין אותו אצל המחלל שבת, דהוא מן הנסקלין.

ואף אם לא התרו ע"ז שאין בזה מיתה עכ"פ חיוב כרת יש בזה שנכרת נפשו מארץ החיים וגם בניו הם בסכנה, דבענין כרת כתיב בתורה, ערירים יהיו ערירים ימותו. ואחז"ל שפעמים עונשו שלא יהיו לו בנים כלל ופעמים שהוא קוברן בחייו, ולפלא לי מאד על אותם האנשים שאינם חוששים לזה, הלא אם אחד יכה לבנו הקטן אפילו הכאה קטנה יטור לו שנאה עבור זה וכש"כ אם נצרך לדרוש ברופאים ע"ז אף שחזר לבריאתו ואפילו שילם לו כל הוצאותיו כפלי כפלים אפ"ה יהיו לו שונא גמור לנצח, ואילו בזה שמחלל שבת במזיד והכניס עצמו ואת בניו הקטנים בסכנת נפש, שמתים בניו הקטנים עבור חטאו לא חשש לזה, הלא דמע ידמע עיניו לנצח עבור זה ואפילו אם ריחם עליו הקדוש ברוך הוא והחליף עונש מיתה בעונש ממון שנעשה עני, ועני חשוב כמת, הלא גם זה, צרה גדולה וקשה למאד.

והנה מלבד שעון זה גופא הוא חמור מאד שמחלל שבת בפרהסיא לעין כל, יש בעון זה חלול השם גדול לפני ישראל ולפני הגויים שאומרים שגם בעיני ישראל לא נחשב תורתם למאומה והוא חמור משאר חייבי כריתות ומיתות בי"ד, שעל כולם אם עשה תשובה וגם באו עליו יסורים, נתמרק עונו אבל בעון שנתחלל שם שמים, אין כח בתשובה וביסורים למרק העון, אלא כולן תולין ומיתה ממרקת שנאמר "ונגלה באזני ה' צבאות אם יכופר העון הזה לכם עד תמותון", וכ"ז בשעשה תשובה אבל אם לא עשה תשובה מי יודע לשער גודל עונשו הנורא לעולם הבא, כי הלא מכל פעם שעבר על איסור אחד נברא עבורו משחית אחד לחבל את נפשו, ואם יתנהג ככה ח"ו כמה שבועות כמה מאות איסורים יעבור על ידי זה, ומי יוכל לשער כמה יסורים יסבול בגיהנם עבור איסור אחד של חלול שבת, ועל אחת כמה וכמה כשהחליט עצמו לעבירה זו לעבור עלי' כמה שבועות זה אחר זה.

ואיתא במדרש רבה פ' בשלח, א"ר אלעזר בר אבינא מצינו בתורה ובנביאים ובכתובים "ששקולה שבת כנגד כל המצות". בתורה מנין, שבשעה ששכח משה לומר להם מצות שבת א"ל הקדוש ברוך הוא "עד אנא מאנתם לשמור מצותי" וגו' מה כתיב אחריו "ראו כי ד' נתן לכם השבת". ובנביאים מנין, שנאמר (יחזקאל כ', י"ג) "וימרו בי בית ישראל במדבר, בחוקותי לא הלכו" מה כתיב אחריו "ואת שבתותי חללו". בכתובים מנין שנאמר (נחמי' ט', י"ג) "ועל הר סיני ירדת ודבר עמהם משמים" וגו' מה כתיב אחריו, ואת שבת קדשך הודעת להם, אמר הקדוש ברוך הוא לישראל אם תזכו לשמור שבת, מעלה אני עליכם, כאילו שמרתם כל המצות שבתורה ואם חללתם אותה, מעלה אני עליכם כאילו חללתם את כל המצות, וכן הוא אומר (ישעי' נ"ה) "שומר שבת מחללו ושומר ידו מעשות כל רע".

