ב"ה - האם יש עורכות שלא עובדות באנימצי'ה?

האם את עורכת באנימצי'ה, או לא?

  • כן, בעיקר אנימצי'ה.

  • לא, בכלל לא נוגעת בהנפשות. - נא לפרט באשכול מהי הסיבה

  • לפעמים, לא תמיד - מה הסיבה? אשמח לפירוט...

  • מעדיפה שלא, אבל כשאין ברירה (או כשמשלמים ממש טוב...) אז כן (אם יש סיבה, בבקשה פרט / י באשכול.)


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.

miri photog

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
שימי לב, תלת מיימד זה לא אנימציה, ולא בתכנת אפטר!
זה בתכנת תלת מיימד - 3ds Max .(אגב, שמעתי שנפתחה קבוצה חרדית ללימודי תלת מיימד מטעם דיסני - פיקסאר, לא יודעת אם השמועה נכונה.)

ובקשר ללימודי אפטר כעזר לעריכת וידאו (אם הבנתי נכון מדברייך)- תמיד אפשר ללהטט בין תכנות כדי להשלים ולמנף, אבל כל תוכנה היא גם עולם שלם בפני עצמו .
יש אפשרות של תלת מימד "מדומה" באפטר.
אני חושבת שלזה היא התכוונה, לא לתלת מימד ממש.
 

תמר21

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
תודה @שירו!
בגלל זה חשוב לי לברר -
כמה בכלל משלבות גם אנימצי'ה עם העריכה
וכמה ממליצות לעשות כך
ומה המינונים
וכמובן - מי לא.
אשמח לשמוע ממך באופן אישי איך את עובדת, מה יותר ומה בעיקר...
 

תמר21

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יש אפשרות של תלת מימד "מדומה" באפטר.
אני חושבת שלזה היא התכוונה, לא לתלת מימד ממש.

מן הסתם, תלת מימד דורש דבר רציני יותר (ולא שפלאש לא! פשוט זו פלטפורמה אחרת) ולכן התכוונתי לאפשרות התל"מ שהיא מאפשרת.
התוכנות של תל"מ הכבדות הן באמת ליגה אחרת...
ואדרבה - דווקא מעני'ין אם השילובים כאן מצליחים ללכת טוב!
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
תודה @שירו!
בגלל זה חשוב לי לברר -
כמה בכלל משלבות גם אנימצי'ה עם העריכה
וכמה ממליצות לעשות כך
ומה המינונים
וכמובן - מי לא.
אשמח לשמוע ממך באופן אישי איך את עובדת, מה יותר ומה בעיקר...

תלוי.
בעריכת חתונות, מלבד הפתיח - אין כמעט מקום לאפטר.
בעריכת קליפים / תדמית אני בהחלט משלבת אפטר אפקט ופוטושופ, זה ממש מתבקש שם.
אבל בגדול אני עורכת וידאו ולא אנימטורית,
(וכן, למדתי רציני את האפטר, גם בקורס וגם עם קורס לימוד עצמי בדיסקים של ערן שטרן, אבל אני מתחברת יותר לעריכת וידאו.)
 

shpitz

משתמש פעיל
עריכה והפקת סרטים
קודם כל ישר כח לטובה על התשובה המיוחדת!!!

למעשה מה שקורה בשוק זה,
שכל בוגרת מסלול עיצוב מדיה (או גרפיקה בשמו המיתולגי...)
יוצאת היום עם ידע באפטר ברמה זו או אחרת.
בחלק מכובד מהסמינרים, הבנות יוצאות ברמה ממש טובה.
מהנסיון שלי, רב הבנות שלומדות אותה מסודר ויסודי,
אוהבות לעבוד איתה.
כך שלרוב נדירות אלו שעובדות רק על פרימייר.
 
נערך לאחרונה ב:

בלון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יש תוכנה נהדרת, מקצועית ואהובה בשם אפטר אפקט. (אפטר אפקט'ס ליתר דיוק.)
היא עולם שלם ורחב בפני עצמו,
היא משמשת ליצירת פרומואים, אנימציות, רקעי לדים, אפקטים חזותיים, פרסומות, ועוד.

