אתגר דו-שבועי לפתיחת קיץ. בלי קביים נוסעים לירושלים

מכונתכתיבה

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
הדלת הייתה לבנה מתקלפת עם שלט מכוער מעץ ששרד שם כבר חורפים רבים,

היא הבחינה בקורי עכביש הדבוקים לתקרה ובחור שנוצר במפלס התחתון שלה.

קיוותה שהקנקן לא מספר על מה שיש בו.

כשכבר הוציאה את הפלאפון באכזבה לבדוק מתי יש אוטובוס חזור, היא פתחה.

בחנה אותה מתלתלי פאתה הבלונדינית ועד לנעליה האדומות ורק צוותה 'הכנסי'.

הנעליים האדומות הובילו אותה וסייעו בעדה לא ליפול בבורות שנטמנו בין המרצפות.

הן נכנסו לחדר גדול, ישבו בו מס' נשים ממוטפחות נושאות אליה מבטי 'מרק למזלג'...

האישה התרסקה לתוך כסא עשוי עור שצדעיו התקלפו והיא הבינה שהראיון יתקיים בפורום רחב אוזניים.

'ספרי לי על עצמך' ביקשה האישה תוך שהיא משפשפת את משקפיה בדש חולצתה.

'יש לי ניסיון רחב בניהול' היא פתחה ופערה את פיה למראה הלשון שליקקה את הזגוגית.

'זה פשוט לא התנקה' חייכה אליה האישה והמשיכה בפעילות ניקיון נמרצת.

'אה' , היא בלעה את הרוק בשלוק, וההיא סופסוף הניחה את המשקפיים על החוטם.

'עכשיו אני רואה אותך טוב יותר, חמודה' היא הריעה.

'אני ניהלתי צוותות בתפקידים רבי משמעות, במשרדי משלה ובחברות אקדמיות'

היא התאמצה להמשיך, שמה לב שהאוזניים הזדקפו לכותל, והעיניים תפקדו על מקסימום.

'אני חושבת שאוכל לסייע לכם בקידום הארגון למקום משמעותי יותר'

'האמת שהעניין הזה קצת מוזנח ואת נראית לי מאד מתאימה, מה דעתך על התפקיד?' אמרה האישה והיא שמה לב שדף קורות חיים(כנראה שלה) מונח על ברכיה.

רצתה לומר שהיא פשוט רוצה לברוח. אך תחת זאת אמרה:

'תראי רכשתי ניסיון רב בתחום וביכולתי בעזרת ה' לקדם את המקום משמעותית'

ממוטפחת סגולה התלחשה במרץ עם ממוטפחת צבעונית, היא שמעה מילים כמו 'היא הזויה' ו'מילים של בית מרקחת' ו'ביג דיל' מרחפות באוויר אך החרישה.

'תראי לא יודעת אם הייתי קוראת לזה קידום או פשוט שינוי מהיסוד. כמו שאת רואה הרצפה צריכה הברקה הפחים עולים על גדותיהם וזה יוצר תחושות לא נעימות'.

הסגולה והצבעונית התאמצו להיראות עסוקות במחשב, אבל היא ראתה שהן לוחצות אבגדהוזחטי

וזוקפות אוזני פיל.

'לא כל כך הבנתי את כוונתך, האם את מעוניינת שאשיג עבורכם גם מנקה?'

האישה נפנפה בידיה לאות לאו.

'לא, לא, אין צורך בעוד מנקה, מספיק לי אותך, גם ככה אין לי תקציב'.

הסגולה והצבעונית כבר הביטו אליה ישירות במבטים חבריים.

לרגע היא לא הצליחה להניע את רגליה ובמשנהו היא הרימה את התיק המנומר וברחה.
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מקצה הרחוב נשמעת נהמה מוכרת, אוטובוס ירוק מופיע והתקדם בעצלתיים. אצבע מונפת, בלימה איטית, דלת נפתחת, רב קו נתחב, פתקית מזדחלת לה ממכשיר התיקוף.

סקירה מהירה של המקומות הפנויים מעלה מצב עגום. אין מנוס מלפנות את אחד הכיסאות מהתיק הישוב עליו בבטחה. ברוך ד', מישהו הבין לבד מה עליו לעשות.

מסיט מבט לכיוון הקרחת הבוהקת והכרס המשתפלת שבמושב ליד החלון, קולט את משמניו שנוטים בצורה מסוכנת לכיוון המושב הפנוי, נאנח בתוך לבי, ומשתחל למושב.

באופן יוצא דופן, אין בידו מסך מבריק, ומאוזניו לא משתלשלים חוטים. כולי תקוה שהשעמום שלו לא יופג על ידי.

לא תמיד התקוות מתגשמות.

בלי כל הקדמה, המילים נורות מכיוונו 'אתם החרדים, לא יודעים מה אתם מפסידים'.

'נו, מה אנחנו מפסידים'?

'את כל ענפי התחרויות! יש לכם מושג איזה גמר עולמי בכדורגל הסתיים ממש עכשיו? כל העולם היה מרותק למסכים! ורק אתם החרדים, חיים בחוֹר שלכם, אפילו לא שמעתם על זה'!

'נו, ואולי תבהיר לי מה ההנאה הגדולה בזה? לשבת ולראות מישהו בועט בכדור? אתם לא חושבים שזה מגוחך שאלפי אנשים משכילים, אינטליגנטים, יוצאים מגדרם למראה כדור שנכנס לשער'?!