ומה מאד עגמה נפשי כהיום שנתרבו מאד מחללי שבת קודש וכל מה שיתרבו מחלליה, יתרבו היסורין בעולם, והמחסור גבר בארץ מאד מאד, הן לבעלי מלאכות והן לבעלי המסחר, ובכל יום ויום פוחתין אנו והולכין, וסיבת הדבר היא מפני שמקור כל הברכות הוא ש"ק, שנאמר בו ויברך אלהים את יום השביעי וכשאנו פוגמים בש"ק מסתלקת הברכה וכן כתוב מפורש, ראו כי ד' נתן לכם השבת על כן הוא נתן לכם ביום הששי לחם יומים, והכונה שראו בעיניהם שבזכות השבת נתרבה ההשפעה, ע"כ אחי ורעי כל אחד ואחד צריך ליזהר את עצמו בקדושת השבת כהלכה ובזכות זה יתברך מד' אלקי השמים בכל טוב וישלח השי"ת הצלחה מרובה בכל מעשי ידיו ויהי' לו טוב בזה ובבא.
אדר, תרפ"ו.
בואו נתפלל על אותם אחים שלנו, בנים של המקום, יהודים מסכנים שלא זכו להכיר את גודל עונג שמירת השבת, ואינם יודעים את חומרתה של שמירת השבת, ולהיפך חלילה חילולה. שיחזרו בתשובה שלימה, ובמהרה יבנה המקדש.
 

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
מרן הגרא"מ שך זצוק"ל,
טייל פעם ביום ש"ק עם תלמידו סמוך לגבול ב"ב ר"ג.
שאל רבינו את התלמיד מפני מה כאן לא נוסעים בש"ק ושם כן.
ענה התלמיד מפני שכאן ב"ב ושם ר"ג.
הרב חזר על השאלה פעם נוספת והתלמיד חזר על התשובה...
כשנשאל פעם שלישית הבין שהרב בא ללמד אותו דבר נוסף.
מרן הסביר לו,
עד כאן ההשפעה של ב"ב משפיעה, מעבר לכביש היא כבר לא משפיעה.
אם נוסיף בקדושה היא תשפיע גם שם !!!
הכל תלוי בנו !!!
 
נערך לאחרונה ב:

עציץ קטן

משתמש חדש
אולי מאחר והם חוצים גבולות אז הפעם גם אנו נחצה גבולות ולפני זמן רבינו תם לא נראה להם שהוצאנו את השבת. נתעקש לשמור עליה אפילו לאחר שהיא יצאה!! נראה להם שגם אנו עקשנים לא קטנים!
אפילו שהיא יצא.. אנחנו נעשה להם דווקא ונמשיך לשמור עליה עוד!! עד שיצא להם הנשמה...
עד רבינו תם לפחות!
להיות עקשנים!
מידה כנגד מידה!
שיידעו עם מי יש להם עסק!!
 

S

משתמש פעיל
מקפיצה---
יום חמישי:)
תשתדלו לקחת על עצמכם להתחזק השבת
אולי מאחר והם חוצים גבולות אז הפעם גם אנו נחצה גבולות ולפני זמן רבינו תם לא נראה להם שהוצאנו את השבת. נתעקש לשמור עליה אפילו לאחר שהיא יצאה!! נראה להם שגם אנו עקשנים לא קטנים!
אפילו שהיא יצא.. אנחנו נעשה להם דווקא ונמשיך לשמור עליה עוד!! עד שיצא להם הנשמה...
עד רבינו תם לפחות!
להיות עקשנים!
מידה כנגד מידה!
שיידעו עם מי יש להם עסק!!
 

עציץ קטן

משתמש חדש
מסכימה עם המעוררים/ות אני אשתדל בלי נדר להוסיף 10 דקות בערב שבת.
וצריך להתחיל גם להוסיף במוצ"ש, את רבינו תם, לכל הפחות. (אולי זה עדיף על כך).

לפחות מי שלא החמיר עד היום ראוי לו לנסות לקפץ למים ולחוש בעונג המדהים הזה של להוסיף עד לזמן רבינו תם.
שווה מאוד! מניסיון אישי. לאחר ששנים לא עשיתי.
 

שמחו

משתמש מקצוען
https://www.jdn.co.il/j_world/1147522/

נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטין, התייחס בשיחה אותה נשא אתמול לחילולי השבת במדינה: "שבת קודש, שמירת השבת, איך אפשר להשפיע על מי שלא שומר שבת, שישמור שבת, איך אפשר להשפיע עליו?", פתח את דבריו.

"מעשה שהיה, היה מקום ששם לא היה חילולי שבת, היו שם אנשים לא שומרי שבת, אבל רק בצנעא, בפרהסיא לא היה, בפרהסיא לא היה חילולי שבת, לא ראו, ופעם אחת קרה שאחד חילל שבת בפרהסיא, פעם אחת קרה. אז שאלו את החזון איש מה זה, מה העצה, מה זה? איך זה? מה הסיבה?"

