תמונה למאמר.jpg

מעוניינים להדפיס ספר אך לא בטוחים מהי הדרך הנכונה? מבולבלים מרוב סוגים שונים של כריכות, גימורים, תפירות והדבקות?הדפסת ספרים היא אכן נושא מורכב בעל דקויות רבות, אך הבנה טובה של האלמנטים העיקריים תוביל לתוצאה מצוינת.אז איך מדפיסים ספרים?

המומחים של 'גיל פרינט' עושים לכם סדר:

מעבר לתוכן, יש את העימוד שחייב להיות נכון, יש את האיורים הגרפיים או אפילו את הציורים המלווים את הספר וכל מה שלמעשה עושה מכל הטקסט את הספר המושלם.

איזה סוגי כריכות יש ?

כמו שאתם יודעים,על מנת להדפיס ספר יש לקבל כמה החלטות בדרך. ספרים מגיעים בצורות, גדלים, עיצובים וצבעים שונים. כדי לבחור את סוג הספר המועדף עליכם, אתם צריכים להכיר את כל האפשרויות שניצבות בפניכם:

כריכת סקאיי או עור

מדובר בסוג כריכה שנפוצה בעיקר בספרי קודש. היא בעלת מראה מכובד ומהודר במיוחד, וכוללת גם עיטורים והשבחות מגוונים. תוכלו לבחור סוג זה עבור ספר שתרצו שיהיה בעל מראה יוקרתי במיוחד, או עבור ספר קודש שתרצו להדפיס בהקדשה אישית.

כריכה קשה

אין דבר יותר מעצבן מספר חדש שנראה ישן, בגלל שדפיו מקומטים, לכן יש סיבה שכריכה קשה היא הצורה הקלאסית ביותר של ספר. הכריכה הקשה משווה לו מראה איכותי ויוקרתי, כמו גם שומרת עליו מפני התקמטות של דפיו. כמובן שיש גם חסרונות לסוג זה, כיוון שהוא כבד יותר, לכן דורש אופי מסוים לספר אותו אתם מעוניינים להדפיס.

כריכה רכה

סוג זה של כריכה נפוץ בספרי לימוד או ספרי קריאה, כיוון שהינו בעל עלות נמוכה ומשקלו קל יותר. למרות עלותה הנמוכה הכריכה הרכה היא בעלת מראה מבריק ויפה, אשר גם אותו ניתן לשדרג באמצעים שונים.


איך בוחרים חברת הפקות דפוס?

ראשית, יש לבחון את היכולות המקצועיות של המקום. למשל, אלו מדפסות עומדות לרשותו, אלו אמצעי כריכה הוא יכול להציע וכמובן איזה ניסיון וידע מקצועי עומד לרשות העובדים במקום.

שנית, יש לבחון את היכולת של הצוות לעמוד בלוח הזמנים, זאת על מנת שיוכלו להציע שירות ברמה הגבוהה ביותר, בהתאם ללוח הזמנים של הלקוח. ככל שהתהליך יימשך יותר זמן, זה עלול לדחות את מועד הדד ליין ולעכב את יציאת הספר. זה יכול לעלות ללקוח לא מעט כסף.

שלישית, חשוב מאוד לבחון את הנקודה מה הם תנאי השירות של המקום, כולל מה הן העלויות, אילו תיקונים המקום מבצע, כיצד מעבירים לו את הקבצים השונים, וכל מה שקשור לתהליך ההדפסה בפועל.
עוד מאמרים וטיפים על הדפסת ספרים תוכלו למצוא באתר של גיל פרינט . בהצלחה!