כל מי שנכנס לבית דפוס וראה את עשרות המכונות ודאי חשב לעצמו ,הכל נעשה באופן אוטומטי מה כבר יכול להיות מסובך בביצוע עבודות דפוס? לא כולם יודעים זאת אך תחום הדפוס, הוא עולם בפני עצמו, צבעוני מרתק, אך דורש ידע מקצועי ויכולת תיאום לא פשוטה. התהליך נראה קל: מכינים קובץ בצורה מתאימה להדפסה, נותנים הנחיות להדפסה וזהו! נשמע פשוט? אז זהו, שזה קצת יותר מורכב.

עבודות דפוס מורכבות כוללות בדרך כלל שימוש בכמה טכניקות, שיטות הדפסה וחומרי גלם שונים בו זמנית במוצר אחד. לא כל בית דפוס יודע לתת מענה לכל מה שהלקוח צריך ומכאן ועד להתנהלות בין כמה בתי דפוס וספקי שירות קצרה ביותר.

האתגר הוא להכיר ולדעת במה מתמחה כל בית דפוס לתת לו לבצע מרכיב מתוך העבודה ולתת לשאר בתי הדפוס להפיק את החלק שהם יודעים לעשות. כך יוצא שבמוצר אחד יכולים להיות 3-6 מרכיבים שונים שכל אחד מהם מבוצע על ידי גורם אחר.

התיאום בין הגורמים השונים ופיקוח על ביצוע העבודה עד להגעה לרמת גימור מושלמת היא בהחלט מורכבת ודורשת לא מעט ידע נסיון ומאמץ.

מי ששוחה בתחום, צריך להבין ולדעת שלל מונחים ומושגים כגון: צבעי פנטון, פרוצס, תדפיס אייריס, הגהת צבע, העתק שמש HP, אימפוזיציה, קונטרס.

הוא צריך להכיר את מגוון האפשריות בתחום כמו: מבלט שטנץ, הטבעת חום, למינציה, קפסולציה, לכה ורניש, לכה UV סלקטיבית

ועוד לא דיברנו בכלל על מגוון סוגי אריזה, סוגי נייר, כריכה, התאמות גודל וצורה ולאחר כל כאב הראש הזה נשאר לטפל בלוגיסטיקה מורכבת של שינוע והובלה.

3-2 (Medium).jpg


זהירות! תקלות בדרך ליעד

זה עלול לקרות לעיתים בביצוע של עבודות דפוס מורכבות. חוסר תיאום או אי הבנה של היקף או דרישות העבודה יכולות לגרום לעיכוב בביצוע העבודה או רמת גימור נמוכה של המוצר המודפס

ניקח לדוגמה את נושא המשקל. חוסר תכנון נכון בבחירת סוג הנייר והכריכה, יכול להביא למשקל לא מותכנן של המוצר הסופי, משקל עודף מביא בהכרח גם להוצאות נוספות ומיותרות של אריזה והובלה, מה שמייקר את כל העבודה וחורג מתקציב הלקוח.

דוגמה נוספת היא איכות חומרי הגלם. בחירה לא נכונה של חומרי גלם עלולה לגרום למוצר הסופי לעיוותים, שינוי צורה, אי עמידה בחום \ קור \ לחות שינוי צבע ועוד מרעין בישין

לעיתים נדרשת עבודת דפוס הכוללת יכולת הנעה של הנייר כמו למשל לוח שנה המורכב כרטיסיות כרוכות בשיטת הספירלה. אם אין התאמה מדויקת ונכונה של גודל הכרטיסיות , ניקוב החורים והכנסה מדויקת של הדפים או הכרטיסיות, הלקוח עלול לקבל מוצר ש" לא עובד" הכל יתקע ויהיה לא נוח לשימוש בלשון המעטה

ועוד לא דיברנו על הטבעות והבלטות! עבודות דפוס הכוללת הטבעה של כיתוב על גבי הכריכה או הבלטה של לוגו וכדומה יכולה להיות עוד יותר מורכבת. חוסר דיוק ותשומת לב עלול להביא למחיקת ההטבעה או תזוזה של ההבלטה ואף לגרום לעיוותים שונים, דבר העלול לפגוע באיכות המוצר כולו על אף שההדפסה עברה בשלום.

8 (Medium).jpg


עובדים מסביב לשעון ונותנים לך שקט נפשי

עסקים שצריכים מוצרים מודפסים באופן קבוע, ואין להם זמן, משאבים וידע לנהל את כל העבודה ולפקח עליה, פונים בדרך כלל לחברת הפקות דפוס מקצועית המתמחה בתחום.

אך לא כל חברה באמת יודעת להפיק עבודות דפוס ברמה גבוהה. בעיקר בביצוע עבודות דפוס מורכבות הדורשות תיאום יעיל בין גורמים שונים, ניהול זמן, פיקוח מקצועי מתמיד (גם בלילות) וניסיון רב בניהול ותיקון תקלות במידת הצורך.

על מנת שהלקוח יוכל באמת לישון בשקט יש למצוא חברה ותיקה שביצעה מאות הפקות דפוס מורכבות, עם צוות ש -"חי ונושם" את עולם הדפוס ואנשי שטח, שבתי הדפוס משמשים להם כ-"בית שני".

ברגע שיש נוכחות של מפקחים מנוסים מטעם החברה, הנמצאים בבתי הדפוס ועובדים למען הלקוח, נמנעות תקלות רבות, העבודה מתבצעת במהירות ויעילות מרבית.

כאשר אנשים מיומנים מבצעים את עבודת האריזה ושינוע המוצר, הלקוח מקבל את מה שהזמין בצורה המהירה והבטוחה ביותר.

בתחום זה, יש חשיבות מכרעת גם לעבודת המשרד. לעיתים נדרשות עשרות שיחות תיאום בין גורמים שונים, שליחת חומרים, התנהלות מול משרדי פרסום וגרפיקה והבנה עמוקה של כל התהליך.


23 (Medium).jpg


אם יש צוות שיודע לנצח היטב על המלאכה, הלקוח באמת יכול להיות רגוע שהמוצר שהוזמן יגיע עד אליו במהירות וברמת הגימור הכי גבוהה.

אין ספק שצוות חטיבת "גיל פרינט" מוביל בגאון את התחום. שילוב מנצח של ניסיון, מקצועיות, עבודה מסביב לשעון ומסירות גדולה ביותר ללקוחות. הצוות הפיק אלפי עבודות דפוס במהלך השנים ואין פלא שמעגל הלקוחות המרוצים הולך ומתרחב.


אנחנו כאן לשירותך>>>