ייתכן שאת מתכוונת באנימציה להגדיר מושג רחב יותר, אך בהגדרתה המוכרת והשימושית מדובר בהנפשה דו/תלת ממדית של אובייקטים - בדרך כלל דמויות, בסגנון של סרט מצויר. (ההגדרה לא מדעית ולוקה בחוסר דיוק כבד, אבל זה הרעיון.)

התחום הספציפי של אנימציה הוא די מסיבי, הוא דורש עריכה ארוכה ומדויקת, כי אנימציה לא מושקעת - עדיף לא לבצע בכלל.
המון עורכות משתמשות כיום באפטר, באופן אישי אין כמעט תלמידה שבאה ללמוד רק פרימייר אצלי, בלי אפטר. רב הלקוחות מכירים את הביצועים של אפטר, ולומדים לדרוש אותם, ועורכת שעובדת רק בפרימייר, בהחלט יכול להיות לה שוק קטן ובלי מספיק אפשרויות לגדול.

עורכת שמשתמשת באפטר, גם אם כרגע הפרויקט הנוכחי דורש רק פרימייר, היא בדרך כלל תפתח גם אפטר, לתיקון צבע קטן, לעקיבה קצרה, או סתם לפתיח מעניין.
זה מקפיץ ומשדרג כל סרט.
לא תמיד משתמשים באפטר דווקא בחלקים האפטריסטיים המלהיבים, אם תערכי תיקון צבע, אף אחד לא ידע שפתחת אפטר, אבל התוצאה תהיה ברמה אחרת.
 

תמר21

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יש תוכנה נהדרת, מקצועית ואהובה בשם אפטר אפקט. (אפטר אפקט'ס ליתר דיוק.)
היא עולם שלם ורחב בפני עצמו,
היא משמשת ליצירת פרומואים, אנימציות, רקעי לדים, אפקטים חזותיים, פרסומות, ועוד.

ייתכן שאת מתכוונת באנימציה להגדיר מושג רחב יותר, אך בהגדרתה המוכרת והשימושית מדובר בהנפשה דו/תלת ממדית של אובייקטים - בדרך כלל דמויות, בסגנון של סרט מצויר. (ההגדרה לא מדעית ולוקה בחוסר דיוק כבד, אבל זה הרעיון.)

התחום הספציפי של אנימציה הוא די מסיבי, הוא דורש עריכה ארוכה ומדויקת, כי אנימציה לא מושקעת - עדיף לא לבצע בכלל.
המון עורכות משתמשות כיום באפטר, באופן אישי אין כמעט תלמידה שבאה ללמוד רק פרימייר אצלי, בלי אפטר. רב הלקוחות מכירים את הביצועים של אפטר, ולומדים לדרוש אותם, ועורכת שעובדת רק בפרימייר, בהחלט יכול להיות לה שוק קטן ובלי מספיק אפשרויות לגדול.

עורכת שמשתמשת באפטר, גם אם כרגע הפרויקט הנוכחי דורש רק פרימייר, היא בדרך כלל תפתח גם אפטר, לתיקון צבע קטן, לעקיבה קצרה, או סתם לפתיח מעניין.
זה מקפיץ ומשדרג כל סרט.
לא תמיד משתמשים באפטר דווקא בחלקים האפטריסטיים המלהיבים, אם תערכי תיקון צבע, אף אחד לא ידע שפתחת אפטר, אבל התוצאה תהיה ברמה אחרת.

כמה חיכיתי לתגובה הזו...
תודה!!
מקצועית, מרתקת, כזו שכולם מפחדים לדבר אחרי'ה שלא יתפסו על המילה ;):p

השתכנעתי! תודה רבה!!!!
והרבה הצלחה :)

איך אומרים? (אפילו שפסח קצת רחוק) - פתרת לי את כל הקושיות בנושא

תודה שוב! (מביך אותי לקרוא למישהי מקצועית 'בלון'...)
 

