"אנחנו מחלקי הקרח ועכשיו אנחנו צריכים להתמודד עם זה שהמציאו את המקרר" אמר דרור פויר, אחד המנהיגים הבולטים של התארגנות העיתונאים, הוא התכוון לעיתונות המודפסת. הקביעה שלו על המקררים היא נוגה ומשעשעת בו-זמנית, אבל היא לא מדויקת. כשהומצאה הטלוויזיה חשבו שהרדיו מת, אבל הוא חי וקיים ומשגשג. גם הספרים, לפי התיאוריה הזאת, היו אמורים להיעלם מהעולם, אבל הם נכתבים, מודפסים, נכרכים ונקראים בשקיקה.

כולנו מגששים בבוקר אל העיתון המודפס, בעולם מגוון ומשתנה יש מקום למגוון אדיר של סוגי מדיה, ולמילה המודפסת על נייר, זו שלא מרצדת ונעלמת אלא מוגשת בפורמט שחייו ארוכים קצת יותר, שיש בו מקום גם לטקסטים ארוכים ומורכבים יותר, יש מקום ונחיצות.

על מנת לקדם את מטרותיהם – על-פי רוב מכירותיהם – של עסק או של קבוצת אינטרס כלשהי. הפרסומת היא כלי עיקרי בבניית המותג, במיצובו ובמאמץ העז לבידולו. ואולם נקודת מבט ביקורתית תבקש להרחיב ולהתבונן בתפקידה של הפרסומת בתרבות העכשווית. התבוננות זו רואה בפרסומת שותפה בכירה במאמץ להטמעת ול"מכירת הערכים הנכונים".

מדור עם כיתוב81 (1).jpg




יש כמה אמצעים מקובלים לפרסום מודעה:
מגזין פרסומי: המשמש אך ורק לפרסום מודעות.
עיתון או אתר: שחלק ניכר ממנו מוקדש למודעות, ועליהן עיקר ביסוס הכנסותיו.

כמו''כ מודעות משמשות למגוון מטרות:
מטרה עיקרית של מודעות היא שיווק ומכירה, בעיצובן של מודעות כאלה עוסקים משרדי פרסום. מודעת דרושים משמשת לאיתור עובדים לשם איוש משרה פנויה. מודעת אבל משמשת להודעה על פטירתו של אדם או להודעה על עריכת אזכרה לנפטר. ויש מודעות הנדרשות על פי חוק, כגון מודעות לפי חוקי התכנון והבנייה.

מודעות בעיתונים הן משני סוגים:
מודעת שטח הינו מודעה שמחירה נקבע לפי שטחה בעיתון.
מודעת מילים או מודעת לוח הינו מודעה הכוללת מילים בלבד, ומחירה נקבע לפי מספר המילים שבה. מודעות אלה משמשות ביסודן לעסקות בין אנשים פרטיים, כגון מכירת דירה או מכירת מכונית וכדו'
בעיתונים הפועלים למטרת רווח, יכולת גיוס המודעות מכתיבה במידה רבה את גודל העיתון, הנקבע מתוך כוונה לשמור על יחס קבוע בין שטח המודעות לשטח המאמרים. עקב כך, לקראת חגים, כאשר גדל מספר של המודעות המציעות מוצרים ושירותים לחג, גדל גם מספר המאמרים.

נכון להיום, פרסום מודעות בעיתונים הוא דבר מאוד שכיח. חברות גדולות מפרסמות מודעות בעיתונות המודפסת (פרינט) בסגנונות שונים : מודעות צבע, פרסום, דרושים, מודעות בגדלים שונים, מהדורות סוף שבוע ועוד.


newspaper-1595773_1920.jpg

תמונה: pixabay



יש כמה גורמים מאיצי מכירות
רוב הקונים אינם מודעים לכך שמופעלים עליהם בתהליך הקנייה אמצעים פסיכולוגיים, אשר גורמים להם לצרוך ולשלם יותר משהתכוונו.

מותג: המותג מקשר אסוציאציה וסיפור למוצר, באמצעות המותג המפרסמים מייצרים אוירה רגשית חיובית סביב המוצר המפורסם לאורך זמן ומבקשים להעניק תחושת ערך עצמי לאדם שנענה לפיתוי. אם הצרכן תופס את המותג כבעל ערך עבורו, הוא יהיה מוכן לשלם עבורו יותר מאשר עבור מתחריו.

