הסגר הראשון שיתק אותי, מצאתי את עצמי מאובנת, מחסלת ערימות של 'בפלות מן' קפה, עוטפת את עצמי בצמיג מן הטבע ובעיקר לא יעילה בעליל, לא יודעת מה הפחיד אותי יותר האי וודאות או שמישהו הזיז לי את הגבינה ופגע בלו"ז הקדוש.

המזל הוא שיחסית מהר מצאתי את עצמי מתעדת יומן מצולם שאמור לצאת מתי שהוא וכך הכרחתי את עצמי בוקר בוקר לקום, להתלבש, להתאפר, לפוצץ חצ'קונים. פרחתי מהתרגשות עשייה.

בסגרים הבאים הכנתי את עצמי מראש לימי זעם והכנתי לי יזמויות קטנות ומתוקות שעזרו ועוזרות לי להעביר הזמן הזה פרודאקטיבית.

אתמול ערכתי סקר וקבלתי תשובות שתומכות במה שכתבתי;

עד כמה שזה נשמע אבסורד הזמן הזה הוא אחלה ליזמים ועצמאים ליצור ולפתח מכמה סיבות:

1. שוויון הזדמנויות - המצב הנוכחי יצר מצבים שלולא זה ספק אם היו קורים, מנכ"לים מובטלים, עסקים ענקיים נפתחו, אנשי מפתח בחל"ת מה שפתח את השוק מחדש והביא אנשים רבים לנקודת מוצא משותפת, וכן אפשרויות לשתפים עם כאלה שלא היו מסתכלים עלינו קודם.

2. סייל - אלפי חנויות ועסקים למכירה יצרו שוק חדש של הזמנויות לרכישת סחורות כמעט חדשות במחירי עלות, או השכרת חנויות במחירי רצפה, לגמריי שווה.

cats-5919079_1280.png

3. הגיע הזמן לקצור-החורף היה כבר כאן מדי הרבה
זמן, חורף זה זמן אש לאגור, לחרוש, לזרוע, בכדי שבעת האביב הכל יפרח ויצמח, האור כבר בקצה, השמיים מתחילים להתבהר והתקווה כבר כאן, מזמינה לפעול ולהתחדש.

4. חל"ת ואבטלה זה הזדמנות -כי מחד יש כסף ומצד שני זה זמן לשנות ולעשות מה שלא העזנו לעשות קודם, לקוחה שלי למשל עשתה מהפך כזה בקורונה והפכה לעצמאית מאושרת בתחום הקולינריה בעסק ששנים חלמה עליו ודווקא הקורונה בעטה אותה לשם.

5. יצירתיות- כשאנשים נדחקים לפינה אין להם ברירה אלא לאלתר ולחשוב אאוט פרום דה בוקס, חשיבה כזו היא גורם מספר אחד ליזמויות מרגשות שמראש ספק אם מישהו היה חולם עליהם.

ואתם האם יצרתם משהו בזמן הזה? מוזמנים לשתף ברעיונות מגניבים ועסקיים.

אתי קצבורג מלווה עסקית, מרצה ליזמים ותקשורת בינאישית, עיתונאית