מרקר-Marker

משתמש פעיל
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יש תוכנה נהדרת, מקצועית ואהובה בשם אפטר אפקט. (אפטר אפקט'ס ליתר דיוק.)
היא עולם שלם ורחב בפני עצמו,
היא משמשת ליצירת פרומואים, אנימציות, רקעי לדים, אפקטים חזותיים, פרסומות, ועוד.

ייתכן שאת מתכוונת באנימציה להגדיר מושג רחב יותר, אך בהגדרתה המוכרת והשימושית מדובר בהנפשה דו/תלת ממדית של אובייקטים - בדרך כלל דמויות, בסגנון של סרט מצויר. (ההגדרה לא מדעית ולוקה בחוסר דיוק כבד, אבל זה הרעיון.)

התחום הספציפי של אנימציה הוא די מסיבי, הוא דורש עריכה ארוכה ומדויקת, כי אנימציה לא מושקעת - עדיף לא לבצע בכלל.
המון עורכות משתמשות כיום באפטר, באופן אישי אין כמעט תלמידה שבאה ללמוד רק פרימייר אצלי, בלי אפטר. רב הלקוחות מכירים את הביצועים של אפטר, ולומדים לדרוש אותם, ועורכת שעובדת רק בפרימייר, בהחלט יכול להיות לה שוק קטן ובלי מספיק אפשרויות לגדול.

עורכת שמשתמשת באפטר, גם אם כרגע הפרויקט הנוכחי דורש רק פרימייר, היא בדרך כלל תפתח גם אפטר, לתיקון צבע קטן, לעקיבה קצרה, או סתם לפתיח מעניין.
זה מקפיץ ומשדרג כל סרט.
לא תמיד משתמשים באפטר דווקא בחלקים האפטריסטיים המלהיבים, אם תערכי תיקון צבע, אף אחד לא ידע שפתחת אפטר, אבל התוצאה תהיה ברמה אחרת.

זה מה שרציתי לענות של השאלה ששאלת אותי כאן:

תודה על כל התגובות
ולכל אחת שטרחה וכתבה - במיוחד!
נהניתי מהפירוטים!
@אאססתתרר - מה את מתכוונת? העריכה של הטמפלט מתבצעת באפטר או שכבר בפרימי'יר עצמו? אם באפטר - זה נשמע שאת כן יודעת עליו מילה או שתי'ים, אשמח לשמוע אם למדת או מניסוי עצמי, ואיך התרשמת משם?
בכל אופן, מקווה שמצאת לך את הדרך הטובה בחי'ים. מאחלת לך המון הצלחה ואור במעשי ידי'יך!

@רקורד, לקבל ממך תגובה כזו, זה כמו לשמוע מנסיך היער על דרכי הפעולה העיקרי'ים ביער שלפנינו :)
אני מבינה אם כך - שבעיני'יך אלו 2 תחומים שונים לגמרי, שלא משיקים אחד לשני, ואי אפשר לשלב אותם אצל אותה עורכת? (לפחות לא בשלמות)
אני מאד מזדהה ומתחברת, כי גם אני בטוחה בזה - אי אפשר שלא לראות, בעיני לפחות - שאפטר הוא אפטר (או פלאש וכו') ועריכה רגילה היא עולם שונה. כל אחד בתחומו.
מי שטובה באנימצי'ה - היא בד"כ טובה באנימצי'ה, ואולי גם סטודיו פלאש מחזקת את דברינו (מהכיוון ההפוך)
בכל אופן - אם אפשר שאלה סקרנית - מה את עושה ביום יום? נוגעת באפטר, או שבכלל לא? ואם כן - מהי התדירות? אפשרי גם לעבוד עם אנימטור/ית חיצונית, כמובן.

@מרקר מצגות - נראה לי שאת הקלאסית בדור :) זה כל כך הולך היום, עד שהשאלה הזו חיבת לפרוץ לי החוצה -
איך את משלבת ביני'הם? מה יותר מבקש את תשומת ליבך רוב הזמן? ובעיקר אשמח לשמוע על איך את מרגישה עם זה, נהנית או לא? מעדיפה או פחות? אשמח לשמוע... ואם כן, אני מבינה שגם מי שעורכת בפרימיר אוהבת להוסיף אפטר פה ושם, בעיקר לגיוון?

