"הגעתי לחממה עם עוסק פטור, מאמינה שבקרוב ממש אעבור לעוסק מורשה, המכירות קפצו בעקבות החממה באחוזים גבוהים...", "לפני החממה, כל שיחה עם הלקוח היתה ממש קשה בשבילי, התהליך בחממה נתן לי להבין שהלקוחות הם לא אויבים שלי...". תגובות כמו אלה זורמות מבוגרות המחזור הראשון של GreenHouse - החממה ליוצרות חרדיות של עמותת שי"ח מבית פרוג, ללא הרף.

החממה, שסיימה בימים אלה את המחזור הראשון, נפתחה בשיתוף פעולה עם המרכז לבנקאות חברתית של בנק הפועלים והרשות לפיתוח ירושלים, ונועדה לעזור ליוצרות עצמאיות חרדיות ולבוגרות פרוג להיכנס לשוק העבודה בצורה מוצלחת, ליצור נטוורקינג וחיבורים עסקיים בין בוגרות המקצועות השונים של 'בית פרוג' ולקדם את תחום העסקים הקטנים בקרב נשים חרדיות בירושלים.

WhatsApp Image 2019-08-05 at 12.37.27.jpeg



במהלך חודשי המכינה, זכו המשתתפות לליווי ממנטורים מובילים בתחומי הניהול האישי, השיווק, התכנון הפיננסי והיבטים עסקיים נוספים. תוצאות החממה ניכרות בשטח והמשתתפות מדווחות על עליה של 25% בממוצע בהכנסות החודשיות.

בימים אלה, הרישום למחזור השני של החממה נמצא בעיצומו. לצד בוגרות פרוג מכלל מסלולי הלימוד, החממה פותחת את שעריה גם בפני יוצרות חרדיות בתחומי העיצוב והתקשורת החזותית שאינן בוגרות פרוג. לאחר סגירת הרישום ייערכו מיונים קפדניים ומקצועיים על מנת לקבל לחממה, את נשות המקצוע הטובות ביותר.

לדברי חיים דיקמן מנכ"ל 'בית פרוג': "כמוסד המוביל את תחום לימודי העיצוב בציבור החרדי, לקחנו על עצמנו גם את נושא ההכשרה וההכנה לשלב החיים המעשיים והחירות הפיננסית של בוגרות פרוג. ללמוד עיצוב, גרפיקה, עריכת וידאו או כל מקצוע אחר זה אתגר אחד, ולהפוך אותו למשהו רווחי ומקור לפרנסת המשפחה, זה כבר אתגר אחר לגמרי. ביחד עם השותפים שלנו מהמרכז לבנקאות חברתית של בנק הפועלים והרשות לפיתוח ירושלים, אנחנו נותנים ליוצרות המוכשרות את הכלים המעשיים להתנהלות פיננסית נכונה כך שהן תוכלנה להצליח ולנהל עסק ריווחי".