'אתה לא מבין כלום, אתה. בא אני אסביר לך. ההנאה היא מהניצחון של הקבוצה. מי שהוא לא אוהד של אחד הקבוצות, באמת לא מפיק את מלוא העונג מהמשחק. יתכן שהוא צופה בשביל לדעת מי מנצח, אבל זה לא זה. התענוג הגדול הוא כאשר אני מרגיש חלק בלתי נפרד מקבוצת כדורגל מסוימת, כשהקבוצה מנצחת, אני מאושר! האגו שלי התנפח! בזמן המשחק עצמו, כולנו במתח מטורף, האדרנלין משתולל, ואנחנו מרגישים חיים'!

'אם זה העניין, הרי גם לנו יש את זה! יש לנו את הפורומים שלנו!'

'פורומים? מה קשורים פורומים לכאן'?

'אצלנו החרדים, יש שתי קבוצות. השמרנים – והפתוחים. מבחוץ לא תוכל לזהות את השיוך הקבוצתי. בני שתי הקבוצות נראים אותו הדבר, נמצאים בכל החוגים ובכל המגזרים. אבל מבפנים, בצורת ההסתכלות – הם שונים לחלוטין. אצל השמרנים - כל מה שהיה פעם, איך שאבותינו 'בימים הטובים' התנהגו, זוהי הצורה הכי טובה להתנהל בעולם, וכל סטייה מזה היא רק קלקול. אצל הפתוחים תמיד יש מה לתקן, לשבור מיתוסים, לשאוף לעולם טוב יותר'.

'ומה כל זה קשור לכדורגל'?

'הנה, מיד אני מגיע לנקודה. אין לך מושג מה קורה בפורום ברגע שדיון 'בוער' עולה על המוקד. שריקה חדה נשמעת, ו'פתוח' פרובוקטיבי במיוחד 'בועט' את הנושא למגרש עם עקיצה חדה. השמרן התורן מיד מגלגל את הכדור לצד השני עם סיפור מוחץ מאחד מרבותינו מנחילי ההשקפה זצ"ל. בתגובה אליו מגיעים כמה פתוחים במתקפה לא מתואמת. האחד טוען שהדברים נאמרו בדור אחר לגמרי, השני טוען שהוא יודע מידיעה אישית שהסיפור התרחש בצורה שונה לחלוטין, והשלישי מוכיח באותות ובמופתים שאירוע כזה כלל לא היה יכול להתרחש. עוד שמרן מנסה 'לעלות' עם טענת 'המדרון החלקלק', וחברו הפתוח הודף אותו במענה שגם לטענת 'המדרון החלקלק' יש 'מדרון חלקלק'. שמרן תמים במקצת לא מבין מה הנידון בכלל, הרי מקובלנו מרבותינו מדורי דורות וכו', וחצי שנייה לאחר מכן מוטחת בפרצופו תגובה נרגזת שמתארת בפירוט רב כיצד יראו ילדיו אם הוא ימשיך לחנך בצורה כזו. כך ממשיכות התגובות להעיף את הכדור לכאן ולכאן, עד שנשמעת שנית קול השריקה, השופט – הלא הוא מנהל הפורום – נחפז לנעול או למחוק את האשכול, ובכך מסתיים המשחק – עד לפעם הבאה'.

'אבל עדיין, איך אפשר להשוות את הדברים, הרי אין אצלכם מנצחים ומפסידים?'

'בכך עולים הפורומים שלנו על התחרויות שלכם. אצלכם, כל אחד משחקני ואוהדי הקבוצות יודע מראש שיש חמישים אחוזי סיכויים שהוא יצא מכאן בפנים נפולות, ועם סיבה לשקול את עזיבת הקבוצה. אצלנו, כשמסתיים האשכול, כל אחד מה'שחקנים' יוצא בתחושת ניצחון, עם אותה דעה שהגיע אתה, ובהחלטה נחושה שבפעם הבאה 'הוא יראה להם מה זה".

המשך הנסיעה עבר עלינו בשתיקה אפופת הרהורים.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
הקול דהר בתעלות אוזניה, סלל את דרכו במעלה הרקות, דפק בחוזקה על דפנות המח עד שהפיל את השער.
והוא, המח, שלח גלים שקרעו מעיניה את קורי השינה שטרם יבשו, באחת.

ליבה האיץ פעימות מהמעבר החד בין השינה העמוקה להתעוררות המיידית.
ראתה ערפל מול עיניה.

היא הניחה רגל יחפה על הרצפה, רעד טיפס במעלה גבה ואחר איפוס קטן, הורידה את רגלה השניה. היא ניסתה לייצב את גופה לכדי עמידה בטוחה.
החושך הסמיך האט אף הוא את קצב הפעילות.

והקול טרם נדם. להיפך. רק הלך והתגבר עם כל אלפית השניה שחלפה. קול עולה ויורד כמעין סירנה אדומה ומהבהבת.

הרגישה כי איבריה אך בקושי נענים לה.
צעדה לכיוון מקור הרעש.
הרימה בידיה.

והעיניים.
עיניים גדולות, בצבעי תכול אפור, הביטו בה.
ורק בערה ענקית המסה את ליבה והפיגה את העייפות.

***

מפאת שההשראה של הסיפור אמיתית, אין לכותבת כמעט זמן ופניות לכתוב משהו ארוך יותר.. אך היא לא ויתרה על התרגיל מאחר וחשה כי הוא תרגיל חשוב ומועיל.
תודה.
 
נערך לאחרונה ב:

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען

הוא מחזיק בימין את שרולי על הידית של המזוודה, בשמאל את שולי ובזרת את הקופסא של השטריימל.