מחיר: ככל שפריט יקר יותר, אנשים נוטים לקשור בין המחיר לערך. ועל ידי זה להאמין שהוא יותר איכותי.

ידוען: כדי לעורר בקונים הזדהות ומשיכה. חברות נעזרות בידוענים כיַצְגָנים - פרזנטורים - של מוצריהן. במוצרים המיועדים לילדים נעשה שימוש בדמויות מצוירות או קומיקס.

ארץ הייצור: יש ארצות שהמוצרים שלהן נחשבים איכותיים ויש שיש להן שם של יצרניות באיכות נמוכה רוב הייצור נעשה בארצות עם מוניטין גרוע, אבל המפרסמים מסתירים עובדה זו, על ידי הבלטת ארץ המוצא היוקרתית, לדוגמא נעל שעל העקב שלו כתוב אוסטרליה, אבל ארץ הייצור שמצוינת בפתקה היא סין. אוסטרליה נחשבת ארץ יוקרתית ולכן היא מובלטת במקום גלוי, אף על פי שהמגף מתוצרת סין.

מבצעים: מי לא אוהב מבצעים? כדי לגרום לאנשים לרכוש מיידית חפצים שאינם נחוצים להם נוהגים המפרסמים לקיים מבצעים: הורדות מחירים, פרסום אגרסיבי בכלי התקשורת, הבטחות כגון "קני אחד קבלי אחד במתנה", פריסת תשלומים וכדומה. כך הלקוח מתפתה נוכח הסחיטה הרגשית, כמו''כ מייצרים תחושה של בהילות "הגבלת זמן ומלאי" לשבוע בלבד! עד גמר המלאי!.. (אין אחד שלא מכיר את הפרסום של מחסני חשמל, רק היום! ורק במחסני חשמל!
----

ולסיום: טור מאת הפרסומאי ואיש הקריאייטיב גדעון עמיחי:

מה זה פרינט טוב?

1. עצר אותך
2. משך אותך
3. משך אותך, למרות שהיה בעמוד ימין
4. קראת אותו

5. הקראת אותו
6. קרעת חתיכה ממנו
7. תלשת את כולו
8. תלית אותו

9. שמרת אותו
10. שמרת אותו, אבל לא זוכר איפה שמת אותו
11. צלצלת בגללו
12. צלצלת וקנית בגללו

13. לא קנית בגללו אבל צלצלת
14. קנית בגללו משהו שאתה לא צריך
15. צריך בגללו משהו, שעוד לא קנית
16. רשמת את כתובת האינטנרט שמופיעה בו

17. נכנסת לאינטרנט בגללו
18. חיפשת בגוגל בעקבותיו
19. השוות בזאפ בגללו
20. רשמת, נכנסת, חיפשת, השוות, קנית

21. הסתכלת איזה משרד עשה אותו
22. ידעת איזה משרד עשה אותו
23. חשבת שהוא מחו"ל
24. חשבת שהוא מחו"ל אבל התברר שהוא מכאן

25. ראית אותו בחו"ל אבל התברר שהוא מכאן
26. שאלת מי הצלם
27. התעניינת מי הקופירייטר
28. תהית מי הארט

29. התלבטת אם לפרגן עליו
30. לא התלבטת
31. הושפעת ממנו
32. "הושפעת" ממנו

33. העתקת ממנו
34. לא העתקת ממנו , רק "הושפעת"
35. "לא ראית אותו מעולם"
36. נשאר בדמיון

37. נשאר במגירה
38. נשאר במגירה נעולה
39. נשאר בטעות לגריסה
40. נגרס והודבק בחזרה

41. אתה הקופי
42. אתה הארט
43. אתה הצלם
44. אתה מנהל הקריאייטיב
45. גם, גם, גם וגם

46. זכה בקקטוס
47. לא זכה בקקטוס אבל זכה בדג
48. לא זכה בדג אבל הופיע בארכייב
49. לא הופיע בארכייב, אבל תלוי על הקיר בקאן
50. תלוי בקאן וגם זכה באריה