1607936297872.png



תשמעו סיפור מוזר ונורא עצוב:

בבית הדין במרכז הארץ נפתחה תביעה מוזרה: בחורה בשם ברכי תובעת את אחד מהסופרמרקטים המובילים בבני ברק בטענה שחייה נהרסו לגמרי בגללם. וכך היא טוענת בפני הדיינים:

אני תלמידה בקורס צילום, לצורך הקורס הייתי זקוקה לאביזרי צילום שונים. רקעים, וכו' העדפתי כמובן ציוד יש שניה בהתחלת דרכי.
לשם כך בס"ה הדפסתי ותליתי בסופרמרקט "יש אושר" (שם בדוי) מודעה בנוסח הזה:

בחורה חרדית בת 18 הלומדת צילום, זקוקה לציוד יד שניה.
המייל שלי ליצירת קשר:
B05276123456#gmail,com
הטלפון: 05276123456
הכתובת: רחוב אברהם יצחק ויעקב 33

לאחר שבועיים בלבד, (- ממשיכה הבחורה לתאר): תיבת המייל שלי קרסה מהצעות מגונות של אנשים רעים, תמונות מהזן הגרוע ביותר, שנשלחו למייל האישי שלי. ספאם רב, הכולל וירוס כופר שתקע לי את המחשב ו'השתלט' על כל המידע הרב שנצבר בו הכולל תמונות, עבודות, וכו'

הפניות שפנו אלי - טוענת ברכי, היו בוודאות בעקבות המודעה שנתלתה בסופרמרקט "יש אושר", היות ורק שם פרסמתי את המודעה המדוברת והפניות היו בעקבות המודעה על אביזרי צילום.... כפי שכתבתי במודעה. אין זאת כי אם בסופר "יש אושר" מסתובבים מנוולים שקוראים מודעות ומטרידים אנשים. צריך לסגור את הסופר לאלתר! בושה שיש סופר כזה בעיר חרדית!

הדיינים שמעו את טענתה בכובד ראש וביקשו מבעלי הסופר להגיב לטענה. וכך הסבירו בעלי הסופר-מרקט:
בסופר הענק שלנו מבקרים מידי יום אלפי לקוחות מהציבור החרדי, אנו מקפידים על קלה כבחמורה, תוכלו למצא אצלנו רק מוצרים כשרים למהדרין, ואפילו העובדים שלנו מגיעים מתוך החברה החרדית תוך הקפדה על כל ההלכות בדיני עבודה. אנו מתאמצים מאד להביא ללקוחותינו סחורה במחירים הוגנים. אין לנו קשר או יכולת להיות אחראים למעשיהם של הלקוחות והמבקרים בחנות בגין קריאת מודעה שפורסמה בכניסה לסופר, רשת הקניות שלנו נגד מודעות פיראטיות מסוג זה שברכי תלתה בכניסה לסופר, המודעה נתלתה ללא רשותנו ובוודאות שאין לנו קשר עם הפרשיה.

אתם בטח קוראים את המעשיה המטופשת הזו, ומשפשפים עיניים, כיצד יכולה להיות תביעה כזו? ברור לחלוטין שברכי פרסמה מודעה בה חשפה פרטים שלא היתה אמורה לחשוף. ומדוע עולה בדעתה שהסופר אשם בכך?


גולשים יקרים, הבה אשתף אתכם בכנות: ברכי לא לבד. אתמול בבוקר קיבלתי פניה דחופה מאחד הרבנים החשובים בדורנו עם הסיפור הזה: הגיע אליו אדם בכאב רב מספר לו: הבת שלי פרסמה באתר פרוג מודעה, ובעקבות כך הגיעו אליה מיילים מזעזעים מאדם 'חרדי' שממש מטריד, השם ירחם. צריך לסגור את האתר הזה כנראה.

אני מתאר לעצמי, שכנראה אתם כאן באתר מחייכים על חוסר ההבנה של אנשים, אבל לי עצוב. עצוב לי מאד.


bermix-studio-F7DAQIDSk98-unsplash.jpg




נקרא לילד בשמו: פרסום של מייל במקומות ציבוריים ברשת הוא מעשה חסר אחריות, זה לא משנה אם מפרסמים את המייל באתר פרוג, נטפרי, אתרוג, או נתיב. אין שום סינון שיכול למנוע מאנשים לקרוא ולראות את כתובת המייל שפרסמתם מבלי לייחס לכך חשיבות.

