כידוע שיחות מכירה דרך המייל הן משהו די מתיש.
מצד אחד נדרשת כאן התייחסות אישית ומענה בזמן לכל פונה,
ומצד שני השיחות חוזרות על עצמן באותו נוסח
עד שלפעמים מרגישים שעדיף שהן כבר לא תגענה...
איך מקצרים ומייעלים את התהליך הזה?
אז היועצות העסקיות כבר מזמן למדו אותנו להכין נוסח אחד
לכל שירות ומוצר כדי לחסוך את הכתיבה כל פעם מחדש.
אבל אני רוצה לספר לכם על תגלית מדהימה שמצאתי בתיבת הג'ימייל שלנו,
ממש הגאונות שבפשטות.
ומאז אני משתמשת בה ללא הפסקה...
שמחה לשתף ואשמח לשמוע שאתם מתפעמים גם כן ונעזרים בגילוי המבריק.
למעשה מדובר בפונקציה שלא קיימת זמן רב והיא הוספת חתימה:
המטרה של המפתחים בגוגל היתה לאפשר לכל אחד
לשנות את החתימה שלו לכל תוכן ולכל נמען לפי אופן ההצגה שהוא רוצה להציג את עצמו.
אנחנו נשתמש בפונקציה הזו כדי לנהל שיחות מכירה
או בשביל כל תכתובת שיש בה חזרתיות,
בלי הצורך לכתוב שוב ושוב מחדש את אותה התגובה בדיוק,
וגם כדי לחסוך לנו העתק-הדבק מקבצי וורד/מיילים ישנים.
ובכן:
לחיצה על סמל העט מעלה תפריט עם האופציה של ניהול חתימות.
בוחרים אותה ומגיעים לפה:
נבחר בתווית חדשה וניתן לה שם.
הקפידו לציין שם שברור לכם ממנו היטב מה תוכן החתימה.
כי ברגע שמתנסים עם זה, זה כל כך כיף ומקל על החיים
כך שיתווספו לכם עוד ועוד חתימות כאלו,
ומרוב תוויות אתם עלולים לשכוח מהי התווית שמכילה את המענה שאתם רוצים לתת עכשיו.
כעת יש לנו תווית חדשה עם השם שקבענו.
עכשיו אנחנו צריכים להכניס את התוכן של המענה האישי-אוטומטי בחלונית בצד שמאל:
אפשר לנסח בתוך התיבה הזו,
ואפשר גם שתוך כדי התכתבות עם לקוח,
כשאתם רואים שכתבתם מענה מפורט שיכול להתאים לעוד כמה,
פשוט להעתיק את התוכן, להכנס לניהול חתימות ולהדביק ישר פה.
אפשר גם לצרף תמונת לוגו/הסברים וקישורים למה שצריך.
הכל ישמר ולא תצטרכו להוסיף כלום שוב ושוב!
(לבד מצירוף קבצים שאת זה כן נצטרך לעשות כל פעם מחדש בגוף המייל)
עדיין לא סיימנו,
חשוב:
סמנו את האופציה של: הוספת החתימה לפני טקסט מצוטט בתשובות בלי הקו "--" שנמצא לפניו:
כך החתימה תופיע בלי קווים שמורידים המאותנטיות...
(אגב – בחרו את החתימה שאותה אתם רוצים שתופיע אוטומטי בכל מענה שלכם בחלוניות של ברירת מחדל.
אפשר ליצור תווית חדשה בשביל הלוגו והחתימה הקבועה שלכם)
עוד לא סיימנו!
לא לשכוח לרדת למטה ללחוץ על 'שמירת השינויים'!
זהו, עכשיו סיימנו.
מה שנשאר זה לחכות להזדמנות שהחתימה שיצרנו עונה בה על השאלה,
ואז:
לוחצים על העט של 'הוספת חתימה' ובוחרים את המענה שיצרתם:
עכשיו הטקסט שהכנתם מראש נכנס לכם לתיבת המייל בצירוף הלוגו וכל מה שרציתם.
שימו לב שעדיין אפשר להוסיף ולשנות לפי הצורך הספציפי כי הטקסט פתוח.
זהו!!
מקסים נכון?!!
ברור שנכון
עוד שימוש שמצאתי לזה –
ברשימת תפוצה.
לפעמים אנחנו שואלים שאלה ומקבלים מבול של תשובות מכל הרשומים.
ואז - או שאנחנו מתעלמים וחבל כי זו הזדמנות מעולה ליצירת אינטרקציה,
או שאנחנו מעתיקים-מדביקים עד שכואבות האצבעות, והעסק של השו"ת נמאס עלינו וגם זה חבל,
או שאנחנו יוצרים עוד חתימה כמו שעכשיו למדנו, ופשוט בוחרים אותה,
וכך עונים לכל אחד בזמן ששלח מענה אישי באופן אוטומטי!
טיפ לשיכלול האוטומציה:
תנסחו משהו שעובד טוב גם בלשון זכר וגם בנקבה.
כך לא תצטרכו לשנות את התוכן בכלל ותוכלו לשלוח אותו בלי להעיף מבט אפילו.
לדוגמה: הנוסח: "מה אתה מעוניין"- מתאים רק ליוסי, אבל ליוכבד תצטרכו לשנות ל:"מה את מעוניינת" וזה כבר לא אוטומטי כל כך...
אבל אם תכתבו "מה הנך רוצה" זה יעבוד גם ליוסי וגם ליוכבד.
שניה מחשבה של ניסוח תעזור למענה האישי להיות עוד יותר אוטומטי!
אז עד כאן לגילוי התועלתי שלי,
יש לכם עוד רעיון על איך להשתמש בפונקציה המעולה הזו?
שתפו את כולנו פה ותודה מראש!
ואגב - אם נושא החתימות שלכם מעניין אתכם כשאתם כותבים אותן על המסך,
למה שתהיה סיבה שלא תאהבו ללמוד עליהן כשאתם כותבים אותן על הדף?!
לחצו כאן עכשיו, קבלו במתנה את מפצח החתימות שלי,
ותגלו מהם 6 הסימנים שצריך לדעת כדי לפצח חתימות בלי להיות גרפולוגים!
.