prog eyal.jpg

כל אחד מאתנו נתקל לפעמים בהזדמנות כזאת- יום הולדת, בת מצווה, או חתונת הכסף לאבא ואמא...

לעשות לבד –זה פתרון זול אבל מוטב להוסיף, שאינו חסכוני בזמן. יתכן ותצליחו להגיע לתוצאות ממש טובות- לאחר התנסות חוזרת ונשנית.

מה שבטוח- את הלב שלכם ירגישו היטב בתוצאה!


שלב א': איסוף וארגון החומר

1. תכנון מוקדם -
מהו נושא המצגת, מה המיצגים שיופיעו בו, הסרטות שיש להסריט מראש, תצלומים ותמונות שצריך לאסוף, כתיבת חומרים ועוד...

לדוגמא: משפחת ברקוביץ חוגגת לסבא וסבתא חתונת הזהב ולצורך כך הם רוצים לראיין חברי ילדות שכנים ועוד, להסריט את הבית הישן, לצלם ברכות מכל הנכדים, ואיך לא.. לסרוק אלבומים ישנים.

2. ביצוע מעשי-

כדאי לבצע הסרטות הקשורות לנושא. במיוחד של ראיונות במקום שקט לחלוטין. כדאי לשים לב שההקלטה אכן איכותית. במידה ויש פעמים שהיא אינה כזו- רצוי ואף הכרחי להוסיף כתוביות.

הסרטות - מומלץ לבצע בלא להרבות בתזוזות. הסרטות נינוחות נעימות יותר לצפייה.

שלב ב': בחירת תכנה ושימוש נכון

תוכנת עריכה- ניתן להשתמש בתכנות פשוטות יותר ופחות.

זכרו, למשתמש הפשוט עדיפה תוכנה פשוטה שלפעמים חוסכת הרבה מהעבודה.

בשוק יש החל מתוכנת ה'מובי מייקר' (עורך הסרטים) של ווינדוז (בעברית!) המאפשרת מינימום של עריכה והיא גם חינמית. וממשיך בתכנות נוחות מאד למשתמש הלא מקצועי, עם ממשק נוח ונגיש בתכנות, כדוגמת פאואר דירקטור, וכמובן 'וידאו סטודיו' של קורל- תכנה מאד מומלצת. אך הן אינן חינמיות ואפשר להוריד כל אחת מהן בחינם לשלושים יום. הן כמובן מציעות עריכות מתקדמות יותר עם שימוש באפקטים ומעברים וכן שכבות.

וכלה בתכנות מקצועיות כדוג' פרימייר ואפטר אפקטס של אדובי, וגאס של סוני שהן יותר מקצועיות ופחות רלוונטיות לאנשים שמחפשים עבודה פשוטה ופחות מקצועית.


תוכנות העריכה כוללת מספר מרכיבים בסיסיים:

ציר זמן-
זהו בעצם שולחן העבודה שלנו, כולל בתוכו שכבות – תמונות\קטעי וידאו המתנגנות יחד באותו הזמן (לפי בחירתנו). לדוג': הסרטה של הבית הישן ובצד תמונה של סבא וסבתא.

וכן שכבות של סאונד- מוזיקה וקבצי קול (הקלטות למשל) וכן אפשרות להוסיף כתוביות לוגו וכל העולה על רוחכם... (שימו לב במובי מייקר- יש הגבלה על השכבות אך בשאר התכנות- אין).

עותק של תמונה חדשה.jpg
ציר זמן- מובי מייקר


מאגר הקבצים שלנו- לשם אנו אוספים את התצלומים\הסרטות\קטעי קול\מוזיקה שאותם אנו מעוניינים לשלב במצגת.


אוסף אפקטים- מגוון אפקטים שהתוכנה מציעה לדוג' להפוך לשחור-לבן או להפוך לדמוי סרט עתיק, בתוכנה כמו וידאו סטודיו מגוון רחב מאד של אפקטים- שימו לב אין להפריז בשימוש באפקטים זה עלול להכביד.

אוסף מעברים- מגוון מעברים בין תמונה/קטע וידאו למשנהו שהתוכנה מציעה, לדוג' בצורת קלף מתגולל או מעבר שחמט ועוד ועוד- שימו לב גם כאן אין להפריז בשימוש במעברים לפעמים עדיף בלי מעבר או עכ"פ להשתמש במעבר עמעום (פיייד אין).

עותק של תמונה חדשה (1).jpg
מעברים- מובי מייקר



המשך יבוא בעז"ה בפרק הבא.