martha-dominguez-de-gouveia-g0PTp89dumc-unsplash.jpg

<<<<בעוד כשבוע יצחק צריך להינשא, להיכנס תחת לחופה, היום הכי מרגש בחייו, אך אביו נפטר לפני כמעט שנה מותיר אותו להתמודד עם אמו האלמנה שחלתה במחלה, והוא לבד בעולם, עם עול כלכלי מטורף שמונע ממנו להיכנס ליום שמחת ליבו ברוגע ובשלווה • סיפורו של יתום>>>>

לפני ארבעה חודשים בערך זה קרה, היום המאושר בחייו, כמעט. לפני ארבעה חודשים וקצת הוא התארס עם בת זוגו לעתיד. אותו היום היה נדמה לו כי השמים רוקדים איתו יחד, ליבו פיזז משמחה ולא היה מאושר ממנו באותו היום.

להצטרפות לגזירה ההיסטורית לחץ כאן 》》》

והאושר לא היה סתם, זה כבר כמעט שנה שיצחק יתום, יצחק התייתם מאביו לפני כשנה, אביו שהיה דמות נאצלת עבורו, חלה במחלה קשה, קשה ואיומה, חודשים לאחר מכן הוא כבר השיב את נשמתו ליוצרה, מותיר אחריו שורה של יתומים, ואת יצחק בכורו.

ויצחק ניסה בכל דרך לשמח את אימו האלמנה, ניסה לעזור לה, ניסה לגדל איכשהו את שאר הילדים, אך ללא הצלחה, חודש לאחר פטירת אביו אימו נכנסה לדכאון עמוק, דכאון שהידרדר במהירות לחולי, היא שכבה במיטתה במשך מרבית היום כאבן שאין לה הופכין.

והוא, יצחק החתן, שהתארס בנתיים לא יודע מה לעשות, שאר אחיו ואחיותיו זזים מידי שבוע ממשפחה למשפחה, מנסים למצוא לעצמם בית חם ונעים, אך הוא תקוע בבית שלו, מנסה לחתן את עצמו, מנסה להחיות את אמו.

החובות כבר הגיעו לסכומים עצומים, האמא בקושי מתפקדת, הכל נפל עליו, הדירה, השכירות, הקניות, הבישולים, הכל. וכעת הוא אפילו לא יכול לחתן את עצמו, פשוט אין לו כסף, אפילו לא שקל.

לעזרה ל42 החתנים והכלות שמתחתנים בחודש חשוון לחץ כאן 》》

בעוד שבוע וקצת הוא אמור להתחתן, יהודים טובים מנסים לעזור לו, בקושי מקום לחתונה הם מצאו, שלא לדבר על צלם, אוכל, שמלת כלה, בגדים חדשים ועוד. הוא מתחתן ממש כשאין לו שקל, במצב הכי קשה שיכול להיות, במצב הכי בזוייה שיכולה להיות.

זה סיפורו של חתן יתום אחד מתוך ארבעים ושניים חתנים וכלות יתומים שעתידים להינשא החודש. הסיפור הזה כמו רבים הגיע לשולחנו של שר התורה כאשר לראשונה מאז נדבק בנגיף הקורונה ולמרות חולשתו נטל רשכבה''ג מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א את עטו ושרבט עלי גליון את המילים הבאות: "כל התורמים סך 420 ש''ח עבור 42 חתנים וכלות יתומים ועזובים הנישאים בחודש חשוון תשפ"א יזכו מידה כנגד מידה לעשות שמחה בביתם בקרוב ממש ללא עגמת נפש".

ברכה נדירה לכל הדעות. מרן שר התורה כותב במו ידיו כי העוזרים יזכו "לעשות שמחה בביתם". אוי, כמה אנשים בוכים על זה שאין שמחות בביתם. כמה אנשים מצפים לבשורה כבר שנים. זוגות שמחכים לפרי בטן, בחור ובחורה שמצפים לזיווג, לא חסר דוגמאות. אצל כולם הצפייה קשה, מכאיבה, נוטלת מנוחה. כעת יש לכם הבטחה שתזכו לעשות שמחה בביתכם.

זו לא סתם הבטחה, מרן שר התורה שליט''א מוסיף: "בקרוב ממש", לא רק שתזכו לשמחה מתי שהוא, אלא השמחה תהיה בקרוב, ולא רק בקרב אלא "ממש". אתם מבינים את המשמעות? כל שנות הצפייה עומדים להיות מאחוריכם. זהו זה. בקרוב ממש אתם תעשו שמחה, בקרוב ממש יגמר שנות הצפייה הקשים. הזיווג יגיע, הילד יגיע, השמחה תגיע. בקרוב ממש.

לקריאת מכתבו המלא של מרן שה"ת לחץ כאן 》》》

רשכבה''ג מרן שר התורה הגר''ח קנייבסקי שליט''א לא מסתפק בשורות אלו והוא מוסיף, "ללא עגמת נפש". לא רק שתזכו לשמחה בקרוב ממש אלא זה יהיה ללא עגמת נפש. אוי. כמה עגמת נפש אנשים עוברים, כמה עגמת נפש אנשים עברו בתקופות של שמחות, עדיף שלא תדעו, והנה יש לכם הבטחה. אתם תחגגו שמחה, בקרוב ממש, ובעיקר, ללא עגמת נפש.

אתם מבינים את המשמעות. השמחה שאתם כל כך מצפים לה תהיה בקרוב ממש בביתכם. בקרוב ממש וללא עגמת נפש. זו ברכה נדירה שכל אחד חפץ בה, כל שנותר לכם הוא לסייע ליתומים האומללים ולזכות להבטחה הכבירה. אסור לכם לפספס את ההזדמנות.