shutterstock_676361872 (Medium).jpg


אבולוציית התקשורת החזותית לא פסחה על ענף הדפוס. אחרי מהפכה הדיגיטציה והתברגנות הדפוס הדיגיטלי הגיע תורה של מהפכת התלת־ממד והדפוס האישי. שנדפיס לכם מתנה בעיצוב אינדיבידואלי או שתעשו הזמנה המונית במפעל סיני? • עולם חדש של אפשרויות הולך ונגלה לעינינו והוא רק תחילתו של עידן דפוס חדש. מה יקרה לעולם הדפוס הקלאסי ביום בו תושלם מהפכת התלת־ממד? | הפרק החמישי מבית 'גיל פרינט'.


מהפכת הדפוס הדיגיטלי הסתיימה מזמן. הדפוס הדיגיטלי התברגן. הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם של גרפיקאים ומפיקים ושינה מאוד את דפוסי עבודתם. היכולת להדפיס "מהיום להיום" שלא לדבר על "מהרגע להרגע" שינתה את אופיו של הלקוח הישראלי העצבני. היום הוא רוצה את העבודה לאתמול...

ויש גם הרבה מאוד יתרונות. היכולת להציע ללקוח הדפסה אינדיבידואלית בהתאם למשתנים רבים. היכולת להדפיס עבורו רק את הכמות הנדרשת. היכולת לתת לו מוצר מוגמר כולל איסוף, דבק, סיכות, קיפולים והשבחות בתוך שעות ספורות. מי שעוד לא עבר את גיל ארבעים יתקשה להבין במה מדובר. אבל הדיגיטציה שינתה דרמטית את ענף הדפוס.

יחד עם זאת היא לא הביאה לקריסת ענף הדפוס המסורתי ואדרבה, אילצה אותו להתייעל. ההוכחה הטובה ביותר לסיומה של מהפכת הדפוס הדיגיטלי באה לידי ביטוי במחירים. בראשית דרכו של הענף נגעו מחירי ההדפסה הדיגיטלית בשמיים. היום הם קרובים הרבה יותר למחירי הדפוס הקלאסי אפילו בחישוב פר יחידה. מכונות הדפסה דיגיטליות "פשוטות" ניתן למצוא אפילו אצל גרפיקאים בסטודיו.

shutterstock_1096174694 (Medium).jpg


"כן אדוני", לוחש לי קול פנימי. "זה גם תרם לרידוד ושיטוח העבודה הגרפית. היום יש הרבה פחות גרפיקאים יצירתיים ויותר טכנו־גרפיים. כלומר טכנאים של גרפיקה". זה נכון. אבל לא בטוח שזה דבר רע. זה חלק מהאבולוציה שעוברת על ענפים רבים בתקשורת החזותית ואין מה להילחם בה. כמו תמיד, הטובים ישרדו. השוק יודע לנהל את עצמו מצוין.

רגע. אם הסתיימה לה מהפכת הדיגיטל, מהו השלב הבא באבולוציה של ענף הדפוס?

אז זהו. שעכשיו אנחנו עומדים בעיצומה של מהפכה חדשה. זו מהפכת התלת־ממד. מדפסות תלת־ממד איכותיות ומהירות עדיין עולות הון תועפות. גם חומרי הגלם עדיין לא נמכרים במחירים "עממיים". אך ניתן למצוא מדפסות תלת־ממד איטיות "כמו של פעם" במחירים שפויים. והפעם הזה הוא עניין של שנתיים-שלוש ולא יותר. אנחנו עדיין לא רואים את המהפכה הזו סביב, אבל בתחום ההדמיות הן הולכות וכובשות נתח אחר נתח.

ולא רק שם. גם מוצרים קטנים כמו מוצרי פרסום ייעודיים ואינדיבידואליים הופכים היום למשהו אפשרי. אין צורך להזמין מינימום של 5,000 יחידות בסין. אפשר לייצר בתוך ימים ספורים מוצר מהמסד עד הטפחות. והכוונה לייצור שכולל גם עיצוב מוצר בהתאם לגחמות הלקוח. לא ירחק היום ונוכל להזמין מכונית חשמלית שהודפסה במדפסת תלת־ממד. זה כבר קרה... וזה יכול לשנות לחלוטין את עולם עיצוב הרכב ואת עולם העיצוב בכלל.

במילים אחרות, דפוס דיגיטלי אאוט, דפוס תלת־ממדי אין.

shutterstock_426909223 (Medium).jpg


יש לזכור שכל זה קורה כאשר הדיגיטציה כובשת עוד ועוד שטחים בחיינו עד לרמה של הדמיות הולוגרמה שמאפשרות מידול דינמי תלת־ממדי ודיגיטלי. ממש בורא עולמות ומחריבם... איזה מזל שיש מחסור בשבבים ואנחנו מספיקים לחוות כל פרק באבולוציית התקשורת החזותית ואפילו לא חשים במהירות השינויים.

רוצים שנדפיס לכם בדפוס דיגיטלי או קלאסי? רוצים פרסונליזציה של העבודה או שאתם רוצים מתנה מעוצבת שונה לכל לקוח? כל מה שאתם רוצים אנחנו, ב'גיל פרינט' מבצעים בשמחה, במאור פנים ובמהירות כיאה לעידן הדיגיטלי. אצלנו אין מהפכות, יש לקוחות. מרוצים.

-- רוצים לדבר? חייגו 077-8049665 או בקרו באתר שלנו.


בפרק הבא: השבחות. ריחות וסיפורי אגדות. הישארו עמנו.

--
לפרקים הקודמים:

אמנות לא מדפיסים ברוטציה!
מהבלט הלחוץ אל האופסט השטוח
נייר שתיין, נייר שמנמן ומעצב מקצוען
"הבאה לדפוס", מי צריך את זה בכלל? - פרק ראשון