שוק ההון - סיכונים לעומת סיכויים | #2

מה זה ריבית דריבית? מהן שתי צורות ההשקעה האפשריות בשוק ההון? ויש גם תכנית השקעה במניות לחתונת הילדים...
מה הסיכון הכי גדול בהשקעה במניות? למה לא 100% מניות? על כך ועוד במאמר שלפניכם.




אז לפני שאני מרחיבה על איך ההשקעה מתבצעת בפועל, אני רוצה במאמר הזה להרחיב יותר בדבר הסיכויים שיש בשוק ההון, וגם בדבר הסיכונים שיש בשוק ההון, ושאין להתעלם מהם אלא לדעת איך להישמר מהם.



הסיכויים שיש בהשקעה במניות

ריבית דריבית - יש משפט ידוע של אלברט אינשטיין: "הכוח העוצמתי ביותר ביקום הוא כוחה של ריבית דריבית". והוא הגדיר אותה כ"פלא השמיני בתבל"

אז מהו אותו כוח מסתורי של ריבית דריבית? מה זה אומר תכלס על הכסף שלנו?

ריבית דריבית היא פשוט ריבית מצטברת, המחושבת גם על הקרן (סכום החיסכון) וגם על הריבית/תשואה שהצטברה בתקופה הקודמת. (כך זה מוגדר בויקיפדיה.)

נבין את זה יותר טוב עם דוגמה קטנה: שמתם בצד 2000 ש”ח ואתם מקבלים עבורם ריבית/תשואה של 10% בשנה. כמה כסף יהיה לכם לאחר שנתיים?
נכון…יפה מאוד, התשובה היא 2420 ש”ח.

איך?

בסוף השנה הראשונה יש לכם כבר 2200 ש”ח ובסוף השנה השניה יש בידכם 220 שקלים נוספים (10% מ-2200), כך שהסכום הסופי הוא 2420 ש”ח.

עכשיו, זה ברור שלתקופה כה קצרה זה חסר משמעות, אבל אתם יודעים מה קורה כשמריצים את החישוב הזה על פני שנים?


%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-191218_23.jpg

דוגמה להבדל בין השקעה עם ריבית על הקרן בלבד, לבין השקעה עם ריבית דריבית.

בשביל להבין זאת, נחשב זאת בתשואה של 7% לשנה, לתקופה של 20 שנה בשנתי אפשרויות השקעה שונות: באחת מהן יש תשואה גם על הריבית, [ריבית דריבית] ובאחת התשואה היא רק על קרן ההשקעה.

ולצורך הדוגמה נגיד שאנחנו משקיעים 100,000 ₪

אז בהשקעה ללא ריבית דריבית, [התשואה מחושבת רק על קרן ההשקעה] הסכום שיהיה לנו אחרי 20 שנה הוא 240,000 ₪, שזה אומר רווח של 140,000 ₪.

לעומת זאת בהשקעה עם ריבית דריבית, [התשואה מחושבת כל שנה מחדש גם על הריבית/התשואה של שנה שעברה] הסכום שיהיה לנו אחרי 20 שנה הוא 386,968 ₪, שזה אומר רווח של 286,968 ₪.

זאת אומרת שבהשקעה עם ריבית דריבית, ב20 שנה, התשואה הוכפלה ביותר מפי שתיים!!


עכשיו אני רוצה להראות לכם מה קורה בדוגמה שלנו כשטווח ההשקעה היא ל 30 שנה.

בהשקעה ללא ריבית דריבית, [התשואה מחושבת רק על קרן ההשקעה] הסכום שיהיה לנו אחרי 30 שנה הוא 310,000 ₪, שזה אומר רווח של 210,000 ₪.

לעומת זאת בהשקעה עם ריבית דריבית, [התשואה מחושבת כל שנה מחדש גם על הריבית/התשואה של שנה שעברה] הסכום שיהיה לנו אחרי 30 שנה הוא 761,225 ₪, שזה אומר רווח של 661,225 ₪.

זאת אומרת שבהשקעה עם ריבית דריבית, ב30 שנה, התשואה הוכפלה ביותר מפי 3!!

עכשיו אתם מבינים את כוחה של ריבית דריבית? ולמה אינשטיין אמר את מה שאמר?

ולחישוב ריבית דריבית אתם יכולים להיעזר במחשבון הזה

http://www.moneychimp.com/calculator/compound_interest_calculator.htm



מה קורה בשוק ההון

נחזור לשוק ההון. כשאנחנו משקיעים בשוק ההון בצורה נכונה ולא מושכים את הכסף באמצע, אז יש לנו ריבית דריבית על הכסף.

בשונה למשל מדירה להשקעה שקנינו עם משכנתא, שגם אחרי שהחזרנו כבר חצי מהמשכנתא, עדיין אנחנו לא מקבלים יותר שכירות. [חוץ מעליית מחירי השכירות שלא קשורה לאחוזי המימון מהבנק]

למה נתתי בדוגמה תשואה ממוצעת של 7% בשנה?

אני לא רוצה לחזור למאמר הקודם, אבל מי שלא קרא אותו אז כדאי ורצוי שיקרא אותו פה: https://www.prog.co.il/articles/שוק-ההון-סיכונים-לעומת-סיכויים-מאמר-ראשון.987/

לצורך העניין, אני מדברת על השקעה במניות בצורה חכמה, שלכאורה אמורה להניב תשואה של מינימום 7% לשנה בממוצע רב שנתי.

שתי אפשרויות השקעה במניות , וההבדלים ביניהם:

יש שתי אפשרויות להשקיע במניות [וגם בכל שוק ההון].

  • השקעה חודשית שאנחנו משקיעים במניות. [אפשר להשקיע במניות וגם בכל שוק ההון גם בסכומים נמוכים]
  • השקעה של סכום ח"פ שאנחנו משקיעים במניות.
ונביא דוגמה כדי שנבין את ההבדלים ביניהם:
  • השקעה חודשית של 1000 ₪ לחודש למשך 10 שנים, סה"כ השקענו 120,000 ₪. בהשקעה הזאת אחרי 20 שנה מיום ההפקדה הראשונה, [בחישוב 7% תשואה לשנה עם ריבית דריבית] הסכום שיהיה לנו יהיה סה"כ 348,978 ₪, שמתוך זה הרווח נטו הוא 228,978 ₪.
  • השקעה ח"פ של 120,000 ₪ . בהשקעה הזאת [שזה אותו סכום של קרן ההשקעה], אחרי 20 שנה יהיה לנו סה"כ 464,362 ₪, שמתוך זה הרווח נטו הוא 344,362 ₪,
זאת אומרת, שהכנסת אותו סכום רק מההתחלה ולא בתשלומים, תגרום שההשקעה תניב לנו הפרש גדול בתשואה בסופו של דבר, אז למי שיש אפשרות, כדאי לדעת שזו האופציה המועדפת. אבל גם למי שאין כרגע כסף גדול להשקיע, עדיין יכול מחסכון של סכום מסוים כל חודש, להגיע לתשואות יפות מאד.



תוכנית השקעה לחתונות הילדים

אני רוצה להביא לכם אפשרות להשקעה בצורה שתעזור לנו מאד בחתונת הילדים, ונמשיך עם הדוגמה שהבאתי קודם, שאחרי 20 שנה יש לנו 464,362 ₪, ועכשיו בשעה טובה הבן שלנו התארס, ואנחנו זקוקים ל250,000 ₪ [לצורך הדוגמה בלבד] במקום למכור מניות בכזה סכום, יש אפשרות שהיא לכאורה הרבה יותר טובה.

שימו לב בחישוב שנעשה ע"י כלכלנים בכירים, הגיעו למסקנה שכשמשקיעים במניות, ומושכים כל שנה 4% מהכסף - סכום הקרן לא יקטן, ולשמרנים 3%, ובדוגמה שלנו קרן ההשקעה שלנו אחרי 20 שנה היא 464,362 ₪, ובמשיכה של 3% בשנה מהסכום הזה, נוכל למשוך 13,930 ₪ כל שנה מבלי שהקרן תפחת, ובחישוב חודשי זה יוצא 1160 ₪ לחודש, ואם נחשב משיכה של 4% לשנה נוכל למשוך 18,574 ₪ כל שנה מבלי שהקרן תפחת, ובחישוב חודשי זה יוצא 1547 ₪ לחודש.

עכשיו מה שנעשה, זה לקחת הלוואה - או מהבנק או משכנתא, או מהקרן השתלמות וכדו' של 250,000 ₪ ועם ה3-4% האלו נחזיר את ההלוואה, מה שנרוויח מזה, זה לחתן את הילדים מבלי שקרן ההשקעה תקטן.

כמובן שלא תמיד זה אפשרי, תלוי בסכום החיסכון שיש לנו, בגובה העזרה שאנחנו מביאים לילדים שלנו, וכו', אבל זה בהחלט יכול לעזור בחתונת הילדים, ואתם גם יכולים לחשב זאת לפי סכומים אחרים שמתאימים לנתונים שלכם.

עד כאן כדי שנבין את הסיכויים הגדולים שיש בשוק ההון.


OGMT7S0_cut-36i23wnr8er0x26ndi2v40.png


הסיכונים שיש בהשקעה במניות

מייד נשאלת השאלה: למה המלצת במאמר הקודם לשים חלק מהכסף באג"ח, ולא 100% במניות? הרי אמרת שהסיכון הוא ממש אפסי?

על הסיכונים שיש בהשקעה במניות כדאי קודם לקרוא את המאמר הקודם שלי, כדי לדעת איך מקטינים את הסיכונים שיש בהשקעה במניות לכמעט כלום, אבל פה אני רוצה להרחיב יותר על הסיכונים שיש גם בהשקעה בצורה בה דיברנו במאמר הקודם.

הסיכון הכי גדול

הסיכון הגדול ביותר שיש בהשקעה בשיטה הזאת, זה מהמשקיע עצמו!!
כן קראתם נכון, המשקיע לעצמו הוא הסיכון הגדול ביותר שיש.

כבר הבנו [במאמר הקודם] ששוק המניות הוא שוק מאד תנודתי לטווח הקצר, שזה אומר שיכול להיות שיום אחד יהיו עליות בבורסה, ויום אח"כ יהיו ירידות בבורסה וחוזר חלילה. וכן יכולות להיות שנה שבה עליות גדולות בבורסה, ולעומת זאת שנה אח"כ יהיו ירידות חדות בבורסה. אבל כבר הבנו שמשקיעים לטווח ארוך, אז מה זה משנה?

מכירה מתוך לחץ נפשי

אז כבר הבנו שלא מוציאים את הכסף בזמן משבר בשוק, אלא מחכים בסבלנות שהשוק יתאושש בחזרה, כפי שקרה תמיד מאז קום הבורסה לפני כ 150 שנה. העניין הוא שכל זה טוב בתאוריה, אבל מה יקרה באמת בשעת משבר עולמי כשכל הבורסות בעולם יחוו ירידות קשות מאד??

לדוגמה נניח של 50% ירידות בבורסה, וכל העולם יחווה טלטלה עזה, בנקים ענקיים קורסים, חברות ענק פושטות את הרגל, מלא אנשים מפוטרים, וכל יום שומעים על עוד ועוד דברים קשים שטרם היו מעולם, וכל מי שאנחנו מכירים שהשקיע בבורסה כבר הוציא את הכסף, כדי שלא להפסיד יותר, ועכשיו מתפרסמים כתבות בתקשורת שמשבר כזה בבורסות טרם היה, ואין סיכוי שהשוק יחזור למה שהיה, וכו' וכו',

בן אדם שהשקיע את כל הכסף שרק היה יכול להשקיע, למשל 400,000 ₪, במניות, ועכשיו אחרי שהבורסה צנחה ב50% הסכום שיש לו כרגע זה רק 200,000 ₪, אמנם אותו מספר מניות, אבל מחירם צנח בחצי, האם הוא יוכל לעמוד בלחצים כאלו ולא למכור כלל מניות?

אפי' בן אדם שחושב שהוא חזק ואין סיכוי שהוא ימכור - המחשבות האלו יחלפו בראשו בוודאות!!

תחשבו שהבורסה צנחה לא ב50% אלא ב90% כמו שהיה בשנת 1929, ובמקום 400,000 ₪ שהיה לו לפני המשבר, יש לו רק 40,000 ₪ בלבד, מה יעשה האדם בכזה מצב??

הסיכון הגדול ביותר שיש למשקיעים הפרטיים, שהם מעריכים את חוזקם הנפשי יותר ממה שזה במציאות ואח"כ בשעת משבר פשוט נכנעים ללחץ ומוכרים את המניות, ובזה הם נועלים את ההפסד שלהם, וברגע שכל הכסף מושקע במניות - הלחץ הנפשי רק עולה.

מכירה מתוך הכרח


תוסיפו לזה את העובדה שגם אותו אדם פוטר מעבודתו, שזה חשש סביר בזמן כזה משבר. הוא זקוק לכסף כדי לחיות, ולקבל הלוואה - לא שייך, כי אין מי שייתן הלוואות - מה שיכריח אותו למכור מניות, כי כל כספו מושקע במניות. בכך הוא יגרום שהוא נועל את ההפסד שלו, כי לא חיכה שהבורסות יעלו בחזרה.

