כללי טיפ - להתקין גרסאות ישנות של התוכנה להמשך עבודה במחשבים אחרים

אריאל אלינסון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
היי,
עם יציאת גרסה 2018 של התוכנה עולה בעיה די קבועה וישנה – תאימות אחורה. כלומר אם התוכנה שלנו הכי חדשה ועדכנית – יש סיכוי שכשנעביר את הפרוייקט למחשב אחר בו מותקנת גרסה ישנה יותר של התוכנה – הפרוייקט פשוט לא יעלה. זה קורה בהרבה מקרים לסטודנטים שעובדים בבית ומכינים שיעורי בית. הם מביאים את השיעורים לכיתה שם עוד לא עודכנו התוכנות כי תהליך עדכון בארגונים גדולים הוא יותר מורכב ולוקח זמן. ואז הם נתקלים במצב מצער שהם אינם יכולים להציג את הפרוייקט שיצרו.
בחלק מהתוכנות שלנו יש אפשרות פשוטה לשמור מסמך שיתאים לגרסה קודמת. כך למשל באילוסטרייטור בעת שמירה בשם עולה חלון עם אפשרות להגדיר את גרסת המסמך. אבל לא בכל התוכנות יש אפשרות כזאת.
לפעמים גם אנחנו נרצה לעבוד בגרסה שתואמת במדוייק למחשב אחר. למשל סטודנט שרוצה לראות את ממשק התוכנה כפי שהוא הוצג בכיתה בה למד את התוכנה שם היתה גרסה ישנה יותר.

באפליקציית Creative Cloud ניתן להתקין את רוב התוכנות בגרסאות ישנות יותר שלהן וכך לאפשר ליוצרים תהליך עבודה וממשק משתמש קבוע במעבר בין מחשבים וכמובן אפשרות שמירה שתואמת לגרסאות ישנות.
איך?
פותחים את התוכנה Creative Cloud בתפריט "התחל" ומריצים אותה:
creative cloud.JPG

רואים את כל האפליקציות מבית אדובי הניתנות לעדכון ולוחצים Update:
Run App.JPG


נפתח חלון ובו אפשרויות מתקדמות. נלחץ על החץ הקטן ליד Advanced options (אפשרויות מתקדמות) ונוכל להגדיר שלא תוסר הגרסה הקודמת. כלומר נוריד את הסימון מ Remove old Versions. ואז נלחץ Update.
Remove previous versions.JPG


אם כבר הסרתם (כברירת מחדל) את הגרסה הישנה עוד לא מאוחר. תוכנת Creative Cloud תאפשר לכם להתקין ולעבוד עם גרסאות ישנות של רוב התוכנות.

לחיצה על החץ הקטן ליד האפליקציה ובחירה ב Other versions תאפשר לבחור את גרסת ההתקנה הישנה. כן... אפשר גם ממש לעבוד בגרסה הישנה אם אתם רוצים שהכל יראה זהה למה שהיה פעם כמו שלמדתם כשאתם הייתם סטודנטים.
select version.JPG

חשוב לציין שכל התקנה ישנה לוקחת מקום יקר בכונן שלכם ולכן אם אין צורך בגרסאות ישנות הסירו אותן על ידי Uninstall המופיע בחץ הקטן ליד כל אפליקציה:
Uninstall.JPG

אז למי שעובר עם הפרוייקט בין מחשבים ורוצה להמשיך לערוך בגרסאות ישנות – עכשיו אתם יודעים איך. חשוב לציין שהתקנה של גרסאות ישנות עובדת אחורה עד גרסת Cs6 בלבד.

בהצלחה!
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
זה קורה בהרבה מקרים לסטודנטים שעובדים בבית ומכינים שיעורי בית. הם מביאים את השיעורים לכיתה ואז הם נתקלים במצב מצער שהם אינם יכולים להציג את הפרוייקט שיצרו.
?
סטודנטים מציגים דוגמאות בקבצים פתוחים?
מעניין, לא חשבתי שישנה אפשרות כזו...
אצלינו הכל היה צריך להסגר לפידיאף איכותי בגדלים קבועים
כדי שהתצוגה תהיה מעולה ולא יתבזבז זמן על פתיחת הקבצים קישורים וכו'.

אולי בגלל זה מלא סטודנטים שהרגע סיימו
לא ממש יודעים לסגור לדפוס?
(בלי להכליל אף אחד, כמובן)
נקודה למחשבה.

בכל אופן
תודה על הטיפ!
 

גלידלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
תודה על הכל !
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה