אמרנו יום שלישי שנהפך לרביעי ואז עוד שבוע שהתארך לשבועיים, מה באמת קרה?
כבר סיפרנו לכם שחלק מהשופטים חלו בקורונה ולקח זמן עד שחזרו לעצמם במעט ויכלו לקבל את ההחלטה הגורלית מי יהיו התמונות שיזכו באתגר סיכום השנה.
אבל הסיבה האמיתית היא שההחלטה הייתה לא קלה.
מעל 350 תמונות נשלחו, רובן ככולן מושקעות ויצירתיות, כאלו שהיו קוטפים פרסים בינלאומיים בכל קנה מידה, הבחירה הפכה למורכבת, ויכוחים ומצדדים לכאן ולכאן. בסופו של דבר השופטים הגיעו לעמק השווה וסגרו את הרשימה עם התמונות המושקעות והמיוחדות שלפניכם.
ברכות לזוכים!

שקט מתוח, המנחה מכחכח בגרונו באיטיות מרגיזה השמורה לרגעים אלו...
קבלו את התמונה שזכתה במקום הראשון:

5f4fc04171c0f.jpg

תמונה המסמלת את השינוי הדרמטי והדרסטי שהעולם הקטן שלנו חווה בשנה החולפת באמצעים פשוטים ומדוייקים, ברכות ומחיאות כפיים סוערות ל @רחלי שטינברגר על הזכיה בשובר של 5000₪ ש"ח למימוש באחד הקורסים המקצועיים בבית פרוג.
(טיפ קטן: צילום את כבר יודעת, השלב הבא זה עריכת וידיאו, הקורס מתחיל אוטוטו מיד אחרי החגים והרבה בוגרות של צילום כבר שריינו לעצמן מקום)
רחלי צירפה את הטקסט הבא:
"עולם כמרקחה''
השנה היוצאת הכניסה אותנו לתוך עולם חדש. עולם מושגים שלא הכרנו. עולם התרחשויות שמעולם לא חשבנו שניקלע אליהן. עולם שנגיף אחד מסין הרחוקה, הוציא אותו מאיזון ושלח את כולנו לבידוד, מסכות, וחיטוי ידיים אובססיבי. תכלה תש"פ ונגיפיה תחל תשפ"א וברכותיה



התמונה השנייה זיכתה את השולח בחופשה יוקרתית (*לאחר הסגר כמובן..) :

5f50ba34d3858.jpg

תמונה זו ששלח היוצר (והמאייר) המוכשר @מנחם חוטר נגעה בלב של כולנו, היא מסוג התמונות שעוברות מסך ומחברות אותך לחוויה העוצמתית שעומדת מאחוריהן. "עוד רגע מיוחד שמסמל ללא מילים מבחינתי את חשבון הנפש שלנו (כדוגמת זמן קריאת שמע) בזמן לא ברור בו העולם מנסה להתמודד עם הנגיף. ללא ספק ביצוע מרהיב ויצירתי מאוד!" (חיים טויטו - האיש והאירועים). בפן המקצועי מדובר כאן ב"שימוש מעניין באור צל וצבע המעניק לתמונה דרמה עכשווית ואוניברסלית המשקפת את התקופה" (אוהד אשר - מנהל מגמת צילום בבית פרוג).

כדי שלא נישאר ממש בלי מילים הנה הטקסט שצורף לתמונה:
"בידוד בצל הקורונה"
אח שלי חזר מהישיבה ונכנס לבידוד וכמובן שאפשר להרגיש שבחור ישיבה הגיע בזמן אלול מה יותר חזק ועוצמתי מלראות בחור אומר קריאת שמע בבידוד בצל הקורונה



ואז יש את התמונה השלישית שהפעימה רבים, תמונה מושקעת ומרגשת שללא אומר ומילים מבטאת את משאלתם וייחולם של רבבות ילדי תשב"ר להיחלץ מהבידוד הכפוי ולעשות כל מה שילד רגיל ונורמטיבי עושה: לשחק בחוץ ללא מגבלות ומרחקים:

5f50bff884b54.jpg

אוהד מסכם את התמונה הזו בצורה מיטבית:
תמונה מינימליסטית המצליחה בו זמנית לייצר מתח וחוסר אונים אצל הצופה.
"תמונה שמסמלת את המצב בו אנו נמצאים "כילדים בחושך" מסתכלים להקב"ה ומנסים למצוא תשובה למצב" (חיים טויטו).
את התמונה שלחה הצלמת המוכשרת @רבקי הס שהוסיפה את הטקסט הבא:
העיניים חסומות מלראות/ הידיים כבולות מלתכנן תכניות/ ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים.



הפרס הרביעי היה מנוי פרימיום באתר, בגלל שהיו כמה תמונות שהשופטים הסתפקו לגביהן החלטנו לפרגן לכולם את המנוי היוקרתי שמאפשר למשתמשים ליצור שיתופי פעולה עסקיים בפורום, כי למי שמגיע - מגיע!

5f4ead77b48c7.jpg

את התמונה שלחה @שרה.ב שצירפה את הטקסט הבא:
שנת תש"פ הייתה שנה שבה "כללי המשחק השתנו" ...
חיים טויטו ציין לשבח את התמונה הזו באופן מיוחד;
"מבחינתי התמונה מספרת ללא מילים את סיכום השנה בה לצערנו הנגיף גבר "וחלק מהשחקנים יצאו לצערנו מהמשחק".
יצירתיות וחשיבה אשר הביאו אותי לבחור אותה לאחת התמונות הזוכות!"




5f43db2863031.jpg

את התמונה שלחה הצלמת המוכשרת ש @מצלמת לכם חוויה
הדובי המסכן לחש לנו מתחת המסיכה בעודו נח לבידודו:
מה שנראה היה כערסל בחופשה מהנה והתברר שזה לא ערסל אלא מסיכה ככה השנה חשבנו שזה חופשה והתברר שלא ממש, כמו כן מלונות הקורונה....
(חסר ההמשך, הדובי פשוט נרדם...)



5f47e9d3ad907.jpg

תסכימו איתי שזו אחת התפיסות המוצלחות של השנה, החיבור ה'טבעי' בין השוטר לחסיד הצעיר דווקא בתקופת המתאפיינת במתיחות שברירית בין המשטרה למגזר החרדי. התמונה מעבירה את המסר הצלול והבהיר: שימו בצד את הקורונה (לא את המסיכה...) אנחנו אחים, עם אחים חשוב לדבר. בנחת.
@Szmy_photographer תודה על התמונה המדהימה, הנה הטקסט (חוזר על מה שכבר הבנו לבד, אבל לא נורא, את הדברים האלו חשוב לשנן ולזכור):
...בסופו של דבר, כולנו אחים!'
התמונה צולמה בשיאן של ההפגנות נגד הסגר הבררני על השכונות החרדיות בירושלים בעקבות נגיף הקורונה.
התמונה מבטאת את השיח האישי-אנושי למרות כל ההסתה התקשורתית נגד מגזר מסויים.



5f4e0f47e6390.jpg

תמונה מתוקה ונוגעת ללב ששלחה הצלמת המוכשרת @photos by h (תקליקו על שם המשתמש, יש מה לראות!)
הטקסט המצורף:
חומת מגן מכניסת הנגיף.
התמונה הקודמת חוששתני שלא עומדת בתנאים, הן, ילדה מעל גיל 3 והן תמונה בעיבוד פוטושופי עמוק לעיבוד שיראה כציור ע"כ מנסה את מזלי בתמונה נוספת שהופיעה ע"ג הפורום עם כיתוב, הסרתי את הכיתוב כנדרש וכולי תקווה שלפחות אחת מהן תיכנס לתחרות...
אז הנה, לא רק שהיא נכנסה לתחרות, היא גם זכתה בה מתוך מאות תמונות!



אנו מתנצלים בפני כל אלו שהמתינו בסבלנות לתוצאות וברצוננו לציין בשם צוות השופטים את ההערה המתבקשת: היו הרבה מאד תמונות טובות וראויות, מטבע הדברים העין נתפסת לתמונות מסוימות בגלל סיבות כאלו ואחרות.
מאות התודות המובעות באשכול הזה יעידו.

תודה לכל המשתתפים, תשואות לזוכים המאושרים.

תודות לשופטים היקרים והמוכשרים שעברו על התמונות בעיון ובמקצועיות יוצאת דופן:
אוהד אשר, חיים טויטו, מיקי שפיצר, עזרא לנדאו.


להתראות לכולם בשנה הבאה בתקווה שהפוקוס יתמקד בבניין בית המקדש השלישי ובהמוני בית ישראל הממלאים את עיר ירושלים בחדוה וגיל אכי"ר.