אוףף, מול העיניים הוא חלף להם. הם היו צמודים כל הדרך לקל קו לשמוע איפה הוא, חשבו שיספיקו באפריון בצד של צפניה, ראו אותו בתחנה ממול. הדופק עולה, האדנלין ממלא את המוח.

שרולי שולי יענקי, שרי נדחפת לעגלה, יד לזה צווחה לזאת ועד שעברו מאחרי האגזוז המעשן בלי רחמים - הוא ברח.

ביננשטוק גם הגיעו איתם מביתר אבל בניגוד אליהם הצליחו לתפוס את האוטובוס למירון, גם הוא היה בתחנה ממול, והם חצו ככה את כל ארבעת הנתיבים של ירמיהו, בנס לא נדרסו הוא חיכה להם בנחת למרות שלאוטובוס בביתר הם הגיעו קודם. ככה זה, אין צדק בעולם.

הוא מסתובב הלוך חזור בעצבים, הטלפון באוזן בודק מתי האוטובוס הבא ושמוליק צריך לשירותים.

עוד שעה וחצי הוא פולט בעצבים.

בסדר, בסדר. אבל למה אתה עצבני?

אני?

יש פה עוד מישהו?

כן, את.

אוףף למה עניתי, הוא חושב.

הוא מוציא ומכניס את הגארטל מהכיס השמאלי של החליפה, מסובב אותו על הזרת והאגודל בשמיניות מהירות, מכניס לכיס החליפה ומוציא כאילו זה היה מקרר בשתים עשרה בלילה.

אני לא עצבני ותרגעי גם את, סתם פספסנו את האוטובוס הקודם מביתר. עכשיו הם ירדמו לנו, וכשנגיע לשם הם יהיו ערניים והכל יתחיל מהתחלה.

בסדר אני לא אשמה, אתה יודע.

נו נו. הוא לא רוצה להעלות את הרף אבל שופך דלק למדורה.

כמות זיהום האוויר שהרחוב הזה מייצר, בצירוף עם מזג האוויר הדחוס והאגזוז של האוטובוס שהיכה בהם, לא הקלו על מצב הרוח השפוף.

מה נו נו?! אתה היית מוכן אחרון היום! אמרת לי שתוך דקה אתה מוכן ובסוף חיכיתי לך עם המעלית עד שנעלת נעליים וכל השכונה דפקה על המעלית בעצבים. בכלל תפסיק לזרוק את הנעליים שלך בכל הבית, אתה לא יודע כמה זה מעצבן. מילא היית מטאטא את הסלון כל ערב.

בסדר, אבל את, מתי גמרת עם הפאה והאיפור וכל המסביב?! הוא חייב להצדיק את עצמו.

סליחה? אתה לא מתבייש?! מי החליפה לשרי כשאתה עברת על העיתון? ומי קרא את המבשר בזמן שגמרתי להכין את האורז של שבת? יש לך עוד את כל הנסיעה לערד בשביל לעבור על העיתון.

טוב, אני הולך לשירותים אצל חיים, עם שמוליק, הוא מנסה ליצור הפסקת אש. בואי, נעלה אליו לשעה דיברתי איתו חבל שתנשמו את האוויר.

לא, עזוב, לא בא לי.

האוטובוס שלי הגיע, וקצת התביישתי שהקשבתי ותרגמתי את המחשבות שלהם.

 

nechamizak

משתמש סופר מקצוען
להעליב ולצאת בסדר 2019

הם גלגלו שיחה נחמדת של מכרים וותיקים, אולי היו חברים, בני משפחה, קולגות, או סתם שכנים בבניין, כשאחד מהם הוציא מתרמיל משופשף סכין גדולה עם קת קהה ולהב מפלדת אל חלד. בחוץ השמש שיחקה עם העננים במחבואים והטילה קרניים פוחזות ומתעתעות על הלהב המבהיק, ובעל הסכין אמר לעמיתו: "מצטער, היית גרוע".

הנידון לענישה פער עיניים גדולות כשנימי הדם המשתרגים על לובן העיניים בולטים עוד יותר מתמיד, אבל מהר מאוד עצם אותן בחוזקה.

-----

הכאב הבלתי אנושי הכה בו גלים גלים. הוא רצה לברוח משם, לאסוף את השאריות של עצמו, להתאבל על האובדן ואולי יום אחד לשקם את החורבן, אבל ההוא עצר אותו, שלף ממקטורנו חוברת עם לוגו "בית הספר לתליינות", ופתח באחד העמודים. הנפגע יכול היה לראות מזווית העין את הכותרת: "הפסיכולוגיה של הקורבן שיעור מס' 23."

קולו של הפוגע הפך פתאום רך עד בחילה: "אני מבין שכואב לך, איך אתה עם זה?". הדממה העיקשת לא הרתיעה אותו: "בוא נדבר על הכאב, זה יעזור לך להרגיש אותו בצורה יותר אותנטית".

ידו של הפוגע דפדפה בקדחתנות בחוברת ונעצרה בעמוד "פגיעה בניו אייג'". סרבנות השתיקה לא סדקה את סבלנותו, סבלנות של תליינים משיעור מס' 22: "ההדחקה מזיקה, איך אתה חושב שהפגיעה תשפיע על המ...".

מבעד לערפל הסמיך הוא התרומם, מהדק יד אחת על הפצע הפתוח, ונמלט משם תוך מלמול קלוש: "תן לי להיפגע בשקט", משאיר את התליין מתבוסס במעשיו בזירה המדממת.
 

