העבודה של רחלי ובר התמקדה בכובעים השונים, שמייצגים זרמים שונים בציבור החרדי. ההבדלים החיצונים, הם מקור ליופי שמציג את הגיוון בעם ישראל ואת היכולת להכיל גם מי שלא הולך בדיוק בדרך שלנו.

"בחרתי בנושא זה מאחר והנושא נוגע אלי בכמה מישורים" מספרת רחלי ובר, המסיימת קורס צילום בבית פרוג. "הן במישור הגיוון והשוני- שיש לו גם צדדים יפים וטובים, והן במישור הפחות יפה- שגורם לפילוג ולחוסר הכלה. זהו דבר שתמיד צרם לי ותמיד שאפתי לתיקונו- האחדות בעם שלנו.

אני מאמינה שאחדות היא המפתח להכל. זה לא אמירה שלי, אלו דברים שחז"ל כותבים. הנושא של קבלת השונה (לא בהכרח להיות כמוהו) מתרחב לעוד קבוצות של אוכלוסיות... כגון אוכלוסיית המיוחדים (החנ"מ). בעברי למדתי הוראת חינוך מיוחד ועבדתי בזה הרבה שנים כך שהנושא של קבלת האוכלוסייה המיוחדת כשווה קרוב לליבי.

ועכשיו- לפרוייקט.

הצגתי בפרויקט את המגבעות שמסמלות את הניואנסים הקטנים שמבדילים בין זרם אחד לשני, כאשר לאחד מבחוץ יש קושי להבחין בהבדלים- מבחינתו כולם אותו דבר ואין הבדל בין כובע כזה או אחר.

אבל בציבור שלנו כולנו מודעים להבדלים החיצוניים של זרם כזה או אחר... יש בזה הרבה מן היופי שכולנו בתכל'ס מכוונים לאותה מטרה- רק שכל אחד עושה זאת בדרכו שלו- או יותר נכון בדרך רבותיו. לכן זה מחזק עוד יותר את זה שזה אפשרי ולא סותר. הדבר שאליו אנו שואפים שהוא אחדות בעם- עם כל השוני, ככה בדיוק! בלי לשנות אחד את השני- נמשיך לצעוד לאותה מטרה".


IMG_8471להדפסה רוט 5.jpg

IMG_8446 להדפסה רוט1 (1).jpg

IMG_8447להדפסה רוט 3 נוסף.jpg

IMG_8449להדפסה רוט 4.jpg

להדפסה רוט 2.jpg


רקמה.JPG


נתוני צילום:

צולם בסטודיו עם סופטבוקס אחד בזוית של 45 מעלות ופלאש אחד אחורי.

"היה בהחלט מאתגר (באתי פעמיים לסטודיו) בפעם הראשונה לקח לי יותר זמן לכוון הכל, להחליט על תאורה נכונה ולעשות אין ספור ניסיונות. (להרכיב ולסחוב גם לא כזה קל אבל זה חלק מהיותי צלמת).

התוצאות בפעם הראשונה היו מעולות ובעצם סיפקו אותי ובכל זאת באתי בפעם השנייה בגלל ניואנס קטן שלא הסתדר לי . בפועל- יכול להיות שלא ממש הייתי צריכה, כי ההבדל שאני ייחסתי לו היה מינורי ואנשים לא ממש שמו לב. אבל בדיעבד שמחתי שהקמתי פעמיים סטודיו, כי זה שפשף את המיומנות שלי ונגעתי במשהו שהרביתי להימנע ממנו, מהפחד שמא לא אסתדר.

היום לוקח לי להקים סטודיו ברבע מהזמן שלקח לי בפעם הראשונה, אז יצאתי ברווח :)

לסיכום : כל קושי שנתקלתי בו במהלך הפרויקט רק קידם אותי. אם זה בזמן עריכת התמונות, או הקמת האתר (שזה עוד דבר שהיינו צריכות לעשות במסגרת הגשת הפרויקט). אז נכון שבאותם רגעים זה קשה ומתסכל- שהדברים לא ממש הולכים חלק ולפעמים מרגישים שהכל סוגר עלינו ואין לנו שום כיון להצליח. אבל עם עוד ועוד ניסיונות פעולה- באה גם ההצלחה ולאט לאט דברים מסתדרים. כמובן עם הרבה תפילות. ואני שמחה ומאושרת שמאמצי נשאו פרי".