מהי החולשה שלך?

זמן חורף התחיל, ואיתו השגרה, גם בחיפוש עבודה - תהליכים מתחילים להתקדם בעז"ה

סוף סוף הכנסתם את הרגל לדלת בתפקיד החלומות שלכם. שלחתם את קורות החיים המושלמים ועשיתם רושם מעולה בשיחת הטלפון הראשונית. כל מה שנותר לעשות עכשיו הוא לצלוח את שלב הראיון פנים אל פנים.
כמועמדים רציניים, אתם עושים את המחקר שלכם על החברה ומכינים תשובות לשאלות הכי חשובות שאתם יכולים לחשוב עליהן - ומגיעים לשאלה המתקילה: "מהי החולשה שלך"
אתם לא רוצים לתת תשובה של: "אני נוטה לעבוד קשה מדי ", או "אני פרפקציוניסטית". פשוט לא.
לחילופין, אתם לא רוצים להגיב עם חולשות שימנעו ממכם להצליח בתפקיד. לדוגמה, אם אתם מגישים מועמדות לתפקיד ניהול פרויקטים, אינכם רוצה להודות בחוסר יכולת לנהל זמן.

למרבה המזל, ישנן דרכים לענות על שאלה זו שתעזור לכם להפגין את הערך שלכם כמועמדים.

בואו נדבר על זה.

ואל דאגה, התשובות האלה אינן "פרפקציוניזם" (זאת הדוגמה שאשתמש בה מכאן והלאה)

1. בחרו חולשה שלא תמנע מכם להצליח בתפקיד.
כאשר שואלים: "מהי החולשה שלך?" רוצים לברר:
  • אם יש לכם מודעות בריאה עצמית בריאה
  • אם אתם יכולים להיות פתוחים וכנים, במיוחד לגבי חסרונות
  • אם אתם מחפשים הזדמנויות לשיפור עצמי ולצמיחה כדי לעבוד על נושאים אלה, ולא לתת להם לעכב אתכם
בסופו של דבר, תרצו להשתמש בשאלה זו כדי להדגים כיצד השתמשתם בחולשה כמוטיבציה ללמוד מיומנות חדשה או לצמוח מקצועית. לכולם יש חולשות - המראיין לא מצפה מכם להיות מושלמים.

2. היו כנים ובחרו חולשה של ממש.
התשובה "פרפקציוניזם" לא טובה, מעבר לכך שמראיינים קצו בה מרוב פופולריות, פשוט מכיוון שזו לא חולשה אמיתית. זהו דפוס המבוסס על פחד המוביל לתגמולים לטווח קצר כמו ביצוע העבודה מוקדם או מעל הציפיות. עם זאת, בטווח הארוך, ניסיון להשיג פרפקציוניזם מוביל לשחיקה, עבודה באיכות נמוכה ואי עמידה ביעדים. שחיקה היא אחת התורמות הגדולות לירידה בפריון בעבודה, תחלופה ומעורבות נמוכה של עובדים - כל אלה עולים לחברה כסף, זמן וכישרון.
במקום זאת, בחרו חולשה אמיתית. מתחת לרצון לבצע עבודה מושלמת טמונה חולשה אמיתית. אולי אתם מפחדים לעשות טעויות בתוך קבוצה או צוות, ולכן אתם משתדלים לעשות הכל בצורה מושלמת כאשר זה גובה מכם מחירים שונים. זו חולשה אמיתית שאפשר בהחלט להתגבר עליה.

3. ספקו דוגמה כיצד עבדתם לשיפור החולשה או למדתם מיומנות חדשה כדי להתגבר על הנושא.
אף אחד לא מצפה שתתגברו על חולשותיכם לגמרי בין לילה. לכל אחד יש תחומים שעליהם צריך לעבוד כל הזמן כדי להתקדם. תחשבו על זה כך - אם הקדשתם שישה חודשים לתזונה בריאה ופעילות גופנית, לא תוכלו לעצור יום אחד ולשמור על ההתקדמות. זהו תהליך מתמשך שצריך לעבוד בו.
על ידי מתן דוגמה לאופן שבו אתם פועלים לשיפור אזור החולשה שלכם, תוכלו לתת למראיין הצצה לכמה תכונות חיוביות בעבודה שלכם:
  • אתם יודעים לזהות ולמתן בעיות שעולות.
  • מצאתם פתרון מועיל לבעיה שאתם ואולי אחרים בצוות מתמודדים איתה, מה שאומר שאתם יכולים להיות משאב מיידי לצוות.

4. אתם מפגינים מודעות עצמית ויכולת להסתכל על אחרים כדי לספק לכם משאבים הדרושים לצמיחה.
לעתים, תצטרכו להסתכל מחוץ לעצמכם כדי להתגבר על חולשה. בין אם אתם מסתכלים על המנהל או על מנטור, הפעולה הפשוטה של בקשת עזרה מפגינה מודעות עצמית ותושייה - שני כישורים שקשה ללמד אותם, אך הם יקרי ערך. שימוש במשאבים שלכם מראה למראיינים שאתם יכולים לפתור בעיות כשהתשובה עדיין לא ברורה. זו תכונת אופי שיש לה מקום תמיד.
שתפו בקצרה דוגמה לתקופה בה ביקשתם עזרה ממישהו בתחום שזיהיתם כחולשה. זה נותן תמונה ברורה של האופן שבו תעבדו עם הצוות כדי לאזן את החולשה הזו.