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אשכולנו מתכנס לו לסיום ולשיפוט, ואני לכוד כאן בתווך.
אז ראשית, כולם אהובים כולם ברורים, הסיפורים נפלאים המסרים מהדהדים. וכל מה שאכתוב כאן יגע בעיקר לנקודה הבאמת מאוד ספציפית ומקומית של האתגר, כך שמן הסתם אין התאמה בין הסיפורים היפים והמושכים לבין השיפוט שלי.

אז דיברתי דיי, וקדימה, לעבודה.

והדירוג לפי הפרמטרים הבאים.

א. כמה נהניתי מהסיפור...

ב. דמויות או סצנות שמצוירות היטב עם הפרטים הקטנים.

ג. היעדר סופרלטיבים. (כל סופרלטיב, מוריד).

ד. קצת קריזה, (כי בינינו, לא התכוונתי כששלחתי לתחרות הקודמת שאצטרך לעבור על 23 סיפורים).


נתחיל לפי הסדר

1. אנחנו אצל סבא

דמותו של הסבא שמסתדר בעצמו מלא חיים וכוחות, שגם לא ממש סומך על הנכדים הקטנים שלו... מקסימה. הנסיעה גם כן, פלוס התיאור של ההתמודדות עם הנחל הטרי נפלאה.
ובכלל, זה סיפור מתוק, עם מסר מתוק עוד יותר. בהצלחה לכולנו בחיבור של הדור הצעיר עם הדור הקודם
'דמות אוטנטית', יש לעיין אם זה מתאים לאתגר.

2. רבה מה יהיה הסוף

קודם כל נהניתי מהסיפור בתוך סיפור כאשר הסיפור הפנימי נוטל לעצמו חירות מכל כללי האתגר, כי הרי אנו מתארים כאן מה הוא עשה, אז כעת כבר אפשר לתת לו דרור להתבטא איך שהוא רוצה, הואלא נמצא באתגר קיץ.
ועוד בסוף הוא קורץ ואומר לאשתו שהוא תיעד במדוייק מה שקרה אצל הרב'ה מה שמהווה משחק ויכוח ישיר עם האתגר.
נפלא
נפלא

וכהוכחה שזה לא מחוסר יכולת, אז כל שאר הסיפור אכן מתעד פרטים מדוייקים ומציאותיים, החל משרעפי הקודש של הרב'ה שליט"א, בתחושת החסיד שמשפיל את מבטו ומשאיר לנו להבין כיצד הוא מרגיש (מיואש, מבוייש, לאה), וכלה בתחושות המבוכה כאשר הוא בא לכתוב שמבוטאות בלחיצה על העט ודפדוף.


3. שריפת נשמה וגוף קיים.

רעב נפתלי הוא דוגמא חיה למה שיכול לקרות למי שרואה את המציאות רק מהפרטים ולא מהתמונה הכוללת. (שוב מכה לאתגר..), או יותר נכון, רעב נפתלי הוא דוגמא לאדם שמסדר את כל הפרטים בתבנית הידועה רק לו. ובקטנה, זה באמת קורה לכולנו.
ודווקא לכן, כדאי לפעמים להשאר בפרטים הקטנים ולא לבנות על עולם ומלואו שמתנפץ בסוף לרסיסים לעינינו הנדהמות.
וכמעט אין שימוש בתיאורים שאינם פיזיים ומציאותיים.

לגבי השימוש בפועל 'מרוגש', ו'בהתרגשות', הייתי מוותר על זה בהקשר לאתגר הנוכחי.

4. פינת המחשבה

הוא נגע בקיר בכף יד שמאל, ועוד ועוד, ממש נפלא, תיאור גופני לחלוטין שמעביר איתו תמונה נפשית ברורה ונהדרת בלי להזדקק לשום 'קביים' וההתחלה מעידה על כל ההמשך, ולא פלא, הבחירה לספר מראשו של ילד מכריחה אותנו לא לחשוב במושגים גבוהים מידי, ולהתמקד בידיים ברגליים במדף בלשון, בגננת מרים ובכל שאר הפרטים הקטנים שיצרו את התמונה המיוחדת הזו.


5. האוטובוס הצהוב והמסעיות

זה היה סיפור מפחיד עם פאנצ' עוד יותר מפחיד. אימה פחד וחרדה, והמדהים הוא ששלושת הפעלים הללו לא הוזכרו לאורך כל הסיפור.
כמו כן באמצע, כאשר ציפי נמצאה אין שום 'שמחה' ו'התרגשות' אך פשוט לא צריך להוסיף זאת זה התיאורים מדברים מאליהם.


6. ניעור שכזה

איזו שובבות נחמדה עם צלצולי בצ'פר מאיימים.

ת'אמת שלא הבנתי בדיוק את המשחק, אך דבר אחד ודאי, ברור שפספסתי משהו רציני ביותר בשנות הילדות, אני חושב אפילו לפתוח על זה אשכול, אולי 'אלקסתימיה וגרביים' או משהו כזה.

אבל למה אנו המבוגרים אין סבלנות למשחקים האלו? למה?

ולאתגר שלנו. בלי קומפלימנטים וצלצולים, רק המון גרביים שעפות לכל הכיוונים (עם קצת ריח), אפילו אין שם למשחק, וזה פשוט מתאים. לאתגר, אפילו יותר מהזוגות שאספה שושי...


7. מחכים. למי?

איזו המתנה, איזו אכזבה, ואיזו קבלה. וכל זה בפחות מ300 מילה.

