לידים הם מנוע הצמיחה של כל עסק, ובשפה פשוטה יותר ליד הוא לקוח מתעניין שהשאיר פרטים ועלינו לחזור אליו להמשך טיפול/מכירה. החשיבות של לידים אלה ידועה מראש, מומחי חברת סמפס מרקטינג מביאים בפניכם את כל הדרכים (ויש לא מעט!) שיאפשרו לכם לייצר לידים איכותיים שישרתו את המטרה.

בעשור האחרון עולם הלידים שינה את פניו, וזאת בשל כניסת הרשתות החברתיות ושלל אפיקי הפרסום הדיגיטליים הנחשבים להרבה יותר מבוקרים. אם בעבר היינו משתמשים בפרסום אופליין, כלומר בשילוט, פלייארים, מודעה בעיתונים וכו', עליהם לא יכולנו לבצע מעקב מסודר, כיום הדבר שונה. כניסת הרשתות החברתיות וגוגל לזירת הפרסום שינתה את התמונה, ומאפשרת לנו ליהנות מפרסום 'מדיד' ואפקטיבי יותר לגיוס לידים. אולם חשוב להבין כי רשת האינטרנט היא זירה תחרותית, ולא כל אפיק פרסום יתאים לכל עסק.

לידים חמים לעסקים

יש הבדל בין לידים קרים ולידים חמים. נתחיל דווקא מהלידים החמים, לידים חמים הם לידים שגולש משאיר לכם פרטים בתשתיות שלכם באופן ישיר, כלומר ללא מעורבות של גורם צד שלישי או דרך מאגר מידע כזה או אחר.

בדרך כלל אלה יהיו הלידים האיכותיים ביותר שתוכלו להשיג מבין סוגי הלידים השונים אולם חשוב לחזור אליהם מהר וכל יום שתחכו עם לחזור אליהם ייתכן והם כבר יסגרו עם המתחרים שלכם. לידים קרים הם לידים שלא בהכרח מעוניינים במוצג או בשירות שלכם אלא שתוכלו להשיג אותן בדרכים עקיפות.

לדוגמה: לקוח המעוניין בשירותי אינטרנט מוזלים, השאיר פרטים בחברה אחת ולא סגר אתה – ייתכן ואותה חברה תמכור את הרשימה של אותם אנשים שלא סגרו אצלם לחברה מתחרה כדי לא לזרוק את הלידים לפח מה שנקרא.

החברה המתחרה יודעת שהלקוח מעוניין באינטרנט מוזל אבל הוא לא השאיר פרטים אצלה באתר. לכן הוא נקרא ליד קר ויהיה יותר קשה לסגור אותו כלקוח.

מאגרי מידע ושיווק מוביל

אפשרות נוספת היא לקנות מאגרי מידע של אנשים בעלי פילוח מסוים שיכולים להוות קהל פוטנציאל למוצר או השירות שלנו ולנסות להתקשר ולעניין אותם.

לדוגמה: חברות כמו משחקים, רשתות חברתיות וחברות אחרות האוספות מידע על משתמשים ומוכרות את המידע הזה כאשר חברות הרוכשות את המידע מתחילות להתקשר אל הלקוחות ולעניין אותם במוצרים שלהם.

שיווק מוביל מטרתו לתקשר עם לקוחות פוטנציאליים בהתאם לשלב שלהם בתהליך הקנייה ואז להגיב על פי צרכיהם. המטרה של שיווק לידים, היא להמיר לקוחות פוטנציאליים ללקוחות, והמונח 'ליד', מייעד קשר חשוב עם לקוח פוטנציאלי

SMPS Marketing מובילה בבנייה ושיפור תהליכי מכירה בארגונים ובחברות, ומציעה מנעד פתרונות מורכבים המתכתבים עם העידן העסקי החדש, בהתאמה מלאה לאופי הארגון ופעילותו. החברה מעניקה שירות לחברות נדל"ן והשקעות, לחברות פיננסים, למשרדי פרסום, לעמותות, לגופים ממשלתיים ועוד.