חוסר בפיזור מספק

ישנו עוד חשש, גם אם אפסי, בהשקעה במניות, וזה שבאמת יקרה משהו שלא קרה מעולם, והבורסות יקרסו לבלתי קום... אז נכון שהסיכון הזה הוא ממש אפסי, אבל הוא קיים, וכשכל הכסף מושקע רק במניות, זה סיכון על כל הכסף.


fdgfd800x392.20181224T154452.jpg

אז מה עושים כדי להפחית את הסיכונים?

פיזור נכון של ההשקעות


דבר ראשון לא משקיעים את כל הכסף רק במניות, אלא בעוד דברים! ולכן ההמלצה של האיגוד למשקיע הפרטי - הנה לשים אחוזים מסוימים מהכסף באגרות חוב [כגון אג"ח ממשלתי] שזה גורם לכך ש א. בזמן הירידות החדות בבורסה, לא נהיה באותו לחץ נפשי כמו אחד שהשקיע את כל כספו במניות, ועקב כך החשש שנעשה טעות - קטן.
ב. גם במידה שאותו משקיע יהיה חייב למכור חלק מהשקעותיו כדי לחיות, הוא יוכל למכור את האג"ח וכך הוא לא יצטרך למכור את המניות.

אם אתם שואלים אותי, אני חושבת שפיזור בתוך שוק ההון לבד - הוא לא מספק. אני חושבת שעדיף להשקיע חלק מהכסף גם בהשקעות אלטרנטיביות, ויש אינספור השקעות כאלו, זה יכול להיות דירה להשקעה, משרד או חנות. אחוז מסוים שיש לי בבית אבות, וכן נדל"ן בחו"ל, הלוואות P2P, חנות באמזון, נכס אינטרנטי, סטארטפים, וכו' וכו'.


כמובן שכל תחום שנכנסים אליו צריך ללמוד ולדעת מה הסיכויים שיש בתחום, ומה הסיכונים שיש בתחום, או להתייעץ עם יועץ השקעות אובייקטיבי ואמין, ולא לעשות זאת בפזיזות. וכשעושים פיזור כזה, אפשר גם חלק מהכסף להשקיע בתחום שנחשב כיותר מסוכן [כמו מניות] וחלק מהכסף בתחום פחות מסוכן.


אז מה החלוקה הנכונה?

אין לי תשובה מדויקת, אבל אני דוגלת בפיזור כמה שיותר רחב, על פני כמה שיותר תחומי השקעה.

היתרונות שבזה הם ברורים, שגם בזמן הירידות החדות שיהיו בבורסה - רק חלק מהכסף שלי שם ועל חלק אחר שמושקע בצורה אחרת, אני מקבלת תשואה, וכך בזמן שהשקעה אחת הולכת פחות טוב, השקעה אחרת מחפה עליה.

וכן, נגיד שאני צריכה כסף בעוד 15 שנה, אבל בדיוק באותו זמן שוק המניות נמצא בשפל, אז יש לי השקעות אחרות שאני יכולה לממש.

בקיצור זה מביא איזון לתיק ההשקעות, וגם איזון לנפש בזמני משבר.



אז איך את המלצת על קרן השתלמות שמשקיעה רק במניות?

אחרי שקראתם את כל זה, וגם קראתם קצת בפורום ששם כתבתי שכשיש את הנתונים הנכונים אז כדאי להשקיע בקרן השתלמות או בקופת גמל להשקעה שמשקיעה רק במניות, אז כנראה אתם שואלים את עצמכם איך זה מסתדר אחד עם השני?

אז פה אני רוצה להסביר כמה דברים חשובים:



  1. לא מסתכלים על קרן ההשתלמות בתור תיק ההשקעות היחידי שלנו, שאז צריך לעשות בו את כל הפיזור הזה, אלא מסתכלים על כל ההשקעות שלנו בתור תיק השקעות אחד גדול. חלק מהתיק ההשקעות שלנו מושקע דרך הקרן השתלמות, חלק מושקע דרך קרן הפנסיה וחלק מושקע דרך קופת הגמל. חלק מושקע בתיק ההשקעות בבנק, וחלק מושקע בדירה להשקעה, וחלק נוסף מושקע בהלוואות P2P וכו'.
  2. במקרה של סכום קטן להשקעה, בדר"כ טכנית, אפשר לעשות פיזור פחות רחב, מה גם שהסיכון הוא סה"כ קטן, כי לא מדובר על סכומים גדולים.
לסרטון שמסביר היטב את הסיכונים הללו, ובהתאם למצב הנוכחי בשוק ההון, וכן על פתרונות לזה תראו את הסרטון שפרסמתי פה.




עד כאן למאמר הזה,
אז איך עושים זאת בפועל? איפה קונים את זה? מה הכי מומלץ? מה עם מסים? ומה עם כשרות?
על כך ועוד בעז"ה במאמרים הבאים.



למאמר הקודם

https://www.prog.co.il/articles/שוק-ההון-סיכונים-לעומת-סיכויים-מאמר-ראשון.987/

ועד למאמר הבא, אתם יכולים להרחיב את ידיעותיכם בנושא, גם בפורום הכלכלי שלנו.
https://www.prog.co.il/forums/על-המחיה-והכלכלה.313/
  • תמונות-191218_23.jpg
    תמונות-191218_23.jpg
    KB 656.3 · צפיות: 173
על המחבר
מקצועי בלבד
אזהרה: אני משקיעה חובבת. אינני בעלת רישיון ייעוץ השקעות, או כל רישיון פיננסי אחר. התכנים שאני כותבת אינם מהווים ייעוץ מקצועי, או המלצה לביצוע פעולה בנייר ערך, ואין לראות בהם תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו הייחודיים של כל אדם. כל המסתמך על המידע שאני כותבת מבלי להיוועץ באיש מקצוע, עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד.

ובקיצור: לא יועצת, ולא ממליצה, אין לי רישיון ייעוץ.

תגובות

השקעה לטוח ארוך... בממוצע הבורסה מתאוששת כל 40 שנה ואז אחרי 40 שנה יש משבר חדש והעליה של 40 שנה אחרי זו בעצם התאוששות. לא למשוך את הכסף בזמן מהשקעה גרועה זה פשוט נזק. היה לי השקעה לפני הקורונה, איך שהקורונה התחילה משכתי אותה, תודה לא-ל, אם הייתי משאיר אותה הייתי צריך לחכות מי יודע כמה זמן ויכול להיות שהכסף לעולם לא היה חוזר אלי.
לא צריך להיות חכמולוג ששוחה נגד הזרם. בתקופה של ירידה יותר טוב למכור בחסר לדוגמה. ויש עוד הרבה המה לעשות כדי לבטח את הכסף לפני שמתחילה ירידה- כל מקרה לפי עניינו.
השקעה לטווח ארוך טובה במקרה של השקעה בחברה לפני הנפקה. שאז אתה שם עליה את הכסף מתוך אמונה בחברה הזאת, ואפשר להרויח מזה רבה כסף לדוגמה: וורן באפט- ברוקשייר הת'אווי. לקח את החברה במצב של לפני קריסה ומשם המשיך איתה לאורך דרכה וממנה עשה את רב כספו. אולם השקעה בחברות יציבות זו לא השקעה אלא מסחר טכני והיא לא אמור להיות לזמן ארוך.
הכי חשוב לפני שמתכננים שקעה רצינית לטווח ארוך לשלוט בכל מה שקשור לחברה, בכל מידע שיש עליה, לדבר באופן אישי עם אנשים בחברה, עם עורך הדין שלה, לבדוק את הסביבה שלה, המצב במדינה שלה, וכו'. כי השקעה לטווח הארוך זה לא הימור- זה השקעה.
 
השקעה לטוח ארוך... בממוצע הבורסה מתאוששת כל 40 שנה ואז אחרי 40 שנה יש משבר חדש והעליה של 40 שנה אחרי זו בעצם התאוששות. לא למשוך את הכסף בזמן מהשקעה גרועה זה פשוט נזק. היה לי השקעה לפני הקורונה, איך שהקורונה התחילה משכתי אותה, תודה לא-ל, אם הייתי משאיר אותה הייתי צריך לחכות מי יודע כמה זמן ויכול להיות שהכסף לעולם לא היה חוזר אלי.
לא צריך להיות חכמולוג ששוחה נגד הזרם. בתקופה של ירידה יותר טוב למכור בחסר לדוגמה. ויש עוד הרבה המה לעשות כדי לבטח את הכסף לפני שמתחילה ירידה- כל מקרה לפי עניינו.
השקעה לטווח ארוך טובה במקרה של השקעה בחברה לפני הנפקה. שאז אתה שם עליה את הכסף מתוך אמונה בחברה הזאת, ואפשר להרויח מזה רבה כסף לדוגמה: וורן באפט- ברוקשייר הת'אווי. לקח את החברה במצב של לפני קריסה ומשם המשיך איתה לאורך דרכה וממנה עשה את רב כספו. אולם השקעה בחברות יציבות זו לא השקעה אלא מסחר טכני והיא לא אמור להיות לזמן ארוך.
הכי חשוב לפני שמתכננים שקעה רצינית לטווח ארוך לשלוט בכל מה שקשור לחברה, בכל מידע שיש עליה, לדבר באופן אישי עם אנשים בחברה, עם עורך הדין שלה, לבדוק את הסביבה שלה, המצב במדינה שלה, וכו'. כי השקעה לטווח הארוך זה לא הימור- זה השקעה.
אתה כנראה לא שמעת על המושג השקעה פאסיבית...

מה שאתה מדבר עליו זה נקרא השקעה אקטיבית!!
לקנות מניות של חברה מסוימת ולמכור לפני הירידות וכו'

רוב הכלכלנים חושבים שהשקעה אקטיבית שקולה להימור, או לבן אדם שמתיימר להיות נביא.

ואני יסביר בקצרה, אם בתחילת הקורונה כולם היו יודעים שבהמשך הבורסה תרד, אז כולם היו מוכרים מיד ואז הבורסה הייתה צונחת לגמרי באותו יום, זאת אומרת שלא כולם חזו את מה שאתה חזית, ואם במקרה הזה הלך לך אם הנבואה [וגם בזה יש להסתפק] אז בפעמים אחרות אתה יכול גם להפסיד הרבה בגלל שהתחזיות שלך לא יתממשו...

ודרך אגב, מי שהשקיע למשל במדדים S&P 500 ו/או נאסד"ק, ולא מכר אותם כמוך, אז נכון שבהתחלה הם ירדו, אבל היום לא רק שהם כבר בחזרה בשיא שלהם, אלא מי שהשקיע בנאסד"ק גם הרוויח עלייה של עשרות אחוזים שהמדד עלה מתחילת השנה עד היום.

בקיצור, בשבילך אני ממליצה לך ללמוד עוד על השקעות פאסיביות בשוק ההון, מה זה? ואיך זה עובד? ומה החכמה הגדולה מאחורי זה? ולמה היום יותר ויותר אנשים פרטיים וגם גופים גדולים הולכים לכיוון הזה? וכו' וכו'.
 
אם בתחילת הקורונה כולם היו יודעים שבהמשך הבורסה תרד, אז כולם היו מוכרים מיד ואז הבורסה הייתה צונחת לגמרי באותו יום, זאת אומרת שלא כולם חזו את מה שאתה חזית, ואם במקרה הזה הלך לך אם הנבואה [וגם בזה יש להסתפק] אז בפעמים אחרות אתה יכול גם להפסיד הרבה בגלל שהתחזיות שלך לא יתממשו...
נגעתי במקרה של אדם עוסק במסחר טכני, ברגע שמתחיל ירידה צריך לברוח ולא לומר לעצמו היום ירד מחר יעלה, והקורונה הוכיחה שהשיטה הזאת צודקת. כמובן שיש לעקוב אחר מגמות.
רוב הכלכלנים חושבים שהשקעה אקטיבית שקולה להימור, או לבן אדם שמתיימר להיות נביא.
אמר פעם אדם חכם, משקיע ממוצע הוא משקיע גרוע. הוא מפסיד. השוק אכזרי בשביל אנשים שמשקיעים בלי יותר מידי הבנה. אם את טיפה מבינה בעניין, ודאי בשבילך השקעה אקטיבית זה הדבר שהכי רחוק מלהיות הימור, אפשר לבטח את ההשקעה באופציות, לתת פקודה קניה מכירה וכו' מי שמשקיע עם יכולת להפסיד הוא משקיע ממוצע והוא סתם לוזר. לא התכוונתי לאנשים מהסוג הזה. לכן אני ממליץ לכל מי שרוצה לסחור בשוק ההון, זה לא כזה מסובך, אבל לא לקחת את זה בתור הימור, אלא לפני זה לקרוא ספרים והכי חשוב זה להתייעץ עם אנשים שהם מבינים במסחר בשוק ההון, וגם שאפשר לסמוך עליהם. והדבר הכי חשוב - לא ללכת למנטור שעשה כסף מקורסים ולא משוק ההון. אלה אנשים שרואים את שוק ההון כקזינו ולכן הם לא יכולים ללמד אחרים, מתוך כזו גישה בעייתית.
ודרך אגב, מי שהשקיע למשל במדדים S&P 500 ו/או נאסד"ק, ולא מכר אותם כמוך, אז נכון שבהתחלה הם ירדו, אבל היום לא רק שהם כבר בחזרה בשיא שלהם, אלא מי שהשקיע בנאסד"ק גם הרוויח עלייה של עשרות אחוזים שהמדד עלה מתחילת השנה עד היום.
הנה כמה נתונים היסטוריים ממשברים קודמים, במשבר הדוט קום S&P 500 ירד ב43% ונדרשו 71 רבעונים לתיקון. בסאבפריים הוא ירד ב48% ונדרשו 22 רבעונים לתיקון. נקודה למחשבה.
אולי תחשבו להשקיע בנדל''ן מניב, לכאורה ענף שורד משברים (יחסית), אבל בקורונה הוא הראה שגם הוא יכול לרדת דרסטית. בקיצור, אין תחליף ל2 הדרכים שהצגתי: או מסחר טכני תוך לימוד מעמיק של כל מושגי המסחר בשוק ההון (לא לסמוך רק על הברוקר), או השקעה בחברה מסוימת שאתה הולך איתה עד הסוף ומזה עושים את הכסף האמיתי. (וזה הכי קשוח).

מאד אהבתי את המאמר, עצם כתיבת המאמר מוכיחה ששוק ההון זה לא צחוק ויש מהללמוד לדעת ולהחכים גם למנוסים שבינינו, תודה רבה ובהצלחה בכל השקעה שתפול לידיכם/שתפלו בה.
 
הנה כמה נתונים היסטוריים ממשברים קודמים, במשבר הדוט קום S&P 500 ירד ב43% ונדרשו 71 רבעונים לתיקון. בסאבפריים הוא ירד ב48% ונדרשו 22 רבעונים לתיקון. נקודה למחשבה.
ואז מה??

שוב, בהשקעה פסיבית ההשקעה היא לטווח ארוך של מינימום 15-20 שנה.
עוד לא קרה שמישהו הפסיד כסף בהשקעה כזאת!!

ומצד שני בהשקעות אקטיביות כמו שאתה עושה, [ובאמת לא צריך לקרוא לזה השקעה בשוק ההון, אלא מסחר בשוק ההון] אז כל יום מחצית מהסוחרים מרוויחים, והמחצית השניה מפסידים.
אני מברכת אותך שתמיד תהיה מהצד המרוויח.

אני גם מסכימה שלאנשים עתירי ידע עודף ו/או חכמים במיוחד, [לדוגמא וורן באפט] יכולים להרוויח יותר דרך השקעה אקטיבית, אבל מה לעשות שרוב האנשים שעושים כדבריך, בסופו של דבר מפסידים יותר ממה שהם מרוויחים.

על ההתערבות של וורן באפט עם אחת מקרנות הגידור הכי יוקרתיות שמעת?
על מה שציווה בירושה שלו שמעת?
על כל המחקרים שנעשו בעניין שמעת?
אז שוב, אני ממליצה לך להבין קודם כל מה זה השקעה פסיבית, ואז תוכל לדון בזה.


ושיהיה לך בהצלחה בכל אשר תפנה.
 
[ובאמת לא צריך לקרוא לזה השקעה בשוק ההון, אלא מסחר בשוק ההון] אז כל יום מחצית מהסוחרים מרוויחים, והמחצית השניה מפסידים.
המחצית השניה שמפסידים הם לא הסוחרים הטכניים אלא אלה שהשקיעו לטווח הארוך ונשארו בבוץ. לדוגמה, סוחר טכני מוכר בחסר ממניות של משקיע לטווח ארוך.
אני גם מסכימה שלאנשים עתירי ידע עודף ו/או חכמים במיוחד, [לדוגמא וורן באפט] יכולים להרוויח יותר דרך השקעה אקטיבית
הפוך בדיוק. העניין בוורן באפט שהאיש אינו שוכר אלא שועל השקעות, כלומר חזאי מדויק של חברות, ולכן רק אדם כזה שמרב הבנתו והתמצאותו בחברות, יכול לומר לעצמו ''חברה פלונית אלמונית נניח מייקרוסופט הולכת לזנק עוד חודשיים והיא תשאר רווחית עוד 35 שנה.
אבל אדם רגיל שאינו שקיע, עליו ללמוד לפחות את הא' ב' של מסחר בשוק ההון. נכון. מסחר. כי זה מה שהוא בדיוק. סוחר. לא משקיע לטווח ארוך עם הכנסה פאסיבית.
על ההתערבות של וורן באפט עם אחת מקרנות הגידור הכי יוקרתיות שמעת?
על מה שציווה בירושה שלו שמעת?
אל תשווי בשום פנים ואופן את קרנות הגידור היוקרתיות של באפט לקרנות ההשקעה האומללות של כל ה'עמך'. אלא שוורן באפט דיבר על קרן סל ספיציפית ומסוימת, ועל קרן גידור מסוימת. (ואנגארד כמדומני) . בבדרך כלל כל הקרנות האלה כשמם כן הם "קרן הצבי" הם נחשבים השקעה בטוחה. זה אבסורד! כל מי שבשבילו שוק ההון הוא הימור הולך ומשקיע שם, וזה- ההימור הכי גדול. ואל תתווכחי איתי על העניין הזה שלא יעלה לי הפיוז פתאום.

כל העשירים השקיעו וימשיכו להשקיע רק בקרנות גידור או השקעות עצמאיות או אקטיביות, ולעולם לעולם לעולם לא ישקיעו בקרנות סל.
בהשקעה פסיבית ההשקעה היא לטווח ארוך של מינימום 15-20 שנה.
אם רווחים כה דלים כמו שתיארת למעלה לא שווה להשכיב את הכסף לישון שם שנת חורף. כסף אמור לעבוד. אז חוץ מהשקעה בחברה שאתה אישית מכיר ויודע כמה היא מוצלחת ובעלת פוטנציאל, אל תשכיב את הכסף, כי עם כל הנפילות והעליות, גם על הצד שלא תפסיד, וגם על הצד שתרוויח, זה יהיה כזה רווח אפסי ודל שלא שווה להניח שם את הכסף בשבילו.

על כן עצתי לך, כמו שכתבתי אסור להיות משקיע ממוצע, תתייעצי רק עם אנשים שמבינים ולא: כתבות שיווקיות באינטרנט (אלה שכתבו אותם ממשיכים להרויח. מכתיבת מאמרים...), כל מיני קורסים של מנטורים נוכלים. תבררי טוב טוב על מנטור. ושיהיה אמין. אמון אפשר להריח למרחוק.

תמשיכי לכתוב על העניין. חשוב מאד לעורר את המודעות.
 
נערך לאחרונה ב:
תראה התגובות שלך לא מתאימות בפורום מכובד.-
ואל תתווכחי איתי על העניין הזה שלא יעלה לי הפיוז פתאום.

בכל אופן שוב אין לי מה להתווכח איתך אם אין לך שום הסכמה לנסות להבין מה זה השקעה פאסיבית.

אל תשווי בשום פנים ואופן את קרנות הגידור היוקרתיות של באפט לקרנות ההשקעה האומללות של כל ה'עמך'. אלא שוורן באפט דיבר על קרן סל ספיציפית ומסוימת, ועל קרן גידור מסוימת. (ואנגארד כמדומני) . בבדרך כלל כל הקרנות האלה כשמם כן הם "קרן הצבי" הם נחשבים השקעה בטוחה. זה אבסורד! כל מי שבשבילו שוק ההון הוא הימור הולך ומשקיע שם, וזה- ההימור הכי גדול.
סתם בשביל הידע הכללי תקרא קצת

בסוף שנת 2007, בתחילת משבר הסאבפריים, התערב המיליארדר וורן באפט עם מנהלי קרן גידור על מיליון דולר כי השקעה במדד המניות S&P 500 תביא אחרי 10 שנים תשואה גבוהה יותר מקרנות אקטיביות.

באפט בחר בקרן סל של חברת ואנגארד מחקה מדד S&P 500 (סימול: VFINX) ומנהלי פרוטז'ה פרטנרס בחרו ב-5 קרנות גידור מנוהלות. תקופת ההשקעה: מ-1.1.2008 עד 31.12.2017.

כעבור עשור באפט ניצח בגדול: הקרן שעקבה אחרי מדד S&P 500 הניבה תשואה שנתית ממוצעת של 7.1%, קרנות הגידור הגיעו לתשואה שנתית ממוצעת של 2.2% בלבד. כל הכסף שהצטבר עבר לתרומה לארגון שנבחר ע"י באפט.

ועל קרן סל כזאת בדיוק כמו שוורן השקיע בהתערבות הזאת מדובר במאמר הזה.

וכן הצוואה של באפט לטיפול בעיזבון שלו זה להשקיע את 90% מהכסף שלו בקרן סל הזאת, ועוד 10% בקרן סל של אג"ח.
 
המחצית השניה שמפסידים הם לא הסוחרים הטכניים אלא אלה שהשקיעו לטווח הארוך ונשארו בבוץ. לדוגמה, סוחר טכני מוכר בחסר ממניות של משקיע לטווח ארוך.
אתה טוען שחצי מהמסחר כל יום מתנהל ע"י משקיעים שקונים או מוכרים פעם ב20 שנה קרנות סל?????
אתה באמת התכוונת למה שכתבת??
 
ציבור יקר! אל תכנסו להשקעה לפני שתלמדו אותהה על בוריה ועל תסמכו על כל "עזרי הבטיחות" המוח שלכם כשהוא שולט, הוא הבטיחות הכי גדולה. כל מי שמדבר בצורה כל כך נלהבת על השקעה פסיבית או שהוא בצד המשכנע או שהוא בצד המשוכנע. תפסיקי לכתוב על השקעה פסיבית כל הזמן. יש צורות השקעה טובות בהרבה ופחות מסוכנות וצריך שהציבור ידע על זה.
הסיפור שלך על וורן באפט כל המשווקים השרלטנים של כל מיני קרנות סל שצצות כפטריות אחר הארנק שלכם, אוהבים לספר אותו יומם ולילה.
הסיפור הזה מזכיר את הסיפור של התמונה של שמשון הגיבור קורע את לוע הארי: פעם אחת הצליח ומוכרים את זה מיליון שנה אח''כ. לא להיות תמימים ולפול בפח! תעבדו עם השכל שלכם ואל תקשיבו לאנשים שאומרים לכם להשכיב את השכל והכסף ב"השקעה בטוחה"
 
נערך לאחרונה ב:
אתה טוען שחצי מהמסחר כל יום מתנהל ע"י משקיעים שקונים או מוכרים פעם ב20 שנה קרנות סל?????
אתה באמת התכוונת למה שכתבת??
ועוד כל מיני מטומטמים מזדמנים שמרגישים את עצמם חכמים. חוץ מזה יש אסטרטגיות השקעה של 100% אי סיכון, ונראה לי שאת יודעת את זה ומשום מה לא כותבת על זה. מחשיד.
 
אל תטיפי לי על פורום מכובד, בשעה (נראה לי מאד, אני לא בטוח לגמרי) שאת עסוקה בשיווק.
ציבור יקר! אל תהיו תמימים ותפלו קרבן בהשקעות הפאסביות הללו. כל מי שמדבר בצורה כל כך נלהבת על השקעה פסיבית או שהוא בצד המשכנע או שהוא בצד המשוכנע. תפסיקי לכתוב על השקעה פסיבית כל הזמן. יש צורות השקעה טובות בהרבה ופחות מסוכנות וצריך שהציבור ידע על זה.
הסיפור שלך על וורן באפט כל המשווקים השרלטנים של כל מיני קרנות סל שצצות כפטריות אחר הארנק שלכם, אוהבים לספר אותו יומם ולילה.
הסיפור הזה מזכיר את הסיפור של התמונה של שמשון הגיבור קורע את לוע הארי: פעם אחת הצליח ומוכרים את זה מיליון שנה אח''כ. לא להיות תמימים ולפול בפח! תעבדו עם השכל שלכם ואל תקשיבו לאנשים שאומרים לכם להשכיב את השכל והכסף ב"השקעה בטוחה"
אני מקווה שאתה באמת מאמין לעצמך, ולא מנסה לרמות את עצמך...
גם ויקיפדיה שרלטנים?
תסתכל בערך מדד S&P 500

ודרך אגב אולי תספר לי איזה קרן שיווקתי פה?
הייתי שמחה באמת להרוויח מזה כמה שקלים.

חוץ מזה יש אסטרטגיות השקעה של 100% אי סיכון,
אין דבר כזה השקעה אקטיבית כמו שאתה מתאר ושהיא ללא סיכון!!!
 
אם אין לך שום הסכמה לנסות להבין מה זה השקעה פאסיבית.
אולי במקום לכתוב על שוק הההון תכתבי על שיווק. אני בטוח שיש לך מה לתרום בנושא. יש לנו כאן עסק עם מקצוענית.