@חיה שרה פ. -
בעיני, אפטר הוא אפטר...
את רוצה לומר שתלת מימד לוקח לך פחות זמן? חשבתי ההיפך, שאנימצי'ה עוד נגמרת מתישהו, אבל תלת מימד.. זה כבר סיפור ארוך...:eek:
רק שימי לב ששאלתי על אנימצי'ה, כי זה מה שאני רואה המון. אבל אם יש לך מה להוסיף (את נשמעת לי אלופה בענין) אני יותר מאשמח לשמוע!

@סטודיו פלאש -
לעריכת וידיאו אין לך סבלנות, ולאנימצי'ה כן? וואו! אז את כנראה מכורה לאנימצי'ה הכבדה ;)

מקווה שאתן לא מרגישות שאני שואלת יותר מדי, פשוט אני חושבת שזו הוזדמנות טובה גם לשימת לב לעבודה שלנו וגם לבחינת הדרך הלאה..
- זה לעולם לא מיותר. נכון? :)

היא גנבה לי את המילים מהמקלדת..
 

תמר21

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עריכה והפקת סרטים
דברים טובים באים בצרורות :)
 

269

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
בהחלט
שנים עבדת בפרמייר
ולא הרגשתי צורך להתקדם
הלוקחות היו מרוצים והגעתי לביצועים מאוד טובים
הלכתי ללמוד את זה אצל בתשו קליין ובשלבים יסודיים היא לימדה אותי מהחל ועד כלה
ומאז אני לא עוזבת אותו!
פרמייר היא תוכנה נורא מוגבלת ונורא מסורבלת.
 

עורכת חדשה

משתמש פעיל
עריכה והפקת סרטים
תמר, אז אני הולכת להפתיע אותך ואולי עוד כמה כאן...
קודם כל בתפילה לפרנסה -הכל תלוי בהקב"ה ולזכור שזה בלי קשר לזה שאני עובדת עם אפטר או בלי אפטר...
אני ב"ה עובדת למעלה מ-10 שנים הרבה עם לקוחות קבועים וב"ה עמוסה
לא עובדת בכלל על אנימציות [מלבד בכלי הבובה הבסיסי באפטר]
באופן אישי למדתי את האפטר ואהבתי את הבסיס שלו אבל ממש לא התחברתי לעריכות מורכבות.
כמובן שעברתי את המשבר הראשוני...אבל ראיתי שיש קשת ענקית [ואולי אפילו גדולה מזו שאתם חושבים] שרוצים עבודה מהירה ואיכותית ונכנסתי לנישה הזו.
ייצרתי לעצמי שיטות עבודה שונות שממהרות את העבודה ולא דורשות עבודה רצופה עם האפטר. לדוג' משתמשת עם עיצוב ומשלבת לפעמים בצורה הזויה בין האפטר לעריכה.
אבל אני מדגישה כל העריכה מתבססת אך ורק בתוכנת העריכה [ולה יש לי סבלנות אין קץ...]

אם יש משהי שלא אוהבת את האפטר--או שתעבוד עם אפטריסטית קבועה [ושוב--לדעתי זה מקצוע בפני עצמו יש כאן הרבה מוכשרות בפורום שעושות עבודות יפיפיות ומשלבות גם וגם אבל לדעתי האהבה שלהן מתרכזת דווקא באפטר..]
או שתהיה עם בטחון שיהיה ביקוש לעבודות שלה . ויש.
חשוב שיהיה קו נקי, וחומר איכותי [ואני מדגישה שאני לא עובדת עם לקוחות פרטיים ולא חתונות]
לכן אני מאמינה שגם בזה יש עוד עבודה.

אם יהיה ביקוש אשמח להעלות לכאן מדריכי וידאו קצרצרים לקיצור העבודה בתוכנת עריכה.