הידיים רועדות בהתחלה וכמו בשביל לסגור מעגל הן רועדות גם בסיום מסתפקות אם לגעת או לא, להכיל או לדחות, הן רועדות אך הלב מרגיש וחש את התפקיד ואת השליחות, ואז הוא זוכה גם לקרבה.
התיאור גם אמין, היולדת אמנם מתחברת מיד, אבל האמא חוששת היא לא מתקרבת, מפחדת להקשר, למי היא נקשרת כאן? אלוקים!

מרגש מאוד, ונותן כוחות להרבה נסיונות בחיים. ה' יודע לאן לשלוח כל נסיון.

ולאתגר, אין שום תיאורים וקומפלימנטים, אך מאידך כמעט לא הרגשתי תיאורי פרטים, איך זה יכול להיות? לא יודע! בקושי אני יודע לכתוב משהו וכבר מינו אותי כאן למבקר ספרות.

משהו משונה. מ"ם רותי רפפורט, יש לכם פתרון לחידה


8. פיקות סגולות.

כבר לעיל כתבתי שהבחירה לכתוב ממבט של ילד היא בחירה מוצלחת לאתגר הזה, לילדינו יש הסתכלות פשוטה על העולם. אולי אפילו כדאי לנסות לקרוא כל סיטואציה בעיניים של ילד, זה בטוח יקדם אותנו בהבנה של הילדים שלנו.

ועכשיו לכתיבה. (קודם כל אסתכן בניחוש, שהאיש החילוני הוא מאפיונר ורבה שלומפר הסתבך עם השוק האפור, אבל הילדים כמובן לא מבינים זאת, מה שמשאיר למנהל את הפריבילגיה לומר לידלים שבגללם עזבו שני רב'ס, כלומר הוא לא אמר אבל זה מה שהילדים הבינו).

הכתיבה אמינה, ולראיה, ניסיתי לחשוב בן כמה הילד ואמרתי לעצמי 11, ואז אני גולל לתחילת הסיפור ומגלה שהוא אכן בכיתה ה', (זה אולי פער של שנה, אבל אל תתפסו אותי).
(ואגב, זה גם צורה לאגף את האתגר, לספר את הפרט הזה של מספר הכיתה בתור כתיבה של ילד שמציג את עצמו. לאגף את האתגר כמובן זה לא מילה גסה, אלא זוהי דרך להעביר נתונים בלי שהקורא מרגיש שדוחפים לו ידע סתם, הופכים את הידע לחלק מהסיפור. ההבהרה הזו אגב גם לעבדקן).

ומה עם הפיקות? רבנן? כמה חבל..




9. מטסים ופסיכולוגים

נתן, מה אני יעשה עם מה שכתבת לי? סופר מקצועי לביקורתו של עקום הקולמוס?

הרי זה מצחיק.

(ובמחשבה שניה, כנראה שלזה התכוונת, אגב, אחרי שקניתי את געציל, עשיתי חשבון שאם אתה קורא את כל הספר אתה יוצא במחיר של פחות מאגורה לבדיחה, שווה, לא?).

והמסר, הו, , כמה חשוב ללכת ישר...

אגב, מדינת ישראל שולחת אנשים לפסיכולוגים, אבל אצלנו הולכים ישר, לכן הולכים רק לטיפול רגשי ולא לפסיכיאטר, נס שיש מכבסות מילים נפלאות שכאלו.

ועכשיו נתן, קצת ברצינות אני באמת לא מסוגל לשפוט קטע שלך אתה כולך כותב מהמציאות ותוך כדי מלגלג עליה שזה גדול עלי, אני משאיר את הקטע שלך למנהל והמנהלת הנכבדים




10. זקן מסכן

האיכר, השואב, והילד. שלוש דמויות הכרנו בפחות מ170 מילים, ואני חושב שכל אחד מאיתנו היה מזהה אותם ממרחק.
האיכר המסכן והאומלל שלא מצליח להחזיק את עצמו והוא חסר ישע בפני כל חוליגן
השואב האיתן והחסון (הוא שואב מים הרי), וגם הילד שלא מוצא את עצמו, ג'ינג'י, (סליחה מהכתומים), עם ידיים מתעופפות והוא עצמו עובר לסירה באיזו דרך מבהילה.

הערה קטנה: קצת חסר סיפור. אבל לגבי האתגר זה מספיק בהחלט.



11 הסלולרי והשמש שלא זרחה

יש אנשים שאצלם החלוקה הפרימטיבית וההזויה בין פרטים למכלול, בין רקע לצבע, בין תואר לפועל, ובין כותרות לרסיסים פשוט לא קיימת אצלם. האתגר הזה הוא רק לאנשים פשוטים כמובן.

מה אני מתכוין?

אצל יואב, כל פריט הוא עמוס במשמעות, רמזור, אספלט, קופת צדקה, הוא בכלל לא מתכוון לרמזור שלנו דייקא, הוא מתכוון לרמזור שנמצא בעולם האצילות. כל פרט בסיפור הזה הוא לא פרט אלא מושג, כל צבע משמש כרעיון.

מקווה שהובנתי, לפחות כמו הסיפור של יואב..

וכמובן -

=======================================================

נ.ב. הפרשנות על אחריותכם בלבד!


12 סרט בהרצה מהירה


הקטע הזה הוא מפחיד, ולא, לא בגלל הסיפור שבו, אלא בגלל שהוא הצליח להכניס אותי פנימה ולראות את המציאות ישירות דרך העיניים של הגשש (גוף ראשון, מי שזה לא יהיה).
הגשש לקח את האתגר הזה לשלב אחד נוסף והוא לא רק מספר לנו על המציאות, אלא הוא שוטף אותנו בפריטים ונקודות במהירות מסחררת.
אנחנו לא מבינים את המציאות ברגע הראשון, וזה לא סתם, זה בגלל שגם המספר לא הבין אותה ברגע הראשון והוא הצליח להקפיא את אותה הסתכלות ראשונית ולהעבירה אלינו במלוא עוזה ועוצמתה.

