בואו נדבר על נקודה חשובה ומעניינת.
העסקים הקטנים.
עסקים קטנים זה מדהים, ללוות עסק בצמיחה, לעזור לעסק לגדול ולהתפרס
זה אחת החוויות המדהימות שיש לי בתור ממתגת ומלווה עסקים בפרסום ושיווק.


אני רוצה ברשותכם לנסות לנתח מה קורה,
איפה הגלגל נעצר, למה עסקים נשארים קטנים,
למה הם תקועים במקום ולא פורצים,
הרי החלום של כל בעל עסק זה לגדול, להרוויח טוב, להכניס הרבה בקצת זמן,
אז מה קורה? למה זה לא נהיה?


נתחיל מהנקודה הטובה, המצב היום שונה מלפני כמה שנים ספורות, אנשים מבינים שלפתוח עסק זה דבר שצריך ללמוד, זה דבר שצריך להיערך אליו כספית, צריך ללמוד את זה וצריך לוגיסטיקה והבנה בניהול כדי להרוויח ממנו.
(מה שלא היה עד לפני כמה שנים, אנשים פתחו עסק בלי תכנית כלכלית, בלי מטרות ויעד והמון בעלי עסקים סגרו לצערינו מאד מהר את העסק).
היום המצב בפירוש יותר טוב, יש המון תכניות ומימונים ללמוד לנהל עסק, אנשים הבינו שזה מצריך לימוד כמו כל מקצוע אחר, והמצב בפירוש נהיה יותר טוב, עסקים שורדים יותר! (עפ"י מחקר שקראתי לא מזמן).


אוקי, אז עסקים שורדים יותר. זה נתון באמת משמח ומעודד.
אבל רגע אחר כך, כל בעל עסק אומר לעצמו:

לשרוד???
אני רוצה להרוויח!!!

לא רוצה לכסות את עצמי, רוצה להישאר עם הרבה רווח בכיס.
לא רוצה להרוויח שכר מינימום ולהשקיע מאמץ מטורף.
אני רוצה יותר.
השאלה איך עושים את זה?


נחזור רגע למה שדיברנו בתחילה, בגלל שאנשים באמת לומדים לנהל עסק,
לומדים כמה מסובך להשקיע כספים סתם, כמה חייבים להיות זהירים ומחושבים,
ככה הם באמת מתנהלים. הכול מאוד מחושב ומתוכנן.
וזה נפלא ונהדר. באמת.

הבעיה בזה היא שאנשים מפחדים להגדיל ראש,
כל כך עסוקים לא לסטות מהתכנית הכלכלית, לא להוציא שקל מיותר, שהם מפספסים את העיקר.
עסק שלא משקיע, לא יכול לגדול.
עסק שלא מוציא, לא יכול להכניס, זה כלל טבוע בכל עולם העסקים.

אנחנו מסתכלים הרבה פעמים על בעלי עסקים שמספרים על הכנסות של 100,000-80,000 בחודש (לא התבלבלתי עם האפסים :)), ומשתאים איך הם הגיעו לשם.
מה שהם לא מספרים זה כמה הם הוציאו, הם הכניסו 60,000 נכון, אבל הם השקיעו 30,000.
(שוב, אני לא מגזימה במספרים ונתונים, זה לא המצאות אלא עובדות מהשטח ששמעתי מבעלי עסקים בעצמם).


אז נכון, איך נוציא 30,000 אם ההכנסות שלנו לא מגיעות לשם.
(אל תראו את זה כהמלצה שלי להוציא כספים בלי חשבון, לא לוקחת אחריות : )

אבל מה שכן, נדע שבתקציב הפרסום שלנו תלוי חלק גדול מההכנסות שלנו.
כמובן שצריך להשקיע שם בצורה חכמה ונכונה, כי אם נוציא סתם 30,000 בלי חשבון לא בטוח שנצליח לכסות את עצמינו,

אבל בתכנית עבודה שמתאימה לעסק הספציפי שלנו, נתייחס לזה כאל הוצאה הכרחית שתחזיר את עצמה בע"ה.


אפשר לשתף אתכם בסיפור שמסעיר אותי?
תודה.
חבר של בעלי סיפר לו (טשטוש פרטים הסיפור אמיתי)
בעל עסק לחנות קטנה וביתית, משקיע בסחורה כל עונה 85,000 שח.
זה סכום לא מבוטל, כן? אבל, מה קורה, לפרסום לא נשאר לו כסף, מה לעשות. הוא כבר השקיע כל כך הרבה בסחורה, אין לו כסף לפרסום. הוא מפרסם במקומון בעיר שלו פעם בחודש או חודשיים, חצי עמוד רגיל ונחמד שנראה כמו כל שאר העמודים במקומון.

אז באמת, חלילה שלא יישמע שאני מזלזלת כי אני לא. אבל אני אומרת לעצמי רבונו של עולם, בן אדם משקיע 85,000 שח בסחורה. איך הוא חושב שאנשים ידעו מהחנות שלו? איך הוא חושב לכסות את עצמו? לא כדאי להשקיע עוד כמה אלפים בתכנית פרסומית חזקה ומדויקת לעסק, שתכניס את העסק שלו למודעות, שיגרום שיכירו אותו, שישמעו עליו בכלל, שירצו לקנות ממנו ולהגיע אפילו מרחוק.
(בד"כ העסקים הקטנים הם גם לא במרכזי עסקים או קניונים, שם יש חשיפה גדולה יותר לחנות עצמה שם אנשים ממילא מגיעים למרכז המסחרי והצורך בפרסום הוא שונה, הוא יותר על התחרות..)
שאלתי כמה וכמה אנשים בעיר שלו, הם אפילו לא ידעו שיש חנות כזו!! וחלק מאלו ששאלתי גרים כמה רחובות ממנו!
לא יודעת מה תגידו על הסיפור, אני לא ידעתי איך לאכול אותו :)


ואם בסיפורים אנחנו אוחזים, יש לי עוד סיפור מעניין ודומה, בעל עסק במרכז הארץ, חנות קטנה שמוכרת מוצרים, בעל העסק עצמו מספר לנו, שהוא יצר פרסום מוצלח ואפילו מיתג את עצמו, אבל הוא לא מאמין בפרסום בעיתונים, הוא עושה רק מודעות רחוב, אם לא הבנתם הכוונה בבנינים... שוב, חנות שפתחה בערך לפני שנתיים, השקיעה בציוד, בסחורה, במה לא? החנות מטופחת ומגרה, הכל עומד הכן לקראת הקונים, אבל הם אינם. ואני אומרת לא חבל? לא חבל שיש אנשים שגרים רחוב לידך והם אפילו לא יודעים על החנות שלך? (החנות היא לא על הרחוב, אלא קומה לרדת.), לא חבל שיש אנשים שאפילו היו אצלך ואחר כך ראו פרסום של חנות אחרת ושכחו שאתה קיים? ובאמת שאני תוהה, איך? איך אתה משקיע בציוד, בסחורה ובכל מה שצריך ובפרסום זה נעצר?

הרי שם הכל נמצא. אם אנשים לא יכירו את החנות שלך, לא יתחברו אליה בצורה נכונה ויחפשו דווקא אותה, איך תוכל לשרוד ככה?


אז שוב, לא ממליצה על הוצאות שאי אפשר לעמוד בהם, חבל להשקיע בלי מחשבה 50,000 שח בלי תכנון מטרות ובלי שיש לנו בסיס לשלם את זה. וחשוב מאוד להיות מחושבים בהוצאות שלנו. אבל, אם השקעתם כמה עשרות או מאות שקלים בסחורה, ציוד, פתיחת חנות וכד' תשאירו עוד קצת כסף לדברים החשובים באמת, לספר את זה נכון לעולם, להיות נוכחים וסוחפים. להביא אליכם את הקהל.

את התוצאות תראו בעיניים (זאת אומרת, בכיס : ) בע"ה.


ולא רוצה להישמע מטיפה : ) אבל בואו רק נזכור שהכל משמיים, והוא זן ומפרנס לכל בצורה הכי מדויקת שיש, ואליו צריך להתפלל. אבל עלינו מוטל לעשות את ההשתדלות שלנו בצורה נכונה וחכמה. לדעת להביא לעסק שלנו לקוחות שלא נעבוד לחינם, ולהשקיע במקום הנכון.


תודה שהייתם כאן.
פורים שמח :)


לאה הופמן | אסטרטגיה – פרסום - שיווק
רוצה לדבר איתי על העסק שלך? יש לך נושא שמעניין אותך לשמוע עליו? אפשר לדבר איתי כאן

>