אל תגידו לא ידענו.

רוח ירושלמית קרירה ליטפה את הסמטאות, ניצוץ השחר הבזיק בקצה השמיים. צלילים ענוגים התאבכו מעל מיטתי, השעון המעורר שניגן ברטט הזכיר לי נחרצות שרציתי להשכים קום.

נטלתי את ידיי בחדווה אל הקערה הכתומה שקיבלתי פעם ב'אבות ובנים'. אני מרגיש שהלב שלי שמח ורוצה לעשות רק טוב היום. "זה בגלל הקדושה של בית המקדש", אמר לי אבא בדמעות שמחות.

גם המלמד שלי בחיידר אמר שבגלות הלב יהודי לא היה שלם, כי הרבה מצוות שקשורות לבית המקדש לא יכולנו לקיים, היום זכינו שנבנה ונשלם הבית וגם הלב שלנו.

ולא רק זה, כל העולם השתנה, אפילו הערבים שתמיד רבו אתנו על העיר ירושלים מכבדים אותנו ובאים לעבוד בבניית השכונות החדשות שנבנו במקום הכפרים שלהם.

אבא שלי נתן למשפחת אבו סמארה לרעות את הכבשים שלנו כי תמיד גרנו בבני ברק ואין לנו מושג ברעיית צאן, אבא גם הסביר להם בדיוק איך לשמור את הטלאים שלא יהיה בהם מום.

בשבוע הבא אנחנו מתחילים ללמוד על עבודת הקורבנות ואבא אמר שבראש חודש הוא ייקח אותי לראות בעצמי. אתמול בלילה הודיעו בית דין הגדול שהיום יהיה ראש חודש, לכן קמתי מוקדם.

כשיצאנו לטבול במעיין השילוח הסביר לי אבא שבזמן המשנה לא היו פלאפונים והיו מודיעים לכולם על קידוש החודש על ידי הדלקת משואות בראשי ההרים, לי זה נשמע הרבה יותר קסום מהודעה טלפונית אוטומטית.

נסענו ברכבת הקלה, היו יחד אתנו כמה כוהנים שמיהרו למשמרת שלהם. "את בגדי הכהונה", לחש לי אבא, "הם לובשים בכניסתם לבית המקדש בלשכת המלביש".

לאחר שטבלנו הסביר לי אבא שהטבילה בשילוח היא הטובה ביותר כי המים במעיין הם חיים ומטהרים את הנשמה, ממש הרגשתי את זה, הרוח חדרה לעצמותיי אך היה לי חם בלב.

צעדנו במעלה הכביש לצד עיר דוד, על פסגת ההר מתנשא בית המקדש בתפארתו, אחזתי חזק בידו של אבא, פחדתי שאתעורר פתאום ואגלה שהכול היה חלום, ביאת המשיח, קיבוץ עם ישראל, בניית בית המקדש, תחיית המתים, הכול טוב מדי מכדי להיות אמיתי.

"איך חיינו בלי בית המקדש?" שאלתי את אבא כשעלינו להר הבית.

"פשוט לא ידענו", ענה לי אבא ועצב בקולו, "לא שיערנו כמה שאנחנו מפסידים בכל יום שהשכינה בגלות".


-------------------------
דור שלא נבנה בו כאילו נחרב בימיו.
הקדישו כמה דקות לתפילה מעומק לב שנזכה ויבנה במהרה בימנו.
מצו"ב תפילה נוראה על שבר הגלות מרבי בנימין הלוי תלמיד תלמידי האריז"ל.
(ההורדה בצד שמאל תחת הבאנרים)
על המחבר
ש
כתיבה חדה ומקצועית לכל מטרה - תסריטאות - קופירייטינג
ahron5727 @ gmail.com

תגובות

מרגש ומעורר געגוע ,
הלוואי ונזכה כבר !!!
 
כתיבה בהירה ונפלאה, בפשטות קולחת זורמת ומרתקת.
מעורר ומחזק, ואע"פ שיתמהמה......
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  40  פעמים

לוח מודעות

More from שיילה

שתף את המאמר

למעלה