בס''ד

42.jpg

שעות על גבי שעות של חיפושים קדחתניים, שיטוט אין סופי באתרים ואפילו פתיחת אשכול פה בפורום הצלמות.
כן, הרצון שלי היה ליצור סירת דייגים שתהפוך לפסגת חלומותיו של כל ילד.
והנה, סוף סוף לאחר שבועות רבים ומפרכים בחיפושים בלתי נגמרים המייל המיוחל הגיע:
"היי תפארת, מצאתי! בקישור הזה יש מישהו שמוכר את הגיגית שאת מחפשת."
אני מיד משנה תוכניות, אורזת מזוודות וכמובן דואגת לפנות מספיק מקום ברכב עבור הגיגית המיוחלת...
הפרט השולי שמוכר הגיגית נמצא היכן שהוא בקיבוץ חפץ חיים לא הפריעה לי בכלל...
נוסעים ונוסעים, עוצרים ושוב נוסעים והלב מפרפר מהתרגשות ;)
אני מגיעה למקום, יורדת מהרכב, ניגשת ישירות לעניין ומביאה למוכר את התמונה של הגיגית "איפה זה?" אני שואלת אותו "כאן למעלה על המדף" הוא עונה לי. על המדף??? סירה??? מילא...
אני מסתכלת על המדף, על התמונה, על המדף ושוב על התמונה...

הלם.

לא יודעת אם לצחוק או לבכות, להתעלף או להישאר לעמוד, על המדף ניצב לו במלוא הדרו לא פחות ולא יותר-

דלי.

כן, שמעתם נכון! נסעתי שעות בשביל דלי!
בתמונה הגיגית הייתה נראית ענקית, וכאן במציאות מדובר בדלי שלא עולה על גודל של כף יד!!!
במקרה הטוב ביותר אני יאכלס שם איזה דגיגון קטן... (וגם לו יהיה צפוף :( )

טוב, לא אלאה אתכם בתיאורים נוספים, את הדלי כמובן קניתי (וכי יש ברירה אחרת??) ואת הגיגית המהוללת מצאתי לבסוף אחרי חיפושים רבים נוספים אצל זקן קשיש בן 96 מהעיר רחובות שהחליט משום מה לשמור את האמבטיה של ילדיו שהם עצמם בני 70+ וכבר להם יש נכדים ונינים לרוב..."

המסע היה שווה והגיגית הפכה להיות משאת חלומו של כל ילד, אין הורה שמוותר על תמונה בסירה אגדתית ומדוברת זו, למעשה במהלך שנת 2019 הצטלמו בסירת דייגים זו מאות ילדים!

ולמקרה ששאלתם, הגיגית הקטנה הפכה להיות הדלי של הדייגים הקטנטנים.

43.jpg

את תפארת שיש, שנפגשת מידי יום עם לקוחות רבים ואין ספור סיפורים הרגשנו צורך וחובה לראיין כי כאשר רוצים לדבר על תמונות אגדתיות ועיבוד אומנותי וקסום היא הכתובת ואסור לנו לוותר לה.

אז נעים להכיר, תפארת שיש בשמה המסחרי או תפארת מוסאי בשמה האמיתי, מאסטרית בעולם הצילום בכלל והעיבוד בפרט, אמא לילדה מתוקה ופיצפון קטן בן שבוע, מתגוררת בבית שמש.

אם ציפתם למשפט כמו "נולדה עם מצלמה ביד" אז טעיתם. המקצוע האחרון שתפארת חלמה שתעסוק בו, הוא צילום. מקצועות הגרפיקה והצילום נחשבו אצלה כמקצוע למשועממים בלבד (היי, לא להיפגע) אמנם תמיד הייתה ידועה כיצירתית, בעלת ידיי זהב, וחוש אסטטי גבוה, אבל מכאן ועד צלמת...

אך לא אנו שמסדרים את העולם ובסופו של דבר מצאה תפארת את עצמה עמוק בתוך עולם האומנות החזותית בכלל ובתחום הצילום בפרט ולמי שדאג כיום זה כבר ללא ספק המקצוע החביב עליה ביותר!

95.jpg

תפארת, איך הצלחת להוות מקור השראה עוצמתי כזה בתחומך?
"כל צלמת וכל תמונה היא מקור השראה. במהלך החיים אנו נתקלות בתמונות רבות הסובבות אותנו ולחלקן יש משמעות רבה לחיים שלנו, לנו הצלמות יש את הכוח והיכולת ולהוציא רגש מהצופה שלנו, לספר לו סיפור בלי מילים לגרום לו להרגיש שלווה, עצב, אהבה, כעס, שמחה, עונג והתפעלות. באפשרותנו לקבוע את הטון הנכון ולהעביר דרכו מסר למתבונן, אך יש סוד אחד קטן ומשמעותי ביותר והוא-

ללכת אחרי הלב.

זה המוטו שלי. לנו כצלמות לקיחת השראה זה טוב, מצוין ואפילו חובה! אבל יש הבדל בין לקיחת השראה לבין חיקוי של צלמות אחרות כי אז מה ההבדל בינך לבינן??? תחשבי יצירתי! תהי מי שאת באמת! אבל כמובן תלמדי לתת את הטון האישי, את המנגינה שלך- כי כמוך יש רק אחת!

לפעמים כדי לצלם תמונה אחת יש צורך בהשראה של עשרות תמונות ויותר אך בסוף אני יוצרת תמונה בה אני משאירה את הנגיעה האישית והייחודית שלי ולא העתק של אומן אחר תמונה שמספרת סיפור בלי כל צורך במילים!

לא סתם נולדנו שונים זה מזה אני מאמינה שלכל אחת יש סגנון ייחודי משלה, טעם מיוחד שהקב''ה טבע בה ואם רק תאמיני בזה ותלכי אחרי מה שהלב שלך אומר, אחרי משהו פנימי שאת באמת אוהבת את תוכלי להוות מקור השראה נוסף ומיוחד בעולם!"

96.jpg

התמונות שלך טבעיות וזורמות כל כך, איזה טיפ היית נותנת לנו כדי ליצור אוירה כזו?
"החוויה של הילד זה אחד הדברים החשובים ביותר בעיני" מסבירה לי תפארת "הדבר הראשון שצריך לעשות זה להוריד לחץ, להירגע כי נכון יש מקרים שבהם הילדים מרגישים בהתחלה פחות משוחררים ולא כל ילד הוא משת''פ רציני אך אם עושים זאת בדרך הנכונה כל המהלך הופך קליל, הילד נהנה יותר, האמא מרוצה ולך יוצאות תמונות מהממות!

מה שאני מכוונת את האמא כאשר היא סוגרת איתי יום צילומים זה בראש ובראשונה להכין את הילד שאנו הולכים לטיול, כן! טיול מהנה שבו אנו נשוט בסירה נשחק במשחקים נרוץ בין העצים ואולי אפילו נראה ברווזים...

כמו כן, האמא מכינה אותו לכך שחברה שלה מצטרפת אליהם לטיול ולחברה הזו יש המון הפתעות (כאן בד''כ הילד רואה באתר את האביזרים ומדמיין את עצמו איתם...) והחברה הזו גם תצלם אותו. כן. אני גם באה לצלם אותו, אך לא זה העיקר! הילד צריך לבוא בהרגשה של טיול, של חוויה, בהרגשה שהוא מרכז העניינים והוא הולך להנות "מהטיול" אך בד ובד לעשות תמונות....

"משהו נוסף" מוסיפה תפארת "תלמדי לזרום עם הילד, לעולם אל תחלקי לו פקודות כמו : תשב, תקום, תחייך תעמוד, תבכה... זה פשוט לא יעבוד, כנסי לראש לו, אני מבטיחה לך שלא ישעמם לך כי כאשר את באה בגישה כזו ממילא התמונות יוצאות יותר יפות, יותר טבעיות ויותר זורמות...."

113.jpg

התגלה לנו שיש לך קבוצת מאסטר מקצועית לצלמות, נכון?
"אכן, מדובר בקבוצת מאסטר סגורה למספר מוגבל של צלמות שיקבלו ממני אחת לשבועיים סרטונים מדהימים של עריכות תמונה בפוטושופ, סרטונים של הפקות ימי צילום, טכניקות מדהימות, שוברי מתנה מפנקים והפתעות רבות נוספות..."

בשבועות הקרובים אי''ה יהיה כאן מעניין, ספרי לנו קצת על ההפקה שתעלה פה על במת פרוג...
"כבר תקופה מאוד ארוכה שאני חולמת להפיק צילומים בסגנון של פעם, משהו אגדתי וקסום שלא רואים ביום יום..." אומרת לי תפארת "אי אפשר לצמצם שנה שלמה למספר שורות אך אנסה לעשות זאת בקצרה כמה שאפשר"

"כפי שאמרתי התחלתי עם הפקה זו לפני כשנה" היא מספרת "אני והשותפה המדהימה שלי שרה פינטו שהיא כישרון מהלך בכל מה שנוגע לרעיונות, סטיילינג, עיצוב שיער ולכל דבר ודבר שקשור לפרויקט זה! עברנו יחד על מאות אם לא על אלפי תמונות כדי לקבל השראות עד שהתגבשו לנו רעיונות מסוימים שאותם ידענו שאנו הולכות אי''ה לבצע, לאחר תחקיר מקיף ומדויק של התקופה אותה אני רוצה לצלם ולאחר ברור של פרטים כמו איזה דברים מיוחדים עשו אז, אילו משחקים שיחקו איזה מאכלים אכלו... עברתי לשלב קניית האקססוריז והבגדים"
"היום כמעט לכל ילדה יש איזו שהיא שמלה או בגד בסגנון של פעם אך אני לא הייתי מוכנה להתפשר על בגדים שהם פחות מ- 100% אמיתי אוטנטי בסגנון רטרו ללא נגיעה הכי קטנה של היום! זה לקח שעות של חיפושים, של ריצות לקניית בגדים ובדים ושל עשרות פעמים במתפרות. אך לבסוף ב''ה התוצאה הייתה משתלמת!
בהמשך החל שלב בחירת המודליסטיות, לאחר פרסום קטן שעשיתי היה גל הצפות של הורים רבים מרחבי הארץ שרצו שילדיהם ישתתפו בהפקה זו, כולן היו מתוקות ומהממות אך היה לי סגנון מאוד מאוד ספציפי שהתאים לסגנון הפקה זו, וכך לאחר בחירת המודליסטיות התקדמנו עוד שלב והוא – שיבוץ של כל ילד או ילדה לסשן מסוים והחלטה יחד עם מי להצטלם...

אך לבסוף בס''ד התחלנו בימי הצילום המופלאים- שהם חוויה ענקית בפני עצמה!
היה לי חשוב מאוד לשמר את ההפקה הענקית הזו מכל זווית אפשרית על מנת שגם אתן תוכלנה לטעום ולו קצת מחוויית ימי צילום אלה, לכן שכרתי את שירותו של מסריט רחפן מקצועי שתיעד כל שניה אפשרית...

אי''ה במהלך השבועות הקרובים נעלה כאן על במת פרוג פעם בשבוע מאמר מיוחד ומקצועי שיציג תמונות מימי הצילום המופלאים בשילוב של סרטונים ממאחרי הקלעים, סרטוני עיבוד תמונה והפתעות נוספות...

שנתחיל? קדימה!