כרום, הדפדפן הפופולרי של גוגל, יצא בגרסה חדשה השבוע, מלאה בטאצ'ים מעניינים קטנים וגדולים. הגרסה החדשה כוללת שדרוגים מעניינים. חלקם חשובים ביותר- כמו תיקון לעשרות בעיות אבטחה שהתגלו במהלך החודשים האחרונים ועברו לבדיקה וכעת- על פי דברי החברה- אובטחו מחדש.

שינויים נוספים נלמדים במצב הגלישה בסתר של הדפדפן אשר מעתה יעזור למשתמשים להשאר אנונימיים בשימוש באתרים מסחריים, מה שימנע ברוב המקרים מהאתרים המסחריים לאתר את המשתמש. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי כלי הניטור העומדים לרשותם של אתרים משוכללים דיים כדי להתנער בעתיד מהאנונימיות של המשתמשים, שהגלישה בסתר כופה עליהם.

220px-Google_Chrome_icon_(September_2014).svg.png


המצב 'גלישה בסתר' בא לידי שימוש בעיקר כאשר המשתמש בדפדפן הרגיל נצרך לפתיחת דפים נוספים מאותו אתר, או כאשר הוא נתקל בבעיות גלישה הקשורות לנותני הקבצים שאסף הדפדפן הרגיל. מלבד זאת, על ידי גלישה בסתר ניתן לגלוש באתרים המבקשים התחברות לאתר כדי לגלוש בהם- מבלי להתחבר.

הגרסה החדשה אף תאפשר לאתרים לזהות מתי הגולש נמצא על מצב dark (אפל) ולהתאים את העיצוב שלהם בהתאם.

הגרסה החדשה של כרום כוללת עוד כמה חידושים קטנים. למשל, בוטלה התמיכה בתצוגה אוטומטית של פלאש. כעת, אתר שמכיל אנימציית פלאש ידרוש מהגולש להפעיל אותה באופן ידני בכל פעם. בינתיים לא ברורה הסיבה האמיתית שבשלה מבקשת גוגל לחסום את האנימציות המעוצבות בפלאש, גם כאלו שאושרו בעבר לפעילות אוטומטית. זאת ככל הנראה כרגע, בגלל רצונה לעבור לHTML5 שהנה תכנה חלופית מתקדמת וחדשנית יותר מתכנת פלאש הוותיקה.