העריכה בפרימייר דורשת מומחיות ומקצועיות, עורך מקצועי הוא זה שיודע לערוך קליפ מצוין במינימום זמן ולהרוויח מקסימום כסף. כדי להפוך אתכם לעורכים מעולים, קיבצתי עבורכם במאמר זה מספר קיצורי דרך שימושיים ויעילים, שיקצרו לכם את משך זמן העבודה ויסייעו לכם להגיע למקסימום תוצאה במינימום זמן.

חלק מקיצורי הדרך אולי יהיו מוכרים לכם, אבל, בטוחני שחלקם וודאי יהיו חדשים. מקווה שתפיקו תועלת ממאמר זה ותיהנו:

ציר זמן.JPG


קיצורי דרך לתצוגת ציר הזמן

1. כדי להגדיל את תצוגת חלון ציר הזמן, עלינו ללחוץ על מקש הפלוס במקלדת, וכדי להקטין את התצוגה נלחץ על מקש המינוס. בדרך זו נוכל לדייק ולערוך על ציר הזמן ביתר יעילות.

2. כדי להקטין את גודל השכבות / הערוצים בחלון ציר הזמן למינימום, בצורה שתאפשר לנו לראות שכבות רבות לגובה ככל האפשר, נלחץ על מקש מינוס בתוספת shift. וכדי להגדיל את השכבות למקסימום, נלחץ על מקש פלוס בתוספת shift.

ציר זמן2.PNG


3. כדי להתאים את תצוגת חלון ציר הזמן למקסימום, כך שנוכל לראות את כל הקליפים הערוכים בחלון ציר הזמן נלחץ על מקש \ (מעל מקש Enter).

4. כדי לקפוץ לתחילת חלון ציר הזמן נלחץ על מקש home, וכדי להגיע לסוף חלון ציר הזמן נלחץ על מקש end.

קיצורים לעריכה על ציר הזמן

5. כדי לחתוך את הקליפ מתחילתו עד המקום שהסמן עומד עליו נוכל ללחוץ על מקש Q, וכדי לקצר את הקליפ מהמקום שהסמן עומד עליו עד סוף הקליפ נוכל ללחוץ על מקש W.

6. כדי לקפוץ בין חיתוך לחיתוך באותה שכבה בציר הזמן, יש ללחוץ על החץ העליון או התחתון במקלדת לפי הצורך. כאשר נרצה לדלג בין החיתוכים שגם בשאר השכבות, נוסיף מקש shift.

7. כדי לשכפל קליפ, תמונה, מוזיקה או כל דבר על ציר הזמן, נגרור את הקליפ בתוספת מקש alt למקום שבו נרצה למקם את השכפול שלו. וכך, נקבל את אותו קליפ פעמיים.

8. כדי להגביה או להנמיך את עוצמת הסאונד בחלון ציר הזמן, נבחר את הסאונד הרצוי ונלחץ על מקש הסוגריים המרובעים שבמקלדת. כך נשלוט בעוצמת הסאונד בצורה קלה ומבוקרת.

9. כדי להעלות/להוריד קליפ לשכבה מעל/מתחת, יש לסמן את הקליפ וללחוץ על החץ העליון או התחתון בתוספת מקש alt.

קיצורים שונים

10. כדי להגדיל חלון מסוים למקסימום התצוגה, נלחץ על מקש ; (שמעל מקש Tab). לחיצה נוספת על אותו המקש, תחזיר את תצוגת החלון לנורמה.

התאמת מסך לגודל של החלון.jpg


11. כדי להגדיל חלון מסוים על כל המסך, כך, שלא יראו את תוכנת פרימייר כלל, שוב נלחץ על מקש ;
אבל, הפעם בתוספת מקש ctrl.

מסך שלם.JPG


לאחר שלמדתם, החכמתם וערכתם הכרות עם קיצורי דרך חדשים, תוכלו להעמיק את הידע שלכם בתוך תוכנת פרימייר עצמה, ולגלות עוד אין ספור קיצורי דרך שימושיים. כל שעליכם לעשות הוא לגשת בתפריט ל: edit> keyboard shortcuts יפתח לכם חלון, ובו רשימת קיצורי הדרך של התוכנה:

חלון קיצורים.JPG


בחלון זה תוכלו לראות את צורת המקלדת, על כל מקש רשומה הפעולה שאותה הוא מבצע. כאשר נלחץ לדוגמה על מקש ctrl בחלון הקיצורים, יסומנו בסגול רק המקשים שלחיצה עליהם בצרוף מקש ctrl תגרום לפעולה מסוימת. כך, נוכל לעשות גם עם מקשים אחרים.
בתחתית החלון נראה רשימת פעולות שונות, נוכל לראות את קיצור הדרך שיגרום לפעולה, ונוכל גם לקבוע קיצורי דרך חדשים.

שתהיה לכם עבודה יעילה ופורייה!
ברוריה פלקסר, מרצה בעריכת וידאו.