"אמר החזון איש, אנחנו צריכים יותר להקפיד בשמירת השבת, אנחנו מזלזלים גם כן בשבת, במקום שיש עירוב מטלטלים על סמך העירוב, אנשים בעלי מדרגה לא מטלטלים, בגלל ששם באותו המקום היו אנשים בעלי מדרגה והיו מטלטלים בשבת, יש עירוב אז מטלטלים, אבל בעלי מדרגה לא עושים, יש חששות, שלפעמים, אי אפשר לדעת, אם העירוב, יש לפעמים חשש, יש חששות בזה, אז לכן בעלי מדרגה לא צריכים לטלטל בשבת, ואם הם לא יטלטלו בשבת אז לא יהיה חילול שבת, אז הסיבה היא מפני שבעלי המדרגה לא החמירו בשמירת השבת. לכן, זה גרם שגם הוא [החילוני יחלל שבת בפרהסיא]. כך אמר החזון איש".


"יש איגרת הגר"א על שבת, השבת הוא אומר "קודש קדשים" אומר הגאון, קודש קדשים! בקושי התירו לומר שלום בשבת יש גמרא, בקושי התירו, לומר שלום בשבת, שלום זה ברכה, ושם השם, ובקושי התירו לומר שלום בשבת, זאת אומרת יש מדרגות כאלה שבשבת לא אומרים שלום, בקושי התירו, בקושי התירו".

"ועסק התורה בשבת, יש מקובלים, המקובלים אומרים, זה כנראה על פי קבלה, שמה שעוסקים בתורה בשבת זה חשוב פי אלף ממה שביום חול, עסק התורה בשבת, בשבת, שיש קדושת השבת, אז עסק התורה בשבת הוא יותר גם כן, תורה אחרת לגמרי, זה פי אלף מאשר ביום חול, המעלה של עסק התורה בשבת, פי אלף".

"ובשבת יש נשמה יתירה, נשמה יתירה יש בשבת, ומברכים על הבשמים במוצאי שבת, ווי נפש, ויינפש, מה זה נשמה יתירה? הרב דסלר אמר, הרב דסלר, שאפשר להרגיש את הנשמה היתירה, אפשר להרגיש נשמה יתירה, אפשר להרגיש את זה, מי שהוא בעל נשמה יתירה מרגיש שיש לו נשמה יתירה, אפשר להרגיש את זה".

"פעם שמעתי פעם מאבא זכרונו לברכה, שהיה שם בבית הכנסת שברמת השרון יהודי פשוט מאד, הוא לא היה תלמיד חכם, ובשבת היו לו פנים אחרות, פנים חדשות בשבת, אני סיפרתי את זה כבר פעם, בשבת היה פנים אחרות בשבת, הוא היה אדם פשוט, בשבת הוא היה מגיע בערב שבת יותר מוקדם לבית הכנסת, לפני קבלת שבת, והוא היה אומר את הסדרה, שניים מקרא ואחד תרגום, ככה במתיקות, אז בשבת הפנים שלו היו אחרות, לא אותם הפנים, הפנימיות משתנה! נשמה יתירה אז הפנימיות היא אחרת, שהאדם משתנה".

"האדם הזה, האדם הפשוט הזה, היה מעשה שהיה, שהיה בית כנסת והיה שם ארון קודש עם ספרי תורה, והייתה שם שריפה, אז הספרי תורה היה צריך שיישרפו הספרי תורה, והוא נכנס לתוך קרוב לאש בסכנת נפשות להציל את הספרי תורה, זה היה פיקוח נפש, אז שאלו אותו, מה, איך אתה עושה את זה? – הספר תורה! מסירות נפש על ספר תורה, זה אדם פשוט עם מסירות נפש עבור הספר תורה, להצלת הספר תורה, אז בשבת היו פנים אחרות לגמרי, כי הפנימיות היא… אדם פשוט עם כזה מדרגה, אדם פשוט, עם מדרגה עצומה", סיים מרן ראש הישיבה.
 

דודסטו

משתמש סופר מקצוען
לכל מי שמקבל שבת עשר דקות מוקדם להוי ידוע שבשש"כ מובא בשם הגרש"ז אוירבך זצוק"ל שזה כלל לא דבר חיובי ובמיוחד בירושלים.
 
מצב
הנושא נעול.
פרק קכב:
א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית ד' נֵלֵךְ: ב) עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם: ג) יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו: ד) שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם ד': ה) כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד: ו) שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ: ז) יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ: ח) לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ: ט) לְמַעַן בֵּית ד' אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
• • • • • •
לתשומת לבכם, אשכול זה נועד לבקשות תפילה בלבד. פטפטת ודיונים עלולים לגרום לנעילת האשכול או חסימת המשתמש. בברכת רפואה שלימה!

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  24  פעמים

לוח מודעות

למעלה