רבים מבעלי העסקים ובמיוחד קהילת המעצבים-פרסומאים ויוצרים, פשוט מתים על כל רגע בעבודה שלהם. אבל הקושי מתחיל כשהם נאלצים לתרגם את העשייה שלהם... למכירות. ככה זה, בלי קמח אין תורה ובלי מכירות אין ביזנס.

אבל בינינו, מי אוהב למכור?

חוץ מיחידי סגולה שפשוט ניחנו ביכולת וורבלית מדהימה, כושר שכנוע אולימפי ומסוגלות למכור קרח לאסקימוסים, רובנו ככולנו, בעלי עסק מתחילים או וותיקים, אהמ... שונאים למכור.

לא סתם שונאים, סולדים ממכירות. לא אוהבים את הקטע של הדיבורים על כסף ובוודאי שנרתעים מלהציג את עצמנו בריש גלי ולהכריז על מרכולתנו.

לא במקרה צרובה לרובנו דמותו של סוכן הביטוח החלקלק שמנסה בכוח לדחוף לנו ביטוח.

למה אנחנו כל כך סולדים ממכירות? זה נושא טעון ששווה לייחד לו בהזדמנות מאמר בפני עצמו.

אבל היום, אני פשוט רוצה להתייחס למציאות כפי שהיא ולנסות להציע למי ששונא כל מה שכרוך במכירות, אלטרנטיבה מדהימה, שמאפשרת למכור מצויין ובלי 'להתלכלך' בענייני כסף.

המלך הוא התוכן אבל שיווק תוכן מביא את הלקוח לקופה

תארו לעצמכם שבמקום לפרסם מודעות ולהכריז על מבצעים ולנסות להשיג את הקשב של הלקוחות שלנו, שהם כבר מזמן 'חירשים' ו'עיוורים' לכל מה שמריח להם כמו פרסומת, אנחנו לגמרי משחררים מהמאמץ הזה למכור ובמקום זה מתמקדים בערך שיש לנו לחלוק עם קהל המטרה שלנו.

במלים אחרות, אם ניקח לדוגמה גרפיקאית (יש פה כמה? :) ), בשוק הרווי בו היא פועלת, כשיש אלף כמוה וכל מה שהיא יכולה לעשות זה רק לערוך מבצעים ולהוריד מחירים, במקום זה היא כותבת (ומעצבת) מדריך חינמי: 'איך עיצוב נכון יהפוך את המודעה שלך ל'משאבת מזומן'? או 'איך תימנע מ-5 טעויות בעיצוב האתר, שעולות לך המון כסף?' או 'איך שינוי עיצובי קטן בהצעת המחיר, יקפיץ את אחוז סגירת העסקאות שלך?' ומפיצה אותו בין בעלי עסקים קטנים.

היא מתחילה עם פרסום מאמר מקצועי (בפרוג למשל :) ), ממשיכה בטור קבוע במקומון כלשהו ומשתפת את הידע המקצועי שלה בכמה שיותר פלטפורמות, חינם אין כסף.

כמובן שהיא יכולה להתמקצע עם הזמן ולהקים בלוג עם מאמרי תוכן או ליצור משפך שיווקי עם דף נחיתה, מדריך חינמי וסדרה של מסרוני-טיפים מתוזמנים מראש.

באופן כזה היא קודם כל ממתגת את עצמה כמומחית ובמקביל בונה סביבה קהילה חיה ונושמת של לקוחות פוטנציאלים.

האם היא מתאמצת למכור? לא.
האם היא עסוקה בלשכנע מישהו שהיא מקצוענית? גם כן לא.
האם כשבעל עסק יצטרך מעצבת, יש מצב שהוא יפנה דווקא אליה?
בטח.
כי היא בנתה את עצמה כאוטוריטה בתחום. היא לא סתם אחת, היא מומחית.

שיווק תוכן – איך עושים את זה?

ממחר בבוקר, אתם מתחילים לחשוב במושגים של שיווק התוכן שלכם. כן, אתם יודעים המון על התחום שלכם, אפילו אם אתם ממש בתחילת הדרך, עדיין הידע שלכם עולה בהרבה על הידע של אדם רגיל מן השורה.

את הידע אתם יכולים לשתף בפלטפורמות רבות ושונות: מאמרים, סרטוני וידיאו, ספרים אלקטרוניים, מדריכים וכמובן מאמרים.

הוא גם יכול להיות במסגרת השתתפות בפורום מקצועי פעיל, עם מתן ייעוץ חינמי (לא לשכוח חתימה ופרטי התקשרות בהודעה), במסגרת מעגל נטוורקינג פרונטלי, בשיתוף בידע ספציפי ורלוונטי אפילו במסגרת ה-60 שניות! ברשתות החברתיות לסוגיהן וכמובן בכל פלטפורמה אונליין ואופליין הצורכת ידע ומקבלת אותו בזרועות פתוחות.

שיווק באמצעות תוכן אכן עובד נהדר. אבל, רק כשמתקיימים הנתונים הבאים:

1. אתם לא מנסים למכור כלום.
2. אתם מבינים לעומק את הצורך של הקהל שלכם.
3. אתם משתפים בידע בעל ערך אמיתי.

אני אגב בניתי את המותג שלי בדרך הזו בדיוק ותסכימו איתי שזה עבד לי לא רע בכלל :).


. . .

ימימה ביסמוט היא בעלת תואר בתקשורת חזותית מטעם אונ' ת"א, מומחית לכתיבה שיווקית ומרצה.
מאז 2005 כותבת עבור עסקים קטנים תוכן רענן, מקורי ובעיקר עושה שמח בארנק.


המייל של ימימה: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
האתר של ימימה: www.hamila.biz