שלושה יזמים חרדים עזבו הכל בכדי להקים בתוך שלושה ימים את מה שהם קוראים לו 'אמזון הישראלית'.
בכתבה שלפניכם עשינו ניסיון לרדת לעומקו של סטארטאפ: מה החבר'ה האלו מנסים לעשות כאן, איך זה עובד והאם זה יצליח. ראיון

הקורונה נכנסה בסערה אדירה לחיינו, מעיפה למרחק רב את כל הנקרה בדרכה. לכולנו השתבשו התוכניות, אך יש כאלו שנתזי הרסס של הקורונה פגעו בהם חזק יותר. כאלו שפשוט קרסו כלכלית, פשטו רגל.
חנויות הבגדים למשל חנויות שעובדות שנה שלימה ליצור קולקציה לפסח. הבגדים כבר היו על המדפים כשהחנויות הפכו לשוממות. ואם חנויות במגזר הכללי כך - חנויות שלא מחוברות לרשת האינטרנט מהמגזר החרדי - על אחת כמה וכמה.
שלושה ימים לפני פסח-הקורונה תש"פ הפציע ברשת אתר אנונימי למדי תחת השם הגנרי 'עד הבית'. באתר החלו לעלות חנויות אופנה לחרדים בקצב מסחרר: ביום הראשון הייתה באתר חנות אחת. בערב פסח - כבר היו שלוש עשרה.
זה לקח שבוע של נדנוד טלפוני, אבל בסוף הצלחתי לקבוע עם יוסי ברקוביץ' - אחד משלושת מקימי האתר - פגישת ראיון.


הכניסה למשרדי עדהבית מעבירה אותך בבת אחת לאטמוספירה אחרת. חבילות ממלאות כל פיסת קרקע, עובדי המשרד רצים מכאן לשם, נראים במרתון נגד הזמן. בזמן שאני מחכה שיוסי יסיים את שיחת הטלפון אני מתחיל להרגיש אי נעימות, מה שגורם לי לגשת לבחור שממיין הזמנות ולשאול כיצד אני יכול לתת יד. הבחור מחייך במבוכה ויוסי מסמן לי לבוא למשרד, מניח יד על הפומית ואומר: 'מצטער ממש. עוד בעל חנות שרוצה להצטרף. רגע אני איתך'.

"בעלי החנויות לא מבינים שאין לנו שש שעות לדבר עם כל חנות שעולה לאתר" אומר לי יוסי מיד אחרי שסיים את השיחה "לכולם לוקח זמן לעכל את הרעיון שלנו. כולם מחפשים איפה הקאצ', איפה אנחנו מרוויחים עליהם. אף אחד לא אוהב להיות פראייר. אבל שעה שעתיים שלוש - בסוף כולם מבינים איזה מתנה נפלה עליהם מהשמיים. עכשיו חתמנו עם החנות ה32. אנחנו לא עומדים בקצב של המצטרפים" אני עוצר את יוסי באמצע השטף

בא נלך להתחלה. היכן נולד הרעיון? איך הכל התחיל?

יוסי צוחק למשמע השאלה "זה לא רעיון שמקנן אצלי שנים או משהו. הוא נולד והתחיל ממש עכשיו. אנחנו נמצאים שבוע לפני פסח, כן? פתאום כל השוק נסגר במכה אחת. עכשיו אולי כבר התרגלנו, אבל אז זה פשוט היה הלם מוחלט. באותו היום יצאתי בפעם הראשונה למניין מרפסות. כשחיכינו לשכן מקומה השלישית שיצא להשלים מניין, שמעתי שכן אחר - בעל חנות בגדי ילדים די מפורסמת - מקונן על עבודה של חצי שנה שהולכת לטמיון. עכשיו, זה לא שאני מגיע מהתחום"

002.jpg

שוקי היה ספקן. אבל הוא לא שלל

אני עוצר שוב את יוסי -
רגע, אתה לא מגיע מהתחום? מה עשית לפני?

יוסי צוחק שוב. בכלל, כמעט בכל הראיון הוא צוחק "כולם שואלים את זה. כל בעל חנות או פרסומאי ואפילו לקוחות. התשובה היא שעיקר עיסוקי לפני האתר הוא עיקר עיסוקי גם כיום - לימוד תורה. להתקיים צריך, אז בשעות הפנויות אני עוסק בפרויקטים שונים. אבל אני עדיין מגדיר את עצמי גם היום בגאווה - אברך כולל. בכל מקרה, תחום חנויות הבגדים ממש לא היה על הרדאר שלי"

אוקיי, נחזור להתחלה: אז שמעת על הקושי של בעלי החנויות מהשכן שלך. איך זה התקדם הלאה?

סיימתי מנחה והרמתי טלפון לחבר טוב שהוא גם מתכנת ממש ממש מוכשר בשם שוקי גור. "בא נעשה משהו יחד" אמרתי לו "אנשים צריכים לקנות בגדים לחג והחנויות צריכות למכור. בא נקים פלטפורמה שתתווך בין החנויות המוכרות ללקוחות דרך האינטרנט. נלך לחנויות, נצלם את הבגדים ונביא לאנשים עד לדלת. זה יכול להצליח". שוקי היה ספקן, אבל לא שלל. שיחת טלפון הבאה הייתה לעוד חבר טוב בשם ישי. ישי התעסק במכירות וספקים כבר כמה שנים. הוא היה ספקן אפילו יותר, אבל קבענו פגישה משולשת בזום לאותו ערב. הפגישה התארכה והתארכה ובבוקר - שוקי כבר החל בבניית האתר ואני וישי התחלנו להרים טלפונים לבעלי חנויות.

