פרינט.jpg

הרבה צבע עבר במכונות הדפוס, מרגע המצאתו, בגלגולו המודרני לפני קרוב ל-600 ועד היום. דפוס הוא עולם מרתק המקפל בתוכו לא מעט ידע מקצועי. למי שאינו בקיא בתחום הוא עלול להיות מעט מבלבל. כל מה שצריך לדעת על הפקות דפוס, בכתבה הבאה.

דפוס (פרינט בלע''ז) משמש אותנו כמעט לכל דבר. אולי לא שמתם לב, אבל כמעט בכל יום, אתם עושים שימוש בפרינט באופן כלשהו. בין אם אתם מדפיסים מסמכים או תמונות בצורה עצמאית או בין אם אתם נעזרים בעבודה המשרדית או בעסק בתוצר של פעולות דפוס שונות.

תחום הדפוס התרחב מאוד בעשורים האחרונים. חוץ מספרים ועיתונים, כיום מדפיסים מגוון עצום של מוצרי דפוס כגון: חוברות יצירה לילדים, עבודות אקדמיות, שלטי חוצות,פליירים, תלי דלת, כרטיסי ביקור ,הזמנות לאירועים,רול - אפ ועוד.

כל אלו ועוד רבים וטובים, הינם תוצרים ישירים של עבודות דפוס. אנשים רבים לא מבינים עד כמה תכנון מוקדם ומקצועי של הפקת דפוס, היא משמעותית ועד כמה יעילות ההדפסה, מידת הזמינות שלה ועוד – יכולים להיות בעלי השפעה מהותית על כמות הלקוחות וגיוס לקוחות חדשים.

הפקות דפוס רבות לא מספקות תוצרים ברמה גבוהה וגורמות נזק לא מעט לבעל העסק על ידי בזבוז רב של כסף משאבים וזמן יקר.

כאשר לקוח מגיע לבית הדפוס הוא נשאל מספר שאלות סטנדרטיות על מנת שאפשר יהיה לתכנן את העבודה ולתמחר אותה כראוי.

איך מתכננים הפקת דפוס?

על מנת לתכנן הפקת דפוס חייבים לענות על מספר שאלות חשובות ולקבל החלטות על סמך מידע מקדים. מומחי הדפוס שלנו עושים לכם קצת סדר. המידע שלפנכם עשוי לחסוך לכם המון זמן וכסף .

מה סוגי הדפוס הקיימים?

דפוס אופסט
( Offset printing) – שיטה זו מבוססת על ידי הדפסה באמצעות גלופות אופסט. מכונת הדפוס מעבירה צבע ומים לגלופה. הגלופה נצמדת לבלנקט, כתוצאה מהמגע מועבר חלק מהצבע אל הנייר. שטח פני הלוח מורכבים משני אזורים נבדלים:

אזורים שיקלטו צבע ויעבירו את הצבע אל שמיכת הגומי בלנקט ויודפסו , ואזורים שלא יקלטו צבע ולא יעבירו את הצבע אל שמיכת הגומי בלנקט ולכן לא יודפסו. שיטה זו מתאימה לכמות גדולה של הדפסות

דפוס דיגיטלי ( Digital printing) - תהליך ההדפסה הינו מיידי. מזינים קובץ למחשב, מגדירים את סוג הנייר ומדפיסים. בגלל שמדובר בהדפסה ישירה מקובץ מהמחשב, ניתן לשנות את המידע תוך כדי ההדפסה וכך למעשה ניתן לייצר עותקים שונים של אותו מוצר. דפוס דיגיטלי מתאים במיוחד להדפסה בכמויות קטנות, במגוון פורמטים לקשת רחבה של מוצרים כמו רולאפים, פולדרים, כרטיסי ביקור, מדבקות, שלטים, עיטוף רכבים ועוד

גלופה (Printing Block) – תבנית דפוס בולטת של טקסט בכתב ראי, המשמשת בהדפסה טיפוגרפית.

דפוס משי (Silk screen printing) - שיטת דפוס יקרה יחסית, שמאפשרת להדפיס על משטחים מיוחדים כמו פלסטיק, ובד.

איך ניתן להוזיל עלויות?

פשוט מאוד! יש לדעת בדיוק מהי כמות ההדפסה הדרושה (ככל שהכמות גדלה כך מחיר ליח זול יותר) ולהתאים את שיטת ההדפסה ואת הנייר המתאים על מנת לקבל את התוצר הדרוש בעלות הטובה ביותר האפשרית. טעות באחד מהנתונים עלול לגרום להפסד מיותר

זמני הדפסה

פרט חשוב מאוד! חשוב מאוד לתכנן את לוח הזמנים לביצוע ולא לדחוק בתהליך שלא לצורך. לכל עבודת דפוס ושיטת הדפסה יש את משך הזמן שלה. באופן כללי, דפוס אופסט לוקח יותר זמן מדפוס דיגיטלי והדפסת משי על מוצרים לוקחת אפילו עוד יותר זמן. שילוב של שיטות עבודות הדפסה מורכבת עם השבחות תיקח זמן רב יחסית מהפקה פשוטה. לדוגמה: כרטיסי ביקור אפשר לעשות תוך 10 דקות,חוברת תוך כמה שעות.

