הודעת דוברות
משרד הכלכלה והתעשייה: 95 מלש"ח לתכניות סיוע לעסקים קטנים ובינוניים
ביצוע התאמות לתקופת הקורונה וסיוע בשדרוג תשתיות התקשורת של העסק לסיבים אופטיים
שתפו:

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "משבר הקורונה לימד אותנו את חשיבות השיווק והמכירה של עסקים קטנים ובינוניים באופן מקוון. לאחר הביקושים הגבוהים למסלולי הסיוע, אנו במשרד הכלכלה פותחים מקצים נוספים לתוכניות המבוקשות ומקצים עשרות מיליוני ₪ לשיפור פעילות העסקים הקטנים והבינוניים, ליצירת רציפות הפעילות בתקופת הקורונה והיערכות ליום שאחרי המשבר"
הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה יוצאת במקצים נוספים של תכניות לתמרוץ וסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים בתקופת הקורונה.
מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, רן קוויתי : "משבר הקורונה הביא עמו אתגרים רבים לעסקים. בעלי עסקים נדרשו לבצע התאמות מיוחדות לשם עמידה בתו הסגול הסוכנות יוצאת בפעימה שנייה למענקים ואני מזמין אתכם להיכנס לאתר הסוכנות העסקים קטנים ובינוניים ולממש את הזכאות."

על התכניות:
מענקי סיוע להגברת הפעילות העסקית באופן מקוון וביצוע התאמות נדרשות בבית העסק בשל התפרצות נגיף הקורונה.

מטרת התכנית לסייע לעסקים להגדיל את היקף הפעילות העסקית המקוונת וכן להתאים את עצמם לעבודה בשגרת הקורונה.

העלות התקציבית של התכנית מוערכת בכ-75 מיליון שקלים והיא נועדה לסייע לעסקים שיבחרו לשדרג את העסק לרבות מעבר למסחר מקוון לרבות סליקה באתר, שילוח והוצאות נלוות. מטרת המענק לאפשר לעסקים לשדרג את העסק ולהתאימו למגבלות הנדרשות כעת, וכן להתכונן להמשך פעילות, גם במקרה של חידוש הסגר וכן לכסות בין היתר רכישה והתקנה של ציוד והתאמות פיזיות שנועדו להתאים העסק לתו הסגול, לרבות מחיצות.

גובה המענק יקבע כנגד הוצאות העסק על ההתאמות הנדרשות, ויכסה כ-50% מגובה ההוצאות ועד כ-5000 ₪ לעסק לא כולל מע"מ. עסק המעוניין לקבל המענק יכול להגיש "בקשת זכאות" לקבלת הסיוע באמצעות טופס דיגיטלי באתר האינטרנט של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה. עם שליחת הטופס, יקבל העסק מייל עם אישור זכאות שיעמוד בתוקף למשך 90 יום. לאחר מכן תתבצע שיחה לעסק לצורך מתן הסבר על תנאי המענק והזכאות ולצורך שליחת קישור להגשת דרישת התשלום. דרישות התשלום ייבחנו, ולאחר אישורן יעבור התשלום לעסק בתנאי תשלום "שוטף +30".
תכנית מענקים למימון חיבור עסקים לתשתית תקשורת מתקדמת מבוססת סיבים אופטיים (FttH – Fiber to the home)

משבר הקורונה הבליט את הצורך בקיומן של תשתיות תקשורת איכותיות, מהירות ואמינות, שיאפשרו עבודה מרחוק במגוון ענפי המשק. המעבר לעבודה מרחוק על ידי מרבית המשק הוביל לגידול בצריכת האינטרנט הביתי במהלך המשבר, שיצר עומסים רבים, ותלונות על נפילות חוזרות ונשנות בתשתיות האינטרנט.

המציאות החדשה הובילה להאצת תהליך השיפור של תשתיות התקשורת בישראל. השימוש בתשתיות תקשורת מתקדמות יסייע לעסקים לקיים ולהרחיב את הפעילות הדיגיטלית, באופן שבו גם אם יידרשו להפעיל את העסק מרחוק, תשתיות התקשורת יאפשרו המשך פעילות תקינה.

כבלי סיביים אופטיים מאפשרים להעביר כמות גדולה של נתונים במהירות ואמינות גבוהות. נכון להיום, תשתית ה- FttH היא טכנולוגיית התקשורת הנייחת המתקדמת ביותר, והיא מאפשרת חיבור יציב, מהיר וסימטרי. תשתית מבוססת סיבים אופטיים בתצורת FttH תוכל לשדרג את מהירות הגלישה של העסקים עד ל-1,000 מגה לשנייה, שתאפשר, בין השאר, שימוש חלק ויציב באפליקציות שיחות ועידה למיניהן, עבודה מרחוק במערכות מורכבות המותקנות באתרים מרוחקים, ומתן שירות אפקטיבי מרחוק ללקוחות.

במסגרת התכנית, שעלותה התקציבית עומדת על 20 מיליון ₪, העסקים יקבלו מענק בגובה 1,000 ₪ כולל מע"מ עבור חיבור לתשתית FttH שבוצע החל מאפריל 2020 ורק עבור תכנית שעלותה החודשית אינה עולה על 250 ₪. עסקים המעוניינים להגיש בקשה למענק ימלאו טופס דיגיטלי באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, כאשר עם שליחת הטופס, יקבל העסק באמצעות מייל "אישור זכאות" שיעמוד בתוקף למשך 90 יום. במהלך תקופה זו על העסק להגיש "דרישת תשלום" אליה יש לצרף חשבונית המעידה על חיבור העסק לתשתית סיב אופטי. דרישות התשלום ייבחנו, ולאחר אישורן יעבור התשלום לעסק בתנאי תשלום "שוטף +30".

להגשת בקשה לסיוע במימון תשתית אינטרנט בסיב אופטי:
https://www.sba.org.il/hb/landingsSite/Pages/km4.aspx

להגשת בקשה למענק להתאמות בעסק וקידום פעילות בדיגיטל:
https://www.sba.org.il/hb/Pages/default.aspx

דף זה עודכן לאחרונה בתאריך 28.02.2021