003.jpg

אני מתחיל להרגיש אי נעימות, מה שגורם לי לגשת לבחור שממיין הזמנות ולשאול כיצד אני יכול לתת יד

וזה התרומם? איך בעלי החנויות התייחסו לרעיון?

האמת שההתחלה הייתה ממש מבאסת. בעלי החנויות די סיננו אותנו. אתה צריך להבין, מגיעים פה 3 אנשים, לא מהתחום - למה שמישהו יתייחס אליהם ברצינות?
אבל אז הייתה פריצת דרך. הרמתי טלפון לשלומי, הבעלים של רשת החנויות 'חיותה בלארג' והוא היה ממש חיובי. הוא התלהב ונתן לנו להבין שבאמת יש לנו רעיון טוב, משהו שיכול לשנות את השוק.
מפה לשם - תוך שלוש ימים עלינו לאוויר, שלוש ימים לפני פסח.

אתה אומר 'לשנות את השוק'. מה בעצם הבשורה שלכם? מה אתם מביאים שלא היה כאן קודם?

לא המצאנו את האינטרנט. גם אתרי ביגוד למגזר החרדי היו ויהיו לפנינו ואחרינו. אבל אתה צריך להבין שהמגזר החרדי איננו כשאר המגזרים:
המגזר הכללי התרגל לקנות באינטרנט. החרדי - לא יודע מאיפה להתחיל. דבר ראשון - מאיפה הוא מתחיל לחפש? אישה חרדית - רוצה לקנות מטפחת לעצמה, חליפה לבעל ובגדי בסיס לילדה. בשביל כל החבילה הזו - בכמה אתרים היא תצטרך להסתובב? אצלנו הכל מרוכז ומסודר. הניווט באתר פשוט פשוט פשוט. היא יכולה לבחור מוצר מכל חנות, להכניס לסל, לעבור בסוף לתשלום מרוכז ולקבל את הכל עד לדלת.
דבר שני: וכאן אני יתייחס לנטפרים שממלאים את הפורומים של פרוג - גם באתרי האינטרנט הקיימים יש תמונות נשים. נטפרי ושאר הסינונים החמורים חוסמים תמונות והלקוח לא יודע מה לקנות. אז צריך מישהו שיחשוב על זה. אנחנו שולחים צלמות לחנויות ומעלים תמונות על בובות. זה לוקח זמן אז בינתיים אנחנו עושים קטלוגים למייל. אבל מכיוון שאנחנו מיועדים לציבור שלנו - אנחנו כל הזמן עובדים על זה.
דבר שלישי ויותר חשוב: הקונה שלא רגיל לקנות באינטרנט תמיד חושש - איזה מידות יתאימו לו? לכל חנות הרי יש מידות מעט שונות. כמה פעמים נכנסת לחנות מכנסיים, נכנסת עם מכנסיים לתא ההלבשה ויצאת עם הבחירה הראשונה שלך מהחנות? למה שמישהו יקנה באינטרנט? הוא צריך להיתקע עם מכנסיים לא מתאימות בבית?

004.jpg

המחיר בדיוק כמו בחנות המשלוח מגיע מיד ואתה יכול להחליף מידה. זה לא משנה את השוק?

וואלה, עלית פה על בעיה. אתם פתרתם אותה? איך?

הדבר הראשון שעשינו היה לתת אפשרות החלפה חינם עד לדלת. קנית והתברר שזו המידה הלא נכונה? לא נורא. נגיע להחליף לך. בעצם זה לא הדבר הראשון. הדבר הראשון שעשינו זה משלוח מהיר. בנאדם עוד לא מספיק לסיים תשלום באתר והמשלוח כבר בדלת.
עכשיו תגיד לי אתה: אם המחיר הוא בדיוק כמו בחנות, המשלוח מגיע מיד ואתה יכול להחליף מידה - זה לא משנה את השוק?

שאלה בשביל בעלי החנויות שיקראו את הראיון הזה - מה בעצם אתם מציעים להם?


דבר ראשון, אנחנו לא רוצים את כל החנויות אצלנו. חנות שעולה אלינו חייבת להיות עם שם טוב, סחורה איכותית וחייבת לספק את כל המשלוחים בזמן. אם לא, חבל על הזמן שלהם ושלנו. במקרה שהחנות מתאימה - אנחנו נגיע אליהם ונעזור להם להעלות את כל המוצרים לאתר, במקרה הצורך נשלח גם צלמת. אנחנו נפרסם אותם, נמכור להם ונעשה להם משלוחים עד לדלת בית הלקוח. כל זה - בלי לקחת מהם שקל.

IMG-20200428-WA0026.jpg

נלך לחנויות, נצלם את הבגדים ונביא לאנשים עד הדלת. זה יכול להצליח

בלי לקחת שקל? רגע, אתם ארגון צדקה?

ברור שלא! אנחנו מאמינים מאוד במוצר שלנו. אנחנו לוקחים אך ורק פר מכירות. אני יעשה את הכל בחינם - כי אני יודע שאנחנו נמכור באתר ונמכור הרבה. אז ברגע שנהיה שותפים טובים עם בעלי החנויות - כולנו נרוויח.

איך בעלי החנויות יכולים ליצור איתך קשר?
אם סמוטריץ נתן את המספר שלו - גם אני יכול. שפשוט יתקשרו ל0525352770 ונתחיל לעבוד יחד.
ולשאר הקוראים? איך נכנסים לאתר שלכם?
"שפשוט ילחצו על הפרסום שלנו אצלכם" יוסי צוחק "סתם. קחו קישור: עד הבית
  • תמונה ראשית (Medium).jpg
    תמונה ראשית (Medium).jpg
    KB 113.5 · צפיות: 183