תכנון תקציב

בסופו של דבר הכל עומד על התקציב הכולל שיש להדפסה. לאחר שהגדרנו מה אנו צריכים באמת מתחילים לתמחר את העלות הריאלית של ההדפסה. כמו בכל דבר יש את רמת הבסיס ורמה משודרגת. לדוגמה ספר בכריכה רכה ופשוטה יהיה זול לאין ערוך מספר בכריכת עור קשה עם השבחות דפוס כגון: לכה סלקטיבית UV,הטבעה עיוורת,אפקט נצנצים,שטנצים וכדומה.

כשהתקציב נמוך ומוגבל מומלץ להדפיס רק מה שנצרך לשם שימוש במוצר ללא קישוטים והשבחות. כמובן שיש לכלול בתקציב גם עליות נוספות כגון אריזה,שינוע ועבודות נוספות המלוות את התהליך.

תעדוף נכון

לפעמים השאלה שצריכה להישאל היא: מה יש לי יותר זמן או כסף? ניקח לדוגמה: עסק גדול שחייב להפיק 1000 חוברות בעלות 8 עמודים לקראת כנס בהתראה קצרה מאוד.

הם שלחו לדפוס את הקובץ עם הוראות הדפסה, מלל וגרפיקה ב- 8 בבוקר, הכנס נערך ב-10 וחצי בבוקר! אם החוברות לא יסופקו בכנס, צפויים נזקים כלכליים לעסק ולכן הקצו לטובת ההדפסה סכום גדול מהרגיל.

במקרה הזה ניתן יהיה להשתמש בשיטת דפוס דיגיטלית ולסיים את העבודה בתוך שעתיים בלבד! לעומת זאת, עסק קטן עם תקציב נמוך יהיה מוכן לחכות 5 שעות ולהדפיס בשיטת אופסט ולו כדי לחסוך כסף רב ולשלם פחות.

גיליונות ניירות ומה שביניהם

הנייר לדפוס מגיע בגיליונות בגדלים שונים וקבועים 70/100 ס"מ – 63/95 ס"מ – 64/90 ס"מ – 57/89 ס"מ. בחירת גודל הגיליון נעשית מתוך שיקולי פיזור העמודים באופן שינצל היטב את מידות הגיליון ללא בזבוז מיותר של נייר ועלויות.

אחר שהתקבלה ההחלטה על איזה סוג נייר להדפיס, צריכים לחשוב גם על עובי הנייר.לכל נייר יש כמה עוביים שונים, המשפיעים על כמה תחומים. עובי הנייר נמדד בגרמים, שזהו משקל הנייר למטר מרובע.

נייר של 90 גר' יהיה דק מעוביו של נייר במשקל 135 גר'. שניהם יהיו דקים משמעותית מנייר במשקל 300 גר'.

לעובי הנייר יש השלכות על עמידות חומר ההדפסה. על איכות הצבע הנספג ועוד.אם הנייר דק מדי ייתכן ובצד אחד ישתקף חלק ממה שמודפס על הצד השני השני.

לעובי הנייר יש השלכה גם על אופן הקיפול של הנייר – אם הנייר עבה מידי הוא "ישבר" בעת הקיפול ותתקבל תוצאה באיכות ירודה ולא אסתטית.

חברת הפקות דפוס בחירה נבונה!

רוב האנשים שניסו לבצע הפקות דפוס מורכבות בעצמם נחלו אכזבה. הם דיווחו בדרך כלל על קשיים רבים במהלך ההפקה, ביזבוז זמן מאמץ והמון כאב ראש.

יש כיום בישראל מספר של חברות המספקות שירותי הפקות דפוס, חלק עיקרי בשירות הוא ליווי התהליך על ידי מומחי פרסום ודפוס של החברה, החל מהשלבים הראשוניים הכוללים: גיבוש רעיון, התכנון, גיבוש המסרים והקריאייטיב ועד לשלבים האחרונים הכוללים ביצוע ההדפסה ,החשיפה, ההפצה והצגת האלמנטים המודפסים בפני קהל היעד המתאים

על מנת שהמוצר הסופי יצא ברמה גבוהה ובגימור מושלם יש לתאם בין בתי הדפוס השונים, לפקח על הביצוע, לשנע את חומרי הגלם, לעקוב אחרי התהליך ולוודא שיש התאמה מלאה בין כל הגורמים, וזה דבר שמשאירים למקצוענים.

חברת הפקות דפוס יודעת לבחור את הספקים בעלי הטכנולוגיה המתקדמת והמשוכללת ביותר והיא רותמת אותה לטובת הלקוח. יכולת זו מאפשרת להפיק מגוון מוצרי דפוס במינימום זמן וברמת גימור גבוהה.

יש לבחור במפיק מקצועי ומנוסה שנותן שירות מעולה,לוקח אחריות, יודע לבצע הדפסה איכותית ומקצועית, מסוגל לספק שירותים נלווים, מקפיד על סדר וארגון בעבודת ההדפסה ונותן לכם מחירים הוגנים ונוחים.

צוות 'גיל פרינט' הותיק והמנוסה מכיר היטב את עולם הדפוס על כל מרכיביו ויודע להפיק מגוון עבודות דפוס תוך הקפדה על מכלול השלבים הרבים של הפקות דפוס, החל משלב התכנון, הקונספט, ההדפסה ועד לשלב ההפצה.

יש לכם משהו להדפיס? דברו עם המומחים שלנו: https://print.pirsumgil.co.il/ 077-2318372