הי טובה, גם אני עובדת רק בפרימייר ולוקח לי לא מעט זמן לעשות דברים אפילו בסיסים. אם תעלי סרטונים כאלו מאמינה שיוסיפו לי המון. ועוד הרבה כאן
 

Miriam schwartz

יוצרת באהבה חווית תמונה
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אני כרגע בלי אנימציות כיוון שעדיין לא למדתי. שוקלת ללמוד בעז"ה בעתיד...
כרגע אני עדיין מתלמדת בפרימייר (יצרתי כבר שתי סרטים בפרימייר בס"ד )
 

brachi

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
עימוד ספרים
לא ממש קראתי את כל התגובות למעלה, אפ' שזה מענין מאוד....
אני למדתי בסמינר, בתוך מסלול גרפיקה פרימייאר ואפטר
בתור גרפיקאית ומאיירת יש לי קצת יותר אפשרויות משחק בתוכנות ויותר עיצוב מסך

אני אישית מרגישה שאין לאנשים את היכולת לשלם יותר מידי על אנימציה (וזה לוקח שעות ע"ג שעות ע"ג שעות.... אין לזה גבול...!)
אולי למוסדות או לפרסומים

למדתי בסיעור מוחות אנימציה בתלת מימד (במיה), סיימתי עכשיו את הקורס (מפרך, מתיש)
כן, ההוא של שיתוף הפעולה עם סנואובול- שעובדים בשביל דיסני....
ובזה- אין לי ספק שאין לציבור החרדי בכלל את היכולת לעמוד בעלויות הגבוהות, כי לוקח לעשות אנימציה של 10 שניות, בערך חודשיים...ואני לא מגזימה בכלל, כי אני מנסה לחקות את האדם האמיתי בצורה תלת מימדית, אמינה ומשכנעת, לא רק פיזיולוגית אלא גם להכניס כאן רגש ועומק, מחשבה והלך רוח...
הנה קישור לאחד התרגילים שלי מהתיק עבודות:
https://drive.google.com/open?id=1ZCnrlzU_mxx7DxmB1VU8OwFG5gs2GJP9

(אומר בסוגריים שאני כרגע פנויה לעבודות, אני בכלל לא מציעה את עצמי בתור אנימטורית, אלא בתור עורכת וידיאו באפטר ובפרימייאר, בגרפיקה ואיור) כי אני לא חושבת שלמישהו יש כסף של אלפי שקלים להשקיע באנימציה....)

לא ממש הבנתי מה המטרה של שאלותייך, לא שאכפת לי לשתף אותך מנסיוני (5 שנים)
פשוט אם היית ממקדת אותם לצורך מה- אולי הייתי יותר עונה ממוקד....

מלא הצלחה וסיעתא דשמיא
 

brachi

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
עימוד ספרים
אני לא יודעת להגיד בשעות אבל בטח מעל 200 שעות
 

t.d

משתמש צעיר
צילום מקצועי
מהמם!!!!
יודעת קצת מה זה אומר כל הקטע הזה של התלת מימד
מבחינת העבודה שעומדת מאחורי התוצאה,
וזה פשוט מהמם!!!
לקח שעות, אה???.....
 

brachi

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
עימוד ספרים
כן, עשרות שעות, אולי מאות, לא ספרתי....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט פ'

קכט פְּלָאוֹת עֵדְוֹתֶיךָ עַל כֵּן נְצָרָתַם נַפְשִׁי:קל פֵּתַח דְּבָרֶיךָ יָאִיר מֵבִין פְּתָיִים:קלא פִּי פָעַרְתִּי וָאֶשְׁאָפָה כִּי לְמִצְוֹתֶיךָ יָאָבְתִּי:קלב פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כְּמִשְׁפָּט לְאֹהֲבֵי שְׁמֶךָ:קלג פְּעָמַי הָכֵן בְּאִמְרָתֶךָ וְאַל תַּשְׁלֶט בִּי כָל אָוֶן:קלד פְּדֵנִי מֵעֹשֶׁק אָדָם וְאֶשְׁמְרָה פִּקּוּדֶיךָ:קלה פָּנֶיךָ הָאֵר בְּעַבְדֶּךָ וְלַמְּדֵנִי אֶת חֻקֶּיךָ:קלו פַּלְגֵי מַיִם יָרְדוּ עֵינָי עַל לֹא שָׁמְרוּ תוֹרָתֶךָ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה