לקראת השנה החדשה, רובנו חושבים איך להשתפר בבית ולהיות בני זוג טובים יותר. אחד הדברים הכי משמעותיים לשלום בית זה איך הבית נראה כשבן או בת הזוג נכנסים הביתה כשהם חוזרים מהלימודים, עבודה או מסיבוב להביא את הילדים ממוסדות החינוך.

לצורך הנוחות, המאמר נכתב לגברים (בכל זא, נראה שאנחנו צריכים להשתפר בכך יותר…) אך מדבר לשני המינים כאחד.

המאמר הזה יוצא מנקודת הנחה שהגעתם הביתה לפני בן/בת הזוג ברבע שעה או קצת יותר, אבל הוא תקף בכל מקרה - איך לעשות את הדברים שיראה שעשיתם הכי הרבה, בהכי מעט זמן תוך שימת לב לדברים החשובים.

אז קודם כל - תעשו מה שהיא ביקשה (עדיף, כמו שהיא ביקשה). גם דבר קטן ביותר מראה שחשבתם עליה והקשבתם לה, ותקשורת זה מאוד חשוב.

הובלת עין ומשפך שיווקי
  1. בעיצוב יש הובלת עין - על מה העין תסתכל ישר כשנכנסים הביתה. בשביל זה אתצם צריכים לנחש את המסלול משוער מדלת הכניסה למחוז חפצה של האישה. אם בת הזוג חוזרת מקניות של מזון, סדרו קודם את הדרך בין הכניסה לבית למטבח. זה הדבר הראשון שהיא תראה. זה הראשם הראשוני שלכם. אם היא צפויה להשאיר את התיק בחדר - אז המסלול לחדר הוא החשוב, ותסדרו את המיטות והמסדרון בדרך אליהן, ואז את השאר.
  2. אם סביר להניח שהיא צריכה לשירותים, אז סדרו את הדרך עד השירותים ואת השרותים עצמו. זה גם ייתן לכם עוד כמה דקות של שהות לסדר דברים שלא שמתם אליהם לב (ראו פירוט בהמשך).

אלמנטים בולטים
  1. קודם כל - מה שמסריח. בין אם זה חדרי הנוחיות, הפח במטבח, טיטול של ילד שהשקית שלו לא אטומה, אוכל מקולקל במקרר - אין לכם הרבה זמן ולריח לוקח זמן להתפוגג.
זה הזמן גם לאורר את הבית. הזמן הנכון להדליק מזגן זה הזמן בו היא יורדת מהאוטובוס או לוקחת את הילד מהגן ברחוב, אז תרגילו אותה לעדכן על דברים כאלה. יש גם אתרים באינטרנט שמדוווחים על זמן אמת של אוטבוסים, וגם זה יכול להיות בעזרכם לשער מתי היא תבוא.

סקריפטים ואוטומציה - תן לדברים לעבוד במקומך:
  1. אם ברצונכם לשטוף את הכלים בכיור פזרו עליהם סבון ומים. אחרי שהות של כמה דקות גם הקורנפלקס בחלב הכי עקשני ירד.
  2. אם ברצונכם לעשות כביסה, זה הזמן לשים אותה במכונה - המכונה תעבוד במקביל אליכם.
  3. מי שיש לו שואב אבק רובוטי, זה הזמן להפעיל אותו במקביל אליכם. חשוב לזכור לנקות אותו לפני ההפעלה כדי שישאב ולא יפזר את הלכלוך, ולהפעיל אותו באזור שלא דורש להרים יותר מדי דברים המהרצפה.

ונחזור לסדר העבודה:
  1. דברים גדולים ובולטים. שמיכה שהילד השאיר בלילה הקודם על הספה בסלון והיא בצבע זרחני המנוגד לעור האיטלקי של הספות זה הדבר הראשון שהיא תראה בעין. תפנה אותה לחדר הילדים (אם היא לא מתכננת לעבור שם, תוכל לקפל אותו עד שהיא תסדר את הקניות במקרר). גם כורסאות, שטיחים, כסאות וכו' שהם לא במקום בסלון מפריעים מאוד, וגם להניח ארנק, מסכה ומפתחות במקום מרכזי (זה לא באמת לוקח הרבה זמן לשים אותם במקום שלהם ולא על השולחן בסלון)
  2. הלקוח תמיד צודק: דברים שהיא העירה עליהם לאחרונה. אם היא העירה שהבן הקטן עושה מחוץ לאסלה, זה הזמן לשפוך קצת מים שם ולהעביר לביוב. אם היא העירה שהפח לא יורד מספיק, שאתה משאיר כלים בכיור - זה הזמן. אם אתם מהגברים שלא זוכרים מה שהיא אומרת לכם, פשוט תעשו רשימה של הדברים.

אחרי שיש לכם מסלול משוער, הנה קצת פירוט, לפי חלקי הבית:
מטבח
  1. כיור. אחד הדברים החשובים זה הכיור, בפרט אם אין הפרדה בין המטבח לסלון, ועוד יותר: בין המטבח לכניסה. כלים גם נוטים להעלות ריח וגם להידבק זה לזה.
  2. גם בכיור עצמו יש כללים. קודם כל את הכלים הגדולים (בתנאי שלא תשפכו מים על הרצפה מסביב, כמובן), אלה שרואים. זה לא הרבה עבודה אבל נותן תחושה שמישהו השקיע פה.
אפשרות אחרת: תשטפו רק סוג רחד של כלים (סירים, סכו"ם, צלחות) ותוכלו לספר שלא הספקתם אבל עשיתם משהו.
  1. רצפה במטבח. לרוב, המטבח מתלכלך יותר מהר משאר הבית, והרצפה שלו נהיית דביקית. עכשיו, אם לא רואים זה לא מאוד נורא (חוץ מזה שהנמלים אוהבות את הדביק הזה), אבל הבעיה שעם הנעליים ונעלי הבית שלכם זה מתפזר בבית, והופך את כל הבית לדביק. לכן נקיון (אפילו במגבונים) של מוקדי סיכון, יכול לעשות פלאים, ובלבד שיעשה בתדירות.
  2. כסאות המטבח: זה דבר מאוד פשוט. לי כמעצב זה מפריע שהם לא במקום, אבל לא כל הגברים כמוני. זה ההזדמנות שלך. אל תשכח לטאטא למטה, זה אחד הגורמים שעושים את המטבח למקום נפלא לחרקים (דבר שמשפיע גם על כשרות המזון לבסוף).
  3. מקרר: אפשר מדי פעם להוציא מדף שנשפך עליו משהו לשטיפה בכיור, זה מאפשר לדחות את הניקיון הכללי של המקרר (שזה משמעותי מאוד. פעם אחרונה שבדקתי לנקות מקרר יכול לקחת בין שעתיים לחצי יום עבודה), וגם יותר קל לנקות חלקים במקרר לפני שהיא מדיעה עם הקניות ולא אחרי.
  4. לפני שטיפת הכלים כדאי לסדר את הכלים במקום, הם מציקים בעין. אבל אם הם לא אז תעשו את זה עד שהיא מארגנת את הדברים שלה לאחר שהיא נכנסה הביתה. גם כאן - קודם הבולט ואחר כך הכלים שמסובך להחזיר.

שירותים
  1. בעקרון, זה די פשוט לנקות שרותים לרמה סבירה. לשפוך חומר ולעבור במברשת. לא לוקח הרבה זמן. אם השירותים מסריח - כדאי לשים ספריי ריח ולפתוח חלון.
  2. אבק: מגבונים לחים יעלימו את רוב האבק שרואים בצדדי הכיור ועל המראה (הרי בטוח היא תסתכל בה כשתחזור הביתה…).

כללי: תשתדלו לקחת על עצמכם תפקידים שבן הזוג שונא לעשות ולוקחים לכם מעט זמן יחסית. זה אולי מגעיל או קשה, אבל בפועל נותן לכם יותר נקודות בעיני בני הזוג. אם אתם יודעים מה בת הזוג מעריכה יותר, תשתדלו לעשות את זה יותר.

בטח לנשים יש עוד טיפים מה מעצבן אותן, אז הן מוזמנות לכתוב פה בתגובות.

שיהיה לנו אחלה סגר ושנה טובה ונקיה עם הרבה שלום ביננו, כי בתכל'ס בני הזוג זה בעיקר מי שאנחנו רואים בסגר, אז לפחות שיהיה בנחת ובכיף.