הלקוח כבר בחר לעצמו את משרד הפרסום הכי טוב בעבורו, ישב על הבריף יחד עם מנהל הקמפיין והלך להמשיך לנהל את העסק והמוצרים שהוא עתיד לשווק בתקופה הקרובה.

מי אמר שהכספים הרבים שהוא משקיע באבחת חתימה, אכן מוזרמים לבמות הפרסום הנכונות ביותר בעבורו?


התקציבאי אחראי במשרד פרסום בניהול ומעקב פרויקט עבור הלקוח.

במילים אחרות: נציגו של הלקוח במשרד.

בדרך כלל בתחומים כגון פרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות ותחומים דומים.

תפקידו לנתב את העבודה מול המחלקות תוך שמירה על איכות העבודה ואחריות לעמידה בלוחות הזמנים. התקציבאים מעורבים בכל תהליך הקמפיין – החל משלב האסטרטגיה, מציאת הרעיון הפרסומי, בדיקת התאמה לתקציב ועד להוצאה לפועל של הרעיון הפרסומי בהפקה ועליה לאוויר. תפקידו להניע את אנשי המשרד, לעקוב אחר כל שלב בתהליך תוך ייצוג רצונות של הלקוח במשרד וביטוי דעתו המקצועית של המשרד אצל הלקוח.

התקציבאי בונה בשיתוף עם הלקוח תכנית אסטרטגית, הכוללת את הצעדים התקשורתיים בהם תנקוט חברת הפרסום לקידום ענייניו של הלקוח, לוח זמנים מפורט עם יעדים, ועלויות משוערות לכל סוג של פעילות פרסומית.

הלקוח מעביר לתקציבאי בריף לקוח, הכולל את עיקרי הנתונים אודות הצרכים, התקציב והתוצאות אותן הוא מבקש, לדוגמה: מסע פרסום למוצר, מיתוג, מיצוב או בידול החברה מהמתחרים והתקציבאי דואג להפעיל את המחלקות השונות במשרד הפרסום.

cake-1914463_1920.jpg

תפקיד התקציבאי: לחלק את העוגה כך שתישאר שלימה ותמשיך לשרת את הלקוח בכל חלקיה. תמונה: pixabay

תקציבאים עובדים שעות מרובות, ולעיתים אף מסביב לשעון. זוהי עבודה עם הרבה הפתעות, המצריכה עמידה איתנה בלחצים, ותקשורת טובה עם אנשים.

במשרדים גדולים, ישנם בדרך כלל צורך בהתאם במספר תקציבאים המהווים את מחלקת התקציבאות (או מחלקת הלקוחות) של המשרד שבראשה עומד מנהל הלקוחות. סופרוויזר הוא תקציבאי בכיר המפקח על עבודתם של כמה תקציבאים זוטרים. תפקידו של עוזר תקציבאי הוא לסייע במטלות מנהלתיות במחלקת התקציבאות.

יש משרדים שמחזיקים תקציבאים נוספים כתגבורת בימי החגים או שאר עונות החזקות כאשר הלקוחות מתרבים.

סופרווייזר
במשרדים גדולים יש משרה הנקרא סופרווייזר - כשמו כן הוא, מפקח. הסופרוויזר מנהל תקציבאי או נכון יותר מספר תקציבאים בעבודתם. הוא דואג לקבוע תעדוף למשימות השונות לביצוע וחלוקת המשימות בין תקציבאים שונים.


און דה רקורד:
חצי מהכסף שהוצאתי על פרסום בוזבז - אני רק לא יודע איזה חצי,
(ג'ון וונאמייקר)