סתם בשביל הידע הכללי תקרא קצת

בסוף שנת 2007, בתחילת משבר הסאבפריים, התערב המיליארדר וורן באפט עם מנהלי קרן גידור על מיליון דולר כי השקעה במדד המניות S&P 500 תביא אחרי 10 שנים תשואה גבוהה יותר מקרנות אקטיביות
נראה לי את בכלל לא קראת מה כתבתי, כי אני הזכרתי את המקרה. שמעתי אותו מאינספור מוכרי גשר ברוקלין.-

הסיפור שלך על וורן באפט כל המשווקים השרלטנים של כל מיני קרנות סל שצצות כפטריות אחר הארנק שלכם, אוהבים לספר אותו יומם ולילה.
הסיפור הזה מזכיר את הסיפור של התמונה של שמשון הגיבור קורע את לוע הארי: פעם אחת הצליח ומוכרים את זה מיליון שנה אח''כ. לא להיות תמימים ולפול בפח! תעבדו עם השכל שלכם ואל תקשיבו לאנשים שאומרים לכם להשכיב את השכל והכסף ב"השקעה בטוחה"
 
נערך לאחרונה ב:
גם ויקיפדיה שרלטנים?
תסתכל בערך מדד S&P 500
כבר כתבתי שכל מי שמראה התלהבות מהעניין או שהוא בצד המשכנע או בצד המשוכנע. לצערנו כמעט כל יועצי השקעות והאנליסטים היום ושלא לדבר על כותבי כתבות באינטרנט, עסוקים בלשווק קרנות סל ומטעים את הציבור שלא מבין כלום בהשקעות. כן. מטעים.
נ.ב. יש השקעה של 100% ללא סיכון, ע''י הרכבת אופציות, ע''י תחכום. את מבינה? העניין פה הוא השכל, פחות המזל.
צריך להכין מראש אסטרטגיית כניסה ואסטרטגיית יציאה. ואפשר ללמוד את זה זה לא מסובך רק צריך לתת ראש.
משקיע לא צריך להמנע מסיכון אלא הרבה יותר מזה משקיע צריך להשיג שליטה. הוא צריך לדעת מה שהוא עושה.
נקודה נוספת בהקשר להשקעות לטווח ארוך: מי אמר שכשתרצה למשוך את הכסף ותהיה מאד זקוק לו לא יבוא איזה משבר נוסף. ראיתי ראיונות עם אנשים בתקופה האחרונה, שכל ה''יועצים'' הרסו להם את החיים עם ה"תשקיעו לטווח ארוך, השקעה בטוחה ומגוונת" והסיסמאות האלה לא עזרו להם כשראו איך כל הכסף הולך להם מול העיניים ונצבט לי הלב. פשוט מחנכים את הציבור להשקיע בלי שמבין בכלל בעניין. הרעיון הוא כזה. מי שבור מבחינה פיננסית שלא יגש לעניין בכלל. זה בכלל לא בטיחותי.
הרבה יותר בטיחותי לגשת לנושא אחרי שאתה שולט בו מכל היבטיו.
לא אומר שהשקעות פאסיביות הם דבר פסול. בכלל לא. השאלה מה הגישה. עם הגישה היא: "אני לא מבין כלום אבל אנליסט פלוני אמר שזה בטיחותי." אז אל תיגש, כי אם אתה מסתכל על זה בתור הימור אתה יכול להפסיד בהימור. אבל אם אתה משקיע מתוך מה שלמדת, כמו וורן באפט שהשקיע בואנגארד. מתוך ידע פיננסי עתיר ורב ניסיון. אז זה עסק ולא הימור. ואם אתה כזה אתה גם יכול להתעסק במסחר טכני ללא חשש, כי תמיד אפשר להתחכם וליזום אסטרטגיות הרכבה מנצחות.
 
נערך לאחרונה ב:
אם בורסה צונחת ב90 אחוז עדיין לא להוציא את הכסף? זה נקרא באידיש: לשחות נגד הזרם. אני מעדיף לשחות עם הזרם. הוא פשוט הוכיח את עצמו.
בשפה המקצועית קוראים לזה ''מגמה'' המגמה היא הגרף. יש מגמת עליה מגמת ירידה ומגמת עליה ומגמת תנועה רחבית. את המגמות בודקים באופן יומיומי. כשאת הולכת לים את בודקת מה מזג האויר והגלים או מסתמכת על "ממוצע 40 השנה האחרונות"... ויש גם דרכים מקצועיות לקרוא מגמות. טוב. לא נגלה את כל הסודות.
 
נערך לאחרונה ב:
נקודה נוספת בהקשר להשקעות לטווח ארוך: מי אמר שכשתרצה למשוך את הכסף ותהיה מאד זקוק לו לא יבוא איזה משבר נוסף. ראיתי ראיונות עם אנשים בתקופה האחרונה, שכל ה''יועצים'' הרסו להם את החיים עם ה"תשקיעו לטווח ארוך, השקעה בטוחה ומגוונת" והסיסמאות האלה לא עזרו להם כשראו איך כל הכסף הולך להם מול העיניים ונצבט לי הלב. פשוט מחנכים את הציבור להשקיע בלי שמבין בכלל בעניין. הרעיון הוא כזה. מי שבור מבחינה פיננסית שלא יגש לעניין בכלל. זה בכלל לא בטיחותי.
הרבה יותר בטיחותי לגשת לנושא אחרי שאתה שולט בו מכל היבטיו.
שוב, בהשקעה של 15 20 שנה, גם אם תמשוך בשיא המשבר, עדיין תצא ברווח!!
לא אומר שהשקעות פאסיביות הם דבר פסול. בכלל לא. השאלה מה הגישה. עם הגישה היא: "אני לא מבין כלום אבל אנליסט פלוני אמר שזה בטיחותי." אז אל תיגש, כי אם אתה מסתכל על זה בתור הימור אתה יכול להפסיד בהימור. אבל אם אתה משקיע מתוך מה שלמדת, כמו וורן באפט שהשקיע בואנגארד. מתוך ידע פיננסי עתיר ורב ניסיון.
להשקיע בקרן סל מחקה מדד, ולא לנסות להמר איזה מניה תעלה היום ואיזה מחר, לא צריך להבין יותר מידי.
ובדיוק בשביל שאנשים יבינו איך משקיעים בצורה חכמה ובטוחה בלי להמר כמו שאתה מנסה לשכנע, כתבתי פה כמה מאמרים בנושא, וגם הרבה מידע בפורום על המחיה.
בשום פנים ואופן לא ממליצה להיכנס לתחום המניות מבלי להבין מה שעושים.

אבל מי ששוב ושוב מוכיח שהוא לא יודע מה זה השקעה פאסיבית, ורק נמצא בבועה וחושב שכל מי שאומר שהשקעה פסיבית היא חכמה ובטוחה הוא שרלטן, אז יש לו בעיה חמורה!!
 
אם בורסה צונחת ב90 אחוז עדיין לא להוציא את הכסף? זה נקרא באידיש: לשחות נגד הזרם. אני מעדיף לשחות עם הזרם. הוא פשוט הוכיח את עצמו.
נכון הזרם תמיד מפסיד!!
יש לך עוד הרבה מה ללמוד.
 
נכון הזרם תמיד מפסיד!!
יש לך עוד הרבה מה ללמוד.
כנראה שצריך לדעת לקרוא זרמים ולא כל אחד יודע לעשות את זה. ברצינות.
אבל מי ששוב ושוב מוכיח שהוא לא יודע מה זה השקעה פאסיבית, ורק נמצא בבועה וחושב שכל מי שאומר שהשקעה פסיבית היא חכמה ובטוחה הוא שרלטן, אז יש לו בעיה חמורה!!
השקעה פסיבית. איזו השקעה פסיבית. ע''י קרנות הנאמנות האיטיות שלך, או ע''י קרנות גידור יוקרתיות.
הרעיון הוא שצריך לדעת לאן אתה נכנס, בזה אין הבדל בין השקעה פסיבית למסחר טכני, הרעיון הוא הידע הפיננסי שלך. אלא שבמסחר טכני הזרם הוא הגרפים והתרשימים ובהשקעה פסיבית הזרם הוא הניסיון של בעלי החברה והרקורד שהחברה צברה.
 
השקעה פסיבית. איזו השקעה פסיבית. ע''י קרנות הנאמנות האיטיות שלך, או ע''י קרנות גידור יוקרתיות.
קרנות גידור הם לא השקעה פסיבית!!
הרעיון הוא שצריך לדעת לאן אתה נכנס, בזה אין הבדל בין השקעה פסיבית למסחר טכני, הרעיון הוא הידע הפיננסי שלך. אלא שבמסחר טכני הזרם הוא הגרפים והתרשימים ובהשקעה פסיבית הזרם הוא הניסיון של בעלי החברה והרקורד שהחברה צברה.
השקעה בקרן מחקה דפוקה כמו וואנגרד למשל טובה יותר מקרנות גידור יוקרתיות, כמו שראית בהתערבות של וורן באפט.
 
ע''י הזרמה פסיבית לחברה מסוימת. לשוק מניות אין טאבו על המושג השקעה פסיבית.
אתה יכול למצוא פירוש חדש למושג הזה, אבל בעולם כשמדברים על השקעה פסיבית לא מדברים על השקעה בקרנות מנוהלות.
 
תכל'ס הלימוד האמיתי של שוק ההון זה מניסוי וטעיה. חכמה לאחר מעשה היא חכמה מושלמת.
נראה שאתה מהמפסידים הכבדים שבטוחים שכל זה היה (רעבע געלט) דמי לימוד.
סיפרת שבנפילות של הקורונה נפלת, ואז מה עשית? קנית שוב? כמובן שלא. מכרת בהתלהבות עוד. ומה קרה מאותו רגע? השוק עלה בצורה מטורפת ועשה זיר חדש. אז נפלת פעמיים :(
כל המשפטים שלך הם ציטוטים מוכרים של תלמיד נלהב של כל המשווקים מסחר בשוק ההון... אל תנסה לשווק לאחרים את מה שנפלת בזה.
אני מוכנה להמר כאן 1000$ אם אתה מוכן להראות תיק שלך מורווח...
אם אתה משקיע מתוך מה שלמדת, כמו וורן באפט שהשקיע בואנגארד. מתוך ידע פיננסי עתיר ורב ניסיון. אז זה עסק ולא הימור. ואם אתה כזה אתה גם יכול להתעסק במסחר טכני ללא חשש, כי תמיד אפשר להתחכם וליזום אסטרטגיות הרכבה מנצחות.
(באפט גם השקיע פאסיבית)
בקיצור המסקנה וזאת ההמלצה לכולם. פשוט להיות וורן באפט:)
תנסה... כשתראה את ההצלחות שלו תראה לנו.
 
נערך לאחרונה ב:
נראה שאתה מהמפסידים הכבדים שבטוחים שכל זה היה (רעבע געלט) דמי לימוד.
סיפרת שבנפילות של הקורונה נפלת, ואז מה עשית? קנית שוב? כמובן שלא. מכרת בהתלהבות עוד. ומה קרה מאותו רגע? השוק עלה בצורה מטורפת ועשה זיר חדש. אז נפלת פעמיים :(
כל המשפטים שלך הם ציטוטים מוכרים של תלמיד נלהב של כל המשווקים מסחר בשוק ההון... אל תנסה לשווק לאחרים את מה שנפלת בזה.
אני מוכנה להמר כאן 1000$ אם אתה מוכן להראות תיק שלך מורווח...
לא נפלתי. הוצאתי את הכסף בזמן. והשקעתי אותו בכל מיני מיזמים.
אין לי בעיה להראות את הגרף כאן. אם מקצועית בלבד תראה לנו.
ותכיני 1000$.
 
נראה שאתה מהמפסידים הכבדים
המצב הקיים הוא שכיום איפה שאני לא שם את הכסף ב''ה אני רואה ברכה, ויש עוד דרכים להרויח כסף חוץ מלשים כסף. בקיצור, תמשיכי לסחור בכיף, אבל אל תחלקי מנסיונך למנוסים ממך בהרבה.
אני משקיע עם שיטות שגם אם ידעת עליהם לא יכלת ליישם אותם בכלל. תמשיכי לכתוב מודעות מידי פעם............
 
@מקצועי בלבד
" אם אתם שואלים אותי, אני חושבת שפיזור בתוך שוק ההון לבד - הוא לא מספק. אני חושבת שעדיף להשקיע חלק מהכסף גם בהשקעות אלטרנטיביות, ויש אינספור השקעות כאלו, זה יכול להיות דירה להשקעה, משרד או חנות. אחוז מסוים שיש לי בבית אבות, וכן נדל"ן בחו"ל, הלוואות P2P, חנות באמזון, נכס אינטרנטי, סטארטפים, וכו' וכו'."

בשביל זה צריך הון ראשוני אדיר, לא??
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  40  פעמים

לוח מודעות

More from מקצועי בלבד

שתף את המאמר

למעלה