מה יש יותר בעולם - דלתות או גלגלים?

שאלה תמימה, שאיש לא הקדיש לה מעולם מחשבה שחוקה לפורטה, הפכה להיות הסערה הוויראלית העוצמתית ביותר בחודשיים האחרונים. מלחמה עקובה מדם דאטה בעלת שני צדדים עקשניים אשר משתתפים בה יותר לוחמים ממלחמת רוסיה-אוקראינה ולהבדיל כל מלחמות ישראל גם יחד.

ולא, השאלה היא לא אם עדיף לגלגל הלוואות או להתדפק על הדלתות. מה כן? הנה לפניכם הדברים כהווייתם:


הכל התחיל מפוסט נאיבי של ניו-זילנדי תמים בשם ניקסון (אין קשר משפחתי). האיש העלה סקר פשוט, בו ביקש מהגולשים לסייע לו להכריע בשאלה עליה התווכח עם חברים על כוס בירה. ניו זילנד מלאה כידוע בגולשים ואלו מיהרו להביע את דעתם, מי לגלגל ומי לדלת.

מה יפה בשאלה הזו? שבניגוד לרוב השאלות כיום - אין לה תשובה בחיפוש גוגל או בהמכלול. כל אחד מוזמן להביע את דעתו וסברתו בעצמו, גם אם הן מוטעות לגמרי, כדרכן של סברות בטן ניו זילנדיות.

הים הסוגר על ניו זילנד לא מנע מהשאלה להתגלגל דרך הסיב האופטי ולנקוש על דלתות שאר העולם. עשרות מיליוני אנשים הביעו את דעתם לכאן ולכאן, ובעיקר לשם.

>>>

"דלת, זה ברור!" טען גרישה (שם בדוי), 45 (גיל בדוי), מוסכניק (מקצוע בדוי). "הרי לכל רכב יש רק ארבעה גלגלים, ויש לו חמש דלתות!"

"יש רכבים עם הרבה יותר גלגלים, והרבה פחות דלתות!" משיב לו יהודה גרובייס (שם בדוי). "כמו למשל, משאיות!"

"בבית שלי יש 50 דלתות -0 גלגלים!" רותח מזעם טוויטאי אמיד.

"ומה עם כל המזוודות ותיקי הטרולי שבבית?" מזכיר לו פייסבוקן ותיק. עם תיק. "לכל אחת יש כמה גלגלים! וכסאות משרדיים? ודלתות הזזה?"...

"ומה תגידו על זה?" מתגלגל מצחוק נמסטה מהודו ומעלה תמונה של מסוע, בעל מאות גלגלים, כמוהו יש אלפים בכל העולם!





FNJHW6OVIAY1fX3


"מה שאתה תגיד על זה!" משיב לו בנחרצות סמאללה, פקיסטני, כרגע בניו ג'רזי, עם תמונה של "חדר לוקרים" ממוצע, כמוהו יש רבים בכל בית ספר תיכון, בריכה, חדר כושר, ואולפני צילום בכל העולם.

FNLHQyAaQAIxoIC


גם הבדלי תרבויות ושפה החלו להסתמן תוך כדי המחלוקת העזה:

בעברית למשך, ההגה נקרא בשם "הגה". הוא לא יכול להיספר כגלגל. באנגלית לעומת זאת, שמו של ההגה הוא "wheel". גלגל.

ביפן למשל, כל הדלתות הן דלתות הזזה.

במדינות הבלתי מפותחות, יש הרבה פחות גלגלים מאשר במפותחות.

ועוד כהנה.

>>>

הוויכוח עדיין מתנהל, אישים מפורסמים וחברות מתערבים לשבט או לחסד, לגלגל או לדלת. חברת לגו פרסמה כי היא מייצרת מעל 3 מיליון גלגלים בשנה, ואילו חברת המצלמות גו-פרו פרסמה כי היא מייצרת 50 מיליון מצלמות, בעלות דלת זעירה!

אך מסקנה אחת מסתמנת לכל הדעות:

השאלה היא איך מגדירים "גלגל" ואיך מגדירים "דלת".

אם נאמר ש"גלגל" כולל רק זה המסיע דברים על הקרקע, ואילו "דלת" היא מכסה של כל פתח - אזי יש יותר דלתות בעולם.

ואם נאמר שגלגל הוא כל מה שמכונה בשם גלגל, אפילו גלגלי שיניים, ואילו דלת היא רק כזו שאדם יכול לעבור דרכה - הגלגלים מנצחים בנוק אאוט אדיר.


>>>


לא היינו מטריחים אתכם לקרוא את כל זה, לולא שני מסרים חשובים לעולם שלנו, עולם הפרסום והשיווק:

1. אנשים שורפים שעות על גבי שעות, כוחות מחשבות יכולות ואמוציות - על דבר שאין לו שום משמעות אמיתית בחיי היום יום.

אז אם חשבתם עד היום: למה שהמוצר הפשוט שלי יעניין מישהו בעידן של מהפכות גדולות כל כך, מגפות ומלחמות? ובכן: הכל תלוי בכם. אם בעזרת פרסום נכון ובסיעתא דשמיא תייצרו את הבאזזז המתאים, גם הפסטה שאתם מפרסמים יכולה לכבוש את השיח בכל העולם ולפחות בכל בני ברק. "הפסטה שלנו טעימה גם עם ביצה קשה!"


2. הכל תלוי בהגדרה. הגדירו מחדש את גבולות המקצוע שלכם, ובעיקר: הרחיבו אותם: אם אתם עוסקים בדפוס, אולי תוכלו לספק גם שירותי גרפיקה? אם אתם עוסקים בכתיבה, אולי תוכלו להציע גם עריכה וניקוד? אם אתם משועממים כל היום, אולי תוכלו להיות משועממים גם בלילה? וכן הלאה.

ואם מישהו אומר לכם שחרגתם מהגדרת המקצוע שלכם? פשוט תגלגלו אותו מכל הדלתות.

<<<

ואי אפשר בלי זווית יהודית:

מה יש בתנ"ך יותר - דלתות או גלגלים?

בחיפוש פשוט עולה כי בתנ"ך יש 26 "דלת", לעומת 45 "גלגל"! נראה כמו ניצחון גדול לגלגל.
אך אם נתעמק בתוצאות, נגלה כי ב"דלת", רק 5 מתוכן הן מילים אחרות (כמו "דלת העם"), ואילו בגלגל, רק 10 תוצאות הן "גלגל" במובן שאנו מחפשים, וכל השאר הן "גילגל", המקום בו ענה ה' ליהושע... ניצחון חד משמעי לדלת.

הדבר מזכיר לנו את הסיפור אודות מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל שנשאל כמה פעמים מופיע משה רבינו בתנ"ך, ולאחר מחשבה השיב: 768. כששאלו אותו, הרי המחשב מוצא עוד שניים, השיב כי אלו הם "ואם ימעט הבית מהיות משה", ו"כל בעל משה ידו"...!

אם נוסיף לחיפוש "דלתות" לשון רבים, נמצא עוד 32 "דלתות", ואילו 0 "גלגלים". כמו גם "דלתי" שמוסיף עוד 8, ו"גלגלי" שלא מוסיף דבר.


ובכן, לפחות בכתבי הקודש - הדלת מנצחת בגדול. מדור דור.


doors-1767562_960_720.jpg