לבוא לתסריטאית ולומר: "אני צריך שתכתבי לי סרט תדמית", זה כמעט כמו להיכנס לקייטרינג ולבקש: "תכינו לנו אוכל טעים למחר, בסדר? אה, כמה יעלה התענוג?"...

כיום מקובל להשתמש במושג "סרט תדמית" לכל סרט בעל אופי שיווקי או הסברתי. העבודה השוטפת שלי עם כתיבה והכוונה לעשרות סרטי תדמית, הביאה אותי להבנה שתחקיר נכון- מסייע להדברת המעופפים הידועים לשמצה, ושמם: תיקונים. מכירים אותם? יצורים לא סימפטיים בעליל שנתקעים בכל חור, אין להם סנטימנטים, הם לא צפויים (?),והכי גרוע: לא משנה כמה תרססו אותם, יש להם 7 נשמות.

בואו נחזור לקייטרינג, הוא הרבה יותר סימפטי.

מעולם לא חשב בעל קייטרינג להיענות לבקשה מוזרה שכזאת, מעולם לא עמד בעל מסעדה להכין מספר לא ידוע של מנות לא ידועות לאנשים לא ידועים לאירוע לא ידוע.

ובכל זאת, רבים מהלקוחות חושבים שדי להם בהגדרה "סרט תדמית" בצירוף כמה סיסמאות כמו: "מרגש/ מגניב/ חזק /משהו שלא רואים" כדי להביא אותנו לכדי עבודה.

ועכשיו כולנו קמים על רגלינו וצועקים בגרון ניחר: בריף!
הצרה היא,
שמכיוון שסרט תדמית אינו חומר פרסומי רגיל,
יש לו בריף משל עצמו.


shutterstock_627958889 (Large).jpg


אם נעבוד על כתיבת סרט תדמית לפי בריף רגיל נגלה שיש בו יותר חורים ממסננת.
אז לא נספיק לעבור על הכל, לפחות נתחיל?

כדי לכוון את הלקוח להגדיר במדויק מה רצונו, עלינו לשאול שלוש שאלות מפתח:

1. למי מיועד הסרט?
2. מה המטרה?
3. מהי במת הפרסום? (אתר/ הפצה במדיה/ מיילים לתורמים גדולים/ פגישות עם תורמים/ כנס/ דינר)
בדרך כלל יספיקו שלושת הקודים הקצרים האלו כדי שנוכל לסמן "וי", על אחד מהמוצרים שבתפריט:


- סרט תדמית כללי- מכירה/ מיתוג (בד"כ מיתוג, בד"כ מיועד לאתר)
- סרטון מוצר ח"פ- מכירה/ מיתוג (בד"כ העלאה למודעות)
- תדמית וחשיפה לעסק (סרטונים קצרים יותר, בד"כ מגניבים או מוכרים ידע. מה שנקרא: להישאר על המפה)

- גיוס כספים מהקהל הרחב (בתקווה שיהיה כזה :) )
- גיוס כספים מפילנתרופים (כנ"ל. יש לשים דגש על היכרות מעמיקה עם הפילנתרופ התורן. כמעט לשלוח את כתב ידו לאבחון גרפולוגי)

- השגת מימון וחסויות (פעמים רבות נלך על אסטרטגיה פטרונית)
- פטריוטיזם וגיוס צוות (בשלוש מילים: תעבדו על שייכות)
- קליפ הדרכה (המסכן, נקלע לכאן בטעות! אין כל קשר בינו לבין סרט תדמית)


עד כאן העברנו לטיפה קלה על תחקיר נכון.
אוף, הדף הזה כל כך קצר.
ממש בדומה לסרטי תדמית... מכירים?


אז רק מושג אחד שלקחתי לי כמוטו וכסלוגן מלווה-

כידוע, כשמלהקים שחקנים לסרט, יש מושג שנקרא: דמות עוברת מסך.

לא משנה איזה קונספט תבחרו,
הקפידו לוודא שהוא לא רק עובר מסך.
בדקו האם הוא,

שובר מסך.


ועל קריאייטיב ושות'- נדבר בהזדמנות אחרת.


כאט.