מה שכן, זה קצת כתב חידה, זה מעניין ומסקרן אבל יש לעיין האם עונה על כללי האתגר, מצד שני, גם החידות יפהפהיות ופתרונן מכניס עוד יותר לתוך הדרמה.
נתייעץ עם המנהלים.




13. המציאות ואנחנו. והצעות עבודה

כמה מוכר. וכואב. וקשה. וכמה עוצמה בהחלטה של מיכל. אל דאגה, זו החלטה בונה והיא לא תתחרט עליה בהמשך. (רק שתשים לב לא להמעך בעבודה.. המלצה אישית שלי).

סיפור טוב עם מסר חשוב

אהבתי את תחושת הזמן הנמשכת מהשולחן הריק דרך הירקות הנקצצים כשההחלטה מתקבלת כבר למול הצלחות הריקות.

היו כמה סופרלטיבים כמו, בחיוך 'מרוצה', 'אבל בתוכה סער הכל', אך בהחלט יתכן והסיפור יפה יותר כך מאשר אחרת



14 המסך המקלדת היתושים והמחשב

אייאיי, המחשב. איכשהו הזמן עובר איתך מהר מידי. (אגב, יש כלל אצבע שאומר שמה שאומרים שלוקח חצי שעה במחשב לוקח שעה, וככל שיורדים בסכום דקות הבסיס המכפיל גדל בחזקת 1.4 לכל מחצית)

בהתחלה התעצבנתי על זה שהכל בקטע אחד, בלי אנטרים ובלי הפסקות. רצף, רצף, רצף. בסוף היה נראה לי שזה בא לבטא כיצד מתבזבז הזמן במחשב כשמתגלגלים מענין לענין ועוד סידור אחרון.

ועכשיו לסיפור, מקיים את כל כללי האתגר, מספר ברצף את התסכול והקושי, את הבריחה מהעשייה, והסוף המר.
טוב מאוד.

הערה קטנה. קצת יותר מידי 'היא' ו'היה'. כדאי לחשוב לגוון, גם בכינויים וגם בניסוח (במקום 'היא' שרהלה למשל, וכן לא להתחיל כל הזמן במשפטים חדשים של 'היא', זה יוצר קיטוע של הסיפור. אפשר במקום זאת להמשיך 'וכשהברז נפתח והמים החלו לזרום ידיה מצאו ספל בתוך הכיור').



15 דנאל וצוק הערפילים

רואים שהכותבת מגיעה מקהילת מאיירים.

מה שאני לא יודע זה האם היא קראה לפני זה את ממלכה במבחן או את לוחמי התמורות. הרקע הסיפורי מתאים לקינן, לעומת זאת הערטילאיות וחוסר הבהירות מתאימים ללוחמי התמורות (או מחלק התמונים למצער).

על כל פנים לעניין האתגר, אין לי מה לומר חוץ מ-

יפהפה.

כל דמות בנויה , כולם מבינים שמידן הוא האח הקטן בלי שאיש יאמר זאת, הוא פשוט עסוק באפונים בשעה כה דרמטית, ריאה היא אחות דואגת מאחיה המתבגר שצריך להוכיח את בגרותו והוא עומד לעזוב אותה עוד רגע.

יצאנו לדרך עם דנאל ואביו, שמענו את צריחות הינשופים וראינו את המדורות העמומות מן המרחקים, הרגשנו את קסם הלילה.

ושוב-

יפהפה






16 טדאדאדם

איזה יופי, איזו פשטות

באמת יש אנשים כאלו?

או שזה רק בכאילו?

מה שנקרא בפי חז"ל 'אלו בני אדם ערומים בדעת ומשימים עצמם כבהמה'...

והאתגר, נו טוב האתגר לא באמת חשוב כאן אחרי הסיפור הטוב והבריא הזה שמרענן את המחשבות שלנו על אנשים, על צרות, על תפילה, ועל ישועות.
אבל הוא בהחלט עומד בכבוד בכל הכללים, מספר לנו על החול ועל הגשם, על הירוק הרענן, הספה שחורקת והשלטים.

יישר כח




17. שתעבור עבודה כבר


זה כל כך מעצבן שקשה לומר על הכתיבה הזו את התארים שמגיעים לה.

אתה צורח תוך כדי קריאה דיייי, ופשוט לא מאמין לקרוא שוב ולגלות שלא היה כאן אפילו מילת גנאי אחת כלפי המנהלת.

והשילוב של ההודעות גם כן נחמד ביותר, נותן תחושת חשיבה משותפת ואת התפיסה הכללית של כל העובדות במקום לתת רק את המבט הפרטי של בעלת הגוף הראשון.


18. החתן שהוחלף

ת'אמת, שלא הבנתי את הסיפור הזה.

זה סוג של משל, מחשבות או חלום רע?

אבל נעזוב את זה כי לכך אין לי הסמכה ונתעמק בסיפור של האתגר.
וזה טוב, טוב כל כך. אף פעם לא חשבתי בכזה פירוט כיצד מרגישה כלה בתוך החניטה הלבנה הזו, ואפילו מאשתי לא זכור לי שסיפרה לי פרטים מיוחדים על כך. (יתכן ששכחתי, סורי, כבר לא פתחנו אלבומים לפחות תשע שנים אם לא יותר).

