עזרה פלאפון כשר - האם יהיה שינוי ?!

מצב
הנושא נעול.

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
זכיתי לפני קרוב לחמש עשרה שנה, להיות מהראשונים להחליף את המכשיר הנייד שלי,
למכשיר כשר. כך הורו רבותינו גדולי ישראל זיע"א וכך עשינו. זכינו בכך, הן לקדש שם שמים, והן להגן עלינו ועל ילדינו מפגעי הטכנולוגיה.
:):):):):):):):):):):):)

במהלך התקופה הארוכה הזו, עלו פעמים רבות טענות שונות, הן על איכות המכשירים ומחירם, והן על המקובעות שבדבר.
תמיד עניתי לשואלים אותי, למרות שהשאלות מוצדקות, אין לנו אלא מה שהורו גדולי ישראל.
:):):):):):):):):):):):)

אלא, שבתקופה האחרונה עלו בלבי כמה הרהורים בדבר. מקובעות המחשבתית שאינה מאפשרת הכנסת אופציות,
שאין בהם בעיה ממשית אלא רק מהוות שינוי מהמקובל עד עכשיו, כגון נגן ומצלמה ואולי גם אפשרות ל- sms.
דברים שלפני חמש עשרה שנה כמעט ולא היו בנמצא, ועכשיו בלא"ה יש לכל אחד בנפרד.
הדבר גורם שאמנם בני עליה המועטין - האברכים במיר ובכולל חזו"א, ושאר בני תורה יקרים הקובעים עיתים לתורה ומתבטלים לדעת תורה, שומרים רק על פלאפון כשר ממש.

אבל רבים מאוד משאר חלקי החברה החרדית, נוטלים מכשירים כשרים לחצאין או פסולים לגמרי,
ולפעמים אף נשות האברכים בצרה הזו. אם בתחילת הדרך מי שלא החזיק כשר היה מתבייש להוציא אותו,
היום הדבר נפרץ לחלוטין, ואפילו במסיבות בבית יעקב ובחיידרים מוציאים ומצלמים.
וכדי ביזיון וקצף. :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

ולדעתי, אם יהיה שינוי הדבר יעצור את הסחף. אמנם יתכן שהסוסים כבר ברחו, אבל מה שאפשר לתקן נתקן.

אני לעצמי, כל עוד לא תהיה הוראה חדשה, לא שיניתי ולא אשנה,
למרות שלדעתי זו טעות. כך חונכתי, כך חינכתי, כך אני מחנך ואחנך. חובת הביטול לדעת תורה.
אבל נראה לי שביחד נוכל להוביל לשינוי המתבקש, לתועלת כולנו.
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
אני יסביר.
מה שזה נחשב טרף זה לא מחמת המהות,
זה לא אינטרנט וכיוצ"ב.
לכולנו יש מצלמה ונגן.
בתחילת הדרך רצו להתנזר לגמרי,
ובלא"ה זה לא היה מצוי.
היום המציאות השתנתה,
וגם חלק גדול מהציבור כבר לא שומע,
וזה גורם נזק גדול יותר.
לכן לדעתי,
צריך לחשוב על שינוי.
 

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
אבל מי שמחזיק טלפון לא כשר לא עושה זאת כי קשה לו לסחוב בכיס נגן ומצלמה,
נראה לי שיש להבחין בין שתי סוגי אנשים.
ישנם קלי דעת,
שעליהם אני לא מדבר.
אבל ישנם הרבה שרוצים לקיים את דברי גדולי ישראל,
אבל במציאות הקיימת קשה להם לשמור.
ולדעתי,
יש הרבה מאוד מהמין השני.
ולכן מוטל עלינו חובה לדאוג לתקנת הכלל.
 

יוצרת כתיבה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
המשתמש נחסם
כל עניין לגופו. נגן יש, מצלמה יש, לכל אחד, ולא ראיתי רב (אמתי) שיצא נגד זה.
צריך שיהיה פלאפון כשר עם נגן ומצלמה, כי את המוכשרים אפשר לפרוץ בקלות (לרוב על ידי נערים סקרנים שהוריהם לא מודעים לעניין.)
 

צפורן

משתמש מקצוען
עכשיו ההסבר טוב יותר
אבל מי שמחזיק טלפון לא כשר לא עושה זאת כי קשה לו לסחוב בכיס נגן ומצלמה, יש לו את זה מסיבות אחרות (וד"ל) ואם כבר משתמשים גם במצלמה
לא כל מי שמעוניין בווייז או מייל זמין, הופך אוטומטית ל(וד"ל).
אצל המון אנשים זהו צורך.
 

יוצרת כתיבה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
המשתמש נחסם
צודקת, אבל קפה, שוקולד, ויסקי ובירה ודאי אינם מצווה, ואיש לא אסר אותם
המדד שלנו הוא הרבנים. לא ראיתי שום התנגדות אצל הרבנים לאכול שוקולד וכו'. לעומת זאת, בהודעות הטקסט, כלל הרבנים יצאו נגדם.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה