למיטב הבנת הנקרא שלי שניכם אומרים את אותו הדבר במילים אחרות (ודוגמאות קיצוניות לכאן ולכאן לא מוכיחות בעד או נגד האקדמיה).
כולם מסכימים שהטקסט צריך להיות מכובד.
וכללי האקדמיה? לפעמים מכבדים את הטקסט ולפעמים לא.
כולם מסכימים שהטקסט צריך להיות נעים לקריאה.
וכללי האקדמיה? לפעמים מנעימים אותו ולפעמים לא.
לא רואה קשר בין טרחנות יתר על פי האקדמיה דווקא - למכובדות הטקסט או לנעימותו.
לא ייתכן שטקסט שרק אתמול היה מכובד פלאים מוערך ומקצועי - הופך היום למזולזל מוטעה ומגוחך, רק בגלל ההחלטה שהאקדמיה קיבלה בלילה. או בערב, כי הם הולכים לישון מוקדם.
לפי עניות דעתי עריכה לשונית מקצועית לוקחת את שיגיונות האקדמיה בעירבון מוגבל, וחיה את השפה ישירות בלי מתווכים.
כולם מסכימים שהטקסט צריך להיות מכובד.
וכללי האקדמיה? לפעמים מכבדים את הטקסט ולפעמים לא.
כולם מסכימים שהטקסט צריך להיות נעים לקריאה.
וכללי האקדמיה? לפעמים מנעימים אותו ולפעמים לא.
לא רואה קשר בין טרחנות יתר על פי האקדמיה דווקא - למכובדות הטקסט או לנעימותו.
לא ייתכן שטקסט שרק אתמול היה מכובד פלאים מוערך ומקצועי - הופך היום למזולזל מוטעה ומגוחך, רק בגלל ההחלטה שהאקדמיה קיבלה בלילה. או בערב, כי הם הולכים לישון מוקדם.
לפי עניות דעתי עריכה לשונית מקצועית לוקחת את שיגיונות האקדמיה בעירבון מוגבל, וחיה את השפה ישירות בלי מתווכים.