איזה מעצבן להרגיש את הזיוף במקום לחשוב על הדברים הגדולים, מזכיר לי בראש השנה שאני חוזר מהתפילה ואומר שהחזן זייף משהו ואשתי אומרת לי אבל מה זה משנה העיקר התפילה, ואני עונה, 'נכון, אבל זה הוציא אותי לגמרי מכל הכוונות' ומרגיש על זה זיפט.

ו-נא להסביר לקשיי קליטה כמוני את הפאנצ' של הסיפור

בבקשה



19. ניהול נקיון

פאה בלונדינית ונעליים אדומות לעומת ממוטפחות צבעוניות. קצת נכנס לתוך האיזור של פוליטיקלי קורקט, אבל לא נורא, הבנו את הרעיון אפילו שחלקנו בעד מטפחת.

והכתיבה כל כך טובה, שאני רציתי לברוח כבר בשלב של החור במפלס התחתון, וניסיתי ללחוש לגברת רוצי, תברחי, כל עוד לא תופסים אותך בפה בכוח בתור מנקה תנצלי את ההזדמנות, אבל היא לא שמעה בקולי, כנראה שבאמת תפסו אותה, והיא הגניבה את הסיפור במטוס ניר שהגיע אל העולם החופשי.

בקיצור, בהיר, נהיר, כל פרט הובהר בדיוק באור המתאים עבורו. 'הנעליים האדומות הובילו אותה וסייעו כו' לא ליפול בבורות בין המרצפות', משפט מקסים שמחבר את את הפער בין הפרסונה למקום, והוא מחבר אותו גם ממש פיזית, הנעליים האלגנטיות פשוט פוגשות את הבורות ואת הרצפה השמאטע.

ככה גם הלשון שלקקה את הזגוגית שמוצבת למול בליעת הרוק בשלוק.

נהניתי מאוד


20. פרוג והכדורגל

הלו?, הלו?, פרוג?, שומע? הגעת פה לכותרות של התחרות.

זה היה טוב. וגם, קצת לא נעים...

ובסיפור הזה אני שוב תופס, שכאשר מדובר בדיאלוגים האתגר נמס לעומתם, כי הם באמת מצטטים את האנשים, הם לא רק נותנים תיאורים אלא הם מכשירי הקלטה של השיחות, וכיוון שכך על רוב הסיפור אי אפשר לתת ציון ביחס לאתגר, אך בכל זאת שלוש הקטעים הראשונים מספיקים בהחלט. הם ברורים, נקיים, חדים, וגם משעשעים.

מצויין



21

אז קודם כל מזל טוב מזל טוב. (שואלים כמה הוא שוקל, נכון?)

והעמידה באתגר מושלמת (לא פשוט בהתחשב בנתונים).

הקול שעובר בתעלות, המוח, הלב, ההתייצבות, העינים והבערה.

מוצלח ביותר (וסליחה על הקיצור, אני כבר בסיפור ה21)



22. לג בעומר

צפניה, שרולי, שולי, שרי, עגלה, אוטובוס, אדרנלין (יש לעיין), טלפון, שירותים,ביתר, פספסו, פאה, המבשר, ערד, איפור.

אוהו, איזה לחץ הרגשתי כשקראתי תחת אגזוז מעשן שצריך לדווח עליו בדחיפות (יש למישהו ת'מספר? 04 משהו, נכון?).

רק דבר אחד לא הבנתי, למה באת בסוף?

כל כך טוב וחזק

פשוט מושלם


23. להעליב ולצאת בסדר 2019

זה היה מבחיל לקרוא את זה, כלומר, זה סימן להצטיינות של הקטע כמובן.

כל כך נכון, ולצערנו כל כך מצוי, וברוב המקרים הנפגע אפילו לא יכול להפגע והוא חייב להמשיך לשחק עסקים כרגיל, אחרת, מה? אתה ילדה? סך הכל אמרול'ך, יאללה תמשיך הלאה, מה כבר קרה. (ושוב התנצלות על הקיצור, עייפות החומר).

וכמובן, לזוכים
בחרתי מתוך הרשימה 7 סיפורים וביקשתי מ @מ"ם שיכריע בעצמו
בתבונה אופיינית הוא הציע לי ללכת לפי מספר הלייקים בתוכם
וזה
מה
שעשיתי

והזוכה במקום המכובד
@palm
על סיפור שהכניס אותנו היישר לניו יורק הסואנת

הזוכה במקום מכובד ויוקרתי
@שני זאת אני :)
על סיפור עם קצב נפלא של פרות, בני אדם, ומה שביניהם

והזוכה במקום מכובד יוקרתי ומיוחד
@כנפיים
על סיפור מגובה 1.20

וכמובן, הפרס.
אז אני זכיתי בפרס שנמצא כאן בתחתית ההודעה, הנני להודיע בזאת כי הזכיה מועברת אוטומטית לזוכה של תחרות זו.
@נתן גלנט לתשומת לבך





תודה לכולכם על הכתיבה הנפלאה

ועכשיו אכתוב מה למדתי אני מהאתגר הזה.

ראשית, ראיתי שאכן הכתיבה הזו של פרטים מוציאה הרבה הרבה טוב מהקולמוס.

הבנתי שאם רוצים לתת תיאורים באופן שיהיה טבעי, כדאי לשים אותם בפה של הדוברים (כמו שעשו עבדקן, יאן, ועוד מישהו כמדומני).

ותפסתי שאם לא נזהרים זה עשוי להיות כתב חידה.