כאשר תפרסמו מייל 'חרדי', (נו? זה הרי המספר הכשר שלי 'שטרודלג'ימיילנקודקום'), אז הנה קיבל הפושע על חשבון הבית גם את מספר הטלפון שלכם.

ולמה זה גרוע יותר מלפרסם מספר טלפון בספר טלפונים, כי היום באמצעות כתובת מייל בלבד אין לכם מושג כמה מידע אפשר להשיג על האדם, בעת שאנחנו גולשים ברשת אחנו משאירים מאחור פירורי לחם רבים המספקים מידע עליכם מי אתם איפה אתם גרים, מה אתם עושים ביום יום וכו'... לא תמיד שמים לב..

אגב, לצד כל האנשים הגרועים, יש גם רובוטים שיודעים לסרוק אתרים ולדגום משם כתובת מייל... כתבת מודעה תמימה באתר כלשהו ברשת? תצפה להודעות ספאם.

המודעות באתר פרוג למוגנות ברשת
בפרוג מתריעים על כך ללא הרף. הררי טקסטים נכתבים על כך בפוסטים, וכו'. ובעקבות כך חסמנו את האפשרות לכתוב ולפרסם כתובת מייל באופן ציבורי. ואז באה גברת ברכי אחת. ומתחכמת, היא מצליחה לעקוף את המנוע של פרוג בגאונות על! היא תכתוב כתובת מייל עם סמיילי או סולמית במקום @. האם אנחנו בפרוג צריכים לתת הסברים על טיפשותה... או אולי להיות אחראים למודעה שנתלתה כאן עם כתובת מייל בוודאות בניגוד להסכמתנו?


ועוד כמה מילים על מוגנות ברשת.
משום מה, המודעות לנושא הזה בחברה החרדית נמצאת בקאנטים! מישהו חשב על כמויות גולשים שרואים כל כתובת מייל שתפרסמו כאן? האם הייתם מעזים לפרסם את מספר הזהות שלכם + מס' חשבון הבנק שלכם, במודעת ענק בדרום תל אביב? זהו, שעם מספר זהות לא יכולים לעשות לכם הרבה ועם מספר חשבון הבנק שלכם אפשר רק להפקיד לכם כסף (והלוואי), אבל פרסום מייל ברשת זה לגמרי רולטה רוסית: אפשר למלא בתוכן גרוע באבחת מקלדת קלה, ואתם לא תוכלו להתגונן. כמה שתעבירו לספאם הזבל יכול להמשיך להגיע פעם אחר פעם מכתובות זמניות אחרות.


ועוד בנושא: האם חשבתם פעם על המיילים המטומטמים להחריד שאתם מקבלים מנשיא ארה"ב, מביל גייטס, ממרק צוקרברג, מבכיר מיחידת הסייבר, או מעורך דין המלווה תהליכים במשרדו של שר האנרגיה, וירוס שישמיד לכם את המחשב, תרומה של 32 סנט לכל אדם שתעבירו ואם לא תעבירו אין לכם לב!!!!! (עם הרבה סימני קריאה), ועוד ועוד טילי טילים של שטויות? מה עומד מאחורי זה?

זוהי מלכודת דבש לטיפשים! כשמכניסים אותך למייל כזה, נלכדת! בדרך כלל הטיפשים והלא מנוסים לא משתמשים בעותק נסתר, כשם שאינם משתמשים בשכלם... קיבלת מייל מסוג זה? נדפקת! תתחיל להתרגל לעובדה שכתובת המייל שלך נוסעת ומופצת בשיווק רשתי מטופש של איש רע מעללים.

חברים בפעם הבאה שאתם מקבלים מייל בו יש בקשה להעביר הלאה. השיבו לשולח תגובה חריפה, גם אם השולח אדם חשוב לך ותמים שבטוח שהציל אותך מהאקרים טורקים, מהחיסון של פייזר, או מציל ילד חולה סרטן שקלינטון משלם על הטיפול אם יעבירו את המייל.



חנוכה שמח
תשמרו על עצמכם באינטרנט
חיים דיקמן – מנהל אתר פרוג