והרחבה למעוניינים
ביצירת וידאו זו תלה אורי גרשט ירקות ופירות במערך השואב השראה מציור טבע דומם משנת 1602, פרי מכחולו של האמן הספרדי חואן סנצ'ז קוטן הידוע בציוריו הדרמטיים והנזיריים. בסרטון של גרשט דלעת מחליפה את המלון מהקומפוזיציה של קוטן, ורימון – הנותן ליצירה את שמה – את החבוש המקורי.
תחילה נראית היצירה סטטית; לפתע נורית ירייה לכיוון הרימון והוא מתפוצץ, שולח רסיסים אדומים לכל עבר. הרימון, אחד משבעת המינים, המסמל פריון והבטחה להתחלה חדשה, הוא גם כלי נשק קטלני. ניפוצו מקשר את יצירתו של גרשט למציאות הישראלית המורכבת ולסכסוך במזרח-התיכון. בשילובן של מסורת אמנות מן המאה ה-17 עם טכנולוגיית צילום מתקדמת, גרשט מביע עמדה נוקבת על אודות יופי ואלימות: בהרף עין הופך הציור המאופק והאסתטי לאירוע מחריד, ובו-בזמן יפה להפליא.
ביצירת וידאו זו תלה אורי גרשט ירקות ופירות במערך השואב השראה מציור טבע דומם משנת 1602, פרי מכחולו של האמן הספרדי חואן סנצ'ז קוטן הידוע בציוריו הדרמטיים והנזיריים. בסרטון של גרשט דלעת מחליפה את המלון מהקומפוזיציה של קוטן, ורימון – הנותן ליצירה את שמה – את החבוש המקורי.
תחילה נראית היצירה סטטית; לפתע נורית ירייה לכיוון הרימון והוא מתפוצץ, שולח רסיסים אדומים לכל עבר. הרימון, אחד משבעת המינים, המסמל פריון והבטחה להתחלה חדשה, הוא גם כלי נשק קטלני. ניפוצו מקשר את יצירתו של גרשט למציאות הישראלית המורכבת ולסכסוך במזרח-התיכון. בשילובן של מסורת אמנות מן המאה ה-17 עם טכנולוגיית צילום מתקדמת, גרשט מביע עמדה נוקבת על אודות יופי ואלימות: בהרף עין הופך הציור המאופק והאסתטי לאירוע מחריד, ובו-בזמן יפה להפליא.