5. אל תפלו ליהירות וגם אל תזלזלו בעצמך.
הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות כאשר אתם משיבים לשאלה "מהי החולשה שלך?" היא להפגין ביטחון בתשובה. (גם אם עצם הביטחון הוא החולשה, המשיכו לקרוא.) גם אם אינכם האנשים הבטוחים ביותר, אני מניחה שאתם לפחות כנים עם עצמכם. אם זיהיתם חולשה ואתם בטוחים לגביה, תנו לביטחון להוביל בתשובה. אין צורך להתבייש במשהו שאתם באמת לא הכי טובים בו כל עוד אתם עובדים כדי להשתפר.
לפני שתתחילו להביע חולשה אמיתית בפני המראיין, תרגישו בנוח עם סוגי התשובות שלא גורמות למנהלים לא לרצות לעבוד איתכם. תסתכלו על הדוגמאות הבאות ומצאו מה מהתחומים מתאים לאישיות ולסגנון העבודה שלכם. לאחר מכן, התאמנו לדבר עליהם בקול כך שיזרמו מכם באופן טבעי.
להלן דוגמאות לנושאים שבהם לפעמים יש לאנשים חולשות: סבלנות - הכלה של טעויות אישיות/בצוות, ארגון - ניהול זמן ומשימות, חוסר ביטחון - נסו לחשוב אולי על משוב שנתתם לחבר/ת צוות 1:1 ודברו עליו, זה נותן את המקום של בניית הביטחון, דיבור בפני קהל, עבודה עם נתונים

יש כוח בכל חולשה
לא משנה אם אתם גרועים במספרים או שאתם נלחצים מלדבר מול קהל, יש כוח מאחורי כל חולשה. הכוח הוא באיך אתם עובדים כדי להתגבר על זה. ללמוד מחברי הצוות המצטיינים בתחומים אלה היא דרך מצוינת להראות שתעבדו טוב בצוות וכי אתם יודעים כיצד להשתמש במשאבים קיימים כדי לפתור בעיות. השתתפות בקורסי פיתוח מקצועי מראה שאתם מוכנים לפעול לשיפור. לא משנה אילו מהתשובות הללו תענו, הן תעזורנה לכם לצמוח ולהתקדם לעבר הציפיות מהתפקיד.

בהצלחה!!
על המחבר
ברכי ש
ברכי שפירו - מומחית בליווי נשים חרדיות למציאת עבודה

קצת עלי,
צמחתי מפיתוח תוכנה, אבל מעבר לפיתוח מאד אהבתי תמיד את העבודה עם האנשים.
אחרי מספיק שנים בהייטק - עברתי לצד השני כמגייסת, ליויתי תהליכי מיון וגיוס, חקרתי את עולם העבודה המשתנה, דבר שהתעצם בעקבות משבר הקורונה ופיתחתי אסטרטגיות מציאת עבודה מתקדמות.

אחרי הניסיון שצברתי בעבודה משני צידי המתרס, אני יודעת שלאישה חרדית יש אתגרים שאין לכל אישה בעולם זה:
השפה, המונחים, הערכים, הקונפליקטים התורניים וההלכתיים - כל אלו מלווים את יומה, את החלטותיה ואת מעשיה. בכל מה שאני עושה - אני מאמינה בקידום ציבור הנשים שלנו מתוך שמירה על כל אלו.
הדרך שלי היא קידום נשים חרדיות להצלחה, כל אחת מן המקום שבו היא נמצאת.

כיום אני מביאה את הידע הטכנולוגי שלי והניסיון הרב בגיוס במגוון תחומים לעבודתי היומיומית בליווי נשים חרדיות למציאת עבודה.
יחד אנחנו בונות אסטרטגיה לניהול תהליך מציאת העבודה, עובדות על כתיבת קו"ח איכותיים, מתרגלות איך לפנות למגייסים באופן שיגרום להם לענות ולהתרשם, להתראיין במקצועיות ובביטחון עצמי ולעשות את כל ההשתדלות כדי למצוא משרה טובה ומתאימה בעז"ה.

תגובות

תודה רבה.
מרתק.
אשמח מאוד לקבל דוגמאות ספצפיות לחולשות שעונות על הקריטריונים בכתבה.
תודה. שמחה לשמוע.

מעתיקה לך מתוך המאמר (משום מה לא מצליחה לצטט):
להלן דוגמאות לנושאים שבהם לפעמים יש לאנשים חולשות: סבלנות - הכלה של טעויות אישיות/בצוות, ארגון - ניהול זמן ומשימות, חוסר ביטחון - נסו לחשוב אולי על משוב שנתתם לחבר/ת צוות 1:1 ודברו עליו, זה נותן את המקום של בניית הביטחון, דיבור בפני קהל, עבודה עם נתונים

מתחבר לך?
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

More from ברכי ש

שתף את המאמר

למעלה