בעקבות הזכייה במגזין הבינלאומי לצילומי ילדים INTERNATIONAL KID Model Magazine ביקשנו מיעל מרק לשתף אותנו בתחושות אחרי הזכייה ובתהליך שקדם לזכייה יוקרתית זו.

מאז שנכנסתי לתחום הצילום עקבתי אחר צלמים גדולים כדי ללמוד מהם, בין היתר, שמתי לב שחלקם אף זוכים בפרסום במגזינים בינלאומיים וחשבתי לעצמי, "איך אני מגיעה לזה"?

תמיד הייתה לי איזה פנטזיה כזו.... עד שיום אחד.... פשוט פעלתי. ביררתי איך מגיעים לתחרויות האלה והתחלתי לשלוח תמונות שלי.
המגזין מציג תמונה אחת מכל מדינה בכל מגזין חדש, בחודש שעבר היה לי כבוד גדול לזכות שתמונה שצילמתי נבחרה מתוך כל כך הרבה תמונות שנשלחו ולייצג את ישראל בכבוד.

בהזדמנות הזו רציתי לספר לכם קצת על ההיסטוריה הקצרה שלי, אם זה יעזור למישהו והיה זה שכרי.

אני מחפשת כל הזמן איך לגדול ולצמוח, לא עומדת במקום, מקפידה לשמור על קשר עם צלמים רבים ככל הניתן, לומדת מההצלחות שלהם ומשתדלת גם מהכישלונות כדי לא לחזור על טעויות של אחרים שכן מכל מלמדי השכלתי.

מגיל קטן התחלתי לצלם כל דבר ולתעד, התיקיות שלי במחשב היו מוצפות. עד מהרה, הפכתי לארכיון מהלך וכתובת עבור כל שאי פעם היה זקוק לתמונה ישנה.

לפני שהתחלתי ללמוד צילום בפרוג - שגם לשם הגעתי ממש בסיעתא דשמייא ממודעה באינטרנט, הייתי מעצבת אופנה, היה לי עסק לאביזרי שיער לנשים וילדים, בהתחלה הייתי לוקחת צלמת לצלם לי את הקולקצייה, עד שהחלטתי שאני רוצה לצלם בעצמי, לקחתי מצלמה מקצועית משכנה, ולהפתעתי יצאו תמונות ממש מוצלחות שעזרו לי מאוד בפרסום וקידום העסק.

יום אחד החלטתי שאני צריכה ללמוד איך לצלם באופן מקצועי, ומכאן הכל היסטוריה. נשאבתי לעולם הצילומים, לעולם העריכות, לקחתי קורס בפרוג שבו לימדו אותי אוהד אשר ויעל אייזיקוביץ בצורה מקצועית ביותר – פשוט נהניתי מכל רגע! היחס החם, המזכירות האהובות, לא סתם אומרים שהמקום הזה הוא חממה... הגשתי פרוייקט סיום ויצאתי לדרך עצמאית.

אומרים ש"כל ההתחלות קשות" ואכן כך, ההתחלה הייתה לא קלה כלל. עבדתי בלי סוף ולא ראיתי שקל. היה גם לא פשוט לבנות מאפס בסיס לקוחות שכן אף אחד לא הכיר אותי. אבל זה לוקח זמן, וההתמדה משתלמת. צריך להתמקד ולהתמיד. זה בעצם הסוד. מי שאחוז ב"חיידק הצילום", מתמיד בעבודה קשה וכל הזמן מנסה לשפר, ללמוד ולהתקדם בסופו של דבר יצליח.
צריך להאמין בעצמך ולא להתייאש, אין קיצורי דרך. אבל אין ספק שזה משתלם ולא רק מבחינה כלכלית אלא בעיקר מצד הסיפוק וההנאה שבהצלחה והמימוש העצמי.

ישבתי ימים ולילות על סרטוני הדרכה, עברתי על החומר שלמדתי ופשוט לא ויתרתי לעצמי. פתחתי אתר אינטרנט באמצעות WIX והתחלתי לעבוד מאוד חזק על השיווק של העסק שלי, יצאתי לצילומים גם אם הייתה דרושה נסיעה של 3 שעות ללוקיישן מסויים, נסעתי למקומות מיוחדים נכנסתי למושבים, למטעים לשדות ,ובדקתי מתי העונה הטובה ביותר של כל יבול, ופשוט צילמתי המון! לא להפסיק לפרסם.... זה הסוד!!! לא להפסיק להעלות תמונות, להראות שאתה כאן, אתה קיים ואתה עובד מאוד קשה ומשקיע!!

אני מאוד אוהבת צילומים נקיים, בטבע, כמה שפחות הפרעות ורעשים, תמונות אסתטיות ומוארות, וכך גם בדרך כלל קהל הלקוחות שמגיע אלי. אך למדתי והבנתי שבצילום יש רגעים או מצבים שאביזר מתמזג או אקססוריז מיוחד לבקשת הלקוח מולידים תמונות יפות לא פחות. בעקבות זאת התחלתי באיסוף של מלאי דברים יפים ומיוחדים, ובשותפות עם חברתי הצלמת אלקי גמרמן יצרנו אוסף מרשים של אביזרים שאותו אנחנו משכירים לצלמים שאין ברשותם את המקום והיכולת לאחסן אוסף שכזה, החל מבגדי ניו-בורן ופריטים קטנים ועד לריהוט, ספסלים, סולמות מיוחדים ופריטים שמוסיפים צבע וגיוון לתמונה.

מלבד צילומי משפחות ילדים והפקות שאני עושה, ישנם עוד בקשות מעניינות ומאתרגות, כך למשל לפני כשנה בערך, פנתה אלי, סופרת במקצועה, כותבת ספרי ילדים, ובעקבות סיפורים שקרו החליטה לכתוב ספר עבור ילדים שממחיש להם את הסכנות האורבות להם כשהם חוזרים מהחיידר וכמה שצריך להישמר ולא לדבר עם זרים. היא לא רצתה לעשות סתם עוד ספר, ולכן היא חשבה על רעיון מקורי, לצלם את הסיטואצייה עם איש וילד, ואת התמונה שהתקבלה להפוך לה ע"י עבודה בפוטושופ לציור צבעוני על מנת שיתאים לילדים. יצא פשוט מקסים! הספר צפוי להימכר בחנויות המובילות בקרוב ממש בעז"ה.

בכל יום עבודה ולפני כל לקוח חדש אני עדיין מלאה בהתרגשות - מה שגורם לי להבין שאני במקום הנכון, בזמן הנכון ובעבודה הנכונה!!!

מאחלת לכל הצלמים המתחילים, ולאלה שלא, אל תסתפקו במה שיש תמיד תשאפו ליותר כי השמים הם הגבול!!!

20 (1) (בינוני) .jpg
IMG_2571 לוגו (Medium).jpg
2 (2) (בינוני) .jpg
13 (בינוני) .jpg