אתם מוזמנים להוסיף גם כן מה למדתם/ן מהאתגר, ואשמח ללמוד מנסיונכם

יעקב
 
נערך לאחרונה ב:

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
יישר כוח ובהצלחה ל @כנפיים שיעיפו אותנו לאתגר הבא.

(רבי @יעקב1245 אשמח לדעת האם עמדתי בכלל במשימה... למרות ההייחסות הנפלאה שלך וההסבר המפורט, אפילו עד כדי טיהור סיפור אחר לרמת האתגר, התלבטתי כשהכנסתי האם בכלל עמדתי במשימה)
 
נערך לאחרונה ב:

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אתם מוזמנים להוסיף גם כן מה למדתם/ן מהאתגר, ואשמח ללמוד מנסיונכם
האתגר לימד אותי שזו הדרך הכי טובה לתת צבעים גוונים וחיות לסיפור
והיתה לי כאן ההזדמנות לתרגל בלי לדחות
תודה רבה
 

שני זאת אני :)

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
פתחתי והופתעתי :)
אז ממש נחמד להיות במקום השני, הרגיש לי קצת כמו סבתא, כמו לעבור תואר שני בחלום בלילה, כמו לשים קרטושקס במדורה של השכן. להנות ככה, בלי מחויבות.
אז תודה לאלו שלייקו, בזכותכם,
תודה לאלו שלא לייקו, בזכותכם.

בהצלחה @כנפיים, מחכים.

ושאפו למאתגר הנוכחי, על המהירות בשפיטה (לפי ההודעות הקודמות, היה נשמע שזה הולך להיות ארוך...)
ותודה על האתגר, נתן לי אישית הרבה שימת לב לצורות השונות בהן אפשר לתאר ולהביע.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
האתגר נתן לי זווית כתיבה חדשה לאיך בעצם מספרים סיפור; על מה לשים דגש, איך להכניס את הקורא לחוויה ולא סתם להאכיל אותו בכפית (משפט שחוזר על עצמו כאן בפורום לעיתים קרובות), לשים לב בעצמי לסיפור מעבר להגדרות מכלילות מידי, וכן גם את זה למדתי:
ותפסתי שאם לא נזהרים זה עשוי להיות כתב חידה.
תודה על האתגר המופלא! אולי האתגר הכי מאתגר שהיה מבחינת לימוד כתיבה.

@כנפיים, שאפו!
מחכים לאתגר שלך!
 

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
אהם.. טוב..
אני לא באמת חושבת שהייתי הכי טובה באתגר הזה, כן?
אז איזה מזל לי שלא אני השופטת!

באמת, אנשים, האתגר הזה הרים כל אחד/ת מאיתנו גבוה למעלה מהכתיבה שלו. למדתי המון מנסיון הכתיבה הזה, ומכל הסיפורים שהועלו!
מזדהה עם כל הטובות שהוזכרו לעיל על איכות האתגר הזה!

אז תודה רבה ל @יעקב1245 על אתגר מועיל ומייעל כל כך!

ובכן, תודה כנראה גם לגננת שאי פעם העמידה אותי בפינה(אז עוד לא התיפיפו לקרוא לזה פינת מחשבה. סתם "פינה"
או "עונש") וגרמה לי לעמוד על קצות אצבעותי ולנסות להגיע למדף שמעלי ולחשוב את המחשבה המעניינת הזו- שכך אוכל לטעון שאיני יכולה לעמוד שם. (גילוי נאות- הסיבה לעונש שקיבלתי לא הייתה שהרבצתי כמו בסיור, אלא- שלא הפסקתי לבכות כפי דרישתה של הגננת!!!:mad:) וגם, כך נראה, גרמה לי לא לשכוח אףפ'ם איך זה מגובה המותניים שלה:(

אוקי, זה מה שנקרא לנצל ת'במה:eek:

בקשר לחישוב הלייקים בהערכת הכתיבה- חוץ ממה שזה לא מאד מאד תואם את נסיונות גמילת הפורום משאיבת לייקים ע"י @מ"ם באשכול ההוא, נראה לי שכמות הלייקים הולכת ומצטמצמת ככל שהקטע המועלה הוא מהאחרונים בשיירת הקטעים שבאשכול, בבחינת כל הקודם-זוכה...

טוב, אנסה לחשוב על אתגר משפשף גם כן..
אנא המתינו ותיענו בהקדם... תודה על הסבלנות:)
אשתדל מאד להזדרז עם זה.
@מ"ם איזה לחץ!
עוד לא נפתח האתגר, וכבר מודיעים מתי יינעל!
 
נערך לאחרונה ב:

יעקב1245

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
@Natan Galant הלו, נתן? תייגתי אותך באשכול, ואתה שובב ברחת לך לשם באנגלית והתיוג שלי דג איזה נתן עלום שם.
אז נא לשים לב
ול @כנפיים
אני ממליץ להשתמש בפרס בדיוק למטרה לשמה הוא נועד, יהיה לך מה להביא לזוכה הבא..
 

א יודעלע

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עוד מילה לכבוד הרב @יעקב1245 .
אני מקווה שתקבל זאת בהבנה, אבל אני דווקא התפעלתי מניהול ושפיטת האתגר הזה במידה מסוימת יותר מאשר מהתוכן. רוחב הלב, נמיכות הרוח במובן החיובי כמובן, והפרגון לכל אחד בשפיטה ובנספח, הם בעיניי היו מאלפים ומשובבי לב במיוחד. רמז: החיבור הזוכה גם קשור לזה...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה