את החופש הזה לא ישכחו בני משפחת ישראלי לעולם.

אצל משפחת ישראלי, היה הנופש כבר כמעט סוג של מנהג, עד שהבנים התלמדנו בהלצה שיתכן שכשלא יקיימו אותו יזדקקו לערוך התרת נדרים. הכל היה קבוע. הימים בהם יוצאים - בימים שני עד חמישי בשבוע השני של בין הזמנים, המקום - צפת, וגם השינויים היו קבועים - הם הקפידו הקפדה יתירה למצוא כל שנה דירה חדשה, שחלילה לא יכשלו בעוון 'אין עושין מצוות חבילות חבילות'.

עד אותה שנה.

זה קרה דווקא מסיבות שמחות, דיתי הבכורה עמדה להינשא מיד אחרי החגים בע"ה, והלחץ של ההכנות לחתונה, כמו החגורה הכלכלית שעליהם היה להדק, גרמו להם להבין שעם התרת נדרים או בלי - אבל השנה עליהם להישאר בביתם האהוב למשך כל ימי בין הזמנים.

אתם מרחמים עליהם קצת?!

טעיתם, ובענק.

המומחיות יוצאת הדופן של משפחת ישראלי, היא בלהפוך לימון ללימונדה. הם כבר כמעט הוציאו דוקטורט על זה.

זה בא לידי ביטוי למשל כשמכונת הכביסה בת הכמעט שני עשורים שלהם שבקה חיים לכל חי, והלכה בדרך כל הארץ. בכל משפחה דבר כזה נגמר באנחת כאב, או בתגובה סתמית של 'מה לעשות, ככה זה', אבל לא הישראלים. הם כמובן הזמינו מכונה חדשה, אבל הלימון של המכונה הישנה נהפך עד מהרה ללימונדה בדמות קרוסלת יחיד מפוארת, כזו שהביאה תורות של שכנים אל מפתן ביתם.

גם עכשיו, כשהם נאלצו להיפרד במחשבותיהם מהחופשה האהובה, ניצלו הישראלים את האנרגיות שלהם ליצירתיות במקום למרמור.

את עונת הפעילות הרשמית פתחה אמא ישראלי, כשהביאה לוח בריסטול ענק, שעליו מצוינת טבלה בת שתי עמודות, באחת מופיע שמו של כל ילד, ובעמודה השניה צוין התחביב האהוב עליו.

כמובן שאת התחביב מילא כל ילד בעצמו, וכך גובשה תוכניה מסודרת, כשכל ילד קיבל תקציב לתחביב האהוב עליו.

מעניין אתכם מה התחביבים של בני משפחת ישראלי?

הנה:

דיתי הגדולה, לא נכללה ברשימה מראש, התחביב היחיד שלה הוא כרגע לקנות ולהכין את כל מה שצריך בשביל להגיע לחתונה פיקס.

הרשימה בעצם התחילה בזהבי, הבת השניה במשפחה, שנודעה בידי הזהב שלה, ממש כשמה (חוץ מהלב, כמובן, שגם הוא כולו זהב טהור). זהבי אמנם עוזרת הרבה לדיתי בהכנות לחתונה, אבל זה לא אומר שהיא לא זקוקה להתאווררות, ולכן היא בחרה כמובן תחביב מתחום היצירה. היא חשבה על יצירות מחומרים שעדיין לא ניסתה, לא עוד פעם בד, נייר, קרטון, ועץ, משהו אחר הפעם.

רוצים לדעת מה? הרכיבו את הפאזל הבא:

1.JPG
10.JPG
4.JPG
11.JPG
5.JPG
3.JPG
6.JPG
2.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
12.JPG


לאחר מכן הגיע תורם של יוסי ומתי התאומים. היה ברור מהרגע הראשון שהם יבחרו במשהו אקטיבי נורא, כי הרי אין מצב שהם לא ייפרקו את המרץ באיזה צורה. זה מה שאכן קרה, הם קנו את הציוד, וצעדו לפארק מרוחק, שם היה ניתן לשחק, ב... האזינו:

https://www.prog.co.il/threads/קובץ-לחידה.378430/

כשהגיעו לרוחי, אף אחד לא טרח לנחש, בגלל שלא היה צל של ספק שהיא תבחר ללכת לחנות ה... ולקנות את שאהבה נפשה.

חנות של...? רוצים לראות?!

אז ככה:

אם אתם בב"ב תלכו לרח' ר"ע 130, לא תפספסו את החנות, בטוח. אותו דבר בדיוק בירושלים, ברח' חבקוק 2.

לא גרים בב"ב או בירושלים?! לא נורא. שמות החנויות הללו מופיעים במה שאנחנו אומרים ביום השני בתחילת הפסוק השלישי, או באחד מספרי המוסר הנודעים, במילים ה333-334 (בערך, לא כולל הקדמה וכותרות).

הבעיה התעוררה דווקא אצל פיני בן השמונה. הוא לא ידע להעסיק את עצמו יותר מדי, וגם החברים שתמיד העסיקו אותו נעלמו להם עכשיו לארבע כנפות ארצנו, והוא נותר די משועמם. רק כעבור מספר ימים יגעים נמצא הפתרון, פיני הלך לחוג...

איזה?

אספו לפי הסדר את האות האחרונה של כל תחביב שהוזכר, הוסיפו את שתי האותיות שמופיעות פעמיים בכל שמות הילדים (כפי שהם מוזכרים, למשל 'איציק' ולא 'יצחק'), ותרכיבו את התשובה.

בהצלחה!