מוקאפ איש כותב.png


לפני תקופה פנה אלי לקוח לצורך מיתוג של חנות תכשיטים חדשה, הוא רצה שהמיתוג יהיה מאד מכובד ומכבד, השם שנבחר על ידו למותג הוא 'BRITIS' (שילוב של המילים 'בריטניה-ישראל').
מתוך הבנה של ציפיות הלקוח והסגנון שאליו הוא שואף, הבנתי שהלוגו אמור להיות נקי ומינמליסטי, עם סמל נפרד מהשם, הבנוי מפיתוח צורני של האות 'B' באנגלית.
אמרתי פרק תהילים, לקחתי דף ועט וניגשתי למלאכה - שירבוט סקיצות ידניות.

תמונה 1.png


לאחר שגיבשתי צורניות מסויימת, ניגשתי לביצוע במחשב, ניסתי אופציות שונות, חלקן יצאו נחמדות, אך בסופו של דבר אף אחת מהן לא השביעה את רצוני, הרגשתי שזה עדיין לא עונה על הציפיות שלי (ואולי גם של הלקוח..).

תמונה 2.png


חיכיתי ליום המחרת וקיויתי שאצליח להגיע למשהו יותר טוב, וב"ה כמו תמיד הסייעתא דשמיא הגיעה ונפלה לי בראש (בלי הודעה מוקדמת:)) צורה מסויימת שנראתה לי יפה דיה, לקחתי דף ועט ושירטטתי אותה.

תמונה 3.png


לאחר מכן ניגשתי לביצוע של הצורה במחשב, בניתי גריד מתאים של רשת ועיגולים והחלתי בנסיונות שונים של הגימור הצורני. לאחר מגוון נסיונות בחרתי בסקיצה שהיתה נראית לי הטובה ביותר.

תמונה 4.png


דייקתי יותר את הצורה, בחרתי בגופן מתאים, קבעתי את עובי הקו בסמל, את המרחק שלו מהטקסט ואת הגודל שלו ביחס לטקסט, קבעתי את עובי האותיות ואת המרחק ביניהן (זו עבודה שלוקחת לי בדרך כלל זמן רב - כדי להגיע לדיוק אסתטי מקסימלי, ככלל, כ-95% מהזמן של עיצוב לוגו אצלי זה הליטושים שלו:rolleyes:).

בשלב מסויים עלה לי רעיון לשידרוג צורני נוסף שיעניק לסמל מראה יותר אסתטי ויותר איזון סימטרי.
בתמונה הבאה ניתן לראות את בניית הסמל על פי הגריד, הפיתוח הצורני הנוסף והלוגו הסופי.


תמונה 5.png


הכנתי הדמיות ושלחתי ללקוח וב"ה הוא אישר, כמה שמחתי :)

בשלב זה התחשק לי ליצור פטרן תואם לשפת הלוגו שילווה את המותג, הלקוח אמנם לא הזמין.. אבל היה לי שווה להשקיע בהתנסות בשביל ההתמקצעות שלי.
התחלתי בסקיצות ידניות על גבי מחברת חשבון, זו היתה עבודה קשה שדרשה הרבה ריכוז איך למקם את הצורות ביחסיות נכונה.

תמונה 6.png


אחרי שמילאתי כמה עמודים 'נפל לי האסימון' שהרבה יותר קל ליצור את הפטרן במחשב, משום שהכפלת הצורות היא מדוייקת ואוטומטית. ניגשתי למחשב, יצרתי גריד של רשת והתחלתי בניסויים שונים כולם על בסיס הסגנון הצורני של הלוגו.
לאחר 13 ניסויים שכללו ניסוי של צורות בסיס שונות וניסוי של פריסות שונות עם אותה צורת בסיס, הגעתי לסקיצה שאמנם לא היתה מושלמת בעיני, אבל מספיק יפה כדי להשתמש בה.

תמונה 7.png


בתמונה הבאה ניתן לראות את הגריד של צורת הבסיס ואת תהליך היצירה של הפטרן, עם הצעה לעיצוב נייר עטיפה.

תמונה 8.png


השלב הבא והאחרון היה כמובן עיצוב מודעות פרסום.
בתמונה הבאה תוכלו לראות מודעות עם הפטרן משולב בתוכן.

תמונה 9.png


תודה לכל מי שקרא עד כה :)
והכי חשוב זה לזכור שהקב"ה נמצא גם בפרטים הקטנים ולבקש תמיד סייעתא דשמיא על כל דבר.

שלכם
זהבה הסגל - פרסום קודקוד